Millä voisin perustella itselleni että on ihan ok ostaa noin pari tonnia maksava sohva
Ja vielä terassille eli ei olisi edes ns vakikäytössä, olkkarissa meillä on ikean halpis🙈
Kommentit (31)
Minulla oli vajaan 3 tonnin sohva. Olihan se hieno, mutta kyllästyin. Enää en sellaisia summia huonekaluihin laita. Sijoitan tai matkustelen mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku metallisepän arvodesign jossa vaihdettavat irtopatjat ja tyynyt?
Ei tarvitse olla kuin polyrottinkisohvasetti ja pari tonnia helpolla normihinta. Tosin nytkin esim. Netraudassa alennuksessa jo pihakalusteet.
No sitten on kyllä kovat katteet tuolla kiinamuovilla jos niistä oikeasti paria tonnia maksetaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä nyt omilla rahoillasi saat tehdä ihan mitä haluat?
Kai kyse onkin, että ap:ta itseään häiritsee ajatus kalliista ostoksesta mitä ei kuitenkaan paljoa käytetä. Nyt hän toivoo perusteluja, millä myisi itselleen ajatuksen sohvanostamisesta.
Ihminen on kuin norsu ohjastajalla. Norsu on tunteet ja ohjastaja järki. Järjestä riipppumatta tunteet menee minne menee. Nyt vain pitää keksiä perustelut, miksi tunteiden valitsema tie oli oikeasti järkevä ja minne haluttiinkin. "Olihan sohva kallis, mutta näyttää hienolta ja sopii tosi hyvin läheisiin istutuksiin. Lisäksi sohva on pitkäikäinen eli per päivä kulu on tosi matala. Sohvan myötä pidämme ihania kahvihetkia ja illanistujaisia terassillamme. Kutsumme ystäviämme terassikauden avajaisiin, uuden sadon viinejä maistamaan, rapujuhliin, venetsialaisiin tai nauttimaan pimenevästä syysillasta."
Juuri näin. Tykkään että koti on kaunis mutta olen ihan järkyttävä tarjoushaukka ja mistään en maksaisi täyttä hintaa. Ostan yleensä käytettyä. Nyt vaan ei jaksaisi selata jotain toria tai muita kirppiksiä ja toivoa että just mun kriteerit täyttävä sohva sattuisi kohdalle, kivoja saisi kaupasta niin helpolla kun vaan pääsisi tästä ajatuksesta pois että maksan ihan liikaa ja halvemmalla VOISI selvitä. On se oma aika ja vaivakin kai jonkun arvoista, sekä se että sitten tuo tila olisi valmis, viihtyisä ja siten kymmenen kertaa mukavampi käyttää .
Itselläkin on taipumusta olla tarjoushaukka, mutta olen miettinyt, että useasti olisi tehokkainta ostaa se mitä tarvitsee silloin kun tarvitsee. Ei ylimääräisiä mietintöjä, ei ylimääräisiä ostoksia. Tietysti jos hankinnalla ei ole varsinainen kiire, niin kannattaa ehkä kytätä koska se tulee aleen. Toisaalta jos tuote on joku minkä todella, todella haluaa, kannattaa se ostaa heti jo silläkin, että se kirpasee kovasti jos odottaa alea ja ei saa sitä lopulta ollenkaan koska oma koko on loppu tai jotain.
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.
Mielestäni sohvalla on ihana rötköttää ja nauttia hapanta.
Jos sulla on siihen rahat ja sä siitä tykkäät, niin mitä ihmettä sä tuota edes mietit? Ja mitä tulee Ikean halpiksiin, meillä on olkkarissa sellainen hieno sohva ja takkahuoneessa kaksi Ikean halpista. Arvaa kummassa on mukavampi röhnöttää? Ja ne Ikean sohvat on 25v vanhat ja paremmassa kuosissa kuin se 16v vanha designsohva.
Vierailija kirjoitti:
Juhannukseen mennessä ihan kaikkialla on kaikki ulkokalusteet alennuksessa ja usein vieläpä puoleen hintaan. Itse odottaisin vielä hetken.
Minä teen päätöksiä harkiten ja mitä kalliimpi tuote, sitä pitempään ostoa tulee mietittyä. Siinä vaiheessa yleensä kirkastuu, haluanko mitä sitä todella. Hankinnat ovat pitkäikäisiä ja tykkään niistä oikeasti.
Tietenkin odotan juhannusaleja (jos nyt tuon sohvan päädyn ostamaan), niin hullu en ole että listahinnalla ostaisin :D
Vierailija kirjoitti:
On kyllä liian kallis. Ostaisin enintään tonnin sohvan ja laittaisin toisen tonnin sijoituksiin. Ei kannata tuhlata noin paljon rahaa vaikka sitä olisikin.
Mihin sä sijoitat jos et koskaan niitä käytä mihinkään sellaiseen mitä oikeasti haluat? Edelleenkään niissä käärinliinoissa ei ole taskuja.
Jos se sohva kestää hyvänä seuraavat 30 vuotta niin antaa mennä!
Omalla rahallahan saa ostaa ihan mitä haluaa. Pääasia on, että siihen todella on varaa eikä ota mitään osamaksuja, tai huonekalukauppojen luottoja.
Toisekseen, en varmaan uskaltaisi pitää parin tonnin hintaista sohvaa ulkona. Entä jos se menee pilalle, vaikka kastuu ja homehtuu, linnut kakkaa siihen, päälle kaatuu grillikastikkeet, auringon paahde haalistuttaa päällisen etc.
Vierailija kirjoitti:
Omalla rahallahan saa ostaa ihan mitä haluaa. Pääasia on, että siihen todella on varaa eikä ota mitään osamaksuja, tai huonekalukauppojen luottoja.
Toisekseen, en varmaan uskaltaisi pitää parin tonnin hintaista sohvaa ulkona. Entä jos se menee pilalle, vaikka kastuu ja homehtuu, linnut kakkaa siihen, päälle kaatuu grillikastikkeet, auringon paahde haalistuttaa päällisen etc.
Ei ole ulkotila, vaan sellainen lasitettu kuisti. Ei siellä mitään kakkaongelmia tai kastumista ole, haalistuminen kyllä vaarana.
Voithan omilla rahoillasi vaikka pyyhkiä peppusi. Mitä edes tuollaista mietit?