Miten saisi sisällä olon maistumaan 2v5kk ja 1v2kk pojille?
En tiedä onko tämä vähän omituinen ongelma, onkohan muilla samanlaista...
Eli varsinkin isompi pojista on varsinainen ulkoilma ihminen ja on heti aamusta asti höpöttämässä että mennään ulos... Ulkoillaankin tosi paljon ja kotihommia en ehdi tehdä poikien hereillä ollessa juuri yhtään, kun aina on kiire ulos ettei elämä muutu kiukutteluksi. Meillä piirtämiset, askartelut, kirjan lukemiset yms aiaäpuuhat ovat ihan minimissä. Leluja löytyy jos jonkin sorttisia, mutta niillä ei leikitä!!! Ulos vaan olisi päästävä. Pienempi leikkii itsekseen traktoreilla ja autoilla pitkiäkin pätkiä (tai siis leikkisi jos isompi ei koko ajan veisi kädestä) Isomman kanssa pitäisi koko ajan olla touhuamassa itsekin lattialla että viihtyisi. Tykkään kyllä touhuilla itsekin poikien kanssa, mutta eikö tuon ikäisen pitäisi jo leikkiä itsenäisesti edes jonkin verran. Ja ne hetket jotka leikimme (siis minäkin!!!) yhdessä on käytännössä sitä että pienempi touhuaa jotain ja minä yritän viihdyttää isompaa niin että antaisi pikkuveljen olla rauhassa eikä löisi tai tönisi... Tuntuu välillä että eihän se näin voi mennä. Olen yrittänyt ohjata isompaa piirtämään, kokoamaan palapelejä vaikka keittiön pydän ääressä ettei pienempi sotkisi touhuja, mutta kynät menevät ennemmin suuhun kuin paperille ja hetken kuluttua pyydetäänkin jo äitiä auttamaan tai piirtämään ja kokoamaan niin että poika vain haluaa seurata sivusta. Mtä ihmeen puuhaa täällä sisällä voi tehdä niin että kaikki olisivat tyytyväisiä. Tai no tiedän, KATSOA VIDEOITA. Silloin on hetki minun tehdä hommia, pienen leikkiä ja iso saa olla rauhassa. Mutta ei sisällä olo aika saa mennä tv:n töllöttämiseen... Poika saa katsoa 0-60min ohjelmia päivässä. Tuntuu aika ahdistavalta kun sisällä olo on yhtä erotuomaroimista ja tappelevien tenavien kaitsemista...
Vinkkejä kivaan puuhasteluun?
-Happy81 ja " ulkoilmapojat"