Olisiko vanhalle jazz-bluesbaarille kysyntää Suomessa?
Tulisiko sinusta vakioasiakas vanhanajan tyyliseen jazz-blues musiikkia soittavaan baariin? Ei mikään räkälä vaan sellainen Hercule Poirot ajanmukainen baari, jossa soi aito musiikki, upeat esiintyjät, sisustus ja maukkaat juomat. Tupakointi olisi kielletty sisätiloissa ja kännikalat rahattaisiin heti ulos. Mitä mieltä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Toki kävisin, mutta mistä baari saisi rahaa?
Suomen oloissa marginaalimusaa, keikoilla vähän väkeä, ellei se ole A Helsingissä/pääkaupunkialueella B Turussa?
Lippujen pitäisi olla huiman kalliit ja en nyt satasta viitsi sisäänpääsystä maksaa.
Eikö toimisi, jos juomat maksaisivat hieman enemmän, esim. 12cl punaviiniä 10 euroa. Ja liveiltoihin liput 15-40 euroa. Minä, köyhä työtön olisin valmis silloin tällöin maksamaan, jos olisin töissä, kävisin monta kertaa viikossa.
Kaunis ajatus, mutta ne lipputulot menisivät lähinnä bändiin ja bändin kuluihin. Montako lasia viiniä joisit illassa?
No en minä varmaan kuin yhden tai kaksi. Mutta varakkaammat voisivat juoda enemmän :)
12cl 10e? En joi yhtään tuohon hintaan
Entä jos olisi kanta-asiakasale? Olisikohan se mahdollista?
Ei olisi mitenkään mahdollista myydä halvemmalla.
Iltapukuinen laulajatar huokailemaan pianon päälle ja pukuihin pueutunut taustabändi soittelemaan taustalle. Sellaista täällä ei ole ollutkaan!
Tallinnassa on aika kiva vanhan yökerhon tyylinen baari vanhan kaupungin muurien vieressä. Sisustus ja tyyli 30-luvun malliin, tummaa puuta, tyyliin sopivia livebändejä ja taisi tarjoilijoillakin olla asiaankuuluvat asut. Yläkerrassa sikariklubi Poirot-ajan nahkaisine nojatuoleineen.
Assburger kirjoitti:
Oikeinkin suosittu reggae-baari "Never grow old" heitti pyyhkeen kehään kannattamattomana Oulun ydinkeskustassa.
Livekeikkoja siinä heitti hyvin monenlaisia marginaalibändejä.Siitäpä voi päätellä tällaisten musiikkiklubien kannattavuudesta jotain.
Onneksi Helsingissä on väkeä enemmän. (Ja lestadiolaisia vähemmän)
Vierailija kirjoitti:
Jazzia kyllä, mutta vähemmän bluesia. Maski on kyllä aika hirveä sisätiloissa kun se on ulkonakin niin vastenmielinen. Mistä sitten musiikkia? Toki levyiltä, mutta mistä jazzia laululla ja mihin paikka?
Olen hahmotellut sisustustakin paperille ja strategiaa myöskin. Aitoa musiikkia oikeilla esiintyjillä, mutta joskus voisi soida myös levyiltä jazz-blues musiikkia. Sijaintia täytyy miettiä tarkkaan. Ap
Assburger kirjoitti:
Oikeinkin suosittu reggae-baari "Never grow old" heitti pyyhkeen kehään kannattamattomana Oulun ydinkeskustassa.
Livekeikkoja siinä heitti hyvin monenlaisia marginaalibändejä.Siitäpä voi päätellä tällaisten musiikkiklubien kannattavuudesta jotain.
Baari alakulttuurille, joka ei juo baareissa kuin vettä? Mikä voisi mennä pieleen...
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tulisin! Ja ei tarvitsisi sijaita keskustassa. Jossain Kallio/Vallila/Alppila -akselilla olisi hyvä.
Pieni sisäänpääsymaksu, ja iltaisin juomien lisäksi pientä naposteltavaa voisi olla. Lounasidea oli hyvä myös.
Eli pitäisi siis olla vielä keittiökin. Sepä ei muuten olekaan ihan pikkujuttu sääntösuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Iltapukuinen laulajatar huokailemaan pianon päälle ja pukuihin pueutunut taustabändi soittelemaan taustalle. Sellaista täällä ei ole ollutkaan!
Tallinnassa on aika kiva vanhan yökerhon tyylinen baari vanhan kaupungin muurien vieressä. Sisustus ja tyyli 30-luvun malliin, tummaa puuta, tyyliin sopivia livebändejä ja taisi tarjoilijoillakin olla asiaankuuluvat asut. Yläkerrassa sikariklubi Poirot-ajan nahkaisine nojatuoleineen.
On ollut ja teoriassa on edelleen. Kotkan merimieskapakka Kairo, jolla on syvät juuret jazz-musiikissa.
Onko aloittaja ikinä ollut edes ravintolassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ravintolassa että kahvilassa. Ap
Mä haluaisi perustaaa IRON MAIDENS- Baarin
Siis Female IRON MAIDENS
Siitä huolimatta, että näiden Solisti:
Kristian Rosenberg vaikuttaa olevan hyvin viehtynyt vesipulloon....
Se on tiukka porukka tai setti.
Saa hakea muita jos loytyisi.
Joo, ei mitään kääpäkerhoa, 27 on hyvä ikäraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ravintolassa että kahvilassa. Ap
Ja montako viinilasia piti myydä, että sinun palkkasi saatiin kuitattua?
Vierailija kirjoitti:
Siis Female IRON MAIDENS
Pieni lisäys; Olen huomannut, että Nainen on, ja voi olla ihan omalla tavallaan näissä asioissa useampaa miestä vahvempi, tai omalla tavallaan enemmän.....Vaikka se tulee esiin hiukan eri tavalla.
He ovat niin paljon, omalla tavallaan, että alkuperäinen jää tiukalle....
Iron Maidens....
Linda Mc Donald
Kristian Rosenberg
Courtney Cox
.....
He Ovat.
Haluaisin perustaa jotain, jossa soittaa musiikkia, pitää yllä !!! !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Female IRON MAIDENS
Pieni lisäys; Olen huomannut, että Nainen on, ja voi olla ihan omalla tavallaan näissä asioissa useampaa miestä vahvempi, tai omalla tavallaan enemmän.....Vaikka se tulee esiin hiukan eri tavalla.
Iron Maidens....
Linda Mc Donald
Kristian Rosenberg
Courtney Cox
.....
He Ovat.
Linda on rummuissa niin mieletön, että siinä jää taivas hakemaan toistaan.
Tämä antaa siitä vain osviittaa.
Malta hetki, niin kysyntää on mille vaan baarille, kun entiset on leivottu alta konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Female IRON MAIDENS
Iron Maidens....
Linda Mc Donald
Kristian Rosenberg
Courtney Cox
.....
He Ovat.
Linda on rummuissa niin mieletön, että siinä jää taivas hakemaan toistaan.
Tämä antaa siitä vain osviittaa.
Palataan asiaan kun tekevät omia biisejä.
Näitä karaokebändejä riittää.
Kyllä!
Ikäraja 18v., on paljon musiikkia harrastavia, opiskelevia nuoriakin,joita kiinnostaa musiikki, ei ryyppääminen—> asiakaspohja laajempi
kesällä voisi pitää ulkoilma+ nyt maskit ? klubikonsertteja, rajoitetulla alueella
Musiikkityyli voisi välillä vaihdella vanha jazz-uudempi-moderni jazz, ihmiset oppisivat kuuntelemaan monenlaista/ tarjonta laajempaa
Myös blue grash, country... genrejä vaihtelun vuoksi?
Mutta, tyyli, siisteys, tunnelma, laadukas juoma/ ruokatarjoilu, myös holittomat vaihtoehdot tarjolle, niitäkin alkaa löytyä suhteellisen hyvänmakuisia
Olisi hienoa kuunnella Dizzy Gillespietä ym. konkareiden musaa, Suomessakin löytyisi tulkitsijoita ja upeita ääniä mm. uusia tulokkaita kuten Elise Juliette, jos jazzia haluaisi esittää?
Millainen on "vanhanajan tyylinen" baari? Ruskea sisustus, nahkasohvia? Hercule Poirot ei kuulu tuttuihini.
Baari, jossa musa ei ole liian lujalla ja jossa ei soiteta rap-musiikkia kyllä aina välillä voisi kiinnostaa. Kunhan tästä koronasta päästään. Ja ördääjien ulosheittämistä kannatan kanssa. Mutta sisustus saisi olla raikkaampi!
Meikäläisellä verotuksella ja kulurakenteella pari juomaa ei tuo hääppöistä tuloa ravintolalle.