Miksi uskonnot ovat niin suojattuja ettei muka saisi Jeesusta tai Muhamedia pilkata? En kasita! Suututaan ja ollaan valmiit sotaan kun sellaisia henkiloita pilkataan, joiden olemas
saolosta ei edes ole varmuutta mutta viattomia oikeasti olemassa olevia ihmisiä saa tappaa tuosta vaan.
Uskonnot ovat " vain" uskontoja, enkä ymmärrä että vielä 2000-luvulla on olemassa sellainen käsite kuin jumalanpilkka. Sairasta.
Lapsia ja naisia saa raiskata ja tappaa, mutta jumalaa ei...
Kommentit (3)
niin että ko juorulehden on pyydettävä anteeksi?
Itse olen ateisti ja minun uskonnottomuuttani on pilkattu ala-asteikäisestä lähtien. Sitä on myös vähätelty; " kyllähän sinä nyt kai kirkkoon voit tulla/ osallistua uskonnonopetukseen/laulaa virsiä/ tms."
Ei tule uskoville ihmisille mieleenkään, että se on minun elämäntapani pilkkaamista, eli aivan sama " rikos" kuin ns. jumalanpilkka. Enkä ole yhtään sotaa tai edes riitaa viitsinyt aiheesta kuitenkaan laittaa pystyyn. Ehkä pitäisi.
Miettikääs nyt. Muslimit ovat valmiita tappamaan olemassa olevia oikeita ihmisiä, jos joku pilkkaa heidän mahdollisesti kuvitteellista profeettansa.
Samoin haluaisivat toimia katoliset mutta valitettavasti länsimaissa ei enää voi toimia ihan niin...