Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 29v vanha aloittamaan elämää alusta?

Vierailija
28.04.2021 |

Olen asunut ulkomailla viimeiset 10 vuotta ja nyt eron myötä suunnittelen muuttavani takaisin suomeen ja aloittavani alusta. Onko 29 jo vähän liian monta mailia mittarissa toiveeseen että voisin hankkia talon, miehen ja perheen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten te tosta vaa aloitatte kaiken uudestaan?

Itselläni masennustaustaa hoidettu aina, en ole koskaan onnistunut pääsee kouluun, olen tehnyt vain pätkätöitä, palkkatuella 3 kertaa.

Olen yksinäinen, ei verkostoa, rutiköyhä. Mistä aloittaa? Vinkkejä.

Yhteishaun kautta opintojen äärelle ja haet opintolainaa.

Vierailija
22/22 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauheasti tsemppaavista kommenteista. 

Kovasti jännittää ja pelottaa että onko se nyt sitten se aika muuttaa. 

Ymmärrän tuon syrjäytymisen ja kuinka vaikeaa on saada juuret kiinni paikkaan missä kaikki muut tuntuu tietävän miten asiat hoituu ja vaikkei pidä enää yhteyttä on silti lapsuuden tuttuja lähi kaupungeissa ja muistoja läpi vuosien. Kymmenestä vuodesta ulkomailla viimeiset 4 vuotta olen asunut Irlannissa mieheni koti kaupungissa ja kyllä sen huomaa kuinka yksinään se on niin kovin hankalaa löytää sitä omaa paikkaa yhteiskunnasta jossa ei kasvanut. 

Onneksi kuviossa ei ole lapsia joka vaikeuttaisi tilannetta kovasti. Mutta muutos tuntuu silti itselle kovin suurelta. Täällä omistus asunnon hinnat ovat Dublinin alueella niin korkeita etten yksin siihen unelmaan tulisi pystymään kuin monien monien vuosien päästä. Työ ja harrastuksissa huomaa aina kuinka ihan vain pienestikkin tulee esille että minä en tiedä kyseistä paikkaa/paikallista tapahtumaa/poliitikkoa/vanhoja muistoja lapsuudesta kuin muut keskustelussa olevat. Olisi kiva istua keskustelemassa uusien ihmisten kanssa joiden kanssa jakaisi sen saman muiston suomesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan