Mitä sairaana voi tehdä?
10. sairaapäivä menossa. Tylsistyttää ja turhauttaa.
Kommentit (22)
Kai riippuu vähän missä kunnossa olet.
Kuntoa ei ole mihinkään fyysiseen rasitukseen ja nukun paljon.
Mikä sairaus sinulla on?
Lähtisin ulos liikkumaan jos vointi sallii. Jos sitä et kykene tekemään, niin tee käsitöitä tai lue hyvä kirja. Suunnittele sisustamista ja toteuta se kun vointi sallii
Riippuu siitä, millain on sairas.
Jos kuntoa mihinkään fyysiseen tekemiseen ei ole, voi yrittää katsoa elokuvia tai lukea. Usein vaan on pääkin vähän väsynyt, eikä jaksa. Silloin joku ihan kevyt hömppä voi olla paras lukemisto. Itselläni ei silmät kestä ruutuaikaa, jos on vähänkään kuumetta, mutta onneksi on vaatehuoneessa korillinen vanhoja agathachristieitä.
Voi myös yrittää edim jotain helppoa käsityötä, kuten neulomista, virkkausta tai kirjontaa, jos sellaisia harrastaa. Tumput ja sukat on sopivia eikä vaadi liikaa keskityymistä.
Toipilasvaiheessa yritän itse kävellä ympäri kotipihaa ja istuskelen (asianmukaisesti puettuna) jossain varjoisassa kohdasssa tai kasvihuoneessa ihan vain katselemassa ja kuuntelemassa pihaa.
Eikö oma äitisi lohduta kun ei ole mitään tekemistä?
Alat suunnittelemaan kevätsiivousta niin kummasti Netflixin sarjamaratoonit alkaa kiinnostamaan. Se, että alat kokea tylsyyttä niin kehosi alkaa parantua. Pieni liike tekee aina hyvää, joten oman olosi mukaan käy ulkona kiertämässä kortteli ja venyttele hieman. Netistä löytyy mukavia videoita esim. hakusanoilla Yin jooga, syvävenyttely tai pieneen liikkeeseen taukojumppa.
Vähän sairauden pituudesta riippuen anna kehollesi aikaa palautua ennen hengästyttävää liikuntaa, mutta mahdollisuuksien ja jaksamisen mukaan liikehdintä tekee aika hyvää.
Muita vaihtoehtoja voisi olla miettiä jokänkin haaveen toteuttaminen, esim. virkkaamisen tai piirtämisen opettelu :) Tein itse viimeksi kuumeettomana sairaslomapäivänä viekkaamalla korin seuraavalle lankarullalle ja virkkuukoukulle. Muuten meni nukkuessa ja katsoessa viimein se maratonsarja telkkarista, mistä olin haaveillut. Jatkoin animaatioelokuvilla :D
Mulla parin v välein tulee niska kipeäksi.
Vaihtoehtona on vain olla paikalla.
Katson netflixiä.
Talvella meni ääni, 3 pv sairaslomaa.
Siivosin kellarin.
Vierailija kirjoitti:
Netflix & chill
Ehdotat siis sekstailua sairaana....?
Riippuu voinnistasi ja miksi olet sairaslomalla. Itse katselen usein jotain kevyttä hömppää, missä ei haittaa, jos torkahtaa välillä. Netflixin Jane the Virgin on esimerkiksi täydellinen sarja, koska telenoveloihin kuuluu jatkuva kertaus. Sarja oli kyllä muutenkin hyvä. Tai jos mitään ei jaksa katsoa, niin äänikirjat tuudittaa nopeasti uneen.
Myös sanaristikot toimivat hyvin, samoin simppelit käsityöt ja lukeminen.
Kun olo alkaa olemaan parempi, niin kevyt liikunta ja raitis ilma auttavat. Toki koronan kanssa ei omaa pihaa/parveketta kauemmas voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflix & chill
Ehdotat siis sekstailua sairaana....?
Kyllähän se Junnukin lauloi, että nuha lähtee nussimalla, joten miksikäs ei.
Etsi reseptejä ja tee ateriasuunnitelmat ja ostoslistat tulevaisuuteen.
*sairaspäivä