Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä sellainen köyhäily? Ov

Vierailija
16.08.2006 |

Siis sellaisissa tapauksissa jossa ei olisi aihetta valittaa?

Minulla on yksi tuttu, joka on nyt vuoden päivät antanut ymmärtää, että heillä ei ole varaa mihinkään, edes lapsen vaatteisiin. Kaikki saadaan ilmaiseksi; päivän lehdet naapurilta, auto työpaikalta, ei makseta tv-lupamaksuja ym. ja sitten pyydellään autokyytejä jne.

Tänään sitten selvisi, että heillä on ehkä jopa isommat tulot kuin meillä ja meillä on nuo ns. perus-asiat eikä mielestäni edes jouduta tyytymään huonompaan, vaikka kädestä suuhun joudutaan elämäänkin. Mekin maksamme sentään omaa asuntoa muiden lainojen jälkeen kuin tämä toinen perhe asuu vuokralla (ja mainittakoon, että täälläpäin vuokrat ovat edulliset).

Mua niin ottaa päähän tuollainen, että annetaan ymmärtää toisin, kuin asiat oikeasti ovat. Minäkin olen auliisti antanut lehtiä ym. heille siinä ajatuksessa, että heillä ei ole varaa moisiin!, vaikka oikeasti olisi varaa paljon muuhunkin...

Heillä sama tilanne kuin meillä eli toinen töissä ja toinen kotihoidontuella.

Olenko täysin lapsellisen pikkumainen vai saako tuollainen ottaa päähän?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mieheni siskolla. hän on halunnut olla kotona lasten kanssa puolet elämäänsä mutta valittaa koko ajan siitä, miten vähän rahaa on ja pyytää sitä mieheni vanhemmilta (jotka antavat myös). kun tämä sisko meni töihin, hän meni vain osapäiväiseksi, että " ehtii sitten pihaakin hoitaa" ja sitten sama jatkuva laulu siitä, miten vähän rahaa on ja miten muilla vaan on rahaa törsätä jne. mutta en kylläkään mietin asiaa normaalisti sen kummemmin :).

Vierailija
22/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ilman korvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap noista osasta kommentteja..

Itse olen ja niin hyväntahtoinen, että autan " köyhempiä" ja todellakin olen joutunut huomaamaan, että myös näitä haaskalintuja riittää!

Esimerkiksi meillä iso puutarha, josta olen sanonut " köyhien" tuttujeni saavan tulla hakemaan omenoita ja marjoja. Osa rohmuaa niitä, kun ei olisi koskaan ennen omenoita nähnyt. Sitten paljastuu vielä jotain, että vanhemmilla puutarha, missä ja omenoita, mutta kun nyt tuoltakin ilmaiseksi saa niin pakko hakea! Samoin esim. halkojen kanssa joita olen auliisiti " köyhille" tarjonnut!!

Jotenkin minuakin vaan kuvottaa tuollaisten haaskalintujen ahneus!

Vierailija
24/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä välitä ap noista osasta kommentteja..

Itse olen ja niin hyväntahtoinen, että autan " köyhempiä" ja todellakin olen joutunut huomaamaan, että myös näitä haaskalintuja riittää!

Esimerkiksi meillä iso puutarha, josta olen sanonut " köyhien" tuttujeni saavan tulla hakemaan omenoita ja marjoja. Osa rohmuaa niitä, kun ei olisi koskaan ennen omenoita nähnyt. Sitten paljastuu vielä jotain, että vanhemmilla puutarha, missä ja omenoita, mutta kun nyt tuoltakin ilmaiseksi saa niin pakko hakea! Samoin esim. halkojen kanssa joita olen auliisiti " köyhille" tarjonnut!!

Jotenkin minuakin vaan kuvottaa tuollaisten haaskalintujen ahneus!

Vierailija
25/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on oikeesti aika hyvinkin tilanne: on remointoitu vanha hieno maalaistalo, pihassa uusi Volvo ja päällä aina merkkivaatteet. Talo on sisustettu viimeisen päälle ja esim. kylppäreissä kaikki pyyhkeet ja varusteet ovat aina sävy sävyyn... Silti valittavat jatkuvasti miten ei rahat riitä. Hah, varmasti riittäisivät paremmin ellei lapsille " pitäisi" ostaa niitä Lego-vaatteita ja kotiin Pentikin kuppeja.

Lisäksi miehen veli on just sellainen että sanoo että on ihan pa, kunnes selviääkin että tilillä on se 3000 ¿...

Meidän naapurit taasen... Mies ollut pankinjohtaja ja hyvä eläke alla. Maksettu talo jne. No naapurin mummeli asuu 500 m päässä ja pankinjohtaja lupasi kyydin mutta ei luvannut hakea mummelia pihasta vaan mummon piti kävellä rollaattorin kanssa se 500 m vilkasta valtatietä pitkin! Koska eihän nyt bensaa voi kuluttaa turhaan ja lähteä mummelia hakemaan kun se mummo asuu väärässä suunnassa!! Uskomatonta!

Vierailija
26/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tästä miehen veljestä vielä... Esim. ei ikinä raaski ostaa mitään työkalua vaikka tarvitsisi niitä jatkuvasti johonkin. Sitten tulee meille lainamaan meiltä kun mies aina ostelee työkaluja (me rempataan kans taloa ja siksi tarvitaan kaikenlaista). Ja sitten kun mies tarvitsisi itse kyseistä työkalua niin se onkin sen veljellä!!! Argggg!!! Eli sillä jolla muka ei oo varaa ostaa ko työkalua (mutta kylläkin kalliita merkkivaatteita).

Vierailija
27/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos esim pyydän häntä lähtemään käymään ulkona syömässä kanssani, niin hän sitten sanoo, että siihen menee hänen kahden päivän ruokarahat, eli sitten on kaksi seuraavaa päivää syömättä, vaikka saa rahaa tismalleen saman kuin minäkin..

Vierailija
28/28 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hyvin säästäväinen lasten vaatteissa, esim. nuorempi kulkee lähes aina isomman vanhoissa ja aika kulahtaneissakin vaatteissa, kun esikolla on uudemmat, kengät on usein halpahalli-kamaa ja hankimme harrastusvälineet kutakuinkin aina käytettyinä.

Olemme kuitenkin vanhemmista sieltä hyvätuloisimmasta päästä, kun vertaa muihin perheisiin (pk ei ole kovin hyvällä alueella). Että pitäiskö sit lapsiin satsata enemmän, kun rahaa kumminkin on.

Mut olen ajatellut sen niin, että alle kouluikäiset lapset eivät vielä välitä (onneksi) vaatteistaan juurikaan ja käytetään nekin säästyvät rahat paremmin esim. matkustamalla joka lomilla yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme