Kertakäyttömaskin voi käyttää uudelleen
Kommentit (20)
Kuinkahan moni keittää ja käyttää uudeleen?
Itse olen pessyt 60 asteessa ja hyvin kestää pari pesua. Jos nukkaantuu, heitän pois.
voiko monikäyttöisen yhdeksän jälkeen? vai tarviiko edes?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni keittää ja käyttää uudeleen?
Minä käytän uudelleen aina kun pakko on. Kertaakaan en ole pessyt.
Alussa pesin niitä, mutta kuidut alkoivat harottaa ja kutittaa nenää. Nykyään käytän samaa koko päivän. Jos otan välillä pois, kosken vain korvarenksuihin ja asetan paperin päälle. Desinfioin kädet aina kun olen koskenut maskiin.
Olen käyttänyt yhtä ja samaa kertakäyttömaskia syyskuusta asti, eikä ole tarvinnut keitellä kertaakaan. Eikä ole ollut koronaakaan.
Se maski kyllä vaihdetaan heti kun on mahdollista. Kertakäyttömaskia voi käyttää vaikka 8t tai sitten 2min. Se kuitenkin vaihdetaan käytön jälkeen ja näin on hyvä!
Ei jaksa, kun noita saa ilmaiseksi duunista.
Vierailija kirjoitti:
Se maski kyllä vaihdetaan heti kun on mahdollista. Kertakäyttömaskia voi käyttää vaikka 8t tai sitten 2min. Se kuitenkin vaihdetaan käytön jälkeen ja näin on hyvä!
Neljä tuntia kerrallaan, ja jos kastuu, niin aiemmin, taitaa olla virallinen suositus.
Maskin suurin hyöty on ilman muuta se, että sen avulla välttyy paheksuvilta katseilta. Turha väittää muuta. Vasta toiseksi suurin hyöty pisaroiden estäminen.
Työpaikka tarjoaa kerttismaskit, niin niitä otan aina yhden uuden per päivä. Muutoin käytän kangasmaskia jonka pesen hyvin harvakseltaan, ja joka tuskin suojaa juurikaan muilta, kuin katseilta. Hyvin on kuitenkin pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt yhtä ja samaa kertakäyttömaskia syyskuusta asti, eikä ole tarvinnut keitellä kertaakaan. Eikä ole ollut koronaakaan.
No eihän se maski sinua koronalta suojaa :D voi jessus
Kankaisia maskeja olen pessyt koneessa ja kertakäyttöisiä keitellyt kattilassa hellalla. Kun maskista viimein luopuu niin olisi älkää heittäkö niitä maahan vaan roskikseen. En jaksa luetella syitä mutta järkevät ihmiset ymmärtävät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
voiko monikäyttöisen yhdeksän jälkeen? vai tarviiko edes?
Mulla on se yksi ja sama ollut alusta asti käytössä. Kertakäyttökulttuuri on järjetöntä tuhlausta ja sen jäljet näkee melkein joka paikassa. Minusta on outoa, että niitä maskeja heitetään roskisten ympäristöön. Jos on tarkoitus olla hygieeninen siihen ei oikein istu välinpitämättömyys siitä käytetystä maskista. Jos sitä maskia viitsii käyttää, miksi sitä käytettyä maskia ei jakseta laittaa siihen roskikseen sisään? Kansa pitää itseään sivistyneenä ja käyttäytyy kuin siat. Eikä osaa edes hävetä roskaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä sitten käytetään? Onko se koriste, vai kieroutunut statussymbooli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä sitten pitää käyttää kun ei itselläkään ole koronaa? Ei suojaa itseäni, ja muita ei tarvitse suojata minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä sitten käytetään? Onko se koriste, vai kieroutunut statussymbooli?
Taikauskoisten talismani jonka uskotaan suojaavan viruksilta.
Niin voi, mutta keittää tai pestä sitä ei kannata. Käytän kertismaskia aina sellaiset 20 min. kerallaan ja niin kauan, että 4h tulee täyteen tai kastuu/likaantuu. Joskus siis vkon samaa.
Minä keitän.
Normi-kirurgisia maskeja 1-3 kertaa, ffp2 maskeja useammin.
Mutta vaihdan puhtaan aina, erityisesti julkisilla paikoilla.
Käytin 4 kuukautta samaa maskia ja se rupesi haisemaan samanlaiselle kuin paljon käytetty paperinenäliina.
Tai olla käyttämättä. Etkö kuullut joettä poikkeusolot on ohi ja alkaa normaali elämä.