Oletko koskaan ollut tilanteessa, että hiuksesi eivät enää kasva?
Sanotaan, että jokaisella on hiusten terminaalipituus, jonka jälkeen hiukset eivät enää kasva. Kiinnostaa kuinka lyhyt pituus se voi olla. Oletko sinä ollut tilanteessa jossa hiusten pituus ei enää lisäänny, vaikket ole leikannut niitä yhtään useampaan kuukauteen? Minkä pituiset hiuksesi silloin olivat?
Kasvatan pitkiä hiuksia ja tämä kiinnostaa.
Kommentit (31)
Värjäyskierteessä yltti vähän olkapäiden alle eikä vuosiin kasvanut. Nyt on omaväri lantiolle eikä vielä ole tainnut tulla ns maksimi vastaan.
Värjäämällä ei kasvanut. Nyt kun ei ole vuosiin värjännyt niin hiukset vain kasvaa pituutta lisää ja lisää, vaikka kampaajalla käyn leikkaamassa yhtä usein kuin värjätyt hiuksetkin.
No tuohon hartioille kai se on jämähtänyt, en pariin vuoteen ole leikannut.
Viimeksi hiuksia leikattu 19 vuotta sitten. Ovat noin 20-25cm pitkät, etuhiukset hieman lyhyemmät. Eivät vaan kasva, tämä on pisin pituus mihin koskaan kasvavat (lapsuudesta asti ollut sama juttu). Eli jokainen hius kasvaa tuon noin 2v ja sitten putoaa. Testattu "kaikki" keinot. No, onneksi ei ole ihan samanlaiset hiukset kuin isoäidillä, jolla hiukset kasvavat noin 10-15cm pitkiksi. Meillä molemmilla on voimakkaasti luonnonkiharat hiukset.
Lapseni eivät ole tätä perineet, saattaa olla, että hyppää taas sukupolven yli, ja lapsenlapsista joku perii epäonnekseen nämä hiukset.
Kyllä. Maksimipituus oli nk classic, pakaroiden alle. Siitä on sitten lyhennelty taas kyllästymisen jälkeen.
Mulla on sen pituiset, että rinnat peittyvät, en tiedä mittaa. Eikä kasva. En siis leikkaa juuri koskaan, joskus mies keittiösaksilla tasoittaa.
Ai niin, rinnat eivät vielä roiku vyötärössä asti. 🤭
Puoleen väliin selkää jämähti 5v saatossa. Leikkasin vuosi sitten siistin kouvolatukan :) tai noh, siilitukan ja järkytin kampaajaa/parturia... Ei meinannut aluksi suostua niin pyysin konetta omiin käsiini. Kyllä se siitä suostui sitten.
M39
N 75 cm, pidemmäksi en ole testannut.
Ei ole vielä tullut se piste vastaan. Hiukset on olleet vaikka minkä pituiset. Pisimmillään alaselkään asti, mutta sitten leikkasin reilusti ja olen pitänyt nyt hiukset vähän yli olkapäiden.
Koko ajan. Mullakin hiukset kasvaa max 20-25 cm pituisiksi ja on edestä lyhyemmät kuin takaa. Eli hädin tuskin hartiapituinen ns. long bob. Ja mikä ikävämpää, ovat muutenkin todella kituliaat ja ohuet etenkin latvoja kohti. Tällaiset olleet jo lapsesta saakka, ei johdu värjäyksestä tai muusta käsittelystä, koska en sellaista juurikaan harrasta.
Voi kun kasvaisi pitkät hiukset. Haaveillut sellaisista lapsesta asti, mutta hartioille jää.
Joo, mun hiusten maksimipituus on noin puoleen selkään/lapoihin. Siitä edemmäksi ei vain kasva, vaan haarottuu jo moninkertaisesti. Oon yrittänyt olla leikkaamatta ja antaa vaan kasvaa sekä myös kasvattaa niin, että huonot latvat on heti leikattu pois. Sama lopputulos, ei kasva pidemmäksi.
Teininä hiukset olivat lantiolle. En leikannut vuosiin ja eivät kasvaneet siitä pidemmäksi. 20:na leikkasin lyhyet ja annoin kasvaa vapaasti, 30v hiukset olivat pohkeissa. Leikkasin lantiolle ja pitänyt siinä sen jälkeen. Eli maksimipituus on vaihtunut iän myötä.
Olkapäihin yltää sivuhiukset, takaa kasvaisi enemmän. Olen yrittänyt kasvattaa viitisen vuotta ja tuosta en pääse yli. Hiukset on ihan hyvässä kunnossa, ei ole juurikaan kaksihaaraisia, ne ei ole kuivat eikä hauraat ja tuuheuttakin löytyy, mutta pituutta ei tule. Leikkautan latvat pari kertaa vuodessa, takana ne on aina paljon pidemmät.
Ne kasvaa vähän rintaliivien takaosan alle. Paljon pidemmäksi en yritä, koska ne menee latvoista niin ohueksi. Leikkaan latvoista aina muutaman kuukauden välein, niin hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Pidän tästä pituudesta. En värjää enkä käytä mitään muotoilutuotteita tms.
Viimeisesta latvankatkaisusta on nyt kolmisen vuotta. Ja vielä kasvaa. Hiuksen pituus yli 50 cm.
En ole testannut maksimipituutta, koska lapaluiden jälkeen hius alkaa olla sellaista hamppua että silmiin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sen pituiset, että rinnat peittyvät, en tiedä mittaa. Eikä kasva. En siis leikkaa juuri koskaan, joskus mies keittiösaksilla tasoittaa.
Ai niin, rinnat eivät vielä roiku vyötärössä asti. 🤭
Vasta navassa?
Katri-Helena on ollut siinä tilanteessa aina.
Eihän useampi kuukausi ole pitkä aika olla leikkaamatta. Keskimäärin hius kasvaa sentin kuussa, sitten käydään neljän kk välein leikkaamassa "kuivat latvat" eli sen kasvaneen 4 senttiä pois ja ihmetellään, miksi hiukset eivät kasva. Tämä on todella yleistä, että käydään leikkaamassa jatkuvasti, vaikka haluais pitkät hiukset. Ja sitten tosiaan väitetään, ettei ole mahdollista hiuksella kasvaa pidemmäksi, vaikka oikeasti se kaikki kasvu leikataan säännöllisesti. Toinen mikä lyhentää hiusta ilman, että hius on lakannut kasvamasta, on latvaa kuluttavat käsittelyt, kuten värjäys, vaalennus ja suoritukset yms. Eli yksittäinen hius edelleen kasvaa, mutta samalla latva murenee.
Mulla on nyt si-niveliin yltävät hiukset ja viimeksi olen leikannut kampaajalla reippaasti 4,5 vuotta sitten. Itse olen tässä välissä leikannut 1-3 senttiä noin kerran vuodessa ja napsin toisinaan saksilla yksittäisiä haarahiuksia tarvittaessa. Edelleen kasvaa pituutta ja hyväkuntoisina. En värjää, vaalenna tai muotoile hiuksia kuumalla.