Esimiehen asiaton käytös..
Esimieheni on todella asiaton ja purskahtelee raivoon milloin mistäkin asiasta. Hänen käytöstä on aivan mahdoton ennustaa..Eläkeikäinen mies. Mietin tässä huomista palaveria ja sitä, että onko minulla työntekijänä oikeus videokuvata esimiehen raivoa jos sellainen taas huomenna tulee vastaan. Tottakai tästä kerron hänelle jos kuvaamisen aloitan. En tiedä mitä sillä saavutan, mutta ehkä se auttaisi hieman sietämään tilannetta..
Kokemuksia?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut asiaton lähiesimies joka myös raivosi ihan kummallisistakin asioista. Sanoin asiasta hänen esimiehelleen mutta se oli virhe: he olivat ystäviä ja tästä seurasi tilanne, että minun olosuhteista töissä tehtiin niin epämukavat että mulla oli pakko irtisanoutua.
Niin, tuskin tuo tyyppi uskaltaisi raivota, ellei olisi selusta turvattu.
Siis esimieheni jää eläkkeelle 2 vuoden sisään (toivottavasti).
Minä olen 35v. Ja en puhunut kasettinauhurista, joku muu otti sen esille. Ihan osaan puhelinta käyttää 😅
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut asiaton lähiesimies joka myös raivosi ihan kummallisistakin asioista. Sanoin asiasta hänen esimiehelleen mutta se oli virhe: he olivat ystäviä ja tästä seurasi tilanne, että minun olosuhteista töissä tehtiin niin epämukavat että mulla oli pakko irtisanoutua.
Näinhän siinä käy kun ei ole todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja AP menossa kovaa vauhtia samaan ansaan.
Aloittaja kirjoitti:
Siis esimieheni jää eläkkeelle 2 vuoden sisään (toivottavasti).
Minä olen 35v. Ja en puhunut kasettinauhurista, joku muu otti sen esille. Ihan osaan puhelinta käyttää 😅
Niin varmaan!
Ja minä olen Putin
Aina löytyy valitettavasti työpaikkoja, joissa on tulehtunut ilmapiiri ja huonoja esimiehiä. Sinun tapauksessasi ei ole kyse kuitenkaan isomman porukan työpaikkakiusaamisesta, joka on vaikeampi hoitaa työpaikkaa vaihtamatta. Eli ehkä siinä mielessä parempi tilanne?
Kun näitä esimiehen purkauksia tulee, niin kohtaa hänet aikusmaisesti. Sanot hänelle, että hänen käytöksensä on sopimatonta. Esimiehelläsi on myös varmasti pomo? Sanot, että raportoit asiattomuuksista jatkossa eteenpäin, jos käytös ei muutu.
Hae myös vertaistukea työkavereistasi. Et varmaan ole ainoa, jolle hän raivoaa?
Tsemppiä - toivottavasti esimiehesi eläkepäivät ovat nurkan takana!
Asiatonta kommenttia ei tietenkään voi välttää täällä.
Ja hienoa, että itse Putin oli myös mukana tässä.
Kiitos teille, jotka asiallisesti kommentoitte. Sain apua näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
On vaarana, että
- viestintuoja ammutaan (ap)
- eikä viestinlähettäjää (esimies)
Aloittaja kirjoitti:
Asiatonta kommenttia ei tietenkään voi välttää täällä.
Ja hienoa, että itse Putin oli myös mukana tässä.Kiitos teille, jotka asiallisesti kommentoitte. Sain apua näistä.
Olen yksi ja sama henkilö joka on laittanut kaikka nämä viestit sinulle. Eli olen asiallinen ja epäasiallinen.
Hmmmmm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
On vaarana, että
- viestintuoja ammutaan (ap)
- eikä viestinlähettäjää (esimies)
Todennäköisesti näin käy. Helpomman vaivan tie on vain hakea uutta työtä muualta.
Välillä tavallaan toivoisi edes alkeellisia äidinkielen taitoja tällä palstalla. Kukaan ei PURSKAHTELE raivoon, haloo! Nauruun purskahdetaan.
Tuo nauhoitus ei käsittääkseni sisällä oikeutta kuvata/videoida. (Korjatkaa, jos olen väärässä).
Suosittelen ensin äänittämään niin, ettei esimies tiedä, kunnes saat raivokohtauksen taltioitua. Omia rajojasi kannattaa toki puolustaa (mainitsematta äänityksestä.)
Tämän jälkeen voit seuraavassa palaverissa halutessasi kokeilla kertomista nauhoittamisesta, mutta kannattaa varautua, että puhelimesi lentää seinään. Eli ota varmuuskopio edellisestä äänitteestä. Tai sitten voit vain viedä asian eteenpäin kertomatta kohteelle mitään äänityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nauhoitus ei käsittääkseni sisällä oikeutta kuvata/videoida. (Korjatkaa, jos olen väärässä).
Suosittelen ensin äänittämään niin, ettei esimies tiedä, kunnes saat raivokohtauksen taltioitua. Omia rajojasi kannattaa toki puolustaa (mainitsematta äänityksestä.)
Tämän jälkeen voit seuraavassa palaverissa halutessasi kokeilla kertomista nauhoittamisesta, mutta kannattaa varautua, että puhelimesi lentää seinään. Eli ota varmuuskopio edellisestä äänitteestä. Tai sitten voit vain viedä asian eteenpäin kertomatta kohteelle mitään äänityksistä.
Puhelimen asetuksista saa, että puhelin tallentaa kuvan/nauhan heti pilveen.
Ps. Ja tuolle kasettinauhurihemmolle tiedoksi, että nyt ei puhuta mistään huumehommista.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tavallaan toivoisi edes alkeellisia äidinkielen taitoja tällä palstalla. Kukaan ei PURSKAHTELE raivoon, haloo! Nauruun purskahdetaan.
Ap
Esimieheni on todella asiaton ja purskahtelee raivoon milloin mistäkin asiasta. Hänen käytöstä on aivan mahdoton ennustaa..Eläkeikäinen mies. Mietin tässä huomista palaveria ja sitä, että onko minulla työntekijänä oikeus videokuvata esimiehen raivoa jos sellainen taas huomenna tulee vastaan. Tottakai tästä kerron hänelle jos kuvaamisen aloitan. En tiedä mitä sillä saavutan, mutta ehkä se auttaisi hieman sietämään tilannetta..
Kokemuksia?
Heh
Ap kaivaa siellä parhaillaan pölyn peitossa olevaa levygrammaria, jolla nauhoittaa esimiehen hihitystä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Työsuojeluvaltuutettu sekä luottamusmies pelkäävät esimiestä. Tästä on käyty enne minun tuloa firmaan paljon kiistoja. Olen nyt vuoden ollut tässä työpaikassa ja olen aivan järkyttynyt myös tästä. Kyseessä n. 30 hlö työpaikka, jossa edellä mainitut "edustajat" ovat myös kiusattuja.
Miksi näissä tarinoissa on aina näin? Kyllä se työsuojeluvaltuutettu tietää, että AVIsta saa apua, joten et kai tosissasi nyt väitä, että sielläkin pelätään pomoasi?
Teidän pitää valita rohkeammat luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu. Jokainen työntekijä voi ihan itse omin voimin tehdä työsuojeluilmoituksen AVI:in.
Kuulostaa sellaiselta henkilöltä tämä esimies, jonka kanssa keskustelu ei auta. Ainoastaan ylitse käveleminen. Voi olla jopa narsistinen henkilö.
Et tarvitse mitään videoita, koska hänen käytös on laajalti tiedossa. Sinun pitäisi vain löytää nyt taho, joka uskaltaa viedä asiaa eteenpäin. Jos esimiehellä on esimies, hänellä on valta toimia. Jos esimiehesi on korkeimmalla pallilla, on tilanne kimurantimpi. Luottamusmies on syytä vaihtaa, jos ei uskalla puuttua asioihin. Työterveyteen voi myös ottaa yhteyttä ja vaatia kolmikantakeskustelua. Kuulostaa, että esimiehesi on pitkän sairausloman tarpeessa. Liitosta voit kysyä vinkkejä kehen ottaa yhteyttä työpaikalla.
Eräs tuttuni teki hieman vastaavassa tilanteessa (ei kylläkään yhtä hullu esimies) niin, että kirjoitti ylös kaikki tuollaiset tilanteet muutamalta viikolta, selitti rauhallisesti, mikä häntä käytöksessä häiritsi ja mitä toivoi jatkolta. Lähetti sitten listan esimiehelle, ja sanoi, että kun olet valmis keskustelemaan näistä, voimme keskustella. Tuo mies oli sitten jälkikäteen kiitellyt, kun joku herätti hänet. Ja muistaakseni oli myös pitkällä sairauslomalla.
Kunnse esimies tulee seuraavan kerran huoneeseesi ja laittaa oven kiinni perässään.
Välittömästi, kun esitys alkaa ota ja nouse ylös ja sano meneväsi, vaikka veskiin. Muista sulkea ovi takanasi.
Jätä äijä sinne itsekseen riehumaan.
Eo muuta kuin kasettinauhuri esiin ja päydälle ja ilmoitat vielä kuuluvasti nauhoittavasi keskustelut tästä etiäpäin.