Esimiehen asiaton käytös..
Esimieheni on todella asiaton ja purskahtelee raivoon milloin mistäkin asiasta. Hänen käytöstä on aivan mahdoton ennustaa..Eläkeikäinen mies. Mietin tässä huomista palaveria ja sitä, että onko minulla työntekijänä oikeus videokuvata esimiehen raivoa jos sellainen taas huomenna tulee vastaan. Tottakai tästä kerron hänelle jos kuvaamisen aloitan. En tiedä mitä sillä saavutan, mutta ehkä se auttaisi hieman sietämään tilannetta..
Kokemuksia?
Kommentit (65)
Aloittaja kirjoitti:
Tulee työhuoneeseen ja vetää oven kiinni perässään. On monta kertaa kysynyt minulta "juoruja" mitä työpaikalla puhutaan. En ole lähtenyt yhtään tähän mukaan. Haluaa tietää mitä hänestä puhutaan.
Taas kerran kieltäydyin tästä niin alkoi hakkaamaan nyrkillä pöytään ja huusi, että luulen itsestäni liikoja.
Sitten raivosi miten teen hänen mielestä liikaa töitä enkä anna tilaa muille. Tämä sinänsä huvittavaa, koska korona aikana kaikki on peruttu.
Sitten istui hetken hiljaa ja alkoi puhumaan itsestään kolmannessa persoonassa ja hihitti miten joskus hän hermostuu.
En puhunut mitään.
Sitten alkoi taas raivoamaan kun katsoin vaan häntä kysyvästi.Sitten poistuin paikalta.
Nauhoita useita keskutelujasi pomon kanssa salaa ja keräät talteen (ota nauhoista kopio) .
Jos tulee myöhemmin ongelmia niin liittoon yhteys ja nauhakopiot pöytään, alkuperäiset säilytät itselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Tulee työhuoneeseen ja vetää oven kiinni perässään. On monta kertaa kysynyt minulta "juoruja" mitä työpaikalla puhutaan. En ole lähtenyt yhtään tähän mukaan. Haluaa tietää mitä hänestä puhutaan.
Taas kerran kieltäydyin tästä niin alkoi hakkaamaan nyrkillä pöytään ja huusi, että luulen itsestäni liikoja.
Sitten raivosi miten teen hänen mielestä liikaa töitä enkä anna tilaa muille. Tämä sinänsä huvittavaa, koska korona aikana kaikki on peruttu.
Sitten istui hetken hiljaa ja alkoi puhumaan itsestään kolmannessa persoonassa ja hihitti miten joskus hän hermostuu.
En puhunut mitään.
Sitten alkoi taas raivoamaan kun katsoin vaan häntä kysyvästi.Sitten poistuin paikalta.
Nauhoita useita keskutelujasi pomon kanssa salaa ja keräät talteen (ota nauhoista kopio) .
Jos tulee myöhemmin ongelmia niin liittoon yhteys ja nauhakopiot pöytään, alkuperäiset säilytät itselläsi.
PS. Äläkä koskaan puhu pomolle näistä nauhoista. Se tulee tietämään niistä aikanaan, kun/jos niitä tarvitaan todisteena.
Jos puhut niin se muokkaa kytöstään etkä saa todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
En puhunut mitään.
PS. Äläkä koskaan puhu pomolle näistä nauhoista. Se tulee tietämään niistä aikanaan, kun/jos niitä tarvitaan todisteena.
Jos puhut niin se muokkaa kytöstään etkä saa todisteita.
PPS: Äläkä puhu kenellekään. Ne voi kieliä nauha-asiaT eteenpäin muille + pomolle.
Olen alkanut katsella uusia työpaikkoja.
Minun alallani on vaikea saada virkoja ja nyt kun sen sain niin en haluaisi tällaisen vuoksi luovuttaa.
Vielä jos pari vuotta jaksaa tätä niin hän jää eläkkeelle.
Koitan nyt saada itseni siihen tilaan, että en anna hänen hyppiä minun silmille, vaikka muille sitä tekee.
Eli otan huomenna kännykän esille ja sanon reilusti, että nyt on tullut sen verran asiatonta käytöstä niin tallennan tämän omaan käyttööni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sillä videolla meinasit tehdä?
Kerrot ainakin palaverin alussa jo tallentamisesta.Itse huomauttaisin rauhallisesti asiasta ja pitäisin kirjaa öykkäröinnistä, jonka voi sitten esittää eteenpäin tarvittaessa.
HÖPÖ HÖPÖ.
Korkeimman oikeuden linjan mukaan keskustelun tallentaminen muiden keskusteluosapuolten tallentamisesta etukäteen tietämättä on sallittua, kun kyseessä oleva keskustelu on tarkoitettu tallentajan itsensä kuultavaksi.
On kuitenkin huomattava, että tallenteella olevaa keskustelua ei saa kuitenkaan levittää yleisölle. Tällöin voi syyllistyä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Tallennetta on sallittua käyttää esimerkiksi todisteena oikeudessa.
https://www.minilex.fi/q/yksityiskeskustelun-%C3%A4%C3%A4nitt%C3%A4minenRikoslain 24 luvun 5 §:ssä mainittuun salakuunteluun ei syyllisty silloin, kun tallennettava keskustelu on tarkoitettu sen tallentavan henkilön kuultavaksi. Esimerkiksi oman puhelinkeskustelun saa tallentaa kertomatta keskustelukumppanille tallentamisesta.
https://www.minilex.fi/q/salaa-ihmisen-puheen-%C3%A4%C3%A4nitt%C3%A4min…
Yleisenä ohjauksena tietosuojavaltuutettu totesi, että työntekijä saa nauhoittaa puhelut ja keskustelut, joihin itse osallistuu. Tällöin ei voine syyllistyä rikoslaissa tarkoitettuun salakuunteluun.
https://finlex.fi/fi/viranomaiset/tsv/2007/20070223Rikoslain mukaan salakuuntelulla tarkoitetaan oikeudettomasti teknisellä laitteella salaa sellaisen puheen tallentamista, jota ei ole tarkoitettu nauhoittajan eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon.
Lain kohta koskee siis nimenomaan ja ainoastaan sellaisia keskusteluja, jotka eivät ole tarkoitettuja kuuntelijan tietoon. Tässäkin tapauksessa on kyse siitä, onko henkilöllä oikeus äänittää salaa tai suorastaan kiellon vastaisesti keskustelu, johon hän itse osallistuu luvallisesti.
https://www.kotitalolehti.fi/lakikysymykset/saako-osakas-nauhoittaa-yht…
Tätä on turha alapeukuttaa.
Laki on laki, pidit sinä alapeukuttaja siitä tai et!
Aloittaja kirjoitti:
Minun alallani on vaikea saada virkoja ja nyt kun sen sain niin en haluaisi tällaisen vuoksi luovuttaa.
Vielä jos pari vuotta jaksaa tätä niin hän jää eläkkeelle.Koitan nyt saada itseni siihen tilaan, että en anna hänen hyppiä minun silmille, vaikka muille sitä tekee.
Eli otan huomenna kännykän esille ja sanon reilusti, että nyt on tullut sen verran asiatonta käytöstä niin tallennan tämän omaan käyttööni.
Voi hyvää päivää.
Meinaatko vielä saada siitä asiattomasta todisteitakin, Et taida olla terävin kynä, jos ei esimieskään ole.
Totta kai se käyttäytyy asiallisesti kun äänität, tai ottaa puhelimen pois ja kieltää äänittämästä. Tämäkin kuvauksesi perusteella onnistuu, hihittelevä seinähullu kun on.
Onnea vaan yrityksellesi saada todisteita. Et tule onnistumaan ja jäät nuolemaan näppejäsi. Lopulta kertomuksesi esimiehestä ovat vain hulluja puheitasi - ilman tosdisteita - ja kääntyy sinua itseäsi vastaan.
Huh huh
Olette ansainneet toisenna, sinä ja esimies ---> ei muuta kuin naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vielä jos pari vuotta jaksaa tätä niin hän jää eläkkeelle.Koitan nyt saada itseni siihen tilaan, että en anna hänen hyppiä minun silmille, vaikka muille sitä tekee.
Voi hyvää päivää.
Meinaatko vielä saada siitä asiattomasta todisteitakin, Et taida olla terävin kynä, jos ei esimieskään ole.
Totta kai se käyttäytyy asiallisesti kun äänität, tai ottaa puhelimen pois ja kieltää äänittämästä. Tämäkin kuvauksesi perusteella onnistuu, hihittelevä seinähullu kun on.
Onnea vaan yrityksellesi saada todisteita. Et tule onnistumaan ja jäät nuolemaan näppejäsi. Lopulta kertomuksesi esimiehestä ovat vain hulluja puheitasi - ilman tosdisteita - ja kääntyy sinua itseäsi vastaan.
Huh huh
Olette ansainneet toisenna, sinä ja esimies ---> ei muuta kuin naimisiin.
Hyvin sanottu.
Aloittaja kirjoitti:
älä lankea tyhmimpään ratkaisuun: mitään et voita sillä, että alat selittämään, että "nyt on tullut sen verran asiatonta käytöstä, että..." puhu järkeä. Sano vaikka silmin tiukasti katsoen, että "Varmasti tiedät, että tuollainen käytös on sopimatonta. Minä en halua ottaa vastaan uhkaavaa käytöstä." Sitten kysyt häneltä täysin asiallisesti ja edelleen silmiin katsoen, että "puhutaanko nyt niistä työasioista/projektin yksityiskohdista, vai oliko tapaamisemme tässä?"
Voi kun asia olisikin näin.
Kyseessä on todellakin hyvin epäkypsä esimies ja luultavasti raivoaa entistä enemmän kun tietää kamerasta tai nauhoituksesta.
Eli hyvin tyhmä yksilö. Mutta pelottava sellainen. Häntä vastaa on aikanaan kaksi työntekijää hakenut lähestymiskieltoa.
Joten en näe, että "ansaitsemme" toisemme. Hän vaan ansaitsee sen, että joku vihdoin puutuisi tähän.
Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
En puhunut mitään.
EI kannata käyttää kasettinauhoja. Nykyisin voi ihan käyttää kännykkää ja tallentaa keskustelut kännykän avulla.
Aloittaja kirjoitti:
En puhunut mitään.
Ihan seinäjullu.
Eikö tämmöinen voi käydä käsiksi jos kerrot nauhoittavasi keskustelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
En puhunut mitään.
EI kannata käyttää kasettinauhoja. Nykyisin voi ihan käyttää kännykkää ja tallentaa keskustelut kännykän avulla.
Heh heh
Oliko hyväkin vitsi.
Kuka tuossa on puhunut kasettinauhoituksesta, muuta kuin sinä.
Oletus meillä muilla lienee puhelimella nauhoutus - ei kasettinauhurilla.
Eihän noita edes ole enää kenelläkään.
Oletko milloin syntynyt?
1940-1960?
Aloittaja kirjoitti:
Kyseessä on todellakin hyvin epäkypsä esimies ja luultavasti raivoaa entistä enemmän kun tietää kamerasta tai nauhoituksesta.
Eli hyvin tyhmä yksilö. Mutta pelottava sellainen. Häntä vastaa on aikanaan kaksi työntekijää hakenut lähestymiskieltoa.Joten en näe, että "ansaitsemme" toisemme. Hän vaan ansaitsee sen, että joku vihdoin puutuisi tähän.
Tunnut olevan yhtä epäkypsä.
Ihan puhelimen nauhuria olen ajatellut käyttää 😊
Ja tarvittaessa ihan kuvata kännykällä jos oikeen meinaa yltyä hakkaan nyrkkiä pöytään.
Aloittaja kirjoitti:
Eli hyvin tyhmä yksilö. Mutta pelottava sellainen. Häntä vastaa on aikanaan kaksi työntekijää hakenut lähestymiskieltoa.Joten en näe, että "ansaitsemme" toisemme. Hän vaan ansaitsee sen, että joku vihdoin puutuisi tähän.
Puuttua voit ja pitääkin, mutta ilman todisteita et voi mitään.
Ja todisteita et saa, jos kerrot nauhoituksesta.
Simppeliä.
Ymmärretty?
Meitä ei haittaa teet sitten miten vaan, ei ole kyse meidän elämästä.
Olemme nyt yrittäneet auttaa sua, jos apu ei kelpaa niin se on soronoo
Ei ole 30 vuoden aikana käynyt työntekijöihin käsiksi, vaikka raivo onkin aivan käsittämätöntä.
Pelkoa saa aikaan, mutta henkistä sellaista.
Eli en osaa oikein pelätä, että käsiksi kävisi. Jos näin niin luultavasti jäisi tappion puolelle, vaikka pienikokoinen nainen olenkin.
Mulla on ollut asiaton lähiesimies joka myös raivosi ihan kummallisistakin asioista. Sanoin asiasta hänen esimiehelleen mutta se oli virhe: he olivat ystäviä ja tästä seurasi tilanne, että minun olosuhteista töissä tehtiin niin epämukavat että mulla oli pakko irtisanoutua.
Kiitos teille kommenteista.
Varsinkin lakipykälä linkitykset oli tarpeen.
Myös vahvistui muutamasta viestistä se, että ei! Sinä et voi käyttäytyä näin.
Huomista palaveria odotellessa.
Kiitos 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
En puhunut mitään.
Oletko vanha aloittaja. Se selittäisi tämän kasettihomman. Ei kai kukaan 50-vuotiaskaan puhu enää kasettinauhureista.
Aloittaja kertoi jäävänsä pian eläkkeelle ("Vielä jos pari vuotta jaksaa tätä niin hän jää eläkkeelle.").
kuulostaa siltä, ett jos olisi oma esimies alkaisin etsiä uutta työpaikkaa kaikessa hiljaisuudessa. En tiedä miten suuri yritys työpaikkas on, mutta jos hänellä on omaa esimiestä, juttele hänen kanssaan.