Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen raskaus: Tuleeko vatsa nopeammin esille?

16.08.2006 |

Ekakerralla sain odotella viikolle 18, jotta mitään oli nähtävissä, mutta nyt toisella kierroksella napani on pullahtanut selvästi ulospäin jo viikolla 5!? Turvotuskin on huomattavasti pahempi kuin viimeksi, enkä meinaa enää mahtua tavallisiin housuihini. Toisella kierroksella ei taida pystyä pitämään juttua kovin kauaa piilossa muilta? Miten muilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla ainakin tämä toinen tuli juuri kuvaamallasi tavalla " heti" esiin. Turvotusta mahassa jo alkuviikoilla ja hainkin jo vko:lla 6 löysempiä ja numeroa suurempia lantiomallisia kesähousuja kaupasta. Ekat mammafarkut kävin hakemassa tuossa vko:n 14 tienoilla. Ja nyt siis viikot 17+2 ja ihmiset lähinnä " kauhistelevat" , miten masuni voi olla jo nyt tuon kokoinen vaikka synnytän vasta tammikuussa...

Esikoinen on siis jo melkein 5-vuotias, eikä " jämiä" vanhasta äippämahasta ole ollut siis vuosiin. Eli samankokoisena aloin odottamaan tätä toista kuin esikoistakin, mutta ilm. kohdun asento ja jo kertaalleen venyneet kohdun lihakset antavat vain paremmin myöden tällä kertaa :)

Vierailija
2/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen vast. aikaan. En nyt viikkoa osaa sanoa millon tosissaan huomasi masun, mutta huomattavasti aikasemmin. Nyt rv 16 menossa ja ei tätä kovin salaisuutena voi pitää ihonmyötäisissä vaatteissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta meni yli 20 viikolle ennen kuin oli selvästi vieraille näkyvillä vauvamaha. Toisella kertaa alussa oli järkyttävä turvotus, joka onneksi helpotti parin viikon kuluessa, mutta jo viikolla 15 olin äitiyshousuissa ja ei varmaan kovin monelle jäänyt epäselväksi tilanteeni, jos sillä silmällä katsoi. Alun nopeampi kasvu kyllä tasoittui ajan mittaan ja n. viikon 25 jälkeen vatsa on itse asiassa ollut pienempi kuin esikoisesta vastaavilla viikoilla.

Vierailija
4/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta oli äitiyshousut käytössä muistaakseni jo rv13. Toinen raskaus pullahti yhdessä yössä näkyviin rv18+0! Onneksi olin töissä jo kertonut raskaudesta, koska maanantaina menin maha pystyssä töihin ;)

Mulla tähän vaikutti varmaankin se, että oli tokan raskauden alussa +10kg enemmän elopainoa kuin esikoisesta. Tässä tokassa raskaudessa tuli muutenkin vain 8kg painoa, kun esikoisesta tuli 17,5kg.