Onko kampaamon hiusvärit turvallisempia?
Kommentit (13)
Minä pyydän kampaamoissa aina öljypohjaista väriä, joka on tarkoitettu herkälle iholle. Jossain kohtaa alkoi tuntua, että päänahka palaa, kun väriä laitetaan, ja luulin jo, että täytyy lopettaa antaa harmaan vallata pää, mutta sitten ilokseni kuulin, että on tällainen vaihtoehto. Kaupan värejä en uskalla ajatellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa turvallinen?
Aiheuttaako ne yhtä paljon myrkkyjä verenkiertoon? Ehkä. Mut kaupan väreissä on voimakkaampi hapete ja sen vuoksi ne vaurioittaa hiusta paljon enemmän.
Mitä nyt käsitetään turvallisella, ettei väri menisi päänahkaan ja ettei olisi niin paljon myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyydän kampaamoissa aina öljypohjaista väriä, joka on tarkoitettu herkälle iholle. Jossain kohtaa alkoi tuntua, että päänahka palaa, kun väriä laitetaan, ja luulin jo, että täytyy lopettaa antaa harmaan vallata pää, mutta sitten ilokseni kuulin, että on tällainen vaihtoehto. Kaupan värejä en uskalla ajatellakaan.
Kiitos, annoit vastauksen jota kaipasin.
Noh, kampaamoissa ja marketeissa on niin paljon eri tyyppisiä värejä, että mustavalkoinen vertailu mahdotonta. Luonnonkosmetiikan värejä saa molemmista. Ne ehdottomasti turvallisempia kuin mitkään ns normivärit.
Kemikaalien osalta ärsyttävimpiä ja ongelmallisimpia ovat hapetteet, eikä tässä maailmassa taida oikein olla olemassa kuin paria hapetekemikaalia, joilla väri saadaan tarttumaan hiukseen ja pysymään niissä. Kaupan värien kanssa ongelma on se, ettei käyttäjä tiedä minkä vahvuista hapetetta kehitteessä on. Poikkeuksena biozellin rial, jossa prosentti ilmoitetaan.
Itsekin olen kampaamon väreistä joskus saanut kirvelyä ja kihelmöintiä päänahkaan. Kaupan värien kanssa ei ole tapahtunut. Olen kyllä vähentänyt värjäämistä paljon enkä enää värjää siten että värimassa on lainkaan kosketuksissa päänahan kanssa.
Pitäisi vaan tää valkoinen saada väritettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, annoit vastauksen jota kaipasin.
Ai kun se ei käristä päänahkaa jonkun kommentoijan kokemuksella, voit hyvillä mielin sulkea silmät totuudelta ja ajatella sen vähemmän myrkylliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kemikaalien osalta ärsyttävimpiä ja ongelmallisimpia ovat hapetteet, eikä tässä maailmassa taida oikein olla olemassa kuin paria hapetekemikaalia, joilla väri saadaan tarttumaan hiukseen ja pysymään niissä.
Tämä.
Muu on ns. BS:ää.
Vierailija kirjoitti:
Ai kun se ei käristä päänahkaa jonkun kommentoijan kokemuksella, voit hyvillä mielin sulkea silmät totuudelta ja ajatella sen vähemmän myrkylliseksi?
Mammat uskoo kirkkain silmin, kunhan vastaus on sellainen mitä on haluttu.
Totuudesta ei niin viis.
:D
Vaikeat paikat on kun tukka on niin ruma.
Mitä tarkoittaa turvallinen?
Aiheuttaako ne yhtä paljon myrkkyjä verenkiertoon? Ehkä. Mut kaupan väreissä on voimakkaampi hapete ja sen vuoksi ne vaurioittaa hiusta paljon enemmän.