Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palavereissa esittäytymiset

Vierailija
27.04.2021 |

Toivoisin esimiehiltä enemmän pelisilmää, ettei tällaisia tarvitsisi aikuisten kesken joutua tekemään. Toisille nämä paikat voivat olla jännityksen takia aivan kamalia, vaikka muuten olisivat hyviä työntekijöitä.

Itse purskahdin äsken palaverin jälkeen itkuun, kun olin jo monta päivää etukäteen jännittänyt ja selviydyin sydän hakaten ja ääni väristen.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia jos palaverissa ennen toisilleen tuntemattomia osallistujia.

Vierailija
2/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä just luin!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Fiksu esimies voi vaikka esitellä vaan nimeltä kaikki nopeasti läpi. Mitään vuorollaan tapahtuvia ”hei olen se ja se”- esittäytymisiä ei tarvita, kuuluvat lapsuuteen.

Vierailija
4/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työelämässä sen verran pitää pystyä suutaan avaamaan, että sanoo oman nimensä ja tehtävänsä. Ei siinä mitään esitelmää tarvitse pitää.

Vierailija
5/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Eihän tuo nyt kenestäkään superkivaa ole, mutta joissain tilanteissa esittäytyminen nyt vain on kohteliasta ja välttämätöntäkin. Esimerkiksi kun ryhmään tulee uusi työntekijä.

Jännitän itsekin, tosin etäpalavereissa tuo esittelytilanne on jotenkin paljon helpompi.

Vierailija
6/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä nimen sanominen tai joku "Maija Meikälläinen x-osastolta" tai "Maija Meikäläinen, vastaan x:stä ja y:stä" on ihan ok, mutta se kyllä ärsyttää, jos vaaditaan, jotain pirun pitkää stooria tai mikä pahinta, joku saa päähänsä, että aikuisten palaverissa ollaan jotain esittäytymisleikkiä.

Vierailija
7/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kertaa pyörtynyt kun jännitti niin paljon kertoa oma nimi.

Vierailija
8/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jotain itsestäsi.

Vierailija
9/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, olen Mimmi Mammanen, trolliosaston projektipäällikkö. Mun vastuualueisiini kuuluu mm. vauvapalstailun kehittäminen."

Vierailija
10/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen työssä käyvän pitää pystyä esittelemään itsensä.

Ennemmin kiinnittäisi siihen huomioita kun jotkut tekevät esittäytymisestään elämänhistoriansa kertomuksen. Esimiehen pitäisi antaa selkeä ohjeistus mitä esittelyssä kerrotaan ja pitäydytään vain siinä. Jos joku jaarittelee esimiehellä pitää olla pokkaa keskeyttää monologi.

Aloittajan olisi syytä hakea itselleen lääkitys jos normaali elämä noin ahdistaa.

Vierailija
11/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia pitää edes palaveriin osallistua, jos ei kykene mitään sanomaan. Lue pelkät muistiot ja tee työsi yksin omassa kuplassasi.

Vierailija
12/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Fiksu esimies voi vaikka esitellä vaan nimeltä kaikki nopeasti läpi. Mitään vuorollaan tapahtuvia ”hei olen se ja se”- esittäytymisiä ei tarvita, kuuluvat lapsuuteen.

Meillä on usein palavereja joissa esimieskään ei tunne kaikkia osallistujia, tietää vaan että tuo piti kutsua koska hänellä on tietoa asiaan liittyen.

Vierailija
13/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työelämässä sen verran pitää pystyä suutaan avaamaan, että sanoo oman nimensä ja tehtävänsä. Ei siinä mitään esitelmää tarvitse pitää.

Kyllä minä pystyn puhelemaan ja kyselemään työhön liittyvistä aiheista, mutta nämä vuorollaan tapahtuvat esittelyhetket ovat silkkaa ihmisten piinaamista.

On kovin raskasta sairastaa esiintymispelkoa ja paniikkihäiriötä. Ja kyllä meitä on paljon, en usko olevani yksin tämän asian kanssa.

Vierailija
14/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö ja usein jouduin kesken kaiken lähtemään pois palaverista. Lopulta lopetin koko duunin ja siirryin sellaiselle alalle, jossa ei tarvinnut käydä palavereissa. 

Vierailija
15/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut sitä että yksi kerrallaan jokainen esittäytyy. Siihen on kaksi syytä. Ensinnäki koko sen ajan mietin vain mitä sanoisin ja paniikin tunne kasvaa koko ajan. Toiseksi en muista muiden esittelyistä yhtään mitään.

Vierailija
16/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä just luin!?

Meitä on monenlaisia. Eksä ei voinut tilata pizzaa, koska olisi pitänyt soittaa tuntemattomalle. Jännitti liikaa puhelimessa vieraalle ihmiselle puhuminen. Työelämä sitten opetti, kun oli pakkokin hoitaa erilaisia asioita.

Vierailija
17/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paniikkihäiriö ja usein jouduin kesken kaiken lähtemään pois palaverista. Lopulta lopetin koko duunin ja siirryin sellaiselle alalle, jossa ei tarvinnut käydä palavereissa. 

Tätä mäkin olen miettinyt. Onhan se toki harmi, kun olen työssäni hyvä, pidetty työkaveri ja sosiaalinen ihminen. Ap

Vierailija
18/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut sitä että yksi kerrallaan jokainen esittäytyy. Siihen on kaksi syytä. Ensinnäki koko sen ajan mietin vain mitä sanoisin ja paniikin tunne kasvaa koko ajan. Toiseksi en muista muiden esittelyistä yhtään mitään.

Eiköhän tuo ole aika yleistä, eli voi ajatella että samassa veneessä ollaan, kukaan ei noista tilanteista niin hirveästi tykkää.

Vierailija
19/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joku asperger-add tutkija niin esimies tietää kyllä sen ja hoitaa hommat.

Normi duuneissa kyllä pitää sanoa edes nimensä itkemättä..(poikkeuksena oikeasti dg omaavat ihmiset)

Vierailija
20/92 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kelleen se itse esittäytyminen ole ongelma, mutta tuollaisessa tilanteessa se oman vuoron odotus on pahinta, kun jännitys jotenkin lähtee käsistä. Minä esim. olen ihan reipas ja ex tempore puhelen tuntemattomillekin, mutta tuollainen pöydän ääressä tapahtuva kiertävä homma on todella ahdistavaa. Minulla tosin kiusattutaustaa.