Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tunnin työmatka yhteen suuntaan liian pitkä?

Vierailija
27.04.2021 |

Olisi uusi työ johon tulin jo valituksi ,mutta työmatka julkisilla kestää tunnin suuntaansa eikä bussit tietenkään mene edes työaikojen mukaan eli niidenkin kanssa joutuisi kikkailemaan eli pahimmillaan esim aamuvuoroon pitäisi lähteä 6.30 ja kotiin pääsisi klo 16 jälkeen. Mitä mieltä onko liian pitkä työmatkaksi?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa, mulla ei ole koskaan ollu työmatka pidempi kuin 1-4 km , kävellen tai fillarilla kesät talvet.

En tuhlais 2 h per arkipäivä  autossa tms. istumiseen.

Vierailija
82/86 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt hakematta useampaa unelmieni työpaikkaa pk-seudulla tuollaisen tunnin työmatkan vuoksi. Työmatka on olennainen osa kokonaisuutta, ja itse ainakin olen ihan puhki, jos joudun virumaan pari tuntia päivässä junissa ja busseissa. Oma työpaikka on 'maalla', minne pääsee motaria pitkin autolla hetkessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt hakematta useampaa unelmieni työpaikkaa pk-seudulla tuollaisen tunnin työmatkan vuoksi. Työmatka on olennainen osa kokonaisuutta, ja itse ainakin olen ihan puhki, jos joudun virumaan pari tuntia päivässä junissa ja busseissa. Oma työpaikka on 'maalla', minne pääsee motaria pitkin autolla hetkessä. 

Tietysti jos ei ole vaihtoehtoja, niin kyllä se tunti suuntaansa jonkin aikaa menee. Sama

Vierailija
84/86 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan passeli, mulla on. Kävelen et saan siitä hyötyliikunnan ja on aikaa käydä ostaan evästä, syödä ja käydä vessassa. Jos oisin ton tunnin julkisissa niin kyllä menis hermo, varsinkin niitten muitten matkustajien takia.;)

Vierailija
85/86 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin työmatka ei ole mitään, jos pääsee moottoritietä pitkin omalla autolla.

Julkisilla pikkumatkatkin vie saman ajan ja olet aina aikataulujen armoilla. Jotkut bussitkin kiertelee vaikka mitä siksak-lenkkejä.

On kaksi tuntia päivässä autossa istumista aika paljon, jos tekee muutenkin istumatyötä. Erityisesti pimeällä autoilu on ankeaa.

Vierailija
86/86 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla työmatka sen kymmenisen kilsaa, jonka pääsee bussilla reiluun 20 minuuttiin plus sitten vielä noin 10 min kävely pysäkiltä työmaalle. Aamuisin onneksi pääsee yhdellä bussilla töihin, mutta kun se vuoro kulkee vain kahdesti tunnissa, niin pitää olla pysäkillä jo ennen viittä, jotta kerkeää kuudeksi töihin. Seuraava on sitten niin viime tipan bussi, että sillä kerkee just ja just kuudeksi leimaamaan työvuoron alkaneeksi, välillä myöhästyy pari minsaa. Jos sattuu myöhästymään siitä bussista, joka on tuossa pysäkillä vähän ennen viittä, niin seuraavaa bussia pitää odottaa 17 minsaa ja sitten mennä vaihdolla. Kun se on keskustassa, niin sitten on kymmenen minuutin odottelu pysäkillä seuraavaan bussiin, jolla sitten ehtii vielä vähän huonommin töihinsä. Pirun huonosti kulkee ennen kuutta bussit töihin. Ei oo kun se yks ainut vaihtoehto, millä kulkea. Tunnin saa varata aikaa, vaikkei itse matkaan mene kuin puoli tuntia.

Oma a

Ootko HK:lla töissä pakkaamossa? ;) Kuulosti niin siltä. Tai sit joku vastaava tehdastyö. Kiva hiessä pukea lämmintä työvaatetta päälle (makkarapakkaamossa noin +8 astetta).