Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa hakea siivoojan työtä :(

Vierailija
27.04.2021 |

Enpä olisi uskonut että olen näin pinnallinen ihminen. Tarjolla olisi siivoojan työ päiväkodissa. Omaa koulutusta vastaavaa työtä olen koittanut hakea muutaman vuoden, ei tärppää.
Voisin kuvitella pitäväni siivouksesta, se on suorastaan intohimoni kotona, ja en ikinä ajattele siivoojista itse mitenkään vähättelevästi, mutta kauheaa huomata miten ottaa koville ”astua alemmas” omasta koulutustasosta... Haukkukaa ja takokaa järkeä päähäni, että laitan hakemuksen menemään!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin siivooja kuin työtön kotona.

Vierailija
2/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ajatuksesta on vielä pitkä matka siihen, että sitä työtä tekisit. Tällä työttömyysmäärällä ei ehkä tarvitse pelätä, että joutuisit alentumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työ päiväkodissa on varmasti aika mukavaa verrattuna moneen muuhun siivouskohteeseen. Ei ole kiire ja muut työntekijät pitävät sinua yhtenä heistä. Hae ihmeessä. 

Vierailija
4/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä tekee nöyräksi.

Vierailija
5/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meee itte siivoamaaan.

Vierailija
6/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullla on perversio mun nähhdäkseni tossa nostattaa omanarvontuntoasi.

Vierailija
7/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ päiväkodissa on varmasti aika mukavaa verrattuna moneen muuhun siivouskohteeseen. Ei ole kiire ja muut työntekijät pitävät sinua yhtenä heistä. Hae ihmeessä. 

Muut työntekijät eivät pidä siivoojaa "yhtenä heistä." Naisvaltaisilla työpaikoilla hierarkia on aika tarkka. Siellä on kaikkein alimpana ja ainoana, jota kutsutaan etunimellä.

-kokemuksella päiväkodista.

Vierailija
8/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on ihan kivaa hommaa, etenkin tuollaisen suht siivon vakikohteen. Päiväkodeissa siivoojat pääsee lisäksi yleensä osaksi henkilökuntaa – tiedetään nimet ja moikataan nähdessä. Mukavinta ja mielekkäintä työtä, jota olen tehnyt, vaikka nykyään oon akateemista koulutustani vastaavassa, siistissä koneellakykkimistyössä. Vaihtaisin heti takaisin, jos saisin siivoushommasta saman palkan.

Vierailija
9/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haet! Aina parempi tehdä työtä mitä tahansa kuin kökkiä kotona.

Sitä paitsi siivoojan työ on tosi arvokasta, vaikkei se valitettavasti palkassa näykään. No, ehkä pandemia ja tulevien pandemioiden uhat korjaavat asian.

Vierailija
10/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä niin laiskottaa? Onhan se tietysti helpompaa vain vetää lonkkaa, kun kaiken maailman korvaukset juoksevat itsekseen.

Vierailija
11/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En kehtaisi sanoa kenellekään jos olisin siivooja. Pitäisi keksiä joku peitetarina joka kerrotaan kaikille.

Vierailija
12/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan ensimmäiseksi kannattaa myöntää itsellesi, että ajattelet siivoojista väheksyvästi.

Vierailija
13/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla on... Ainakin jos se siivoustyö on vakinaista, niin se on jo jollekin varattu, kunnissa on niin paljon sijaisia ja määräaikaisia, että yleensä se vakityö menee sitten jollekulle heistä. 

Siivoojia, koulutettuja, on myös paljon töitä hakemassa, joten se, että jotakin on tarjolla, ei tarkoita, että saat sen.

Minä olen kehdannut siivoojan töitä hakea. Olen hakenut siivousfirmoihin, en pääse. Yleensä nämä edellyttävät oman auton käyttömahdollisuutta tai ainakin ajokorttia. Lisäksi tällä seudulla näitä töitä ei ole tarjolla niin, että saisi koottua vähän isomman tilkkutäkin. Joku iltahomma jossain muutamana päivänä viikossa, tai sitten kokoaikaista. 

Kunnalle, jolla muuten on sitten niitä omia palveluntuottajia, tulosyksiköitä siivousfimojen tyyliin, niin sinnekin olen laittanut. Yhteen hakemukseen sieltä joku rekrytoiva esimies soitti, en ehtinyt vastaamaan, ja kun soitin itse uudelleen puhelimessa näkyneeseen numeroon, niin se tyyppi esitti ettei enää edes muistanut soittaneensa.... Ai mitä että, mihin, minne mistä...  Ei oikein anna hyvää kuvaa, vaikka tietty, ei ne siivousfirmojen esimiehet mitään huipputyyppejä ilmaisultaan ole... 

Vierailija
14/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin siivoamista, on ollut tyydyttävin työ ikinä. Lopetin kuitenkin koska en enää sietänyt sitä häpeä. Mielenterveys ei kestänyt sitä kun kertoi muille mitä tekee työkseen. Mua säälittiin ja ihmeteltiin.

Yhteiskunnassa kun arvostetaan vain lääkäreitä ja juristeja. Ikävää. Siivoushomma oli kivoin työpaikka ikinä :(

nyt istun työttömänä kotona ja valehtelen vaa ihmisille että teen sijoitus ja palvelumuotoilukursseja. Mua kohdellaan aivan eri tavalla kun kerron näin.

Vierailija
15/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen on ihan kivaa hommaa, etenkin tuollaisen suht siivon vakikohteen. Päiväkodeissa siivoojat pääsee lisäksi yleensä osaksi henkilökuntaa – tiedetään nimet ja moikataan nähdessä. Mukavinta ja mielekkäintä työtä, jota olen tehnyt, vaikka nykyään oon akateemista koulutustani vastaavassa, siistissä koneellakykkimistyössä. Vaihtaisin heti takaisin, jos saisin siivoushommasta saman palkan.

Minä taas vaihtaisin mielelläni siivoustyöstäni akateemista koulutustani vastaavaan koneellakykkimistyöhön.

Vierailija
16/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa täälläpäin on joko laitoshuoltajia tai monipalvelutyöntekijöitä. Nimekkeet siksi, että he tekevät myös keittiötyötä.

Josko tämä helpottaisi tuskaasi.

Vierailija
17/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeilla jäljillä. Siivoojaa ei kohdella ihmisenä, ja koska muut työntekijät ovat asiakkaitasi, niin heillä on oikeus käyttäytyä miten vain. Myös työnjohtajissa on.hänmästyttävän paljn kiusaajia siihen nähden, että heidän keskeinen toimenkuvansa on ihmisten kanssa oleminen..Työ on periaatteessa keskiraskasta, mutta kiireen takia vielä kuormittavampaa ja illalla on selvästi väsyneempi kuin istumatyössä. Työajat ovat usein kamalat. Palkka ei ole niin kaksinen sekään.

Vierailija
18/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa täälläpäin on joko laitoshuoltajia tai monipalvelutyöntekijöitä. Nimekkeet siksi, että he tekevät myös keittiötyötä.

Josko tämä helpottaisi tuskaasi.

Meni vähän metsään. Nimikkeet ovat siksi, koska ne kertovat kouluksessa saadun työnimikkeen.

Vierailija
19/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlässyn taas. En kehtaa sitä ja en kehtaa tätä, ja mitähän vielä? Onko normaalia, onko ok, onko tavallista? Ole sitten hakematta sitä siivoustyötä!

Vierailija
20/23 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa taas iso ongelma ihmisellä. haukotus. huono itseluottamus sanon minä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän