Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin oman lapseni ymmärtämään sen, miten ihanaa lapsia on saada?

Vierailija
27.04.2021 |

Putkahti facen virtaan tällainen juttu, ja kyllä taas ärtymys kasvoi. Miten itsekkäitä tällaset "mummokuumeiset" oikein onkaan! Itse olen mummoiässä ja lapset lapsentekoiässä, mutta varsin hyvin muistan sen, että ei se niin ihanaa aina ollut. Koliikki, uhma-ja murrosiät, koulukiusaamiset ja muut ongelmat on hyvässä muistissa.
Laitan linkin kommenttiin.

Kommentit (43)

Vierailija
2/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä onko lasten saaminen ihanaa vai ei. Omien lasten lisääntymispäätökset eivät kuulu vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa mainitaankin, että lapsen pitää olla haluttu oman itsensä vuoksi, eikä isovanhempien lahjaksi.

Vierailija
4/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisia mummokuumeisia, jotka painostavat lapsiaan lapsentekoon.

En ymmärrä kateuden aiheena sitä, että tuttavilla on lapsenlapsia mutta itsellä ei. Elämän surut ovat ehkä aika vähäisiä, jos siitä tulee "suru", että lapsi ei suostu ryhtymään lastentekoon mummoksi havittelevan vuoksi. 

Vierailija
5/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyneet näyttäytyvät kokoajan sairaampina ja narsistisempina kuin mitä olisin ikinä uskonut.

Kuvottavaa.

Vierailija
6/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole itse tehnyt useampaa kun se kerran noin ihanaa on? Ei silloin olisi vain yhden kimpussa.

Vierailija
7/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisääntyneet kuvittelee että heidännlapset eläisi täsmälleen samanlaisen elämön kuin mitä itse valitsi?

Vierailija
8/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole itse tehnyt useampaa kun se kerran noin ihanaa on? Ei silloin olisi vain yhden kimpussa.

Voihan sillä olla useampiakin lapsia, mutta juuri tämän tyttären lapsi pitäisi saada. Poikien ei tarvi lisääntyä (eikä mielellään ottaa edes vaimoa) mutta tyttären kyllä.

Vierailija
9/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo voi itse tehdä vittupaskoja jos niin tahtoo

Vierailija
10/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä olla useampiakin lapsia, mutta juuri tämän tyttären lapsi pitäisi saada. Poikien ei tarvi lisääntyä (eikä mielellään ottaa edes vaimoa) mutta tyttären kyllä.

Poikien pitää jäädä äitylin helmoihin mammanpojaksi ja tytärten pitää elää "kuten kaikki muutkin"

Vierailija
11/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotakaan mummoa ei lapsi kiinnosta kuin patin kuvan verran. Niillä voi sitten marttakerhossa leveillä kuinka hyvä mummo on.

Vierailija
12/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoa ei oikeasti ahdista lapsettomuus vaan se ettei hän pystykään päättämään miten muut elävät elämäänsä.

Vierailija
13/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. Täältäkin on saanut lukea monia varoittavia tarinoita siitä, miten käy, kun tällaisesta mummokuumeilijasta viimein isoäiti tulee. Lapsenlapsen kuvia kyllä postataan someen ja esitellään tuttavapiirissä mutta muuten hänestä ei olla kiinnostuneita, ei vietetä aikaa hänen kanssaan, ei oteta välillä hoitoon, ei olla kiinnostuneita siitä, millainen tyyppi lapsesta kasvaa. Kunhan vain on mummostatus, jolla päteä.

Vierailija
14/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kuitenkin muistan enemmän ne hyvät hetket, vaikka ei ole mikään kukkasilla vuorattu polku ollutkaan lapseni kanssa kaikin ajoin. Kuitenkin kaikki se hyvä voittaa moninkertaisesti ne huonot ja nykyäänkin, kun hän tulee käymään/ nähdään muuten se on aina parasta.

Toivon, että hänkin puolsoineen saa nauttia tuollaisista hetkistä.

Mutta tietenkin se on heidän päätöksensä, enkä menisi sitä heille markkinoimaan . Ja ovathan he nyt vielä runsaasti alle keskiverron esikoisiän. 

Vierailija
15/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas itänaapurin trollit yrittävät saada suomalaiset vihaamaan lapsi.

Hyvin ovat kyllä työssään onnistuneetkin.

Onnittelut siitä teille sinne Moskovaan.

Vierailija
16/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kuitenkin muistan enemmän ne hyvät hetket, vaikka ei ole mikään kukkasilla vuorattu polku ollutkaan lapseni kanssa kaikin ajoin. Kuitenkin kaikki se hyvä voittaa moninkertaisesti ne huonot ja nykyäänkin, kun hän tulee käymään/ nähdään muuten se on aina parasta.

Toivon, että hänkin puolsoineen saa nauttia tuollaisista hetkistä.

Mutta tietenkin se on heidän päätöksensä, enkä menisi sitä heille markkinoimaan . Ja ovathan he nyt vielä runsaasti alle keskiverron esikoisiän. 

Aika kultaa muistot.

Sieltä voi tulla vammainen mistä ei ikinä pääse eroon tai muuten työläs ihminen.

Vierailija
17/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan niin, että lapsesta saakka selitetään, miten söpöjä vauvat ovat, tuupataan kaikki nuoremmat serkut vaipanvaihtoon ”että osaat sitten hehheh” ja myöhemmin ilmaiseen lapsenvahtipalveluun. Samalla voi kommentoida teinille, kuinka hänelle tulee näköjään ”synnyttäjän lantio” 🤢. Nuorelta aikuiselta udellaan naima- ja lapsisuunnitelmia. Sukuhäissä voi parikymppisen istuttaa lastenpöytään, taas kätevästi vahtimaan.

T. N42 ja vela

PS. Veljeni on saanut olla rauhassa uteluilta, vaikka on ollut 15 v naimisissa, ei lapsia.

Vierailija
18/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helppo haaveilla lapsenlapsista kun ei itse tarvitse niitä hoitaa. Myös nykyinen mummo/pappaikäinen sukupolvi on päässyt vanhemmuudessa paljon helpommalla kuin nykyvanhemmat. 

Vierailija
19/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan niin, että lapsesta saakka selitetään, miten söpöjä vauvat ovat, tuupataan kaikki nuoremmat serkut vaipanvaihtoon ”että osaat sitten hehheh” ja myöhemmin ilmaiseen lapsenvahtipalveluun. Samalla voi kommentoida teinille, kuinka hänelle tulee näköjään ”synnyttäjän lantio” 🤢. Nuorelta aikuiselta udellaan naima- ja lapsisuunnitelmia. Sukuhäissä voi parikymppisen istuttaa lastenpöytään, taas kätevästi vahtimaan.

T. N42 ja vela

PS. Veljeni on saanut olla rauhassa uteluilta, vaikka on ollut 15 v naimisissa, ei lapsia.

Laskin, että olen vaihtanut ensimmäiset vaipat serkkuvauvalle kahdeksanvuotiaana. 🤦🏼‍♀️

Sama

Vierailija
20/43 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko a - sek - su - aa - li - suus Hå - må - fo - bi - aa? Kun a - sek - su - aa - lit eivät ole seksuaalisesti kiinnostuneita samaa su - ku - puol - ta olevista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi