Töihin paluu hoitovapaalta - ongelmia
Kertokaa viisaammat mitkä ovat minun oikeuteni. Tilanne on tämä: viime keväänä ilmoitin töihin paluu aikani, tuolloin oli toukokuu. Kerroin palaavani elokuun puolessa välissä. Työni on projektiluonteista ja ymmärrän, että elokuussa ei töitä vielä paljoa ole, koska projekteilla on käynnistymisvaikeuksia.
Nyt lasten hoito on alkanut ja minun olisi pitänyt palata töihin, mutta minua ei ole vielä otettu. Työnantaja lupaa ottaa minut töihin kuun vaihteeseen mennessä. Olen luvannut joustaa tämän viikon, mutta taloutemme ei oikein veny enempää. Koska lapset ovat hoidossa, niin heistä menee hoitomaksu ja kodinhoidontuki on loppunut. Minulla ei ole minkäänlaisia tuloja ja menoja on n. 380 e enemmän kuin hoitovapaalla ollessani.
Eikö työnantajan ole pakko ottaa työntekijä takaisin töihin hotovapaalta, hänen ilmoittamanaan ajankohtana, sikäli työntekijä ilmoittaa ajankohdan ajoissa? Onko tästä olemassa mitään lakipykäliä?
Kommentit (6)
Joustan tämän viikon, koska toivon työnantajan joustavan tulevaisuudessa lasten sairastaessa.
ap
Mä palasin just hoitovapaalta ja koska töitä ei ole mulle osoittaa, surffailen netissä jne päivät pitkät TÄYDELLÄ PALKALLA.
Kyllä nyt joustat ihan turhaan!
töihin. Työehtosopimus jo niin velvoittaa.
Itse palasin äitiyslomalta töihin, eikä töitä ollut, kun ne oli jaettu ennen äityslomalle lähtöä muille ja nämä muut eivät halunneet niitä antaa takaisin. Joten surffailin netissä päivät pitkään. Yrittivät ne nakittaa mulle arkiston siivousta, mutta en suostunut siihen. Ainakin äitiyslomalta palatessa on oikeus palata samanlaiseen työhön kuin on lähtenyt.
Taidanpas mennä huomenna töihin juttelemaan asioista. Työnantaja ilostuu. Muutenkin olen oikein lempityöntekijä :(
ap
Ihan laitonta toimintaa nyt harjoitetaan!!!