HJÄLP! Olen yksinelävä ja yllätyslaskujen takia pitäisi saada 3 viikon ruoat 25 eurolla
Mitä söisitte? Kaapissa vähän vehnäjauhoja, puoli pussia pastaa. Jääkaapissa kahvimaitoa ja pari keitettyä kananmunaa, sekä margariinia.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Kierrät kaikki paikkakunnan S-kaupat pari tuntia ennen köyhien tuntia ja tsekkaat, mistä löytyy parhaat -60% tuotteet ja niiden pohjalta lähdet rakentaan. Toki siis vain halvimmista -60% tuotteista. Kuitenkin perustaksi halvinta makaroonia ja halvin kilon ketsuppi (48 senttiä)
Varsinkin broileria saa joskus ihan älyttömän halvalla - 60% tunnilla.
Itse leivottu leipä/sämpylät on myös edullinen vaihtoehto. Jauhot euron, hiiva 20c.
Lidl kannattaa tsekata. Sielläkin on punalaputettuja tuotteita + edullista muutenkin.
Onko palautuspullot viety kotoa kauppaan? Niistä tulee joskus hyvä summa.
Palauta ne panttitölkit ja pullot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun mulla on vaikeuksia syödä arkena 25 eurolla päivässä ja viikonloppuna 50 eurolla päivässä (pihvit ja viinit yms).
Olenkin ylempi toimihenkilö. Pyrin laittamaan max tonnin kuussa ruokaan.
Ja niin, nettoansio 4630e/kk
Ylempi toimihenkilö
Mulla saman verran nettotulot, mutta lapsia kolme+mies, ja syödään samalla summalla ihan hyvää ruokaa.
Kuivattuja papuja 1 kg
Kananmunia 1/pvä
Kaalia, perunoita
Tomaattimurskaa ja -pyrettä
Sitruunoita
Kaurahiutaleita
Vehnäjauhoja
(jos rahaa riittää, ostaisin idätettäväksi esim. mungpapuja, auringonkukan tai sinimailasen ituja)
Mahdollisimman ravintotiheitä ja hinta/laatusuhteeltaan hyviä valintoja, joilla selviää tiukan tilanteen yli. Makua ja vaihtelelua voi taas miettiä kun tilanteesta on selvitty
Ostaisin alkuun 1kg puuroriisiä (1,09e), 500g tummaa soijarouhetta (3,05e), 8 pss makaronia (2e), 2pkt 1kg kaurahiutaleita (1,50e).
Kävisin joka päivä kaupassa katsomassa hyllyn "eilisen tähteet" (S-marketissa), sieltä olen löytänyt 10 sentillä alkaen kasviksia, juureksia, sieniä. Näillä saisi kasvispuolen hoidettua. Kuuden jälkeen S-kaupoista saa -30% laputetut tuotteet -60%.
Jos haluaa päästä helpommalla niin soittaisin oman paikkakunnan diakoniatyöntekijälle ja hakisin sieltä 30-40e lahjakortin kauppaan.
Perunaa. Pelkkää perunaa ja porkkanaa ehkä sekaan. Lisäksi voisi leipoa itse sämpylöitä. Ehkä kananmunaa? Näitä itse söin opiskeluaikana.
Myy jotain Tori.fi?
Kymppi jo helpottaisi tilannetta todella paljon.
Perunaa keitin ja margariinia litsasin siihen joskus opiskeluaikaan. Tämä kun rahat oli ihan loppu ja rahaa oli tulossa vasta muutaman pv päästä.
Laskua ei ole aivan pakko maksaa juuri eräpäivänä, jos vaihtoehtoina on nälän näkeminen ja muutaman euron viivästysmaksu. Ulosottoon asti pitää olla monta kuukautta lasku maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä näitä yllätyslaskuja tulee? Vai onko nämä jotain nettitilauksia ja osamaksuja?
Viinipäissään on tilattu jotain netistä ja kaikki rahat menny.
Soijarouhepussi 3e
lihaliemikuutiot 0,8e
pussi perunoita (3kg) 3e
tomaattimurskaa 2prk 0,8e
makaronia 3pss 1,2e
kuivattuja herneitä 1e
kaurahiutaleet 0,8
2l maitoa 1e
kananmunia iso kenno 2e
papuja tomaattikastikkeessa 0,8e
kuivahiivaa 1e
edullisin margariini 1,2e
banaaneita 1,5e
appelsiineja/omenoita 1,5e
ranskalaisia 1,2e
kalapuikkoja 1e
halvin pakastekasvispussi, 1,5e
noista tulisi
hernekeitto soijarouheella (4pv)
perunoita soijarouhesoosilla (tai voi muusata perunat ja tehdä soselaatikkoa) (3pv)
makaronilaatikko soijarouheesta (hakisin ketsuppia ja maustepusseja hesestä) (4pv)
ranskalaisia kalapuikoilla (2pv)
pakastekasviksia lisäkkeeksi
Lisäksi munakkaita ja papujen kera
sämpylöitä margariinilla
Kaurapuuroa, maitoonkin keitettynä
hedelmiä
Kauppana Lidl
Jep mitä ihmeen yllätyslaskuja??
Oikea totuus on että ap tuhlasi vaan rahansa eikä kehtaa sitä myöntää.
Oliko pikavippilasku yllätys vai mikä?
Eikö sulla ole luottotiliä? Jos luottotiedot kunnossa saat pankista nopeasti luoton. Muutenkin se on hyvä olla jos välillä tulee yllättävä lasku, vaikka normaalisti tulot riittävät elämiseen.
Soijarouhe! Yäk!
Paastoa mielummin viikko, niin raha riittää paremmin. Kananmunista sitten proteiinia ja voista energiaa.
Tuossa tilanteessa pyydetään laskuille maksuaikaa, ositusta tms. 25€ riittää just ja just viikon kärvistelyyn.
Kaurahiutaleita + kylmää maitoa = edullinen ja hyvä aamiainen. (syön itsekin sitä usein, vaikka olisi rahaakin, koska se on ainoa mikä minulle aamuisin maistuu)
Ah, luin, että yksityisetsivä.
Jos vain on mahdollista, niin leipäjonoon mars. Jos ei ole, niin jokin kananmuna-nuudeli-kaurapuurolinja se on varmaan oltava, tuurilla jotain jauhelihaa myös. Olen ollut samassa tilanteessa ja vaikka se on ihan saatanan kuormittava ja traumaattinen, niin kuitenkin myös luottamusta siihen, että asiat järjestyy. Kadulta saattaa löytyä vitonen tai ehkä joku kaveri voi lainata kympin.
Ite eläisin hyvin kaurapuurolla 3 viikkoo. Itse asiassa oon eläny jo pitkään puurolla.
Ärsyttää tollanen valitus.
Hyvä kun sulla ei oo lapsia ruokittavana. Kun ei oo niin voi syödä vaikka vessapaperia, jos ei muuten osaa itteensä pitää hengissä.
Traumaattista??
Älä nyt liiottele. Tervetuloo köyhyyteen.
Hiutaleita ja jauhoja, jää rahaa muuhunkin.