Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienellä paikkakunnalla elämä tulee kalliiksi kun on estynyt

Vierailija
16.08.2006 |

En halua mennä lähiapteekkiin ostamaan raskaustestiä, vaan ajan mieluummin 30 km päähän toiseen apteekkiin. Sieltä ostan myös hiivalääkkeet ja hikoilunesto-deodorantin.

Olen menossa gynekologille 40 km päähän kaupunkiin. Aion myös otattaa papan siellä, vaikka se tulee maksamaan 35 euroa, koska en halua mennä terkkarille, joka on meidän naapuri.

Hakeudun yksityiselle lääkärille lähikaupunkiin 40 km päähän raskauden ajan alapäätutkimuksiin, koska en edelleenkään halua mennä terkkarille, joka on meidän naapuri, enkä lääkärille, joka on anoppini hyvä ystävä.

En halua palauttaa pulloja lähikauppaan, vaan ajan mieluummin 30 km päähän markettiin. Sieltä ostan myös vauva-lehtien irtonumerot, koska en halua että kukaan tuttuni huomaa minun ostavan lähikaupasta ko. lehtiä ja alkavan juoruta asiasta.

jne.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienellä paikkakunnalla asun.

Vierailija
2/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

estynyt ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla paikkakuntalaisia alunperin? Ei mulla ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia ko. asioita hoidellessa meidän paikkakunnalla, jossa vain 5000 asukasta. Oma kylä tuntuu lintukodolta pääkaupunkiseudulla viettamäni kuuden vuoden jälkeen..

Vierailija
4/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh...

Vierailija
5/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkin koin samat asiat epämukaviksi, mutta en päässyt silloin muuallekaan niitä hoitamaan. Kaupungissa eläminen sopisi minulle kyllä näiden asioiden takia parhaiten, mutta muuten en halua sinne muuttaa.

Mieluiten olisin kokonaan asioimatta kylällä. En myöskään haluaisi olla missään tekemisissä kylälälaisten kanssa. Esikoisen kouluunmenokin parin vuoden päästä ahdistaa jo etukäteen... Onneksi on olemassa nettikaupat ja postimyynti - ai niin, nekin pyydän aina toimittamaan lähikaupungin matkahuoltoon :)

ap

Vierailija
6/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai uskalla vessapaperiakaan kaupasta ostaa, ettei naapurin täti luule, että teillä käydään paskalla?

On kuule ongelmat :)

Vierailija
7/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyt pienellä paikkakunnalla ensimmäisen kerran neuvolassa niin eikös joku näe ja laittaa viestin liikkeelle raskaudesta. Että salaa asiaa sitten. Muutenkin juorut lentävät sellaisella nopeudella että moni ei uskoisi. Ja tosiaan, ei ole mukavaa mennä gynekologiseen tutkimukseen naapurin sedälle jota näkee päivittäin...

Vierailija
8/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ongelmat. Meillä käydään isommassa naapurikaupungissa n. kerran viikossa ja samalla hoidetaan kaikki asiat, jotka kotikunnassa eivät ole mahdollisia. Ei mennä vartavasten hoitamaan joka asiaa erikseen.

Vierailija
9/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ole normaalia! Ok, ymmärrän vielä sen raskaustestin oston naapurikaupungista sekä vauva-lehdet silloin, kun ei ole " julkisesti" raskaana tai vauvan äiti, kyllähän ne juorut noista lähtee liikkeelle. En itsekään ostaisi pienen kotipaikkakuntani (siis asun nyt isossa kaupungissa) apteekista testiä, koska lapsuuden kotini naapuri on siellä töissä :)

Mutta että ei lääkäriinkään? Niillä nyt on vaitiolovelvollisuus, eikä itselle ikinä pälkähtänyt pieneen mieleenkään 3500 asukkaan paikkakunnalla, että terveyskeskuksessa jaksettais juoruta mun papakokeesta tai pillerireseptistä... Saati sitten jonkun odottajan tarkastuksista!!!

Ja miksi helkkarissa postimyyntipakettejakaan ei voi tilata kotiin? Pelkäätkö, että ne läpivalaistaan paikallisessa postissa ja siellä nähdään sun hankkivan, iik, punaiset pitsirintsikat ja stringit....?

Kiviäkin kiinnostaa mitä teidän perhe ostaa kaupasta, postimyynnistä jne.

Vierailija
10/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva jotain seksikaupan liukkaripakettia niiltä vastaanottaa :D

ap

Vierailija
11/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki muut asiat pystyn hoitamaan täällä kylälläkin. Olen vain tyytyväinen, että meilläkin on vielä oma neuvola, lääkäri, apteekki ym. palvelut, ettei tarvii lähteä kauemmas.

Vierailija
12/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekan neuvola ajan sai iltaan niin, että terveysasema oli muuten jo kiinni. Näin ei lähtenyt juorut liian aikaisin liikkeelle. Raskasutestiä lukuunottamatta pystyn kyllä kaikki asiani omalla kylällä hoitamaan. Koita ap rentoutua, ei sun asiat luultavasti ketään niin paljoa kiinnosta kuin itse luulet ;)

Vierailija
13/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei sun asiat luultavasti ketään niin paljoa kiinnosta kuin itse luulet ;)

Minä vain punastunkin niin äärettömän helposti, että olisin varmasti kuin keitetty rapu jos näkisin jonkun tutun ilmeen värähtävänkään esim. raskaustestiä ostaessani. Oma oloni on vähemmän tukala, kun hoidan asiani tuntemattomien kanssa.

ap

Vierailija
14/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin minäkin ostamassa raskaustestin kaupungista, vaikka kylän apteekki olisi ollut lähellä. Ja juuri siksi, ettei juorut leviä. Neuvolassa kävin normaalisti ja kyllähän jo ensimmäisestä kerrasta juorut levisi - ei neuvolantäti tietenkään juorunnut, mutta pienen kunnan terveyskeskuksen odotustilat ovat pienet ja kaikki näkevät mihin huoneeseen menee. Joku näki minun menevän äitiysneuvolan terveydenhoitajan huoneeseen ja johan kylillä puhuttiin asiasta jo heti seuraavana päivänä.

Pullot kyllä palautin ihan normaalisti, samoin tein kaikki ostokset normaalisti.

Paljon tuo riippuu paikkakunnasta - jollain pienellä paikkakunnalla juorutaan ja kytätään kovasti, jollain toisella taas vähemmän.

Vierailija
15/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ei vaitiolovelvollisuutta tunneta. Ja jos esim. käyt lääkärillä ja joku toinen asiakas näkee sinut odotushuoneessa, ei mene kauaa, kun koko kylä tietää sinun käyneen lääkärissä. Vaikka vaiva ei olisi kummoinen ja siitä voisi itsekin ihan hyvin puhua, alkaa ketuttamaan juoruilu ja ihmisten arvailut, että mikähän sitä nyt vaivaa.

Kaikki asiat " tiedetään" . Tiedon oikeellisuutta vain harvoin varmistetaan.

Vierailija
16/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en aio mennä neuvolaan täällä, terkkari on anopin naapuri ja paras kaveri, oikea kyylä ja juoruämmä.

Vierailija
17/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koskee hoitohenkilökuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän