Pyykin peseminen vielä kuuden tai seitsemän aikaan illalla
Hyväksuäyisitkö kerrostalossa että naapuri pesee vielä tähän aikaan pyykkiä koneella vai et?
Kommentit (119)
Pyykkiä ja muita koti hommia voi huoletta tehdä aamu klo 6 ilta 22 asti. Yöaikaan voi hellittää .
Vierailija kirjoitti:
nykykoneissa on parin tunnin ohjelmat
Nykykoneissa on myös lyhyempiä ohjelmia. Jos et ole huomannut.
Esim. sellaisia 15 minuutin.
Vierailija kirjoitti:
TPikkuhädän itse jätän vetämättä kerrostalossa keskellä yötä.
Miksi tehdä ongelmia vartavasten.
Kuinka kusesta pinttynyt pönttösi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisetkin huomioonottava naapuri pesee pyykit 8-21 välillä jos suinkin ehtii. Joskus (pari kertaa vuodessa) voi muulloinkin pestä. Wc saa vetää jos isolla käy koska vaan. Tai on sairas tms. Pikkuhädän itse jätän vetämättä kerrostalossa keskellä yötä.
Tuo on minusta jo liian häveliästä. Ellet käy 5 kertaa yöllä pissalla, niin luulisi ettei naapuri noin vähästä häiriinny.
Minä ravaan pissimässä monta kertaa yössä, ihan lääketieteellisistä syistä, ja kohteliaisuuden ja ekologisuuden takia vedän vessan vasta aamulla.
Tiedoksi näille etätyötä toisteleville: jotkut etätöiden tekijät, kuten minä, elävät eri rytmeissä. Menen nukkumaan noin 2 aamulla ja herään noin 12 päivällä. Teen lähes kaikki työni iltapäivällä ja alkuillasta. Sen jälkeen on aikaa pestä pyykkiä ja tiskata ja siivota.
Minua lähinnä naurattaa se ajatus, että jonkun mielestä klo 18 on liian myöhä aika tehdä kotitöitä. Mihin aikaan te oikein menette nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa pestä kymmeneen asti. Kuudelta tai seitsemältä tullaan vasta töistä. Tai myöhemmin. Ap on ärsyttävä.
Miten niin tullaan töistä? Suurin osahan on etätöissä! Harvalla lisäksi loppuu työt 18-19 aikaan.
Monella ei edes ole vielä alkanutkaan... muuan palstatrollilainen eräällä keskustelufoorumilla...etätöissä toki nyt, kuten muutenkin....Toki linjuria ajaessa ehtii aina päätepysäkillä pari kommenttia heittää sekaan hämmentämään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa pestä kymmeneen asti. Kuudelta tai seitsemältä tullaan vasta töistä. Tai myöhemmin. Ap on ärsyttävä.
Miten niin tullaan töistä? Suurin osahan on etätöissä! Harvalla lisäksi loppuu työt 18-19 aikaan.
Terveydenhuollossa työskennellään 24/7.
Kaipa sinulla on joskus vapaata klo 7-21 välisenä aikana ja vaatteitakin lienee sen verran paljon että pyykkiä ei ole pakko pestä sen takia että ei olisi enää puhtaita vaatteita.
Eniten minua näissä kommenteissa ihmetyttää se miten jotkut oikein hakevat konflikteja naapureittensa kanssa. Heille lienee myös ylivoimaista tervehtiä naapureita vaikka asuisivat vuosikaudet samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla työt alkaa siinä tasan kahdeksalta aamulla, ollaan töissä se seitsemän ja puoli tuntia ja sitten lähdetään töistä siinä neljän aikaan ja palataan kotiin viimeistään ilta viideksi. Tämä on siis kaikista työntekijöistä enemmistö.
Itse olen kotona klo 17.30 ja jos käyn kaupassa olen kotona klo 18. Ensin pitää ruokailla ja pyykkikoneen käynnistäminen tapahtuu joskus klo 19 jälkeen. Itse pyrin pesemään pyykit ennen klo 21, koska alakerrassa ja yläkerrassa asuu pieniä lapsia, enkä halua häiritä heidän nukkumaan menoaan.
Toisten huomioiminen on kuitenkin tärkeää kerrostalossa ja esim suihkuun en menisi enää keskellä yötä, vessan kyllä vedän.
Täällä hiljaisuus alkaa klo 22 ja itse pyrin aina siihen, että pesukone on pysähtynyt ennen klo 22. Ei ole tullut valituksia.
Vierailija kirjoitti:
Pesen itse pyykkejä 22 asti jos on pyykkipäivä. Virallinen hiljaisuus on klo 22-7 eli jos joku naapuri ei "hyväksy" pyykinpesuani, se on hänen oma ongelmansa. Kaikkea sitä näkee.
Näitä avohoitopotilaita, jotka eivät ,"hyväksy" pyykinpesua edes 2x/vko klo 13-17 vaan alkavat eri tavoin, esim patteriin poraamalla protestoida oli entisessä asuintalossa. Isännöitsijät eivät puutu heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perheellinen sairaanhoitaja ja tehnyt paljon kolmivuorotyötä. Mutta en ole koskaan joutunut pesemään pyykkiä yöllä. Ihan olen pystynyt pesukoneen käyttämään kerrostalon järjestyssääntöjen puitteissa. Olisko pikkusen arkielämän hanskaamisen puutetta, jos ei ehdi pyykille normaaliaikoihin klo 7-21?
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi näille etätyötä toisteleville: jotkut etätöiden tekijät, kuten minä, elävät eri rytmeissä. Menen nukkumaan noin 2 aamulla ja herään noin 12 päivällä. Teen lähes kaikki työni iltapäivällä ja alkuillasta. Sen jälkeen on aikaa pestä pyykkiä ja tiskata ja siivota.
Minua lähinnä naurattaa se ajatus, että jonkun mielestä klo 18 on liian myöhä aika tehdä kotitöitä. Mihin aikaan te oikein menette nukkumaan?
Mietin samaa. Ysiltä petiin ja sitä ennen muutama tunti jotain ihme rauhoittumista. Ei siinä töiden jälkeen muuta sitten ehdikään kun valmistautua seuraaviin yöuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen voi pestä sitten vaikka aamulla. Eikä se nyt yhdestä vetämättömästä pissasta niin pinty, jos se pytty kuitenkin pestään säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisetkin huomioonottava naapuri pesee pyykit 8-21 välillä jos suinkin ehtii. Joskus (pari kertaa vuodessa) voi muulloinkin pestä. Wc saa vetää jos isolla käy koska vaan. Tai on sairas tms. Pikkuhädän itse jätän vetämättä kerrostalossa keskellä yötä.
Tuo on minusta jo liian häveliästä. Ellet käy 5 kertaa yöllä pissalla, niin luulisi ettei naapuri noin vähästä häiriinny.
Minä ravaan pissimässä monta kertaa yössä, ihan lääketieteellisistä syistä, ja kohteliaisuuden ja ekologisuuden takia vedän vessan vasta aamulla.
Taidan asua yksin, kerrostalossa asuu myös perheitä.
Mun puolesta voi pestä vaikka 24/7. Ei häiritse minua.
Tuo kellonaika taitanee olla ehkä yleisin aika jolloin pesukoneet pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan asua yksin, kerrostalossa asuu myös perheitä.
Siis taidat asua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen voi pestä sitten vaikka aamulla. Eikä se nyt yhdestä vetämättömästä pissasta niin pinty, jos se pytty kuitenkin pestään säännöllisesti.
Hyi oksennus, tuli flashback ystäväni lapsuudenkotiin. Hiljaisuuden jälkeen ei äidin mielestä saanut enää vetää vessaa. Aamulla oli ihana käydä asioimassa kuselta käryävässä toiletissa.
Kai sekin on jonkinlainen mielenterveyden häiriö ettei pysty elämään normaalia elämää kun kuvittelee jonkun jatkuvasti arvostelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesu kuuluu normaaleihin kodin ääniin, joten voit oestä vaikka 02:00 yöllä, mutta linkousta et saa tehdä muuloin kuin 07:00-23:00(vähän riippuu yhtiön säännöistä)
Höpö höpö. Linkous on osa pyykinpesu eli samalla osa normaaleja kodin ääniä.
En kyllä katsoisi hyvällä naapuriani, jos hän alkaisi pyykätä yöllä. Kyllä meille kuuluu toisen kerroksen linkouksen ääni.
Eiköhän suurin osa kerrostalossa asuvista ymmärrä, että pyykkikonetta ei käynnistetä yöllä. Tänne palstalle tulleet taas ne poikkeukset.