Pyykin peseminen vielä kuuden tai seitsemän aikaan illalla
Hyväksuäyisitkö kerrostalossa että naapuri pesee vielä tähän aikaan pyykkiä koneella vai et?
Kommentit (119)
Pesen monesti yölläkin. Millä sodanaikaisilla myllyillä te pesette jos naapurit siihen heräävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa pestä kymmeneen asti. Kuudelta tai seitsemältä tullaan vasta töistä. Tai myöhemmin. Ap on ärsyttävä.
Miten niin tullaan töistä? Suurin osahan on etätöissä! Harvalla lisäksi loppuu työt 18-19 aikaan.
Tuossahan ei puhuttu siitä, moneltako työt loppuvat, vaan moneltako ollaan kotona. Harva asuu niin lähellä työpaikkaa, että on saman tien kotona, kun työt päättyvät. Minulla menee esimerkiksi työmatkaan noin 1,5h. Kun pääsen töistä 16.30, olen kotona aikaisintaan klo 18.
Pesen itse pyykkejä 22 asti jos on pyykkipäivä. Virallinen hiljaisuus on klo 22-7 eli jos joku naapuri ei "hyväksy" pyykinpesuani, se on hänen oma ongelmansa. Kaikkea sitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa pestä kymmeneen asti. Kuudelta tai seitsemältä tullaan vasta töistä. Tai myöhemmin. Ap on ärsyttävä.
Miten niin kymmeneen asti? Hiljaisuus alkaa yhdeksältä ja joissain taloissa jo tuntia aiemmin kahdeksalta kuten meillä kunnan rivarissa ja sen jälkeen ei enää vedetä edes vessanpönttöä tai tulee valitusta naapureilta, isännöitsijältä ja taloyhtiöltä.
Elis jos käy yöllä pa**alla, se tuotos pitää jättää pönttöön haisemaan aamuun saakka, kunnes saa taas vetää pöntön? 🥺🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tullaan töistä? Suurin osahan on etätöissä! Harvalla lisäksi loppuu työt 18-19 aikaan.
Itse asiassa suurin osa ei ole etätöissä. Suurin osa ihmisistä, joiden työ soveltuu etätyöskentelyyn, on etätöissä. Yli puolet ihmisistä tekee sellaisia töitä, joita ei voi etänä tehdä.
Niillä, jotka eivät ole etätöissä, on työmatka. Monien pitää hakea lapset päiväkodista, ja välillä pitää käydä kaupassakin. Eli jos työpäivä päättyy klo 17.00, ei ole ollenkaan harvinaista, että kotiin saavutaan klo 18-19 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Pesen pyykkiä yöllä. Kone käyntiin ennen kuin nukkumaan. Vessaa vetelen silloin kuin huvittaa. Musiikkia täysillä, jos huvittaa. Asun 340 neliön omakotitalossa.
Sama mutta asun kerrostalossa. Ja hyvä kun ap muistutti, pitää pestä pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kymmeneen asti? Hiljaisuus alkaa yhdeksältä ja joissain taloissa jo tuntia aiemmin kahdeksalta kuten meillä kunnan rivarissa ja sen jälkeen ei enää vedetä edes vessanpönttöä tai tulee valitusta naapureilta, isännöitsijältä ja taloyhtiöltä.
Ai? Me asutaan rivarissa eikä täällä ole ikinä ollut tuollaisia sääntöjä. Pyykkiä voi pestä vaikka kolmelta yöllä.
Sinäkö heräät varta vasten kolmen aikaan yöllä pesemään pyykkiä? Eikö siinä omatkin yöunet kärsi?
Ei tarvitse varta vasten herätä, kun on jo valmiiksi hereillä. Katos kun ihmisillä on erilaisia vuorokausirytmejä. Itse hyvin paljon yötyötä tekevänä harvoin saan vapaallakaan nukuttua ennen kuin aamun tunteina.
t. eri
Saa pestä mihin aikaan vaan. Kivitalossa ei kuulu naapurien äänet lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurin osa ei ole etätöissä. Suurin osa ihmisistä, joiden työ soveltuu etätyöskentelyyn, on etätöissä. Yli puolet ihmisistä tekee sellaisia töitä, joita ei voi etänä tehdä.
Niillä, jotka eivät ole etätöissä, on työmatka. Monien pitää hakea lapset päiväkodista, ja välillä pitää käydä kaupassakin. Eli jos työpäivä päättyy klo 17.00, ei ole ollenkaan harvinaista, että kotiin saavutaan klo 18-19 välillä.
Eikä etätyötkään tarkoita sitä, että voisi kaikki kotihommat hoitaa siinä samalla. Mulla on toisinaan, onneksi vain toisinaan, päiviä, jolloin en meinaa keittiöstä kahvikuppia hakea. Ei siinä ehdi edes pesukonetta päälle laittamaan saati ripustamaan pyykkiä.
Pyykinpesu kuuluu normaaleihin kodin ääniin, joten voit oestä vaikka 02:00 yöllä, mutta linkousta et saa tehdä muuloin kuin 07:00-23:00(vähän riippuu yhtiön säännöistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä kyllä vedän vessan silloin kun siellä asioilla käyn, oli vuorokaudenaika mikä hyvänsä. Kerrostalon ylimmässä kerroksessa asun, eikä kukaan ole valittanut. Pyykkiäkin olen pessyt välillä "mielenkiintoisiin" aikoihin. Meillä on hiljainen kone, joten en kuule sen ääntä edes itse, vaikka nukun viereisessä huoneessa. Astianpesukone möykkää paljon isommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla työt alkaa siinä tasan kahdeksalta aamulla, ollaan töissä se seitsemän ja puoli tuntia ja sitten lähdetään töistä siinä neljän aikaan ja palataan kotiin viimeistään ilta viideksi. Tämä on siis kaikista työntekijöistä enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas! Vankilasaannot. Katkaistaanko sahkotkin kaikilta kahdeksalta?
Hyvin on taas talo rakennettu.
Kerrostaloissa on pesutuvat juurikin, ettei häiritä muita. Yksityiset pesukoneet pitäisi kieltää lailla. Onneksi näin tehdään, kunhan Great Reset tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesu kuuluu normaaleihin kodin ääniin, joten voit oestä vaikka 02:00 yöllä, mutta linkousta et saa tehdä muuloin kuin 07:00-23:00(vähän riippuu yhtiön säännöistä)
Höpö höpö. Linkous on osa pyykinpesu eli samalla osa normaaleja kodin ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua miten tyhmä olet. Suurin osa ei todellakaan ole etätöissä koska se ei ole työnkuvan kannalta mitenkään mahdollista ja aika monella loppuu työt esim klo 18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Me asutaan rivarissa eikä täällä ole ikinä ollut tuollaisia sääntöjä. Pyykkiä voi pestä vaikka kolmelta yöllä.
Sinäkö heräät varta vasten kolmen aikaan yöllä pesemään pyykkiä? Eikö siinä omatkin yöunet kärsi?
Herään useinkin kolmelta ja tiskaan tai pesen pyykkiä. Toinen asunto on tyhjä. Ja jos toista naapuria häiritsee niin sanon että okei,seuraavankerran taas kun piekset akkaasi,soitan taas poliisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat on auki ja niissä on työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuden tai seitsämän aikaan hyväksyn. Eräs naapuri pesee keskellä yötä joskus pyykkiä, se häiritsee. Isännöitsijää ei kiinnosta.
Minä asuin kerran uudessa kerrostalossa, jossa joku naapuri pesi aina yöllä pyykkiä. Heräsin siihen. En tiedä, yrittikö hän säästää yösähköllä vai mikä oli homman nimi.
Mä luullu et linkousääni tulee öisin makkarista.