Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

My Heritage

Huijattu
26.04.2021 |

Onko kukaan tehnyt dna-testiä? Tein itse viime vuonna ja en tiennyt sitoutuneeni mihinkään jatkuvaan tilaukseen. Nyt luottokortiltani on veloitettu yli 350e!!! jostakin täydellisestä paketista. Tuntuu tämän perusteella aika huijaukselta koko homma. En todellakaan nähnyt mitään tekstejä, joissa olisi kerrottu minun aitoutuvan tällaiseen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teettänyt testin enkä tilannut enkä maksanut mitään ylimääräistä.

Vierailija
2/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teit tilauksen? Peruitko jatkuvan tilauksen ensimmäisen vuoden aikana? Tähän jatkuvaan tilaukseen sitoutuu nykyään jos tekee testin. Minun olisi pitänyt siis ymmärtää tämä, vaikka sitä ei selkeästi missään kerrottu. Luulin tilaavani vain sen yhden dna-testin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!

4/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt, nut multa ei velotettu ylimääräistä.

Vierailija
5/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jatkuva tilaus, mitä sillä saa? Ei kai dna-testiä useampaan kertaan tehdä?

Vierailija
6/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä muutenkaan koko testistä?

Mulle ihan sama, mistä päin mun geenit tulee. Sen tiedän ilman testejäkin, että 25% on ulkomaisia, kahdesta maasta. 

En myöskään ole yhtään kiinnostunut mahdollisista sisarpuolista tms.

Vierailija
7/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet dna-testin, niin saat My Heritagen palvelut käyttöön. He ilmoittavat uusista macheista yms. Ja pääset tarkastelemaan tekemääsi sukupuuta. Mutta en tiennyt testin tehdessäni sitoutuvani tilaamaan tätä palvelua jatkuvana ja että minun olisi pitänyt ymmärtää ensimmäisen vuoden aikana lipetta tilaus omilta sivuiltani. Maksoin ensin vain sen pienemmön summan 75e? ja nyt ilman mitään lisämeilejä oli veloitettu kortilta tuo 350e.

Vierailija
8/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemuksia?

Vierailija
9/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut testin tilaamista ja minuakin kiinnostaa voiko tähän yritykseen luottaa. Kaipaan myös kokemuksia.

Vierailija
10/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus kauan sitten tili my heritagessa. Testin olin teettänyt 23andme:ssä. MyHeritageen murtauduttiin silloin ja joku tuli esittäytymään sukulaisenani. Lähetti oikein kuvamateriaalia meidän dna.n yhtäläisyyksistä. Hassua oli, että meillä oli puolet geeneistä täysin identtisiä. (mahdollista vain, jos toinen on lapsesi) ja että hän oli sukupuoleltaan xx vaikka väitti olevansa mies. Kuva, jonka hän jakoi oli omilta my heritagesivuiltani kopioitu ja tyyppi oli liimaillut siihen "omia tietojaan" lisäksi. Ymmärtääkseni hän olisi halunnut minulta rahaa tms. Poistin tilini myheritagesta. Onnekseni en koskaan maksanut sinne mitään. Se oli ennen ilmainen.

Vierailija
11/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu kirjoitti:

Kun teet dna-testin, niin saat My Heritagen palvelut käyttöön. He ilmoittavat uusista macheista yms. Ja pääset tarkastelemaan tekemääsi sukupuuta. Mutta en tiennyt testin tehdessäni sitoutuvani tilaamaan tätä palvelua jatkuvana ja että minun olisi pitänyt ymmärtää ensimmäisen vuoden aikana lipetta tilaus omilta sivuiltani. Maksoin ensin vain sen pienemmön summan 75e? ja nyt ilman mitään lisämeilejä oli veloitettu kortilta tuo 350e.

Ilmoita poliisille ja MyHeritage ylläpitoon.

Vierailija
12/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu kirjoitti:

Olisikohan kannattanut lukea ne tilausehdot? Ovat pitkät joo ja rasittavaa kapulakieltä ja monesti vielä ei suomeksi. Mutta varsinkin jos olet luottokorttitietoja johonkin laittamassa, niin kannattaa olla tosi tarkkana.

Moni palvelu verkossa on nykyään sellainen, että kun laittaa korttitiedot niin niitäpä ei saakaan sieltä pois ellei laita tilalle uutta toimivaa maksuvälinetietoa. Ja myös tuota on paljon, että ainoa tapa ostaa on joku pitkäaikainen "plan", joka pitää osata perua.

Vierailija
13/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu kirjoitti:

Milloin teit tilauksen? Peruitko jatkuvan tilauksen ensimmäisen vuoden aikana? Tähän jatkuvaan tilaukseen sitoutuu nykyään jos tekee testin. Minun olisi pitänyt siis ymmärtää tämä, vaikka sitä ei selkeästi missään kerrottu. Luulin tilaavani vain sen yhden dna-testin.

Ja sit tän tasoisille firmoille jengi menee luovuttamaan koko geneettisen tietonsa. Niidenkin säilyttämisestä ja käytöstä on siinä varsinaisessa pitkässä sopimustekstissä muutamakin juridinen koukero, jotka antaa firmalle enemmän mahdollisuuksia kuin niissä ostoskorin lyhyissä infoissa lukee.

Vierailija
14/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä niiden asiakaspalveluun. Minulla oli sama tilanne ja ihan suosiolla peruivat maksun, kun kerroin etten ollut huomannut perua.

15/44 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Annikka MyHeritagesta. Voisitko lähettää minulle sähköpostiosoitteesi meilinä. Omani on annikka.heikura@myheritage.com. Voin katsoa, mistä maksu johtuu ja tarvittaessa pyytää palauttamaan sen sinulle. Terveisin Annikka

Vierailija
16/44 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut myös tätä testiä, uskallanko tilata?

Vierailija
17/44 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama kokemus. Luulin peruneeni tilauksen kun sieltä tuli viesti-mutta olinkin perunut Seuraavan vuoden!!! ja tilitä oli napattu melkein 200e

En olisi ikinä milloinkaan ottanut testiä tuolta jos olisin tiennyt tämän. Rahat on muutenkin tosi tiukalla, mutta koska olen kasvanut ilman biologista perhettä olisin halunnut tietää jotakin omista taustoistani.

Kyllä meni ilo tästä testistä ja jäi tosi huono mieli. Minusta tuntuu kun minulta olisi tuo raha varastettu. Omaa tyhmyyttä varmaan, mutta  suoraveloitus ja sitoutuminen VUOSIJÄSENYYTEEN olisi selvästi pitänyt ilmaista, ettei tämmöinen huijattu olo olisi jäänyt. Tulee tunne, että koko testikin pelkkää huijausta jos firman moraali on tällä tasolla. 

Ps. kauanko teillä on mennyt vastauksissa?

Vierailija
18/44 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijattu kirjoitti:

Ja sit tän tasoisille firmoille jengi menee luovuttamaan koko geneettisen tietonsa. Niidenkin säilyttämisestä ja käytöstä on siinä varsinaisessa pitkässä sopimustekstissä muutamakin juridinen koukero, jotka antaa firmalle enemmän mahdollisuuksia kuin niissä ostoskorin lyhyissä infoissa lukee.

loput tiedot onkin sitten google kerännyt ja kuten mainitsit "pitkässä sopimustekstissä muutamakin juridinen koukero" niitä on aika monta googlen tietosuojakäytännössä.

vielä 90 luvulla pidettiin toopena sitä joka ei lukenut sopimusta vaan nopeasti kirjotti nimensä alle. ajat muuttuu ja se pienellä präntätty vedätys pysyy edelleen.

Vierailija
19/44 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ihan samoin! Peruin ilmaisen 30 pv, mutta velotettiinkin siltä istumalta vuosi.

Varokaa myheritagea, älkää antako sinne luottokorttitietoja!

Vierailija
20/44 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne. Juuri eilen avasin ko. sivuston ja katsoin ne ensimmäiset 50 nimeä ja löysin siitä sen mitä eilen hain. Enpä taida enää jatkaa. Vaikutti kyllä mielenkiintoiselta vaikka en olekaan niin sukuni historiasta kiinnostunut. Kiinnostavampia on suvun nuoret ja heidän menonsa seuraaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme