My Heritage
Onko kukaan tehnyt dna-testiä? Tein itse viime vuonna ja en tiennyt sitoutuneeni mihinkään jatkuvaan tilaukseen. Nyt luottokortiltani on veloitettu yli 350e!!! jostakin täydellisestä paketista. Tuntuu tämän perusteella aika huijaukselta koko homma. En todellakaan nähnyt mitään tekstejä, joissa olisi kerrottu minun aitoutuvan tällaiseen.
Kommentit (44)
Mitä ihmettä? Firmasta tilataan testi ja maksetaan se ja sillä selvä. Ei siihen liity mitään muuta. Olet ilmeisesti maksanut sukupuuohjelmasta kaikilla herkuilla, joka on ihan eri asia.
Tilasin ja katsoin, että tilaan vain kerran veloitettavat DNA ja terveystulokset. Ei mene muita maksuja.
Sama kokemus. Vahingossa minäkin olen sitotunut johonkin ikuisuussopimukseen. Saan sieltä jatkuvasti laskuja jotka näppärästi nostavat visaltani. Olen yrittänyt perua kaikki tilaukset mutta vaikuttaa olevan todella vaikeaa. Nyt Visa laittaa eston yritykselle, etteivät voi enää varastaa rahojani.
Ja hei, heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa edes puhelimeen.
Ainut yhteystieto löytyi siis av-vauva sivuilta. Tosi kätevää.
Hei,
minulla näkyi, että ei ole sopimusta voimassa. Otin 74,90 sopimuksen.
Miehelleni tuli viesti, että minulta menee veloitus 185,99€.
Tarkistin uudelleen, että kummallakaan ei ole sopimusta voimassa puhelimelle tehtynä, vaikka herjaa IOS-liittymistä.
Tililtä meni 74,90 € ja lisäksi 229,99€, että sellaista.
En suosittele!
Olen teettänyt sukulaisille näitä lähes 20 kpl, koskaan ei ole ollut mitään tuollaista ongelmaa. Testi maksanut jotain alle 40 e ja siinä se. Tän vuoden puolelta ei ole kokemusta.
Ei ole kovin kivaa että firmaa mustamaalataan tällaisella otsikolla, kun itse on mokannut.
Mä otin sen parin kuukauden ilmaisen jakson ja peruin sen jälkeen, yhtään maksua ei mennyt joten itse oot mokannut jotain
Huijattu kirjoitti:
Kun teet dna-testin, niin saat My Heritagen palvelut käyttöön. He ilmoittavat uusista macheista yms. Ja pääset tarkastelemaan tekemääsi sukupuuta. Mutta en tiennyt testin tehdessäni sitoutuvani tilaamaan tätä palvelua jatkuvana ja että minun olisi pitänyt ymmärtää ensimmäisen vuoden aikana lipetta tilaus omilta sivuiltani. Maksoin ensin vain sen pienemmön summan 75e? ja nyt ilman mitään lisämeilejä oli veloitettu kortilta tuo 350e.
Jos peruu tilauksen ajoissa, voi saada hyvät alennukset. Ota yhteyttä MyHeritageen.
Vierailija kirjoitti:
Olen teettänyt sukulaisille näitä lähes 20 kpl, koskaan ei ole ollut mitään tuollaista ongelmaa. Testi maksanut jotain alle 40 e ja siinä se. Tän vuoden puolelta ei ole kokemusta.
Tänä keväänä ostin itselleni halvimman dna-testin, taisi olla tarjouksessa alle 40 €, enkä mihinkään muuhun sitoutunut. My Heritage-sivustolla myös tiedoissani lukee "ilmainen perussopimus". Kyllähän noita mainoksia tulee jatkuvasti sähköpostiin, ja ilman muuta terveystiedot maksullisia, mutta eihän niitä tarvitse ostaa. Mulle riitti mielenkiinnosta etnisyysarvio ja geneettiset ryhmät. Geni-sivustolla pystyn rakentamaan sukupuuta halutessani.
Minä ostin ystävälleni DNA testin 39 e synttärilahjaksi. Tilaukseen laitoin hänen spostiosoitteensa tietenkin, että kaikki tieto testistä menisi hänelle. No hänelle olikin sitten tullut spostiin ilmoitus, että on veloitettu noin 180 e vuoden My Heritagen käytöstä ilmaisen kuukauden jakson jälkeen. Tämä raha sitten lähti minun luottokortiltani. Olen yrittänyt saada tätä peruttua, mutta eivät ota minuun mitään yhteyttä tuolta My Heritagen laskutuksesta, vaikka olen ollut "sata" kertaa yhteydessä ja kirjeenvaihdossa joidenkin muiden tyyppien kanssa. Minusta vähintääkin pitäisi tulla ilmoitus spostiin, että veloitamme sinulta viikon sisällä jäsenyyden vuodeksi ellet sitä peru. Eikä näin, että raha vain lähtee. Nyt on V-käyrä korkeella. Onko kukaan ollut yhteydessä kuluttajasuojaan tai johonkin instanssiin?
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin ystävälleni DNA testin 39 e synttärilahjaksi. Tilaukseen laitoin hänen spostiosoitteensa tietenkin, että kaikki tieto testistä menisi hänelle. No hänelle olikin sitten tullut spostiin ilmoitus, että on veloitettu noin 180 e vuoden My Heritagen käytöstä ilmaisen kuukauden jakson jälkeen. Tämä raha sitten lähti minun luottokortiltani. Olen yrittänyt saada tätä peruttua, mutta eivät ota minuun mitään yhteyttä tuolta My Heritagen laskutuksesta, vaikka olen ollut "sata" kertaa yhteydessä ja kirjeenvaihdossa joidenkin muiden tyyppien kanssa. Minusta vähintääkin pitäisi tulla ilmoitus spostiin, että veloitamme sinulta viikon sisällä jäsenyyden vuodeksi ellet sitä peru. Eikä näin, että raha vain lähtee. Nyt on V-käyrä korkeella. Onko kukaan ollut yhteydessä kuluttajasuojaan tai johonkin instanssiin?
Hei, olen Palikka MyHeritagesta. Voisitko lähettää minulle sähköpostiosoitteesi meilinä. Omani on Palikka.Heritage@myheritage.com. Voin katsoa, mistä maksu johtuu ja tarvittaessa pyytää palauttamaan sen sinulle. Terveisin Palikka
Mää tein ton testin. Tulos oli se että olen kotosin 98%:sti Ugrilais-Siperiasta ja 2% Intialais-Lesothosta. Ei pidä paikkaansa! Tiedän olevani 100% perseestä.
Teitä on voitu huijata. Veloittaja voi olla joku ihan muu taho, käyttää vain MyHeritagen nimeä. Minulle kävi muutama vuosi sitten että maksoin laskun ja sitten tuli uusi lasku, jossa oli ihan eri tilinumero ja ihan eri summa ja mukamas MyHeritage. En maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Teitä on voitu huijata. Veloittaja voi olla joku ihan muu taho, käyttää vain MyHeritagen nimeä. Minulle kävi muutama vuosi sitten että maksoin laskun ja sitten tuli uusi lasku, jossa oli ihan eri tilinumero ja ihan eri summa ja mukamas MyHeritage. En maksanut.
Hyvä huomio tämä! Tutkikaa tarkasti mitä siellä on meneillään. Osalta siis mennyt silti suoraan tililtä? Älkää syyttäkö itseänne, ei sitä voinut tietää. Kiinnostaisi kyllä sellainen alkuperä -testi, mutta mitä testipuikko sisältää.
Miten hitossa tuosta sähköpostista pääsee eroon?
Tein testin pari vuotta sitten. Hinta oli 39€ ja sisälsi peruspaketin. Euroakaan ei ole veloitettu sen jälkeen. Ei siis mitään ongelmaa. Toki kauppaavat laajennuksia mutta niitähän ei tietenkään ole pakko ostaa jos ei halua.
onko kukaan tänä vuonna käyttänyt tätä juttu?
Onko tuolla mahdollista maksaa ilman jotain luottokorttia?
sais vaan kertamaksun ja se siitä. ilman että pitää korttitietoja käyttää.
myheritage on huijausta ja täynnä amatöörejä.
T. Genin käyttäjä
se on voi voi kun ymmärtämättä ja lukematta menee ruksittelemaan netissä kaikenmaailman sivuja ja laittaa vielä luottokorttitiedot sinne.