Asun Italiassa, Emilia-Romagnassa. Täällä kaikki on paremmin
Ruoka, kulttuuri, arkkitehtuuri, ihmiset, sivistys, ilmasto.. kaikki on kuin toisesta maailmasta verrattuna Suomeen. En ikinä muuta takaisin!
Kommentit (26)
Entä miksi kirjoitit tuon avauksen? Koti-ikävä?
Tyrsk. Minäkin olen asunut siellä. Onneksi pääsin takaisin Suomeen ja 2020-luvulle.
Paitsi sinä. Sinä lasket Emilia-Romagnan tasoa.
Onneksi kyseessä on vain päiväuni.
Jos ihmisetkin on paljon parempia niin mahtaa suomalaiset erottua joukosta poikkeuksellisen tylyinä ihmisinä.
Oi kun voisin minäkin sanoa noin vuoden päästä.
Ihmiset täällä niin kateellisia että voi kauheeta.
Onko siellä enemmän anaalisexiä???
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisetkin on paljon parempia niin mahtaa suomalaiset erottua joukosta poikkeuksellisen tylyinä ihmisinä.
Ne tylyt asuvat Suomessa. Me fiksut häivyimme aikoinaan.
Kuinka alas siitä voi vielä matkustaa niin ettei ole epämukavuusalueella?
Mitäs Italian hallitukselle kuuluu?
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei saa fiksua edes päätä vaihtamalla.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinusta ei kyllä kovin fiksua kuvaa saa. Ja jos nyt olet Ruotsiin asti päässyt, niin se nyt ei kovin kummoinen saavutus ole.
Vierailija kirjoitti:
Tyrsk. Minäkin olen asunut siellä. Onneksi pääsin takaisin Suomeen ja 2020-luvulle.
Missä se sijaitsee ? Miksi tulit pois? Ois kiva kuulla kun suunnittelen itse muuttoa.
Jaa, no, kaikilla on oikeus mielipiteeseen.
Minä aion miehen kanssa ostaa kakkosasunnon Etelä-Ranskasta, kun päästään reilun kymmenen vuoden päästä eläkkeelle, Italiasta en ole oikein koskaan kauheasti perustanut, vaikka olen sielläkin paljon matkustanut.
En tykkää edes juurikaan italialaisesta ruuasta, mitä moni äimistelee, mutta näin on. Julkiset palvelut ja rikollisuus ja tietty italialainen röyhkeys eivät yhtään miellytä.
Ok, Italiassakin on kovasti erilaisia alueita ja paikallista kulttuuria, mutta näin kärjistäen. Historia toki on mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinusta ei kyllä kovin fiksua kuvaa saa. Ja jos nyt olet Ruotsiin asti päässyt, niin se nyt ei kovin kummoinen saavutus ole.
Miksi täällä tyrmätään jokaisen ihan kivat aiheet.Täälläkin "pysy pois" , Älä tule takaisin".Tuo on sivitymätöntä.Olen asunut muuallakin Euroopassa ,että olen hieman enempi nähnyt kuin sinä .
Koko ajan tulee kyselyjä töihin EUn alueelta että näin.
En usko että siellä toimii edes netti ilman että mafiosot vetää välistä.
Olen asunut kahteen otteeseen Italiassa vähän aikaa, en tykännyt. Aion ostaa asunnon Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset tykkäävät suomalaisista kansana.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä tyrmätään jokaisen ihan kivat aiheet.Täälläkin "pysy pois" , Älä tule takaisin".Tuo on sivitymätöntä.Olen asunut muuallakin Euroopassa ,että olen hieman enempi nähnyt kuin sinä .
Koko ajan tulee kyselyjä töihin EUn alueelta että näin.
Niin varmaan. Kuka tuollaisen katkeran, kaavoihin kangistuneen kurpan töihin haluaisi. Ja mistä ihmeestä sinä tiedät mitä minä olen nähnyt ja missä asunut. Luulisin, että maailmaa nähneempi olen kuin sinä. Kivaa aihetta en ole tyrmännyt, sinut ikävien kirjoittelujesi perusteella kyllä.
Hyvä tietää