Pitääkö asiantuntijatöissä olla someaktiivi, jos hakee töitä?
Mikä on oma kokemuksesi? Tai jos olet rekrytoija, niin mitä mieltä olet?
Kommentit (6)
Tänä päivänä edelläkävijät ovat jo lähteneet somesta pysyvästi. Aktiivisesta somepresenssistä on suurimmalla osalla korkeintaan haittaa.
Ei tarvitse. Ei mullakaan ole Twitteriä eikä muutakaan. Jos ehdin luen alan blogeja ja julkaisuja.
Olen itse asiantuntija ja usein rekryprosessissa mukana. Tarkistan kyllä hakijan sometilit jos sellaisia on, ja jos sieltä löytyy heruttamista, huomiohuo*aamista, jotain Johtotähti-tyyppistä sontaa tai elämänviisauksia jatkuvasti jaettuna niin suosittelen kyseisen kandidaatin pudottamista harkinnasta. Somen puuttumisen näen vain eduksi, ehkä Linkediniä lukuunottamatta muttei sekään ole välttämätön.
Ei pidä. Useimmat ottavat yhteyttä tuttuihin. Eli jos tietävät jonkun joka tietää sun osaavan tai olet itse työskennellyt jonkun kanssa, niin sitten sua lähestytään. Monet ei tajua tätä opiskeluaikana. Mietipä jos olet opiskeluaikana ikävä ihminen jollekulle, joka sitten saakin ihan mahtavan työpaikan ja aseman, jossa voi päättää, keitä otetaan töihin ja sinä tulet tarvinneeksi sen firman työpaikkaa. Miten luulet käyvän? Itse haluan huolehtia, ettei töihin pääse ikäviä ihmisiä.
Ei tietenkään tarvitse. Some toki voi käyttää verkoistoitumisen, työnhaun yms., välineenä, mutta ei se pakollinen ole.