Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo anopit osaa olla rasittavia, kuten joku tuossa aikasemmin kertoi. Onneksi minun anoppini on sen verran kauempana, ettei ole täällä, mutta hermohan se menisi. Voimia kaikille!!!

Täällä nukutaan jo toisia päikkäreitä ulkona ja niin rauhallisesti, että ihan välillä huolettaa. Väliin kun on mahtunut niitäkin päiviä, jolloin ei sitten nukuta ei millään. Mutta kyllä nuo viilenevät päivät ovat meillä ainakin olleet pelastus. Ulkona nukkuminen on niiden myötä maistunut paljon paremmalle. TOivottavasti jatkossakin.

toivottavasti mahdollisimman moni kerttunen pysyisi täällä puolen, kun itse tykkään tästä, kun samalla saa luettua muitakin artikkeleita. Yritän itsekin kirjoitella vähän useammin.

Heanka+ ukkeli vähän yli 7vkoa.

Vierailija
22/46 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Meillä on alkanut jo mahavaivat helpottaa, ihanaa! Disflatylit on edelleen käytössä. Jos yks annos unohtuu, niin sit on huutoa. Mut niiden kanssa neiti on yhtä hymyä. Täytynee vielä jatkaa käyttöä kuukaus tai pari.

Rosa: Meilläkään ei oikein huolita pulloa. Nyt aion kyllä opettaa Ellan siihen, koska miun pitäis mennä 4.9 alkaen kahdeks viikoks kouluun. Päivät on 2h-6h pitkiä. Toisella viikolla on vain kolme koulupäivää. Tarkoitus oli käydä koulu loppuun vasta vuoden päästä, mut kun katoin lukkaria ja huomasin, että on vaan tuo kaks viikkoa teoriaopintoja, niin kyllä mie ne nyt käyn vaikka päällä seisten. Sit mulla jää vain yks harjoittelu tekemättä ja sen voi tehdä milloin sit itse haluaa. Eipähän oo kiinni noista teoriatunneista sit mun valmistuminen. Sisko ja miun isä lupasivat tulla vuoronperään hoitamaan Ellaa. Jos ei neiti opi pullolle, niin sit sitä pitää kuskata koululle, jotta voin imettää välituntisin.

Äsken yritin lypsää maitoa pakkaseen, niin kahden rinnan saalis oli huimat 20ml. Sillä ei paljoa juhlita. No, onneks aamuisin saan yleensä noin 100ml lypsettyä, koska yöllä rinnat täyttyy aika lailla. Onhan mulla tässä kaks viikkoa aikaa pitää lypsysessiot.

Mie käyn myös siellä Yahoossa kirjoittelee, se on ihan helppo. Sit on mukava kun sinne voi laittaa kuvia huoletta. Aika moni kirjoitteleekin siellä. Mut käyn mie täälläkin pitämässä pinoa pystyssä. =)

Tytteli-83 ja Ella 2kk 8pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kertut!

Siirryin nyt tänne kerttuihin vaikka koko kevän olin toukokuisten pinossa (luonnollisesti, koska la oli silloin...8) ), mutta neiti panttasi itseään siis reilusti kesäkuun puolelle. Ja tuli sitten melko vauhdilla maailmaan. No, kesä sitten menikin enempi poissa tietokoneen ääreltä, joten nyt vasta avaan sanaisen arkkuni. (ilmeisesti tässä välissä jotkut ovat " karanneet" jonnekin muuallekin pinotumaan?) Toivottavasti mahdumme joukkoon mukaan!

Tyttö nyt siis vajaat kolme kuukautta ja tähän mennessä ollut varsin helppo tapaus, ei itke " turhista" ja ruokakiin vaan jos ei pienestä ähinästä palvelu pelaa. Esikoinen sen sijaan pitää kiireessä, joskus jopa niin että tulee huono omatunto, kun ei ehdi vauvaa huomiomaan yhtä paljon kuin esikoista aikanaan..muilla tällaista onkelmaa?8)

Imettänyt olen tähän asti aivan vallan, mutta nyt olen muutaman kerran kokeillut korviketta, kun pumppaaminen on niin...no, en nyt kauheesti pidä siitä. Eli oliko se nyt virallisen määritelmän mukaan täysimetys ohi? Itse ajattelen, että täysimetän vielä, koska nuo korvikekerrat ovat vain hätätapauksia varten. Tällaista imetystä yritän jatkaa ainakin sinne 4 kuukauteen, parhaimmas tapauksessa puoleen vuoteen. Mutta tilaanteen mukaan eletään. Mitäs muut on tästä asiasta mieltä? Hyvin meillä on ainakin kasvettu tissimaidolla ja se on kai se tärkein juttu tässä vaiheessa.

Neitimme on kova hymyilemään, etenkin isille!8) Ja nyt ovat kädet alkaneet heilumaan siihen malliin, että tekisi mieli ottaa kiinnikin. Toiselle kyljelle on myös kova kääntymään. Itse toivon, että pysyisi vaan pikkuvauvana!8)

Tässäpä nämä tärkeimmät tiedotteet.8) Oikein rauhallisia ja elämänmakuisia päiviä kaikille kertuille äiteineen ja isineen toivottaen!

Mariisa ja touko-kerttu

Vierailija
24/46 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rauha maassa - pikkumies vetelee aamu-unia, isompi on jäähallilla ja tyttö mummun luona yötä. Viime yö oli aika eksoottinen. Poju nukahti yhentoista aikoihin ja heräs kuten tavallista kolmelta syömään. Söi hyvin ja pulautti sit koko satsin ulos eli meiän sänkyyyn =) Nukahti siihen samoin tein ja nukkui aamu seitsämään... Mietimpä vaan ollaanko jo kohta koko yön unissa kiinni =)

Ristiäiset oli siis lauantaina ja tuo meitin poika on nyt sitten Joona. Vieraat käi jotenkin tosi pikaisesti ja jäi mulle melkein pahamieli, kun kolmelta alko kaste ja viideltä oli kahta paitsi kaikki jo lähteneet. Olis ollu kiva seurustella muittenkin kanssa. No ei kai kaikkea voi saada...

Tervetuloa kaikille uusille ja vanhoille kirjoittelijoille!

Koitan saada tytölle paikan jumpparyhmään itseni kanssa tuonne kansanopiston ryhmään... Meerinaippa huomio... =) Onkos tärskyt jo varmat... ei vaan, mut jos jatkuu entisellä kaavalla niin ootte siinä ryhmässä sitten jo käyneet sen vuoden =)

Jostain piti valittaa, mut ei jaksa ei - aurinko paistaa ja kesää on vielä hetki.... Miehen kesäloma on nyt ja tarhapaikka pitäis hakea pojalle ens kevääks....... Mä en tahdo..... pieni tuo on vielä, mut pakko mikä pakko...

Lyyte ja Joona poika 10vko

Vierailija
25/46 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko koisii vaunuissa mutta itkuhälystä kuuluu viiden minsan välein parkua, voi vee! Täytyy taas käväistä tutti nakkaamassa..

No niin, ihan väsynyt hän on mutta pitää nyt vaan vänkää jotain,huoh!

Mariisa, tervetuloa, kiva kun muutenkin täältä väki näyttää katoavan. Itelläkin kyllä pitää niin kiirettä ettei meinaa ehtiä tänne vaikka haluiskin.

Meillä on löytynyt kädet, niitä mussutetaan ja tungetaan suuhun minkä ehditään :). Myös omaa luontoa alkaa löytyä, toisinaan tulee ihan selvää " tekoitkua" siis että itku loppuu mutta pitää vielä karjaista varmuudeksi perään erinäisiä rääkäisyjä vaikkei siis itkekään, ihanaa!

Iltapäivisin Tomi nukkuu yleensä pidemmät päiväunet pihalla, mutta nämä aamutirsat on aina tällaiset itkuiset vaikka onkin ihan sippi poika.

Imetyksestä, täysimetys on virallisesti mun mielestä niin ettei anneta pisaraakaan korviketta, mutta itsekin olen ajatellut että kohta alan antaa korviketta jos nämä tissittely välit eivät yhtään pitene, ei jaksa eikä oikein kerkiäiskään olla tunnin välein tissin kanssa kun on muitakin lapsia ja heitäkin pitäis huomioida! Eilen varasin itselleni risteilyn!!! Lokakuun loppussa tarkoitus lähteä likkakaverin kanssa vuorokauden irrottelureissulle. Siihen mennessä pitäis munkin pitää kunnon lypsysessioita että Tomi mahdollisesti pärjäis edes lähestulkoon mun maidoilla sen ajan. Silloin poika on jo pikkasen reilu 4kk joten eipä tuo maata kaada jos sitten jo saisikin pullosta korviketta tai jopa vaikka velliä. Mutta siis meikämamma lähtee silloin rentoutumaan!! Saas nähdä millainen ikävä mulle sit kuitenkin tulee vaikka nyt niin intoa puhkuen olenkin lähdössä. Viime yö oli sellaista takkuamista ja imetystä ja vaipan ja vaatteiden vaihtoa kun pissat ja puklut kasteli herran omat sängyn ja lopuksi vielä meidänkin sängyn että tosiaan risteily ei tunnu yhtään pahalta ajatukselta.

Mitäs ehkäisymenetelmiä te muut ootte keksineet? Onko kukaan laitattanut hormonikierukkaa vaikka imettää? Sen voisi jo laittaa kuulema mutta lääkäri suositteli että laittaisi vasta kun ei enää täysimetä? Tällä hetkellä mennään tylsällä kumi-linjalla, tympeetä!

t. mariadee + Tomi 8vko 5pvä

Vierailija
26/46 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania nää viileät aamut..meillä 15 astetta lämmintä. nukuttiin tosi hyvin viimeyönä, neiti söi kolmen maissa ja kuuden jälkeen nostin viereen aamumaidolle. No,siinä sitten heräiltiinkin. Kylläpä pikkasen hymyilytti,kun tyssi käänsi pään aina minuun päin, niin valtaisa hymy levis naamalle ihan kun ei olis ennen nähny. Kyllä ne on mainioita!!Jaaha, esikoinenkin kömpi alakertaan jo..eilen käytiin neuvolassa:5330g + 58cm(kuukaudessa siis 3,5cm ja 800g). Hyvin kasvaa omalla maidolla!

Pitää mennä aamupalan tekoon, kirjottelen myöhemmin jos ennätän.Hyvää torstai-päivää kerttuset!(huom. Teho-osasto-ilta!!!JEE!)

Marjut+Miia 2kk

Vierailija
27/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan vähän, kun meinaa pino hukkua..Ei kuulu kummaa. En jouda nyt ees kirjottelemaan oikeestaan. Tyssi on tississä kiinni...

Missäs muut?

Vierailija
28/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oltiin tytön kanssa tiistaina neuvolassa ja painoa oli 4685g ja pituutta 58cm. Pitkä ja hoikka, kuten aiemmatkin. Nyt sentäs painoa tulee " jo" 210g/vko, kun ekat vkot oli vain 150g/vko.

Meillä ikää 8 vkoa ja ens tiistaina sen 2kk tasan. Kyllä huimasti vaan nuo pienet ihmeet kehittyy. Minä jaksan ihmetellä ja kummastella aina vaan vaikka kolmas kyseessä =) Liekö meikäläinenkin vasta nyt herään oikein miettimään, ajan kanssa noita ihmeitä, heh..

Ehkäisystä joku kyseli. Hormonikierukkaa minäkin ajattelin. Mä taas kuulin et riittäs et 1 menkat tulee ja sitte vois sen laittaa-> eli ei kukaan ole maininnut täysimetyksestä mitään. Mutta mulla vasta ens vkon torstaina jälkitarkastus, joten kyselen sitte tarkemmin viel siltä lääkäriltä. Se se kuitenkin tulee olemaan se mun ehkäisy. JA kumeilla täälkin pelaillaan siihen asti.

Nyt meillä onkin harvinainen tilanne tääl => kaikki 3 lasta nukkuvat päikkäreitä. Vanhin on kuumees ja koulusta pois, siksi hänkin siis nukkuu ;) Ei tuo muutoin suostuis nukkumaan enään tylsiä päikkärietä, heh ;D

Mutta, ukkokin töistä jo kotiutui joten taidan mennä kiehnäämään viereen kunnes eka lapsista herää :)

Mukavaa vkonloppua kaikille!!!

MArieela kera Palleron 8 vkoa ja 1 pvä

Vierailija
29/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aiemminkin tänään kirjoittaa, mutta taas se meni joku bitti poikittain ja se katosi. En enää jaksanut kirjoittaa uutta. En tiedä mikä tökkii. Viimeksi teki samoin.

Täällä kaikki hyvin. Typy nukkuu edelleen tosi hyvin yöt. Kerran herää aamuyöllä klo5-7 välillä syömään. On välillä ihan rikollinen olo, koska yhtään en ole joutunut tytön takia valvomaan. Nostan vaan viereen ja tissi suuhun ja molemmat on tyytyväisiä. Muutenkin on tosi tyytyväinen vauva. Nauraa ja hihkuu jo kovasti. Tänään yllätti mut ihan täysin, kun yhtäkkiä kääntyi kyljelleen ja ihan tosissaan pää punaisena väänsi itseään mahalleen. Oli jopa melkein onnistua siinä! Ja tyttö täytti eilen 2kk! Ei meidän pojat noin ajoissa alkanu kääntymään. Molemmat kääntyi 3,5kk iässä. Tämän neidin mahalleen kääntymisessä tuskin menee enää noin kauaa. Minne se mun pikkuvauva on kadonnut?!? Voi kun ne pysyis vähän kauemmin pieninä... Eilen punnitsin kotivaa' alla tytön painavan jo n. 6kg. Meillä seuraava neuvola vasta 3kk neuvola.

Ehkäisyä täälläkin ihmetelty, mutta mihinkään päätökseen en ole sen suhteen tullut. Hormoniehkäisyt ei oikein mulle oo sopinu, niin hirvittää jotenkin se hormonikierukkakin. Toisaalta taas kuparikierukan kaikki lisääntyvät vuodot ja kivut ei houkuttele. Maanantaina mulla on jälkitarkastus, että jos siellä asiaa lääkärin kanssa yhdessä pohtisin.

Laihdutus on alkanut täälläkin. Lähtöpainoon vielä n. 4kiloa ja sen jälkeen haaveena tiputtaa vielä 5kg. Juoksemassa kävin kerran, mutta en tohtinut enää sen jälkeen mennä kun alkoi niin vihloa kohdunsuulle. Pitää kysyä jälkitarkastuksessa siitäkin lääkäriltä. Tällä hetkellä pitää tyytyä siis päivittäisiin kävelylenkkeihin vaunujen kanssa.

Oikein ihanaa elokuun loppua ja mökkikauden päättäjäisiä kertuille!

Mirju ja neiti 2kk

Vierailija
30/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Hiddo mikä teho-osasto taas oli!! Ja tietenkin se jäi tauolle. Ärsyttää tuommoiset jaksot. Mie taidan ottaa ne vähän liian tosissaan... =)

Jee, pikkuinen söi pullosta ihan hyvin. Sai ensin pienet rintaraivarit ja ajattelin käyttää tilaisuuden hyväksi ja pistin isin syöttämään pullosta lypsymaitoa. Sinne meni se 40ml mitä sain tissistä irti, sen jälkeen suostui sit syömään rinnastakin. Nyt miun paniikki Ellan hoitoon jättämisestä vähän helpotti. Kyllä se suostuu pullosta syömään kunhan on kunnon nälkä.

Mie tilasin sen painonvartijoiden cd:n. Jo ennen raskautta oon pitkään halunnut pudottaa 5kg painosta, mut en oo saanut itteä niskasta kiinni. Ei mulla mitään suurta hätää ole, painoindeksi on normaali (164cm/64kg), mutta itseä on pitkään jo häirinny löllykkä mahassa. Nyt mie ainon tosissaan laihduttaa tuon 5kg pois. Tai siis aion muuttaa elämäntapani (päivittäiset herkut pois ja ruoka-annokset pienemmiksi). Mulla on hyvä motivaatio nyt. Ennen urakkaa otan kaikki mittani ylös ja seurailen sit kehitystä. Mie oon aina liikkunut tosi paljon, mutta ei se liikunta riitä kuluttamaan muuta kuin sen verran, ettei paino pääse nousemaan. Mut ei se kyllä tällä menolla laskekaan. Jos joku muu haluaa aloittaa projektin mun kanssa, niin voidaan aina tällä palstalla raportoida tuloksista. Se varmasti auttais tsemppaamaan!

Painosta puheen ollen, tänään tuleekin suurimman pudottajan finaali. Miusta on ihanaa nähdä, miten kaikilla on mahdollisuus laihtua jos vain haluaa. Jos niin ylipainoisista ihmisistä tulee tosi hoikkia, niin kyllä miekin onnistun pudottamaan sen 5kg.

Viime yönä meidän neiti nukkui 8,5 tuntia putkeen. Käytiin illalla 20.30 nukkumaan ja heräs syömään vasta klo 5. Sit nukuttiin vielä seitsemään asti. Aamupäivällä käytiin kolmen tunnin vaunulenkki. Piti käydä koululla opintotoimistossa, mutta se olikin just tänä päivänä kiinni. Miun tuuria...

Ai niin, nyt muistinkin että ostin semmoisen 2,5dl:n viinipullon, mutta unohdin nyt juoda siitä. Pesin jo hampaat, joten se jääköön huomiseksi. Tai kahdeksi päiväksi, ei mulla omatunto anna juoda kahta annosta kerralla. Tuntuu, että yhdestäkin viinilasista tulee jo vähän huppeliin.

No, pitää tästä lähteä kylvettämään pikkuinen. Valmistaudumme katsomaan suurta pudottajaa!

Tytteli-83 ja Ella 2kk 11pv

Vierailija
31/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans manasin ihan täysillä ku tehari otti ja loppu noin tauon ajaksi -> miten ihmeessä sitä voi ja jaksaa odottaa kunnes taas alkaa???

ER on muutoinkin ainut sarja mitä olen koskaan jaksanut seurata ja tykännyt ja nyt se päätettiin tuolla lailla *murisee*

Mulla kans korvienväli hokee hiljalleen liikuntaa lisää jotta sais painoa alemmas. Ihan niin ales en halua ku olin mutta muutama kilo kuiten viel pois. Nyt olen siis 164cm/58kg. Vaaka kävi raskaan olles siel 66kg ja lähtö oli 51kg, mikä on aivan liian laiha minunkin mielestä!!!

Juuh, mutta taidanpa mennä koisaa ku muksutkin uinuvat jo, olleet jo pitkän aikaa. Heräävät taas kuitenkin ajoissa niin jaksaa sitte itekkin!!

Vierailija
32/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on hiljaista täällä. Uuden pinon laitoin houkutukseksi =)

Maanantaina oli pojun 2 kk neuvola. Kyllä kasvaa komiasti rintamaidolla. 6180g/57,5cm. Tyttö oli samankokoinen puolivuotiaana...

Vaatteista huomaa ja vaipoista - alkaa olla nuo Liberon 5-8kg hiukan sellaset napakat. Ja kaikki pienet vaatteet on jo historiaa. Nyt on vaan varastossa noita punasen sävysiä vaatteita, kun on tytölle aikanaan hankittu. Joitain uusia olen pojulle hankkinut - lähinnä housupuolelle. Paitoja ja bodeja oli mukavasti vuoden 05 ä-pakkauksessa.

Tyttö alaoitti eilen kerhon - onneksi, saa jotain omaa tekemistä tuokin. Oli kovasti innoissaan ja odottaakin jo perjantaita ja uutta kerhopäivää.

Nyt on meitin syksy reissu varattu ja laivalla Ruotsiin suunnataan 26.9.

Ristiäiset on lauantaina ja hommat muuten paketissa, paitsi kukkien osalta. Olin kuvitellut tuosta pihalta saavani, mutta kuivuus vei kukat - tuskin eilinen sade niitä herättää, joten suuntaan johonkin kukka liikkeeseen tekemään tilauksen... toivottavasti ei käy ihan hirveesti kukkarolle.... no kerrankos sitä jne..

Lytte ja veikka jo 2kk ja 2pv

Vierailija
33/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ihan ekana pääse kirjoittelemaan..

Nyt on lomat loppu ja rauha ja hiljaisuus vallanneet tilaa!

Vanhimmalla likalla alkoi eskari, esikoisella alkoi 3. luokka ja nuorimmainen tyttö meni päiväkotiin, joten jäätiin Leksan kanssa kotiin kahdelleen. Eilen herra oli hieman ihmeissään ja nukkui todella pitkiä unia, kun ei kukan tullut kesken hyvien unien viereen " kailottamaan" tai " nyppimään" .Saa nähdä kummoiseksi rytmit muuttuvat, nyt just nukahti ekoille päikyille, heräsi n 7.30 kun poika lähti kouluun.

Meillä menee hienosti ja Leksa on jo iso poika. 60 cm vaatteet tuntuvat piukoilta ja ihania jalkamakkaroita ja kaksois/kolmoisleukakin on ilmaantunut. Neuvolassahan ollaan oltu viimeksi 6 vk:n ikäisenä. Nyt meillä nla on 21. pv.

hymyjä ja jutustelua on kovasti ja lattialla viihtyy, sekä sitterissä jumppalelua heilutellen.

Kaikille kertuille terkkuja, paitsi suurin osa taitaa olla yahoossa?t Kikka ja Leo 2 kk ja 11 pv

Vierailija
34/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Meidän tyttö aloittaa ensi viikolla vauva-muskarin. Maksaa 65e/lukukausi. Kivaa päästä vähän muidenkin imisten kanssa sit seurustelemaan. Keskiviikkoisin on sit tuo muskari ja torstaisin on seurakunnan perhekerho. Jäädään nimittäin Ellan kanssa kahelleen kolmen viikon päästä kun miehellä alkaa taas koulu.

Nyt ollaan täällä mummon luona käymässä, huomenna lähdetään taas kotiin. Sunnuntaina on sit ristiäiset. Lauantaina alkaakin hullu leipomisbuumi.

No, mulla kiehuu riisipuuro liedellä, pitää lähteä hämmentämään ettei se pala pohjaan. Pilasin viime viikolla yhden kattilan kun poltin ohrapuuron niin pahasti siihen kiinni. Ei auttanut pata patakaan, ei edes veitsi purrut siihen, niin paksu oli se palanut kerros. Piti heittää koko kattila roskiin.

Tytteli-83 ja Ella 2kk 2pv

Vierailija
35/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen...On muka niin kiire noiden kahden lapsukaisen kanssa etten kerkiä kuin käydä lukemassa täällä teidän toisten juttuja... eli meidän pojalla on ikää 2kk ja 12pv, alkukuusta käytiin neuvolassa ja painoa oli 5kg ja pituutta huikeat 58cm (syntyessään oli 48cm eli 2 kuukaudessa kasvanut 10cm). Tyttö oli tuon kokoinen kokoinen vasta 4 kuukautisena =) Ja pelkällä rintamaidolla siis mennään. Meillä noista lapsista tuskin kuitenkaan mitään pitkiä koskaan tuleekaan kun ollaan molemmat miehen kanssa aika lyhyitä (itse olen 161 ja mies kymmenen senttiä pidempi)

Ristiäiset vietettiin heinäkuun loppupuolella ja mukavasti meni, poika ei itkenyt koko aikana ollenkaan. Muutenkin on hyvin rauhallinen tapaus, ei turhia itkeskele. Yöt meillä menee kahdella syötöllä ja samantien nukahtaa kun on saanut mahan täyteen. On se vaan ihanaa kun saa nukkua yönsä hyvin, niin jaksaa päivisin paljon paremmin touhuta noiden molempien kanssa. Tuo midän tyttökin on aivan ihana pikkuveljeään kohtaan, käy halimassa ja pusuttelemassa ja jos veikka itkee niin käy laittamassa tutin suuhun ja kun jonnekin lähetään niin ilmoittaa aina että veikka mukaan=)(ja tyttö on vasta vajaa 2v). Mustasukkaisuutta ei siis veikkaa kohtaan osoita, mutta äitille saattaa osoittaa(esim. silloin kun imetän saattaa tehdä jotain tuhmaa).

Minäkin kävin vauvamuskarissa tytön kanssa ja voin kyllä suositella sitä lämpimästi. Me ainakin tykkäsimme kovasti ja tyttö tykkää vieläkin musiikista kovasti, kuuntelee paljon lastenlauluja omassa huoneessaan ja tanssii niiden tahtiin. Tarkoitus olisi vielä tänäkin vuonna mennä tytön kanssa muskariin, kun mummut ovat luvanneet hoitaa poitsua sen aikaa.

No nyt täytyy lähteä ruuan laitolle, mutta yritän nyt vähän ahkerammin käydä kirjoittelemassa tänne ettei tämä kesäkerttujen pino kokonaan kuivu kasaan.

Terveisin kukka82 ja poitsu rapiat 2kk

Vierailija
36/46 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotan myöhemmin jos kerkeen...

Vierailija
37/46 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen käyn kommentoimassa ennen nukkumaanmenoa..

Eli moni miettinyt ehkäisyä.. Mulla tarkoitus laittaa hormonikierukka 26.9. vaikka kuukautisia ei olisi kuulunut siihen mennessä ja vaikka täysimetän. Mitään estettä ei ole laittaa paitsi normaalit sopimattomuudet hormonaalisen ehkäisyn suhteen (tukostaipumus yms.). Ainoat mitä pitää tehdä ennen asetusta on PAPA-koe ja raskaustesti laittamispäivän aamuna. Multa otettiin PAPA vauvan ollessa 5vkoa -ei sattunut yhtään enempää kuin normaalisti vaikka ottaja kyseli, että mahtaa sattua kun synnytyksestä niin vähän aikaa. No, ei mulla muutenkaan ole alapäätä sattunut enempääsä synnytyksen jälkeen. Ja raskaustesti sitten aamulla - ja sormet ja varpaat ristiin rastiin, että näyttää negaa!!!

Toki lääkäritkin voi noudattaa erilaisia hoitokäytäntöjä eri paikkakunnilla mutta näin mulla Espoossa. Niin -ja kannattaa toivoa resepti, sillä saa n.60e alennusta kierukan hinnasta!

No, nyt nukkumaan ja toivomaan, että kierukan ehtii ennen uutta raskautta (joka ei todella olisi " paras" juttu nyt).. Aikuinen, kun tyhmyyttään leikkii tulella vaikka kasa kumeja laatikossa. Sanoinki miehelle, että ei sitte itketä jos hassusti käy. Siihen mies: " Saahan vähän aluksi kuitenki itkeä?.." Tietty, mutta olis tuo aika paukku, kun tätä tehtiin tekemällä yli vuosi. Tiedän kyllä liianki hyvin, miten voi käydä mutta, kun tulella on niin viehko leikkiä --- " kuuluisia viimeisiä sanoja" .

Alide

Vierailija
38/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista... Minäkin tuonne yahooseen liityin, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi kirjoitella sinne mitään (vaatinut vähän opiskelua koko juttu), mutta jos nyt tänne jotain laittais...

Painosta on ollut puhetta. Mulla olis vielä 5kg pudotettavaa painoon ennen toisen raskauden alkua.Kaikki vanhat vaatteet menee kyllä päälle, mutta silti haluan ne viisi kiloo pois... No aerobiciin olis tarkoitus mennä ja uimisen olen jo aloittanut + joka päiväiset lenkit lasten ja kahden koiran kanssa, vielä tarttis noitten herkkujen syönti lopettaa!!!

Ehkäisystä vielä, mulle olis kans tarkoitus kohta kierukka laittaa. Kierukka laitettiin mulle jo noitten lasten välissä, mutta silloin se ei pysynyt kuukauttakaan ja minipillereitä silloin sitten söin. Mutta siis nyt koitetaan kierukkaa uudestaan jos vaikka pysyis paremmin. Tarkoitus oli noitten lasten välillä pitää vähän isompi ikäero (nyt ikäero on 1,8v), mutta kun olin ne puolen vuoden ilmaiset pillerit syönyt niin eipä sitten enää mitään ehkäsyä käytettykään ja heti tuo kakkonen sai alkunsa. Kerkisi siis yhdet menkat olemaan pillereiden syönnin lopetettuani ja sit olin jo raskaana. Täällä kans välillä jää noi kumit kaapin pohjalle eli todellakin leikitään tulella...kiire olis siis kierukka laittaa ettei vaan kolmas lapsi saa alkuaan(noissa kahdessa kun on nyt ihan tarpeeksi ainakin vähäksi aikaa).

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!

Kukka82+poitsu viikon päästä 3kk

Vierailija
39/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava nähdä,että meidän " kerho" on vielä edes jotenkin päin

kasassa.

Me olemme juuri palailleet lähes 6 vkon reissusta, enkä ole koneella

juurikaan käynyt.

Olen ollut ihmeissäni mimmistä, joka nukkuu yöt, ei paljon itke ja on

kaikin puolin tyytyväinen vauva. 2 aikasempaa kun ovat huutaneet

ja itkeneet kuukausitolkulla.

Täälläkin kasvetaan hyvin, elokuun 1. painoa oli 5,3kg 58cm, kun

lähto oli 15.6 3,45kg, 49cm. (olen kyllä miettinyt voiskohan tuo

pituus olla vähän väärin mitattu ja niin sanoi neuvolassakin)

seuraava neuvola vasta syyskuun puolivälissä, mutta eipä tässä

mitään niin ihmeitä ole ollutkaan. Itse olin kaameessa vatsataudissa

ja eilen alkoi rintatulehdusta pukkaamaan,joten kaikki mahdolliset

varotoimet viritelty! Toivottavasti vaaviin ei tartu vatsatauti.

Isommat (-94 ja -96) alkavat jo tottua uuteen siskoon, mutta ei

kyllä hoitoinnostusta ole iskenyt! mites muilla? onko sisarukset

kiinnostuneet auttamaan?

en ole vielä urheilua aloittanut, oikein hävettää! no ei, syytä olis

pikkuhiljaa taas aloitella. Ei tuolla reissussa pystynyt ja nyt

sit olen ollut sairas. syitä kai ne nuokin ovat... ja kyllä tuo

häpyluu on ollut arka vielä, onko kenelläkään muulla moista vaivaa

ollut enää tässä vaiheessa? kaipa se siitä ajan myötä korjaantuu.

pearl ja kolmikko

Vierailija
40/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tissillä tässä, joten ei paljoa viitsi kirjoitella.

Tulella leikkijöille vaan et meillähän tuo keskimmäinen on sarjassamme " mies lupasi olla varovainen" ..... :)).

Poika on alkanu seurustelemaan tosissaan, nauraa ja seuraa kovasti maailmaa. Käsiään tuijottelee toisinaan ihmeissään ja hyvällä tsäkällä saa ne suuhunsa ja maiskuttelee onnessaan niitä.

Pinon hiljaisuudesta päätellen muillakin on kädet täys " työtä" ..

t. mariadee + Tomi 2kk4pvää