PORIIN MUUTTO EDESSÄ; APUA!!!!
Porin seutu, hyviä asuinalueita tai mihin ei missään nimessä????
eli meillä on mahdollisesti muutto Poriin edessä, kertokaahan millaista siellä on, mitkä asuinalueet ovat hyviä ja miksi? Meillä on 4 lasta, 10, 8, 3 ja 3kk ikäiset, eli koulukin pitäisi löytyä. Kyseeseen varmaankin tulisi omakotitalon ostaminen...
Kerro oma suosikkisi Porista!!!!
Kommentit (7)
eli ei missään nimessä: Impola, Väinölä, Pihlava, Pormestarinluoto ja Sampola (pahin ensimmäisenä). Hyviä ovat ainakin Toejoki, Ruosniemi ja Lotskeri.
Onnea muuttoon.
siis, Toejoella ja Ruosniemessä omat ala-asteet (Toejoen koulun ruoka todella hyvää: miehen äiti siellä emäntänä ;))) ja lähikaupat löytyy. Yläasteelle sitten joutuu keskustan tai Porkan kouluihin.
RauPotar ja ukko
Käppärässä asuneena voin suositella aluetta. Palvelut ovat todella hyvät. Käppärän koulu ja Käppärän sivukirjasto sijaitsevat lähekkäin. Kaupoista löytyy lähikauppaa sekä Euromarkettia. Urheilukeskus (stadion, jäähalli, maauimala, urheilukentät, tekojääradat) lähellä. Rauhallista rintamamiestaloaluetta, josta matkaa keskustaan vain pari kilsaa.
Länsi-Porin suunnilla on muitakin hyvämaineisia asuinalueita (Musa, Liinaharja, Leppäkorpi, jne.)
" Pahamaineisia" alueita on nuo mainitut Impola, Väinölä, Sampola.
on nykyään paljon rauhallisempaa seutua.. ainakin itse olen hyvin viihtynyt vaikka varoiteltiin..
...ovat ainakin rauhallista seutua. Kyllä silti varmaan kaikki omakotitaloalueet ovat ihan rauhallisia. Nämä ovat suht lähellä keskustaa, toki sitten löytyy vähän taajaman ulkopuolelta mukavia asuinalueita myös, esim. meri-porista päin.
Ihana kun löytyy apua, kun ei tunne eikä tiedä alueesta yhtään mitään niin on aivan kamalaa alkaa etsimään perheelle asuntoa! Tätä porukkaa ei ihan hirveän usein viitsisi siirtää paikasta toiseen!
Vielä kun löytyisi sitten ystäviä sieltä päin...
Asutaan nyt kolmatta vuotta ruosniemessä ja on ollut ihan kiva paikka asustella. Koulu on lähellä ja isohkoja kauppoja muutamia lähistöllä. Itse en suosittelisi pihlavaa,jossa olen 10vuotta asunut, joku saattaa kyllä tykätä,mutta itse en ikinä takaisin muuttaisi,silloin ainakin oli tosi levotonta seutua.