Perheen whatsapp-ryhmä
Millä nimikkeellä kutsut puolisoasi kun ryhmässä on mukana lapset? Onko se puolison nimi vai isä tai äiti?
Kommentit (24)
Jos osoitan viestini puolisolle, käytän hänen nimeään (jos siis on joku syy, miksi viesti pitää laittaa juuri perheryhmässä eikä henkilökohtaisesti). Jos osoitan viestini koko perheelle tai pelkästään lapsille, käytän "iskä"-sanaa. Ihan samalla tavalla kuin tavallisessa keskustelussa kotonakin.
Lisäsin vahingossa rakastajattareni ryhmään. Vaimo kysyi kuka tuo Ihana Persepano on. :(
Vierailija kirjoitti:
Lisäsin vahingossa rakastajattareni ryhmään. Vaimo kysyi kuka tuo Ihana Persepano on. :(
Vastasit varmaan kasuaalisti, että yks vaan, et sä sitä tunne.
Meillä viestitään ihan suoraan sille henkilölle, jolle on asiaa. Ei ryhmäviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä viestitään ihan suoraan sille henkilölle, jolle on asiaa. Ei ryhmäviestejä.
Tylsää.
Joop, sain tietää että perheelläni (vanhemmat+sisarukset) on "meidän perhe"-whatsapp-ryhmä. Minuapa ei vaan oltu ikinä kysytty mukaan.
Mies ei suostu käyttämään whatsappia
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun on asiaa koko perheelle? Näppäiletkö kaikille saman viestin monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaan säästäähän siinä parin viestin lähettämiseltä, kun kysyy perheryhmässä mieheltä, että "Pekka, pääsetkö sinä hakemaan Nico-Petterin treeneistä tänään, mulle tuli este?" Ei tartte erikseen kysyä mieheltä asiaa ja ilmoitella keskustelun lopputulosta jälkikasvulle.
Vierailija kirjoitti:
Joop, sain tietää että perheelläni (vanhemmat+sisarukset) on "meidän perhe"-whatsapp-ryhmä. Minuapa ei vaan oltu ikinä kysytty mukaan.
T: Ankeuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan säästäähän siinä parin viestin lähettämiseltä, kun kysyy perheryhmässä mieheltä, että "Pekka, pääsetkö sinä hakemaan Nico-Petterin treeneistä tänään, mulle tuli este?" Ei tartte erikseen kysyä mieheltä asiaa ja ilmoitella keskustelun lopputulosta jälkikasvulle.
Mitä jälkikasvu sillä tiedolla tekee kumpi hakee?
Puolison perheen aikuisilla lapsille ilmestyi ryhmä WA kuolinpesän selvittävien asioiden myötä. Perheen ainoa sinkku ja lapseton sisarus hyppyyttää tai yrittää hyppyyttää muita sisaruksia tuon kautta. Ajokilometrejä kertyy satoja, kun sisarus unohtelee hoitaa omat vastuunsa. Päänsärkyinen viritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jälkikasvu sillä tiedolla tekee kumpi hakee?
No osaa etsiä sieltä täyteen ammutulta parkkiselta oikeaa autoa. Esim.
Mihin perhe tarvitsee kotona ryhmää? Puhukaa, sosiaalisesti ja keskustelkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää.
Miksi ihmeessä pitää tietää mitä joku kysyy toiselta? Pahimmillaan yhtä piippausta. Toisaalta veljen kanssa keskusteluja taas vanhempien ei tarvitse nähdä.
Ettekö te ihmiset välitä yhtään Yksityisyydestä kun vieläkin käytätte Facebookin WhatsAppia ?
Markkinoilla on korvaavia sovelluksia (mm Telegram), jotka perustuvat anonyymiyteen ja joissa tietoturva on korkealla. Turvallista nettihakuja saa tehtyä duckduckgo.com -hakukoneella googlen sijaan kun he myös vakoilevat meitä ja myyvät henkilödataa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin meilläkään ryhmässä viestitellään, mutta yhteen aikaan, kun olin pitkästä aikaa töissä, niin lapset lähetteli aina koulun jälkeen minulle viestejä, että "missä olet, missä iskä, missä sisko" ja mies töistä tullessa kysyi minulta, että "missä lapset" ja minä, perheen tietotoimisto, olin ainut joka oli vielä töissä, niin perustin WhatsApp-ryhmän niin kaikki voi ilmoittaa menemisensä ja tulemisensa sinne. Aika vähiin ryhmän käyttö on kuitenkin jäänyt, koska edelleen kaikki kysyy multa, mutta tuntuu se tietyissä tilanteissa kätevältä, jos koko perhe hajallaan, niin saa kerralla tiedon kaikille, jos vaan huomaavat katsoa viestejä.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on elämää kodin ulkopuolellakin, että ihan aina ei ole huutomatkankaan päässä toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
Reissussa jokaisen ottamat kuvat helppo jakaa kaikille tai voin laittaa kaikille jonkin asian tiedoksi jo ennen kuin näemme.
Kaikkia kutsutaan etunimillä, mukana on myös toisen poikani avopuoliso.