Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa "ghostaaminen"

Vierailija
26.04.2021 |

Mulla on tuore, n. 6kk kestänyt parisuhde ihanan ja samanhenkisen miehen kanssa. Ollaan yli kolmekymppisiä ja asutaan vielä erillään eri kaupungeissa, välimatkaa on n. 100km. Minulla on lapsia, hänellä ei.

Parisuhde on lyhyestä kestosta huolimatta vakaalla pohjalla ja isoja tulevaisuuden suunnitelmia on tehty. Meillä on hauskaa yhdessä ja yhteisiä harrastuksia jne. Mies toki on tottunut aika "vapaaseen elämään", ja se tässä nyt ehkä hiukan vaivaa.

Toisinaan mies on tosi passiivinen pitämään yhteyttä (siis silloin ku ei olla yhdessä). Jättää vastaamatta puheluihin eikä soita takaisin. Joskus menee kokonaisia päiviä niin ettei hänestä kuulu mitään. Normaalisti viestitellään joku 5-10 viestiä päivässä ja melkein päivittäin puhutaan puhelimessa.

En pelkää, että hänellä olisi joku toinen, mutta toisinaan vähän huolestun, jollen kuule hänestä. Hänellä on vaarallisia harrastuksia ja lisäksi yksi sairaus, joka voi aiheuttaa terveysongelmia. Kun olen sanonut hänelle, että huolestuin vähän, hän vastaa ymmärtäväisesti ja sanoo et ei tarvii olla.

Mitä ajattelette, pitääkö mun vaan yrittää höllätä vai saada mies ymmärtämään, että voisi laittaa edes jotain viestiä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ!!!

Vierailija
2/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii sinun huolestumisesta. Minulle exä teki tuota samaa. Kerran pikkupäissään lipsautti sen. Siihen loppui minun rakkauteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ryyppää tai masentuu. Ole varovainen. Ei kuulosta normaalilta!

Vierailija
4/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suuttuisin moisesta. Antaisin samalla mitalla takaisin. En laittaisi viestiä miehelle oma aloitteisesti , vastailisin hänelle nihkeästi. Antaisin miehen tuta, että en suvaitse moista käytöstä.

Vierailija
5/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa toista ihmistä. Sanoit puhuneesi jo hänelle huolestumisestasi eli hän on tietoinen siitä, että asia vaivaa sinua, mutta ei osoita haluavansa muuttaa tapojaan. Hyväksy siis, että hänen tapansa olla parisuhteessa on tuollainen.

Vierailija
6/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suuttuisin moisesta. Antaisin samalla mitalla takaisin. En laittaisi viestiä miehelle oma aloitteisesti , vastailisin hänelle nihkeästi. Antaisin miehen tuta, että en suvaitse moista käytöstä.

Kostamallahan ne parhaat parisuhteet kehittyvät.

Vierailija
7/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaiset hermostuu kun niille antaa niille omaa lääkettään eli ghostaa itse joksikin aikaa tai vastailee lyhyesti. Narsismia sanoisin.

Vierailija
8/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee suuria suunnitelmia tuollaisen miehen kanssa. Jos hän on jo seurusteluvaiheessa tuollainen, ei se ainakaan paremmaksi muutu, kun asutte yhdessä. Varoitusmerkki, jota tulet myöhemmin muistelemaan.

Vierailija
9/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tuollainen moukka, mutta kun kyllästyin odottelemaan normaalia viestintää niin löysin toisen paremman. Tämä moukka kävi ulisemaan ja jossittelemaan. Totesin, että olet myöhässä

Vierailija
10/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen pelaamiseen kun lähtee niin satuttaa vain itseään. Todennäköisesti toinen ei edes huomaa että olet jättänyt vastaamatta.

Muutenkin tosi lapsellista. Mieluummin sanoo sitten suoraan asiasta.

Vierailija
11/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa juteltu tästä useamman kerran ja joka kerta hän suhtautuu kyllä ymmärtäväisesti ja empaattisesti. Sanoo että on niin kiinni omissa jutuissaan välillä, ettei ehdi/muista katsoa puhelinta. Ja se on varmaan tottakin. Sanoo vaan että "Voi muru ei sun tarvii olla huolissaan". Mut olen silti, enkä voi sille mitään.

Ap

Vierailija
12/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa toista ihmistä. Sanoit puhuneesi jo hänelle huolestumisestasi eli hän on tietoinen siitä, että asia vaivaa sinua, mutta ei osoita haluavansa muuttaa tapojaan. Hyväksy siis, että hänen tapansa olla parisuhteessa on tuollainen.

Hahaha, miten tyhmää ja heikkolahjaista ajattelua...

Tietysti toista voi muuttaa ja jokainen joutuu jatkuvasti muuttumaan toisten takia, esim:

-Työelämässä olet eri ihminen kuin siviilissä käytökseltäsi, pukeutumiskäytökseltäsi ja ahkeruudeltasi sekä toimintatvoiltasi.

-Autoillessa joudut muuttamaan käytöstäsi muiden vuoksi kokoajan.

En jaksa enempää listata on niin tyhjä argumentti tuo "Et voi muuttaa toista ihmistä..." tuli jo alas ammutuksi.

Vierailija
13/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti toista voi muuttaa ja jokainen joutuu jatkuvasti muuttumaan toisten takia, esim:

-Työelämässä olet eri ihminen kuin siviilissä käytökseltäsi, pukeutumiskäytökseltäsi ja ahkeruudeltasi sekä toimintatvoiltasi.

En jaksa enempää listata on niin tyhjä argumentti tuo "Et voi muuttaa toista ihmistä..." tuli jo alas ammutuksi.

Tottakai ihmiset muuttuvat ja käyttäytyvät eritilanteissa erilailla, mutta omasta tahdostaan. Et voi olla mikään psykopaatti joka manipuloi ihmisiä.

Vierailija
14/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet vajaaälyinen. Esimerkeissäsi ihminen muuttaa itse käytöstään tai muokkaa reaktioitaan tilanteiden mukaan (koska voi kuolla tai saada potkut, jos ei tee niin). Se on ihan eri asia.

Toista ihmistä ei tosiaankaan voi muuttaa! Jos mies olisi halunnut muuttaa käytöstään tai kokenut sen tärkeäksi ap:n kommenttien takia, hän olisi jo tehnyt niin.  -eri- 

Vierailija
15/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee suuria suunnitelmia tuollaisen miehen kanssa. Jos hän on jo seurusteluvaiheessa tuollainen, ei se ainakaan paremmaksi muutu, kun asutte yhdessä. Varoitusmerkki, jota tulet myöhemmin muistelemaan.

Enpähän usko, että tuo mies koskaan yhteen tulee muuttamaan, niin on tärkeetä sille oma aika ja elämä. Saattaa olla muitakin naisia, jos kerran kokonaisia päiviä on hiljaisuutta.

Vierailija
16/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen pelaamiseen kun lähtee niin satuttaa vain itseään. Todennäköisesti toinen ei edes huomaa että olet jättänyt vastaamatta.

Muutenkin tosi lapsellista. Mieluummin sanoo sitten suoraan asiasta.

Tai jos vaan vaihtaisi kumppania? Eihän nuo selvästikään toisilleen kuulu.

Vierailija
17/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämmönen kaveri. Vaikka on vaan kaveri, niin hermo menee tuollaiseen. Jopa se muutama puhelu vuodessa mitä yritän soittaa, niin on aivan arpapeliä vastaako tai ottaako muuten yhteyttä takaisin. Saattaa puhua näkemisestä, mutta sitten kuitenkaan ei tee mitään asian edistämiseksi. En jaksa enää tätä peliä. Olkoon yksin. Enää en ala perään kyselemään ja ihmettelemään.

Vierailija
18/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpähän usko, että tuo mies koskaan yhteen tulee muuttamaan, niin on tärkeetä sille oma aika ja elämä. Saattaa olla muitakin naisia, jos kerran kokonaisia päiviä on hiljaisuutta.

AP puhui isoista suunnitelmista, niin oletin, että se tarkoittaa samaan kaupunkiin ja yhteen muuttamista. Paljon on miehiä, jotka luulee voivansa elää täysin vapaasti, vaikka olisi nainen saman katon alla jakamassa maksutaakkaa 50-50 ja tekemässä 90% kotitöistä.

Vierailija
19/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa juteltu tästä useamman kerran ja joka kerta hän suhtautuu kyllä ymmärtäväisesti ja empaattisesti. Sanoo että on niin kiinni omissa jutuissaan välillä, ettei ehdi/muista katsoa puhelinta. Ja se on varmaan tottakin. Sanoo vaan että "Voi muru ei sun tarvii olla huolissaan". Mut olen silti, enkä voi sille mitään.

Ap

Eli et ole tärkeä hänelle.

Vierailija
20/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa, jos ei useampaan päivään ehdi tai "muista" vastata. Kukaan ei ole niin "kiinni omissa jutuissaan". Ymmärtäisin jos vaikka samana päivänä ei aina vastaa.