Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa "ghostaaminen"

Vierailija
26.04.2021 |

Mulla on tuore, n. 6kk kestänyt parisuhde ihanan ja samanhenkisen miehen kanssa. Ollaan yli kolmekymppisiä ja asutaan vielä erillään eri kaupungeissa, välimatkaa on n. 100km. Minulla on lapsia, hänellä ei.

Parisuhde on lyhyestä kestosta huolimatta vakaalla pohjalla ja isoja tulevaisuuden suunnitelmia on tehty. Meillä on hauskaa yhdessä ja yhteisiä harrastuksia jne. Mies toki on tottunut aika "vapaaseen elämään", ja se tässä nyt ehkä hiukan vaivaa.

Toisinaan mies on tosi passiivinen pitämään yhteyttä (siis silloin ku ei olla yhdessä). Jättää vastaamatta puheluihin eikä soita takaisin. Joskus menee kokonaisia päiviä niin ettei hänestä kuulu mitään. Normaalisti viestitellään joku 5-10 viestiä päivässä ja melkein päivittäin puhutaan puhelimessa.

En pelkää, että hänellä olisi joku toinen, mutta toisinaan vähän huolestun, jollen kuule hänestä. Hänellä on vaarallisia harrastuksia ja lisäksi yksi sairaus, joka voi aiheuttaa terveysongelmia. Kun olen sanonut hänelle, että huolestuin vähän, hän vastaa ymmärtäväisesti ja sanoo et ei tarvii olla.

Mitä ajattelette, pitääkö mun vaan yrittää höllätä vai saada mies ymmärtämään, että voisi laittaa edes jotain viestiä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olikin jo kysynyt asiaa mieheltä itseltään ja saanut vastauksen, ja silti pitää vielä palstalla vatvoa...

Kaikki ihmiset eivät ole puhelin/some -addikteja. On ihan normaalia että joku (jota ei ole välttämätöntä kenenkään tavoittaa) ei pidä puhelinta mukanaan tai ei katso sitä heti tultuaan kotiin. Tilanne on tietysti erilainen jos on lapsia, työvelvotteita tms. joiden vuoksi on oltava tavoitettavissa, mutta tässä tapauksessa näin ei näyttäisi olevan. 

Tee mitä teet, mutta älä ainakaan ota neuvoja yllä vastailleilta kontrollifriikeiltä. Jos kaukosuhteen ei ole tarkoitus olla pysyvä olotila ja jos mies on makuusi silloin kun olette yhdessä niin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Vierailija
22/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vajaaälyinen. Esimerkeissäsi ihminen muuttaa itse käytöstään tai muokkaa reaktioitaan tilanteiden mukaan (koska voi kuolla tai saada potkut, jos ei tee niin). Se on ihan eri asia.

Et ymmärtänyt tätä periaatetta keskustelussa, itsekin jo myönsit että ihminen on muuttanut käytöstään toisen vuoksi, koska muutoin voi kuolla tai saada potkut. Syynä käytöksen muutokseen voisi olla myös parisuhteen loppuminen siinä kuin potkut tai kuolema, et ymmärtänyt asiaa...ja olin oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän outoa, jos ei useampaan päivään ehdi tai "muista" vastata. Kukaan ei ole niin "kiinni omissa jutuissaan". Ymmärtäisin jos vaikka samana päivänä ei aina vastaa.

Minä en ymmärrä sitäkään. Kyllä sitä viimestään nukkumaan mennessä tulee kännykkä käytyä läpi.

Vierailija
24/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttii sinun huolestumisesta. Minulle exä teki tuota samaa. Kerran pikkupäissään lipsautti sen. Siihen loppui minun rakkauteni.

Niinpä. Pitää tuolla tavalla huolestuneena ja koukussa. Minulle teki ex myös samaa. Sai aina tietysti silloin niitä sairauskohtauksia kun minä en ollut paikalla. Piti jatkuvassa hälytystilassa niin, että en pystynyt keskittymään lapsiin lainkaan kun suurin huoli oli siinä miten mies pärjää ja ajatukset tietysti aina oli hänessä. 

Vierailija
25/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksen muuttaminen on normaalia. Ihmisen muuttaminen vaatii jo pakottamista ellei ihmisellä ole omaa halua muuttua. Työpaikalla esitetään muuta kuin on, ei se ole totta.

Vierailija
26/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olikin jo kysynyt asiaa mieheltä itseltään ja saanut vastauksen, ja silti pitää vielä palstalla vatvoa...

Kaikki ihmiset eivät ole puhelin/some -addikteja. On ihan normaalia että joku (jota ei ole välttämätöntä kenenkään tavoittaa) ei pidä puhelinta mukanaan tai ei katso sitä heti tultuaan kotiin. Tilanne on tietysti erilainen jos on lapsia, työvelvotteita tms. joiden vuoksi on oltava tavoitettavissa, mutta tässä tapauksessa näin ei näyttäisi olevan. 

Tee mitä teet, mutta älä ainakaan ota neuvoja yllä vastailleilta kontrollifriikeiltä. Jos kaukosuhteen ei ole tarkoitus olla pysyvä olotila ja jos mies on makuusi silloin kun olette yhdessä niin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Ei se ole mitään kontrollifriikkeyttä, jos huolestuu, kun toinen ei vastaa puheluihin tai viesteihin päiväkausiin. Se vastaamattomuus on erikoista, ja melko välinpitämätöntä käytöstä.

Vierailija
27/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa hyvinkin vastailla viesteihin ja olla läsnä, mutta ei sinulle, koska sinä et kiinnosta häntä. Olet jo kiinni niin sinuun ei tarvitse panostaa. On todellakin outoa ettei edes ennen nukkumaanmenoa katso päivän viestejä. Ei kukaan ole niin kiireinen että ei päivän aikana ehtisi muutamaa kertaa puhelintaan katsoa. Pelaamista tai ei niin ainakin yksi on varmaa, että sinun elämä ei kiinnosta miestä.

Vierailija
28/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henk.koht kysyn aina mieheltä, mikset vastannut viestiini, jos ei muista vastata. Olen sanonut että viesteihin ruukataan vastata, on epäkohteliasta että toinen ei vastaa ja varsinkin ap: n mies on tympeä kun saattaa olla vastaamatta toistuvasti ap:n viesteihin. Itse sanoisin miehelle että en pidä tuosta ja että tuo on ärsyttävää.

Vierailija
29/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailetkohan mun exää. Yhdessä kun asuttiin saattoi kadota yli viikoksikin eikä yhteyttä saanut.

Vierailija
30/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kommentoijista ehkä vähän ylitulkitsi mun kirjoittamaa. Tai ehkä kirjoitin vähän epätarkasti. Yleensä siis ollaan päivittäin tekemisissä, mutta noita päivän-parin "ghostaamisia" on tapahtunu muutaman kerran tässä puolen vuoden aikana.

Mies on kyllä kiinnostunut mun asioista ja elämästä aidosti. Tekee mun hyväksi asioita, auttelee ja haluaa tutustua mun läheisiin.

Itse mietin, voisko hänellä olla jotain autisminkirjon häiriötä tms. joka selittäisi niin perusteellisen keskittymisen omiin asioihin, että "unohtaa" olla yhteydessä muhun...

Vierailija
31/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis ap

Vierailija
32/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies skorpioni? Skorppareille tyypillistä käytöstä: testailua. Testaa kuinka paljon siedät.

Vierailija
33/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kommentoijista ehkä vähän ylitulkitsi mun kirjoittamaa. Tai ehkä kirjoitin vähän epätarkasti. Yleensä siis ollaan päivittäin tekemisissä, mutta noita päivän-parin "ghostaamisia" on tapahtunu muutaman kerran tässä puolen vuoden aikana.

Mies on kyllä kiinnostunut mun asioista ja elämästä aidosti. Tekee mun hyväksi asioita, auttelee ja haluaa tutustua mun läheisiin.

Itse mietin, voisko hänellä olla jotain autisminkirjon häiriötä tms. joka selittäisi niin perusteellisen keskittymisen omiin asioihin, että "unohtaa" olla yhteydessä muhun...

Oletko sanonut, kuinka paljon asia sinua häiritsee? Älä sano, että olet huolissasi, vaan että sinusta tuntuu kurjalta, kun sinulle ei vastata pitkään aikaan. Ja vaikka mikään ”takaisin antaminen” ei ole rakentava keino, niin kannattaa kuitenkin peilata tätä käytöstä. Älä ole niin helposti saatavilla. Ajattele, että mies käytöksellään viestittää sinulle, mitä haluaisi sinulta.

Vierailija
34/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavassa etäsuhteessa. Toiselle laitetaan joka aamu huomenet ja illalla hyvät yöt ja välissäkin milloin mitäkin. Jos ei pääse heti vastaamaan niin soitetaan takaisin heti kun on hyvä hetki, ja jos on ollut pidempi hiljaisuus niin molemmat oma-aloitteisesti saattaa selittää, missä on ollut kiinni. Tai jos tietää et tulee olemaan huonosti tavoitettavissa niin mainitsee ko etukäteen et tänään keskityn kaveriin tms.

Etäsuhteessa tuollaiset jutut on vielä paljon tärkeämpiä kuin jos näkisi koko ajan, onneksi kumppanikin hyvin ymmärtää sen. En jaksaisi ap:n meininkiä itse.

Vierailija
35/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, onko mies vesimies horoskoopiltaan? Sanoisin että testaa sitä, että et vastaa hänelle eli annat maistaa omaa lääkettä. Katso miten käytös muuttuu tai muuttuuko ollenkaan. Onhan  toi nyt ärsyttävää eikä mitenkään normaalia, mutta kaikki eivät ole normaaleja. 

Vierailija
36/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samankaltainen mies, tosin asutaan vain parin kilometrin päässä toisistamme eikä nykyään nähdä kuin vain 1-2 kertaa viikossa.. Mies siis viime viikollakin oli 2 päivää vastaamatta minulle, yleensä ollut "vain" max. vuorokauden. Kysyin eilen kun nähtiin, että miksi ei vastannut kahteen päivään, niin sanoi vaan että kylläpäs vastasi... Tuo ghostaaminen on todella yleistä ja saanut minut epävarmaksi, olemmeko oikeasti suhteessa ollenkaan. Sitten mies syyttää vaan minua siitä, kun riidellään, vaikka en usko että kukaan jaksaisi jatkuvaa ghostaamista ja lupausten rikkomista. 

Viime viikonloppuna oli tarkoitus nähdä, mutta eipä nähty (kun ei mies mulle edes vastannut). Kysyin eilen, että miksi ei nähty, niin vastaus oli vaan "en tiedä". Ainiin ja lisäksi mieshän soitti minulle eilen vasta klo 21 aikaan illalla kun pyysi käymään, että ei hän taida oikeasti minusta edes välittää, vaikka sanoo rakkaakseen.

Olen miettinyt, pitäisikö minunkin vain alkaa ghostaamaan häntä..

Vierailija
37/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samankaltainen mies, tosin asutaan vain parin kilometrin päässä toisistamme eikä nykyään nähdä kuin vain 1-2 kertaa viikossa.. Mies siis viime viikollakin oli 2 päivää vastaamatta minulle, yleensä ollut "vain" max. vuorokauden. Kysyin eilen kun nähtiin, että miksi ei vastannut kahteen päivään, niin sanoi vaan että kylläpäs vastasi... Tuo ghostaaminen on todella yleistä ja saanut minut epävarmaksi, olemmeko oikeasti suhteessa ollenkaan. Sitten mies syyttää vaan minua siitä, kun riidellään, vaikka en usko että kukaan jaksaisi jatkuvaa ghostaamista ja lupausten rikkomista. 

Viime viikonloppuna oli tarkoitus nähdä, mutta eipä nähty (kun ei mies mulle edes vastannut). Kysyin eilen, että miksi ei nähty, niin vastaus oli vaan "en tiedä". Ainiin ja lisäksi mieshän soitti minulle eilen vasta klo 21 aikaan illalla kun pyysi käymään, että ei hän taida oikeasti minusta edes välittää, vaikka sanoo rakkaakseen.

Kohtelisitko itse noin ihmistä, jota rakastat ja jolle haluat hyvää? Joko mies ei oikeasti välitä tai hän ei osaa huomioida muita, kumpikin mielestäni perusteltu syy pistää homma jäihin. Noista on vain fbw-säätöihin, kiintyä ei kannata.

Vierailija
38/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite vähän samanlainen kuin tuo mies. En tarkoita millään pahalla, mutta en tartte jatkuvaa kommunikointia ja koen sen jopa vähän ahdistavaksi / rasittavaksi. Toki yli päivän viive vastailussa alkaa jo olla liikaa.

Vierailija
39/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot:

- Jotain mt-ongelmaa, lievimmillään masennusta, ahdistusta.. Tai jos oikeasti unohtuu omiin juttuihin niin sitten jotain autismia. Ei siis pysty parisuhteeseen varsinkaan jos sulla on lapsia

- Pershäiriöinen, haluaa manipuloida ja nauttii sun huolesta, tai yrittää olla "vaikeasti tavoiteltava".. Ei jatkoon..

- Sillä on toinen tai ei oo susta kiinnostunut, älä jää roikkumaan vaan etsi parempi.

Vierailija
40/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi kenties seksiä? Miten tuollainen toimisi yhdessä asuessa kun puoliso ei haluaisi nähdä suurinta osaa aikaa ja kun pitäisi mennä jonnekin niin olisikin häipynyt muualle? Sitten kun pyytäisi ottamaan vastuuta käytöksestään niin toinen olisi ihan sama miten sinua kohtelen.