Tiedätkö ihmistyypin, jolla ei ole koskaan ollut todellisia vastoinkäymisiä
elämässä, mutta silti itkee kuinka vaikeaa hänellä on, kun taas ihminen joka on menettänyt paljon esim. oman lapsen, terveytensä ja puoison, ei valita ääneen, koska asiat on liian suuria ääneen lausuttaviksi.
Kommentit (26)
Ja vaikeudet on itse luotuja enimmäkseen.
Suuret menetykset kokeneen ihmisen silmistä paistaa tuska tai tietynlainen tyhjyys.
Tiedän. Oikeasti ei ole mitään vakavaa sattunut, ehkä yksi juttu vain.
Nämä ikivalittajat kun kohtaavat todellisia menetyksiä, eivät kestä tosipaikan tullen.
En itse asiassa tiedä. Kai ihmisellä on tapana hakeutua omanlaistensa seuraan. Lähipiirissäni kaikilla on jonkinlaisia oikeasti vaikeita koettelemuksia takana. Jotkut näistä valittavat myös pikkuasioista. Jotkut eivät valita mistään. Ehkä et tunne näitä ihmisiä tarpeeksi hyvin tietääksesi paremmin?
Tiedän ihmistyypin, jolla ei ole mitään ongelmia joista valittaa.
Kun kokemukset ovat riittävän vaikeita, niistä ei puhuta välttämättä edes läheisille ystäville. Olen siis samaa mieltä kuin edeltävä nro7, vaikea tietää kenenkään kokemuksista.
Vai tarkoititko ammattivalittajia ja uhriutujia, jotka vetävät marttyyrina tiettyä roolia. Kyllähän heillekin on jotain traagista tapahtunut joskus jo lapsena, että ovat sellaisia.
Mulla on tällainen ihminen tuttavapiirissä. Kuuntelen kuinka itkee ns. vaikeuksia. En sano oikeastaan mitään, lähinnä halveksin salaa ja samalla olen vahingoniloinen kuinka itse pilaa elämänsä turhalla valittamisella.
Vierailija kirjoitti:
Kun kokemukset ovat riittävän vaikeita, niistä ei puhuta välttämättä edes läheisille ystäville. Olen siis samaa mieltä kuin edeltävä nro7, vaikea tietää kenenkään kokemuksista.
Vai tarkoititko ammattivalittajia ja uhriutujia, jotka vetävät marttyyrina tiettyä roolia. Kyllähän heillekin on jotain traagista tapahtunut joskus jo lapsena, että ovat sellaisia.
Juuri näin.
Parasta on, kun tällainen ihminen ryhtyy elämäntaitovalmentajaksi tms ja valmentaa muita siihen, miten elämään pitää suhtautua 🤯
En. Tiedän kyllä sellaisia jotka ovat menettäneet paljon ja eivät tee muuta kuin valittavat.
Vierailija kirjoitti:
En. Tiedän kyllä sellaisia jotka ovat menettäneet paljon ja eivät tee muuta kuin valittavat.
Mitä ovat menettäneet?
Ei saanut pienenä uutta lelua. Tätä valitteli aikuisena ja meni terapiaan.
Ajelee taksilla ja purnaa.
No minua luullaan joskus tämmöiseksi ihmiseksi, koska en kerro kaikkea itsestäni ja olen positiivinen vaikka minulla on ollut tosi raskas elämä. Isättömyys, väkivaltainen lapsuus, heitteillejättöä ja äidin alkoholismia, ääretöntä köyhyyttä, läheisen itsemurha, nuoruuden päihdekokeilut ja haaveiden kariutumiset, väkivaltainen avioliitto, yksinhuoltajuutta, olen joutunut narsistin uhriksi, taloudellisia ongelmia, sairastuneen lapsen kannattelu, erityislapsen äitiys, yksinäisyys ja läheisten menettäminen jne. Aika paljon yhdelle ihmiselle. En kerro kaikkea "kaverille", annan hänen tutustua minuun. Usein luulevat ettei minulla ole vastoinkäymisiä koska autan muita ja olen suht positiivinen. Joten kannattaa aina myös tiedostaa, että ei välttämättä tiedä toisesta kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
No minua luullaan joskus tämmöiseksi ihmiseksi, koska en kerro kaikkea itsestäni ja olen positiivinen vaikka minulla on ollut tosi raskas elämä. Isättömyys, väkivaltainen lapsuus, heitteillejättöä ja äidin alkoholismia, ääretöntä köyhyyttä, läheisen itsemurha, nuoruuden päihdekokeilut ja haaveiden kariutumiset, väkivaltainen avioliitto, yksinhuoltajuutta, olen joutunut narsistin uhriksi, taloudellisia ongelmia, sairastuneen lapsen kannattelu, erityislapsen äitiys, yksinäisyys ja läheisten menettäminen jne. Aika paljon yhdelle ihmiselle. En kerro kaikkea "kaverille", annan hänen tutustua minuun. Usein luulevat ettei minulla ole vastoinkäymisiä koska autan muita ja olen suht positiivinen. Joten kannattaa aina myös tiedostaa, että ei välttämättä tiedä toisesta kaikkea.
Eli valitat.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko todellinen syy voinut olla että tunsi jääneensä vaille rakkautta?
Tai ihmistyypin joka on aina vihainen ja negatiivinen vaikka tienaa satatuhatta vuodessa, on perhe ja terveys tallella.
Vierailija kirjoitti:
Siis taksiako ei saisi käyttää?
Ikävä kyllä tiedän