Te joilla on laiha ja kiinteä kroppa, paljon herkkuja voitte syödä?
Ei tarvi mitään tarkkoja mittoja kertoa, kunhan omasta mielestä (ja kenties muiden mielestä jos asiaa ovat ilmaisseet) laiha ja kiinteä kroppa kun pelistä katsoo.
Miten usein (esim. pari kertaa viikossa, kuukaudessa?) ja minkä verran (2 palaa suklaata, koko levy suklaata?)
Haluaisin itse laihan ja kiinteän kropan mutta en oikein saa kiinni siitä paljon herkkuja voi syödä. Pitääkö luopua koko loppuelämäksi sipsipusseista yms.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Arkisin pyrin syömään alle 1500kcal ja herkuttelemaan kerran viikossa 200g irttareita tai 75g sipsipussin. Kerran kuukaudessa ehkä sitten vähän riistäytyy käsistä ja syön vkl:n ajan todella paljon herkkuja. Salilla käyn 3-5krt/vko ja lisäksi teen 1-2 aerobista. Voisin hyvin laihduttaa vielä muutaman kilon tästä saadakseni viimeiset kilot pois, mutta en tiedä pystyisinkö ja erityisesti jaksaisinko ylläpitää kyseistä painoa.
Kuulostaa kyllä tosi vähältä ruuanmäärältä! Alle 1500kcal :O
Siis lepokulutuskin on jo tavis-naisella noin 1300kcal luokkaa.. siis määrä jonka kuluttaa, jos makaisi koko vuorokauden sängyssä! Taitaa kroppa elellä säästöliekillä kun on noin suurella treenimäärällä + vähäisellä syömisellä!
Outo kysymys. En oikein tajua sitä. Syön silloin kun mieli tekee. Mikä sinusta on herkku? Suklaata ehkä kerran kuukaudessa, ei minulla tule herkut mieleen. En niitä juuri ostele.
Kiinteyden kanssa on niin ja näin, mutta olen ollut aina hoikka/normaalipainoinen. Syön herkkuja muutaman kerran viikossa, mutta melko pienen määrän kerrallaan, ja luulen, että se on kohdallani homman ydin. Jos söisin jatkuvasti kokonaisia suklaalevyjä, niin en varmasti pysyisi hoikkana. Ja täytyy myöntää, että välillä korvaan herkuilla esimerkiksi päivällisen tai kunnollisen iltapalan. Jos söisin sekä herkut että ne kunnolliset ruoat, niin lihominenhan siitä seuraisi. Terveellistä tämä ei ole, mutta saanpahan ainakin tuntea syöväni melko vapaasti. Se on minulle jotenkin hirveän tärkeää.
En osaa edes sanoa. Kyllä mä joka viikko noin pussillisen karkkia syön ja pakastepitsaa menee myös viikottain. Muuten syön kasvis-kala-painotteisesti ja juon tosi paljon rasvatonta piimää. Suurimmat herkkuni ovatkin lohi, vihreä salaatti hyvällä oliiviöljyllä, marjat ja piimä.
En mieti syömisiäni ulkonäön kautta vaan ihan rehellisesti syön aina kun haluan, mitä haluan. Olin 10 kiloa painavampi, ennen kuin lopetin alkoholin käytön (en ulkonäkösyistä). Alkoholi sai minut himoitsemaan rasvaa, suolaa ja sokerijuomia. Ruokavalio korjaantui itsestään, kun lopetin.
Samoin kuin yksi aikaisempi kirjoittaja, minäkin olen etuoikeutettu tässä ruokajutussa. Kotona opetettiin terveellinen suhtautuminen ruokaan, liikuntaan ja omaan kehoon. Ruoka on välttämättömien ravintoaineiden lähde ja toki nautintokin, muttei minkäänlainen elämän keskipiste.
N30
Söin ennen lähes päivittäin herkkuja ja pysyin laihana, mutta kiinteä en ollut vaan laihaläski.
Nyt olen noudattanut yli vuoden sokeritonta ruokavaliota, joka ei sisällä mitään ns. herkkuja, mehuja, sokeroituja jugurtteja, muroja, mysliä tms. missä on lisättyä sokeria. Terveellisestä syömisestä on tullut minulle elämäntapa eikä minun tee mieli sokeria kun siitä pysyy kokonaan erossa. Herkuttelen marjoilla ja hedelmillä ja syön muuten hyvin puhdasta itsetehtyä ruokaa, joskin ehkä kerran kuukaudessa saatan tilata pitsan tai pari hampurilaista.
Olen myös alkanut liikkua, joten alan olla melko timmissä kunnossa. Tämä vaatii kuitenkin aktiivista ja säännöllistä liikuntaa - vaikka noudattaisi kuinta tarkkaa ruokavaliota niin lihaksia se ei kasvata. Ja kuten täällä on todettu niin liikunta on ruokavaliota tärkeämpi ja kyllä herkutella voi kohtuudella eikä tällainen täydellinen herkuista kieltäytyminen varmasti sovi kaikille vaikka minulle sopiikin.