***ELOisat keskellä viikkoa***
Kommentit (40)
Onnea Odessalle+ perheelle!
Minen mihkään synnyttämään ole lähteny:)Kävin kaupassa ja kohta menen taas, mutta ilouutisena ilmoitettakoon että nyt tiedän miltä tuntuu kun supistaa! Koska aamulla supisteli tunnin verran kipeästi. Tosin takapuolelta/puolesta, varmaan pikkukaveri laajentaa peräsuolta ja yllättää tulemalla sitä kautta.
Ei vaan, ei ne voinu olla mitään muutakaan, ja eikös ole ihan mahdollista että ne tuntuu vaikka vaan selässä??
Hiukan jännittää kun pitäis lähteä sinne synnärille tutustumaan (vihdoinkin;) ..huh.. Tuun sitten illalla raportoimaan.
Ja hannelin pirulainen (ja muutama muukin näemmä..) on päässyt jo vessaa pidemmälle ähisemään, epistä! Tsemppiä silti heille kovasti, toivottavasti äkkiä kuullaan miten on mennyt.
Nyt pois taas
keru ja naatti 38+2
Epäilenpä, että Hanneli on suikahtanut sairaalaan! Aavistelin myös, että Opemamma olis hävinnyt, kiireesti vain avannut pinon ja sitten lähtenyt, mutta ei sitten kuitenkaan.
YLIAIKAISUUDESTA: Mä myös olen sitä mieltä, että niistä viimeisistä viikoista ei puhuta tarpeeksi, eikä äideille suoda ymmärrystä. Jokainenhan toki tajuaa, että pari viikkoa on äärimmäisen lyhyt aika ja järjellä ajatellen nämä viimeiset hetket on pientä ihmiselämässä. Mua itseäni stressaa eniten se, että pelkään vauvan hyvinvoinnin puolesta. Ja toisaalta taas pelkään käynnistystä (vaikka yksi sellainen suhteellisen helppo ja nopea ja mukavakin takana). Lisäksi joutuu miettimään vauvan kasvua, että millainen mötikkä siitä tulee jos vielä pitkään kestää. Tosin itse en usko tän vielä olevan kuin vain jotain 3,5 kiloa. Vaikuttaa jotenkin " ei-isolta" ...
Päivät venyvät pitkiksi ja monilla meistäkin alkaa olla jo kroppakin niin väsynyt ja venynyt ja kipeä, että sekin lisää tuskaa. Omalla kohdalla onneksi voin suhteellisen hyvin fyysisesti edelleen *koputtaa puuta*. Voin vaan kuvitella millaista on kestää päiväkausia jatkuvia supistuksia ilman mitään todellista tulosta. Ärsyttävintä ovat ihmiset, jotka sanoo:" ei sinne ole yhtään vauvaa koskaan jäänyt" . NO JOO JOO. Kyllä se tiedetään. Sitten kaikki ne neuvot, miten he itse ovat saaneet vauvansa ulos. Mä en henkilökohtaisesti usko niihin edes kovasti. Jos seksi tai siivous olisi auttanut, tämä vauva olis syntynyt jo viikko-pari sitten. Enkä kykene olemaan saunassa niin kauaa, että se käynnistäisi synnytyksen. Alan itse voida pahoin jo 10 minuutin jälkeen. Mulle on ehdotettu pyöräilyä, lenkkeilyä, kävelyä, portaiden kiipeilyä... Lista on loputon. Ja kummallisinta on se, kun en todellakaan ala valittaa, että väsyttää tämä loppuaika, vaan vitsailen vain, että tässä menee vielä pari viikkoa. Silti niitä hyväätarkoittavia neuvoja alkaa sadella heti, kun kuullaan, että vähän yli on menty.
Musta tuntuu myös, että mielikin on väsynyt tähän odotukseen. Itseni olen tsempannut jaksamaan elokuun loppuun asti. Silti kuitenkin tuntuu siltä, että se on toi yläpää, joka ei oikein enää kestä...
Pikkuodessalle lämpimät onnittelut!
KENGISTÄ ja turvotuksesta: mulla on ollut viimeiset viikot käytössä pelkästään terveyssandaalit. Eilen tungin jalat lenkkareihin. Kauhealla tuskalla ja ähinällä sain ne jalkaan. Että mukavasti on jalat turvoksissa. Sormuksia en ole käyttänyt enää pariin kuukauteen.
Apua, tulipahan pitkä viesti. Häippäsen tästä pois pinoa kasvattamasta.
Jaksuja kaikille ja illemmalla pitää tulla lueskelemaan taas.
Jamssa rv40+4
Minulla on niin turvoksissa sormet aina aamulla ettei tahdo vesihanaa saada käännettyä. Ja koko kesä on tullut käveltyä flip flopeilla, viime viikolla änkesin lenkkarit jalkaan lenkille ja tuloksena mega rakot molempiin kantapäihin :(
Minulla on taas näköjään tosi kiukutuspäivä. Miehellä viikon ainut vapaa tänään ja totta kai se nukkui puolille päivin ja sitten kuntosalille ja sen jälkeen tulee sen kaveri meille peseen pyykkiä :) Se kun on täällä lomalla, asuu oikeasti mieheni kotimaassa Uudessa-Seelannissa, ei meillä siis normaalisti porukka pyykillä ramppaa.. Tässä tämä siis menee kauan odottamani päivä loppujen lopuksi yksinään ollessa. Koirakin säikähti minua kun viskoin tavaroita imuroidessani eikä varmaan uskalla tulla lähelle ennen kuin seuraavan kerran haluaa taas lenkille.
Noista ässistä vielä, onko kukaan koskaan miettinyt mistä ne on peräisin? Minä tuossa imuroidessani ja painavia sohvia siirrellessäni odotin edes yhtä supistusta, mutta ei mitään ja sitten aloin miettiä, että varmaankin joku mies ne alunperin keksinyt. Ajatellut, että kun vaimo on synnytyksen jälkeen niin kipeä, ettei juuri mihinkään kykene, niin otetaan kaikki ilo irti ennen syntymää...
Tänä iltana ajattelin kokeilla työkaverini käynnistysvinkkiä. Hän sanoi synnytyksen käynnistyneen seuraavana yönä, kun oli käynyt katsomassa oikein meluisan action-leffan ja kotona olivat porailleet jotain.. Eli toivottavasti Miami Vice toimisi, kun ässistä ei mitään hyötyä näytä olevan.
Ja onnittelut Pikkuodessalla prinsessasta
Maya
Onnea Pikkuodessalle rinsessasta!
Olipa hassua lukea, kun ekoissa viesteissä kaipaillaan ahkeria nikkejä ja niin ne vaan kukin ilmoittautuu pinoon päivän mittaan :) Hannelia lukuunottamatta muuten :o
Mä taidan olla edelleen poikkeus joukosta siinä määrin, että mulla ei ole vielä mitään ketutusta tms tästä odotuksesta. Tosin, monet teistä onkin jo yliajalla ja ehkä mäkin kärvistelen eri lailla viikon päästä...Sit taas yritän miettiä, että a) mun vointini on hyvä, b) saan nukuttua yöt hyvin , c) nyt on viimeiset hetket ottaa lungisti, ja d) ei ole ennakoivia suppareita nostamassa toiveita, niin en ihan täysillä hingu vielä synnärille. Mutta kieltämättä kun sain sen työni pois käsistä maanantai-iltana, niin valmiustila kohosi varmaan 50 prosenttia.
Eilen Onnilla oli HILJAINEN PÄIVÄ, kerran se intoutui jumppaamaan oikein olan takaa, mutta muuten oli vain sellaisia pieniä naputuksia tai pepun työntämistä tuohon ylävatsaan. Tänään on taas aktiivisempi, joten ehkä sillä oli vaan lepopäivä. Niistä liikkeistä vielä, että eihän niitä varmasti tarvitse joka tunti laskea: mä oon ottanut linjan, että jos kerran päivässä tulee ne vaadittavat liikkeet (yleensä siihen ei mene monta minuuttia), niin lisäksi riittää vaan, että tuntee silloin tällöin jonkun töytäisyn. Ja eiliseen saakka ei ole tarvinnut kertaakaan miettiä, että onko vauva liian vaisu.
Tänään oltiin mattopyykillä. Oli kieltämättä jo vähän rankkaa, vaikka keskityin itse vain mattojen huuhteluun. Viimeiset hetket olikin mattopyykille, kun sää muuttuu epävakaiseksi. Illalla olis suunnitelmissa käydä treffaamassa paria hyvää kaveria ja perjantai-illaksi olisi jopa saunailta tiedossa :)
Nyt tilaa muille. Tai ensin pitääkin kiikuttaa neiti takaisin päikkäreille, kun ei ollutkaan vielä nukahtanut...
Kerttukasperi ja Onni rv 39+1
Meillä muuten esikoinen lähti syntymään seuraavana yönä, kun oltiin illalla käyty elokuvissa katsomassa sellainen katastrofileffa, muistaakseni " The day after tamorrow" tai vastaava. Sellainen elokuva, jossa maapallon äkillinen lämpötilan kohoaminen aiheuttaa katastrofin.
Velho78
Ihanan nopsa tuo synnytys olikin ;)
Tänään tuli postissa kirja, että huomenna olisi synnytystapa-arvio. Taisi tulla hiukka kiire Jorvissa, kun viikkoja alkaa meikäläisellä kuitenkin olla jo kiitettävästi. Onneksi ehti posti kutsun tänään tuomaan eikä huomenna...
Hihiii, Hanneli on tainnut päästä tosiaan punnertamaan ihan muualle kuin vessaan ;)Jänskää....
Ja Elon puolesta jännittää kanssa, että miten siellä asiat sujuvat.
Mulla oli eilen toooodella kiukkupäivä enkä jaksannut edes alkaa tänne avautumaan. Sit illasta iskki morkkis, kun olinkin ollut noin pahalla päällä. Ollaan pojan kanssa oltu viikko sisätiloissa ja varmaan molemmat käydään kierroksilla. Tänään kaveri onkin ollut ihan eilisen vastakohta ja minäkin paljon paremmalla tulella vaikken paljoa ole nukkunutkaan.
Yöt nukkuisin kuin tukki, mutta kun tuo poika yskii ihan kamalasti ja saapi aina hereille ja sit mies ravaa jääkaapilla juomassa. Itsellä kun ei olisi edes vessahätää tai n' rästystä, mutta ei siis saa nukutuksi. Rennietäkin on kaappi pullollaa, kun ostin ison paketin varuille. Pojan kanssa tarvin koko ajan ja nyt en siis oikeastaan kuin muutamana iltana...
Hauskaa, kun Pumpuli jaksat tällä puolella kirjoitella. On niin tottunut, että täällä käyt ja on kivaa lukea jo pienoikaisen saaneiden juttuja. Tuntuu, että tuo viikkokin on mennyt tosi nopeasti ja tosi hienoa, että pikkumies on tyytyväinen elämäänsä ;)
Tammikukan kolari kuulosti aika hurjalta kokemukselta. Onneksi säilyitte kaikki ehjin nahoin! Itse olen kerran kolarin nähnyt ja jo silloinkin sydän tykytti tuhatta ja sataa.
Juupa, nyt pakkaan kassit ja lähdetään pojan herättyä piipahtamaan isovanhemmilla. Äiti kun laittaa taas herkkuruokaa, joten en voinut kieltäytyä kutsusta millään ;)
Air 37+4 ja poju 12/04
Ja muutkin synnyttäneet eloisat, jotka ovat menneet ohi vaikka olen sivuja yrittänyt lueskella!
Eilen oli jännä päivä kun esikoinen aloitti koulun... tippa linssissä kun muutenkin noi hormoonit hyrrää.
Kretu ja Nekku
Onnea Tinttamaarille ja Pikkuodessalle prinsessoista! Ja onnea muillekin vauvan saaneille! (melkein viikko taas vierähti, kun viimeksi palstailin).
Tänään oli neuvola aamulla. Vauva on todella alhaalla eli voi syntyä milloin vaan. Tosin voihan olla niinkin, että lopulta joutuu käynnistykseen (niinhän siinä käy, jos liikaa toivoa elättelee). Sf-mitta oli laskenut viime viikon mittauksesta sentillä. Kertoiskohan se lähestyvästä synnytyksestä? Myös maha on toiminut viikkokausia ja pieniä supisteluja on tuntunut viime päivinä. Rinnat on tihkuneet jo pari kuukautta.
Öisin saa nukuttua vaihtelevasti. Välillä tulee valvottua pitempikin pätkä ja välillä nukuttua sikeemmin. Älyttömästi ainakin tulee pyörittyä petillä ja sit tietty pitää nousta vessaan muutaman kerran yössä.
Turvotusta on tullu parin viimesen viikon aikana ja etenkin nyt viimesen viikon aikana se on lisääntynyt.
Aikasemmin oli kirjottelua siitä, miten kaikki herkut maistuu useimmille. Sama on täälläkin! Namuvarastot tuppaavat aina tyhjenemään jonnekin.
Hanneli taitaa olla jo synnärillä. Tsemiä kovasti hänelle ja Elolle ja tietenkin kaikille muillekin!
Babyperhonen ja Onnikki rv 38+3
Ja sitten tapahtui täpötäydessä ratikassa seuraavaa: Vanhempi mies henkilö puski läpi täyden ratikan luokseni ja kyseli, koska on laskettu aika. Noo kyllä mie siihen vastailin. Sitten juttu jatkui: Sinne laitoksellehan jää sitten kymmenen kiloa ja kun imetät, niin varmasti tippuu lisää... Mie katon monttu auki mutta kommentoin -juu sais jäädä vaikka kolmekymmentä kiloa. (Ihmiset ympärillä seuraavat mielenkiinnolla keskustelua) Mies: Ei nyt sentäs, sehän olis jo liikaa. Mutta varmaan toiset kymmenen lähtee imettäessä. (Puhun siis mietä ja sietä) -Mies kattoo päästä varpaisiin -Taitaa olla karjalaista veren perimää, nillähän ei ole turhia murheita... Mie -No eipä oo, kun ihan oon pohjoisesta. Ja kaikki muut meän suvusta on ihan laihoja... Mies- Vai niin se on. No, kyllä sie selviät, kun muistat imettää...
Että näin. Ja olipas ihanaa ventovieraitten kanssa tämmöstä ja kaiken kansan kuullen. Vaan itepä vastailin.
Viime viikolla ( en oo tainnut mainita) taas yläkerran naikkonen viisaana kyseleen, että olenko raskaana... En tietenkään.
On kyllä järkyttävä lukea, millaisia kommentteja vierailta ihmisiltä tullut teille monille. Mä oon säilyny vielä enimmäkseen tuttujen kommenteilla. Moni on sanonut, että et sä nyt niin kamalan näköseks ole levinnytkään! :D Eiks ole lohdullista? Vieraat on varmasti ajatelleet että ompa lihava, eikä ole sitten sen koommin kommentoineet kenties? Tosin viime aikoina en ole ollut ihmisten ilmoilla pahemmin, paitsi kaupassa joskus tai koiran kans pihalla tässä lähimaastossa.
Yks mitä en jaksais on nämä VARMAT tyttö- poika- arviot VAKAVALLA MIELELLÄ!? ÄRH. Eräs läheinen tietää täysin varmasti että saan pojan, toinen tietää että tytön. Tuleekohan mulle sit tyttöpoika tai poikatyttö??? Mahan koskettelu ja arviointi muodon mukaan.. ärh.. " kyllä tuosta sun mahasta on aika vaikee sanoa varmasti kumpi tulee?!??" Ihan ku se yleensä on täysin varmaa sanoa kun vilkaisee mahan muodon!!! ÄRH. Saimpas räyhättyä vähä.. hih. :oP
*väistyy sivummalle ärjymään* = lähtee koiran kans pihalle..
Villa ja Villi potkiskelija
Onnea vauvansa lunastaneille :) Vähän oon kade!!
Täällä kun puhistaan kasassa vieläkin!! Laskettuaika oli sitten tosiaan 3.8 :)
Huomenna olis täynnä tasan 42 viikkoa ja aamulla mennäänkin yliaikais tarkastukseen synnärille!! Luultavasti käynnistellään samalla reissulla..
Toivottavasti eivät enää kotia sieltä laita ilman nyyttiä!! Alkaa nimittäin odottavan aika toodella pitkä ;)
Mulla turvotusta tullut nyt lopussa varmaan viitisen kiloa yhteensä :) Sormukset jouduin ottamaan pois kesäkuun lopulla.. mentiin naimisiin 16.6 ja kerkesin tosiaan reilun viikon pitää sormusta ku alko jo kiristää eikä meinannu enää saada irti!!
Koko kesän oon tassuttanut merrelin sandaaleilla.. niitä voi säätää tarvittaessa aina suuremmaksi ;)
Mulle neuvolassa sanottiin että synnytyksen jälkeen yleensä turvotus vielä hetkeksi lisääntyy entisestään ennen ku alkaa vähitellen laskea!! Pitääkö paikkansa?? Mulla jalat jo nyt ku halot..
Tänään oon vaihtanut verhot makkariin ja puhtaat lakanat vaihdoin ihan uhallakin että jos vaikka sattuis vedet menemään yön aikana ;) Imuroin koko huushollin ja pesin pyykit ja ripustelin ne naruille.. Illalla käydään kävelyllä ja saunataan sen jälkeen!! Samalla ajattelin vielä pestä saunan..
Joo ehkä vähän hullun hommaa mutta pakko vielä kokeilla jos sais synnytyksen käyntiin luonnostaan :)
Jaksuja kaikille.. toivottavasti kenelläkään ei mene ens kuun puolelle!!
Niamey ja tiiti rv 41+6
Onnea Pikkuodessan perheelle prinsessasta!
Hanneli taitaa totisesti olla tositoimissa kun ei ole kuulunut mitään... täällä me jännitellään.
Mulle tarjosi yksi tuttu vyöhyketerapiaa heti kun perjantain la on ylitetty... Olisikohan siitäkään mitään apua??
Tänään on ollut epätavallisen paljon harjoitussuppareita jotka kovettavat vatsan ihan pinkeäksi... ja mielikin on ollut parempi heti kun on jaksanut puuhata enemmän.
jaksamisia yhä kaikille mammoille!
mrskole
Olen menossa ite vyöhyketerapiaan perjantaina. Voin sitte kertoa kuin kävi.. ;) Se ei kuulemma välttämättä käynnistä synnytystä, mutta monesti on auttanutkin. Uskoisin ite että käynnistyy jos on käynnistyäkseen. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole, ainakin rentouttaa. :)
Täälläpä tänään hiljasta, kun eilen oli 7 sivua kasassa.. nyt vain neljä.
Onpas hiljaista... Nynne kaikki sitten ovat lähteneet ja jättivät meitin :´(
Niameylle tsemppiä huomiseen. Aika pitkälle olet jo mennyt, toivottavasti huomenna pääset hommiin.
Kertokaa sitten velho ja mrskole (niinhän se oli) että miten vyöhyketerapia tepsi, jos siis päätätte mennä.
Me nukuttiin 4-vuotiaan kanssa tänään päikkärit. Väsytti ihan suunnattomasti ja tyttökin sitten nukahti kun katsoi mun kainalossa (kun nukuin) muumeja videolta. Onneksi huomenna ei tartte herätä aikaisin. Isompi lähtee kouluun vasta 9 jälkeen ja tuo 4-v on mun kanssa kotosalla. Voidaan nukkua hyvinkin 8 asti, jos vaan unta riittää. Mun tulee aina illalla valvottua, vaikka siis olen itsekseni ja ei tosiaankaan ole mitään tekemistä. Ennen kahtatoista ei tule mentyä sänkyyn. Sitten kun herää siinä 7 -puoli8 aikaan ja yöllä kuitenkin tulee valvottua, niin unet jää kyllä vähän vähiin.
Vauva on ollut tänään taas tosi hiljainen. Ihan vaan muutamia töykkäsyjä koko päivän aikana. Onneksi huomenna on neuvola.
Jamssa
Huh, olipa kamala reissu! Viimeinen kerta kun käytän nuita (ainuita) farkkuja ja lenkkareita! Farkut on muuten hyvät, mutta puristaa aivan helvetisti juuri tohon mistä maha alkaa, ja nyt kun vauva on laskeutunut niin tuntuu ihan hirveältä (en kuitenkaan kehdannut lähteä sinne sairaalaan kalsareissa...) ja sama juttu lenkkareissa, ei niissäkään mitää muuta vikaa ole kuin että ne ei mahu!Pikkuvarpaissa on nyt iiiiiisot rakot.
Villa; täällä ihan sama juttu, kaikki muut (sukulaiset, ystävät, tuttavat ja ventovieraat) kyllä tietävät varmasti kumpi tulee! minä vaan en, eikä ukkokkaan.. Yhtenä iltana tirautin jo " pikku" itkunkin kun suurin osa veikkaa tulokasta pojaksi, niin olin ihan varma, että jos se onkin tyttö se ei ikinä tule ulos kun luulee ettei kukaan halua tyttöä:(
Ja vatsan hiplaaminen v-ituttaa aivan suunnattomasti, SE ON MINUN MAHA!!sitä ei muitten tarvi hiplata, ei pätkääkään!!! Ukko on asia erikseen, mutta muut pitäkööt sormensa poissa!
Synnärillä oli jännää, mutta mun mielestä esittely oli huonosti hoidettu siltä osin, että kierros kesti lähes 2h, ja kokoajan joko seistiiin tai käveltiin...alkoi vähän ahdistaa siinä ekan tunnin jälkeen, ja toinen tunti menikin ihan pelkkään sinnittelyyn.
Huomenna olis taas neuvola, ja uusi sijainen. Nyt saa kyllä luvan katsoa ultralla ja laskea sykkeen, jotta saan mielenrauhan. Tosin vaikuttaa aika hössältä, tänään on soittanut sieltä kaks kertaa, ekalla kerralla siirsi aikaa tunnin edemmäs ja tokalla kerralla soitti että:" sä olit äsken täällä valmennuksessa..." vastasin että en ollu, johon että:" aijjaa, no tuut sitten varmaan näihin myöhempiin" johon sanoin että enkä tule kun kohta pitäis jo synnyttää.. Sitten totesi vaan että, no joo, v*ttu oon ihan sekasin näitten kanssa, kiitos hei.. Että näin...
Lima, supistus, ja pieru säteitä minulle ja kaikille muille murusille jotka niitä toivovat ja hurjat virtuaalitsemppi halit odelle ja hannelille+ muille tositoimissa oleville!
keru ja naatti 38+2
täällä mä ainaski oon...hihih söinpä ananaksen taas,se vaan on niin hyvää mut vaivalloinen avata ja siitä ei pitkään riitä iloa.. tosin viimeks autto turvotukseen mulla.
juupa juu,nyt näyttää sille että hanneli on tosiaanki päässy synnyttää muutakin ku pönttöön...::D tsempitykset kaikille vaan jotka on lähteny. tänään neukussa hoitaja sanoi et epäilis tän tulevan vähän aikasemmin ku laskettuna.. saapi nährä..
nyt iltapesulle ja makoomaan että jaksaa aamulla taas nousta tytönkaa. suppareita kaikille..
k.h.p tärppi 38+3
Eipä muutosta täälläkään suunnalla...! Pikkuhiljaa alkaa jo toivoon, että nää supitukset häviäis kokonaan kun ei näistä mihinkään kerta tunnu olevankaan! =(
Monta kertaa on jo pitäny kommentoida, mutta aina oon unohtanu... Täällä siis ilmottautuu kans yks mamma joka ton alkomahoolin perään ois! Viime aikoina ois kovasti tehny mieli kermalikööriä jääpalojen kera! =D
Sitten tosta maidon tihkumisesta... Täälläkin sitä on ollu jo pidemmän aikaa, että eipä se täälläkään mitään synnytystä enteile...! =)
Poistunpa tästä taas löpisemästä, mutta huomiseen! =)
-Mömmeli06 rv41+5-
Mä olen käynyt jokaisessa raskaudessa ihan loppuvaiheessa " käynnistelyhoidossa" . ELi tuossa hoidossa käsitellään kohdun(pohjan?) lihaksien pisteitä jaloissa ja korvissa. Ekalla kerralla menin hieman epäillen, sillä en ollut ihan varma, onko kyseessää joku huuhaa-juttu vai mikä. No, melkoiset muljaukset ja supistukset sai aikaan, joten pakko oli uskoa, että ne käsitellyt pisteet on oikeasti juuri kodhun pisteitä. Esikoisen kohdalla kävin tasan rv37, eli varsinaisesta käynnistyksestä ei voi puhua, mutta terapeutti sanoi hoidon kuitenkin valmistavan kohtua. Ja ihanasti se myös rentoutti.
Tokassa raskaudessa menin tasan rv38, tuloksena supistusten kellottamista seuraavana yönä. Ne sammui, mutta poika syntyi muutama pvä myöhemmin.
Nyt kävin rv 39 ja risat, oli oikein mukavaa käsiteelyä, muttei aiheuttanut tällä kertaa niin kovia supistuksia.
Pääkaupunkiseutulaisille, eli ainakin Jamssalle, suosittelen Torpparinmäessä olevaa Leena Sirkkaa, joka on myös kätilö. Hän on ihan pro!
Niin se aamuinen etiäinen todellakin Hannelin kodalla piti paikkansa, näin voidaan uskoa, kun ei ole näkynyt täällä koko päivänä. Ja Elollakin on siellä varmaan jo 2 ihanaa ihmettä ihmeteltävänään ;-)
Jälleen paljon syitä käydä täällä aina tilaisuuden tullen vilkuilemassa, koska uutisia tupsahtelee!
Pakko vielä purkautua, kun E:n eka neuvola tänään meni ihan pepulleen. Puolen tunnin odotuksen jälkeen soitin terkkarimme ovikelloa, kun ovi vaan pysyi kiinni (ja edellinen asiakas sisällä vastaanotolla?). Ja mitä vielä, siellä tämä teki paperihommia ja oli totaalisesti unohtanut pyytää meidät sisään ja meillä oli enää 5minsaa omaa aikaa jäljellä ennen seuraavaa lasta. KIVA! No, sen viiden minsan aikana sitten nopeasti punnittiin ja alle viikossa eli viime torstain jälkeen (lähtötarkastus sairaalassa) painoa oli tullut huikeat 500g! Eli ei ihme, että alkaa pojalle tulla jo kaksaria ;-) Kurjempi juttu oli, että navassa oli nyt se sieni ja se piti laapistaa. No, tulihan sekin kuntoon. Oli kyllä kurjaa saada tällainen pikakäsittely, edes sitä odotettua neuvolakorttia ei saatu. SNIF!
Pumpuli
Joop, anoppia passatessa on päivä niin kulunut, ettei pinoonkaan ehdi!
Nyt kyselee jo naapurin miehetkin mieheltä, että mitä eikö teillä vieläkään ole sitä vauvaa. Jeejee.
Ei täällä kummempia, nautitaan vaan " koko rahan edestä" tästä raskaudesta sitten...
Tsemppiä kaikille odottajille ja onnittelut syntyneille kollektiivisesti.
Picapica ja Peukaloinen 40+0, yli mennään siis täälläkin, liityn ketutuskerhoon!
Koko aamu on menny sohvalla maatessa. En jaksanu aiemmin ees koneelle tulla. Taas pitäis alottaa siivous eikä yhtään innosta. Oon jo niin monta kertaa siivonnu, että on sitten koti kunnossa kun sairaalasta palailen. Osaahan tuo mieskin toki imuroida, mutta pölyihin ja vessoihin se ei oo ikinä puuttunu. Enpä vastavuoroisesti miekään oo koskaan leikannu nurtsia!!
PIKKUODESSALLE paljon onnea tytöstä! Mukavaa, että ees jonkun vauva ymmärtää mitä la tarkottaa!
TÄHTINOVA kirjotti ihmisten painouteluista. Miekii meinasin tippua penkiltä, kun perhekerhossa ohjaaja kysäs siinä kaikkien kuullen, että paljonkos sitä painoa on tullu! Kiitos vaan kysymästä ihan omiks tarpeiks riittävästi ja vähän liikaakin!! Oon kyllä tosi avoin, mutta jotain rajaa sentään. Teille paljastettakoon että onhan sitä suklaata syöty n.15 kilon edestä...kamalaa :(
TURVOTUKSISTA Miusta miun sormet ja varpaat ei näytä kovin nakeilta, mutta kyllä sitä turvotusta on. Siitä päättelen, että yön aikana nivelet kipeytyy kovasti käsistä ja nyt parina yönä on kipeytyny jopa polvistakii. Sormukset mie otin pois heinäkuun alussa helteillä. Koko kesän oon kulkenu sandaaleissa, jotka vaan potkastaan jalkaan ja välillä nekii on ahistanu. Onneks ei oo talvi...en voi kuvitella miten saisin ängettyä päälleni sukkahousut ym. talvivarusteet.
4D dokumentin katoin miekin eilen. Olivat keskoset todella pieniä ja hauraita. Ollaan vaan onnellisia, että nää meidän vauvat on päättäneet kasvaa valmiiks asti masuissa.
ELOLLE vielä kovasti tsemppiä tän päivän urakkaan! Jännityksellä ootellaan uutisia ja synnytyskertomusta.
Nyt pitää mennä pojan kanssa pihalle. Sillä ei oo kaveria, kun naapurin pojalla alko koulu.
Hipsuhiiri ja Pipana 41+3