Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisat keskellä viikkoa***

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja hyvää yötä. Valmistaudumme yöpuulle neidin kanssa.

Olo on muuttunut o-do-tuk-ses-ta ärsytykseksi. Kaikki ärsyttää. Sanoin miehelle, että jos vielä joku ventovieras tulee kauppamatkalla tai puistossa kommentoimaan jotenkin niin saa kivestä päähän. Ärsyttävintä on se, kun kaksivuotiaan uhmailuihin väsyneenä en jaksa neuvotella lapsen kanssa joka ikisestä asiasta (tyyliin pidetäänkö parkkipaikalla äitiä kädestä kiinni vai ei) ja siihen tulee sitten ulkopuoliset (useimmiten vanhemmat rouvashenkilöt) kommentoimaan että voi voi kun pientä väsyttää ja lässyn lässyn lää... En jaksaisi mitään ylimääräistä.

Tuntuu siltä, että vauva on laskeutunut entistä alemmaksi. Selkää särkee ja tuntuu kuin olisi rautakanki takapuolessa.

Mutta mutta... iloista päivän alkua ja jatkoa teille.

Tammikukka (huomenna aamusta taas lääkäriin)

Vierailija
2/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taas kömmin mie takas nukkumaan jos sais tuon veitikan hikalta nukuttua.... Jo perinteiseksi koostunut yö muutaman tunnin pätkissä vuoroin valvoessa vuoroin nukkuessa...

Iloista keksiviikkoa muille, heräilen lukemaan viestejänne sit joskus puolilta päivin... :)

toivoo; Villa joka ei ole vielä herännyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi joka liittyy mukaan näihin vessasynnyttäjiin.... Yöllä jo taas muutaman tunnin suppareita kellon kanssa vahtasin, mutta eihän siitä muuta aikaiseksi tullut kun pöntöllä ähistelyä. Kummallista kun supistukset alkaa kun sängyssä löhöilee ja yrittää nukkua, mutta sitten jos esim. kävelee niin loppuu. Ei kai tosiaan ole sitten niitä oikeita, mutta ärsyttää kun saa toiveet kohoamaan ja kun ei tosiaan sitten uni silmään tule. Kellään vastaavaa? Näköjään nurinkurisesti menee mulla nää asiat.... No mä sitten vaan joskus kolmen jälkeen päätin että nyt ne loppu ja minä nukun! Ja niinhän siinä kävi että loppu yö oli sitä tavanomaista pyörimistä....

Lähden tästä kohta tytön kanssa puistoon ja sitten saan hänet mummolle hoitoon kun oma neuvola-aika on puolilta päivin. Sieltähän olis hyvä synnyttämään lähteä kun tyttökin olis valmiina hoidossa ;)

No jos vielä tuolla neuvolassa kävis, mutta jos ei ensi viikon ajalle tarvis enää mennä...

t.Smynni rv40

Vierailija
4/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä parempi olo tänään :)

toi supistelu on mulla kyllä outoo kun makaan alkaa supistelee (yöt varsinki on yhtä pinkeetä masua) ja päivällä jonkin verran. kääntymiset on kyllä tuskaa kun sattuu luihin ja vielä supistaa ja pissattaa samalla. nooh,onneksi ei oo enään kauaa..

kattoiko joku eilista 4D:tä? voi että oli niin sulosii että meikällä tirahti kyyneleet..oli ne keskoset niiiiiin pieniä ja vanhemmilla rankkaa,että pitää muistaa itte kun vaavi syntyy ja tuntuu ettei saa nukuttuu jne,ni miettii nii vitosten vanhempia.

ELOlle isot tsempitykset!!!

eipäs tässä ihmosua,rauhatalossa kun vein murun eskariin,onneks sai kamuja ja lähee ilosesti :),mä alan nauttii aamu sufeista ja oottelen että pääsen neuvolaan.. jaksuja kaikille..

k.h.p ja tärppi 38+3

Vierailija
5/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasen keskiviikko...mihin nämä päivät menevät? Kitupäiviltä tuntuvat, eilen repesin ihan täysiä itkemään illalla kun en enää oikeasti jaksa. Pää on vain täynnä synnytyksen odotusta, aikaisemmin ei ole pelottanut yhtään, mutta nyt on käynyt jo jännittämään. Pää hajoaa...Onneksi oon saanu nukutuksi yöt hyvin, kävin vain pissalla kaksi kertaa eikä poikakaan herännyt yöllä kertaakaan ja ylöskin nousi vasta vähän ennen kasia. Positiivista, hän on käynyt todella reippaasti iltaisin nukkumaan ja nukkunut hyvin jo jonkun aikaa, noin 11 h yössä ja eilenkin 2,5 h päikkäreitä. No, kohta asiat muuttuu, saa nähä miten vauvan itkut herättelee isoveikkaa.

Täytyy vissiin lähteä kauppareissulle kävellen (vajaa kilsa kauppaan) jos se vaikka saisi aikaiseksi taasen niitä suppareita mitä ei eilen kuulunut ensimmäistäkään (miten lupaavaa...).

Hyvää päivänjatkoa toivottelee masentunut Muumu 40+6 vai onko se jo 41 (en tiiä ja mitä v..tun väliä sillä tässä vaiheessa enää on...)

p.s. ensimmäinen vessasynnytys ohi tältä päivältä...

Vierailija
6/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin viime yönä ensimmäisen kerran unta, että synnytin. Kaikki meni unessa oikein hienosti, synnytin yksin, ei sattunut yhtään eikä näkynyt yhtään verta ja tyttö osasi puhua heti :D Tämä siis sen lyhyen hetken aikana kun oikeasti nukuin, oli taas tosi hankala yö, jo ennen kun sain valoja sammutettua makkarista piti käydä vessassa varmaan viisi kertaa.. Ja herään joka yö siihen kun mies tulee viiden aikaan kotiin ja tietysti se nukahtaa kahdessa sekunnissa.

Pitänee lähteä viemään tuo koira aamulenkille, katselee tuolla minua sen näköisenä, että mitä vielä odotan.. Mutta sitä ennen TAMMIKUKALLE, minulla ollut välillä sellainen olo kanssa, etten halua liikkua täältä kotoa enää minnekään, kun täysin tuntemattomat ihmiset kommentoivat vatsaani vähän turhan innokkaasti. Yksi mies sanoi kerran kun sidoin koiraa kaupan ulkopuolelle, että miten käy koiran jos tulee äkkilähtö, siihenkö koira jää?! Katsellessani Forumissa kultasepänliikkeen ikkunaa, itseäni nuorempi miespuolinen henkilö käveli ohi ja sanoi " Onpas sinulla iso maha!" .. Ai niin, ja sitten oli vielä nämä kaksi laitapuolen kulkijaa jotka istuivat yhden talon edessä ja kun kävelin ohitse toinen kuiskasi (tarpeeksi kuuluvasti tosin..) toiselle " siunatussa tilassa.." . Pinna alkaa olla sen verran kireällä tämän vatsan kanssa, että nuo kommentit saa aika kivasti kiehumaan. Vaikeaa alkaa olla hymyily jo niillekin jotka päivittelevät sitä kuinka kaunis vatsani on ja kertovat kuinka itse leviävät joka puolelta raskaana ollessa, itse kun en tunne oloani kovin hehkeäksi enää.

Mutta nyt sinne lenkille taapertamaan kuin ankka.. Varmaan koiraakin hävettää jo kävellä minun kanssa :)

Maya ja Beon 38+6

Vierailija
7/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella näyttää olevan noita nukkumisvaikeiuksia jo, eikä ihme tällaisten mahojen kanssa.. Minulla on ensimmäiset 3 tuntia ramppaamista vessassa ja juomassa vähintään tunnin välein, ja kunnolla saan nukuttua vasta kolmen jälkeen aamuyöstä. Nyt on onneksi tilavampaa nukkua, kun mies ei ole kotona kuin yhden yön tällä viikolla, kun meillä nuo molemmat pojat tulevat viereen joka yö. Siinäpä on kiva mahan kanssa koittaa nukkua, kun kylkeä käännät niin on lakanat rullalla ja yhden varpaat suussa ja toinen nukkuu poikittain keskellä sänkyä:/

Eilen minulla oli kamala päänsärky koko illan, piti ottaa illalla ihan lääkettä että sain nukuttua. Soittelin aamulla neuvolaan ja menen kohta tarkistuttamaan paineet ja pissänäytteen. Minulla on kaksi aiempaa kertaa ollut raskausmyrkytys, ja pelkäänpä että tuo oli siitä ensioireita. jos tästä joudun sairaalaan, niin on alettava soitella ukkoa kotiin töistä, eikä voi lähteä ennen kuin saa sinne paikalle toisen henkilön. Ja sitten pitäisi vielä lapsenvahti saada pojille. Koska luulen että jos joudun sairaalaan niin käynnistetään sitten saman tien ennen kuin olo huononee.

Nyt koitan nopeasti tehdä loput kotihommat (viikata pyykit ja pedata lasten sängyt), sitten laittautumaan ja neuvolaan. Mulla on muuten sama juttu kun muutamalla muullakin (sori, en muista nimiä) oli, ei tee enää mieli lähteä mihinkään ihmisten ilmoille!! Eilen kävin loput kiireelliset kaupunkiasiat, ja oli jo niin rankkaa se kävely että päätin että seuraavan kerran sitten vaunujen kanssa. Teen vielä miehelle listan, mitä käy ostamassa sillä välin kun minä olen sairaalassa, nimittäin meiltä on esim kaikki särkylääkkeet loppu ja en aio tämän katraan kanssa lähteä apteekkiin väsyneenä jos joku sairastuu, mies kun on poissa noin 5 vuorokautta viikosta.

Nyt hommiin, palailen myöhemmin jos pystyn!

RTiina ja viuhti 38 ja pojat

Vierailija
8/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olis koulussa ja eskarissa. Tää on ihan hirveää kun joutuu miehen kanssa jakaan koneen niin ei pääse heti aamusta toteuttamaan itseään ja kurkkaamaan teijän muitten kuulumisia.

Huomenna olis laskettuaika ja missään ei tunnu mitään. Kauheesti pikku-ukko potkii. Tuntuu että vatsa nahka ei enään veny vaan pikku-ukko tulee vatsanahan läpi.

Viime yö meni valvoskellessa kun kuopus itkeskeli vähän väliä.

Niin ja naapurit järjestivät ohjelmaa. Alakerrassa vieraili ambulanssi ja naapuritalon parkkipaikalla ulvoi autonvarashälyytin. Heh Heh.

No josko sitä ens yö olis vähän rauhallisempi. Ja sais nukuttua. Mä olen päättänyt että mä lähden perjantaina saunanvuoron jälkeen synnyttämään. Mä olen todella pettynyt jos näin ei käy. Täytyy harrastaa niitä kaikkia sss josko ne auttais asiaan vaikka eipä niistä ennenkään mitään hyötyä ole ollut.

Mutta nyt meen juomaan kahvia kun mies sitää keitti ja teki pari voileipää samalla. Täällä on tosi hiljaista kun viidestä lapsesta kaksi vaan on kotosalla. No kohta vauva tuo taas lisää ohjelmaa mun päiviin. Täytyy nauttia tästä hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta niin kauan kuin sitä kestää. Homenna oon yksin kuopuksen kanssa kun nelosella on kerhopäivä.

puuhis ja lauma 97,99,00 poissa kotoa ja 02,05 kotona leikkivät nätisti lasten huoneessa ja pikku-ukko 39+6 jolla jumppatunti

Vierailija
9/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä vei pojat puistoon ja pikkumies nukkuu. Heti aamusta mulle tuli sellanen olo, että tänään on " tutuilla" menoa, joku etiäinen tai sellanen varma fiilis on asiasta. Tulinkin heti tilaisuuden tullen katsomaan, mitä teidän mahoille kuuluu ja olen nyt aivan varma, että Hanneli ja Jamssa ja Hipsuhiiri ovat lähteneet reissuun!!! Tai ainakin joku heistä ;-)

Ja missäs Opemamma on? Pino on avattu mutta terveiset kirjoittamatta. Toisaalta ens viikolla kun meilläkin arki todella alkaa, tulee tuskin itsekään päästyä ennen iltaa koneelle, ellen sitten tingi omista päiväunista. Mies tänä aamuna jo sanoi jännittävänsä, miten minä pärjään täällä kolmen kanssa. Sitä jännitän itsekin. Nyt on vielä ollut todella romanttisen auvoista tämä arki, mutta yksin sen pyörittämisestä on ruusunkuvat kaukana, uskoisin.

Jaksuja tähänkin päivään! Elo taitaa siellä jo olla käynnistyksissä...

Pumpuli

Vierailija
10/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo on varmaan jo mennyt mutta silti haluan omasta puolestani toivottaa tsemppiä ja jaksamista koitokseen :)

K.H.P taisi kirjoitella eilisestä 4D.sta. Pienen pätkän katsoin sitä ja mieskin sattui olemaan sopivasti kuulolla. Hän on kovasti jännittänyt kuinka meidän arki sitten tulevaisuudessa lähtee rullaamaan kahden pienen kanssa. Eilen tuumasin miehelle, että eikö meidän murheet ja jännittäminen tunnu kovin pieniltä kun seurasimme isonsiskon ja viiden vauvan elämää tv:sta. Mies hyvin miesmäisesti laskeskeli ensin kuluja joita viidestä lapsesta syntyy. " Nuokin vaunut maksaa varmaan paljon. Noin paljon vaippoja päivässä!!" -tyyliin. Sitten hän kysyikin, että kuinka paljon isyyslomaa 5 vauvasta mahtaa suomessa saada? Tietääkö muuten kukaan? Mun tietojeni mukaan isyysloma ei pitene monikkojen myötä vai olenko väärässä? vanhempainvapaa taitaa lisääntyä muutamilla päivillä mutta sekään ei taida kovinkaan paljoa olla.

Neuvola päivä tänään. Eipä sitä enää jaksa siitäkään innostua. mies ja poika lähtivät anoppilassa piipahtamaan joten taidan surffailla hetken aikaa ja sitten vaan nauttia olostani :)

pubu ja Unski rv39+5

Vierailija
11/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret kiitokset teille kaikille! Vähemmän on tullut kirjoiteltua, enemmän taustailtua.

On suunnaton helpotus kuulla muidenkin loppuraskauden tuntemuksia ja huomata ettei ole yksin samojen ongelmien kanssa. Täällä ollaan pitkälti samoilla linjoilla kuin Tammikukka. Ärsyttää ja jopa masentaa...

Epäsosiaalisuus vaivaa, eikä millään jaksaisi niitä jatkuvia kyselyitä ja kummasteluja ympäri kaupunkia... Pinna on kireällä ja vilkkaan 3v esikoisen vastaan vänkäämistä ei jaksaisi millään. Kaikki pitäisi onnistua ensimmäisellä pyynnöllä ja jos hermostun, niin huono omatuntohan siitä tulee. Huono omatunto on myös siitä kun koti on hujan hajan ja päivän rytmit ja ohjelmat on mitä sattuu ja menee miten sattuu... Jaksaminen on heikkoa ja maha tuntuu todella ikävältä... Sitä narisee päivittäin että syntyisi jo, ja sitten sanoo ihmiset että " Olisit kiitollinen että on lapsi viihtynyt vatsassa noinkin kauan kun on niitä joilla tulee ennen aikojaan ja keskenmenoa....jne." No niin, on taas uusi huonon omatunnon aihe kasassa. Tulee mieleen että olenpa kiittämätön ja huono odottaja... Paha mieli on koko ajan ja se varmaan tarttuu kohta mieheenkin mikä masentaa itseäni vielä lisää.

Sitten on vielä tämä suututus ja pettymys itseeni. Ekasta synnytyksestä loin mielikuvat ja toiveet jotka kariutuivat täysin. Nyt viisastuneena en odota ja toivo mitään... paitsi... että en joutuisi käynnistykseen! Esikoisen käynnistyksestää jäi hiukan kammoa. Nyt suututtaa että onko sekin yksi asia liikaa pyydetty!?!

Anteeksi kiukkuinen ja omanapainen viesti... oli vaan pakko saada purkaa tätä johonkin.

Suuren suuret onnittelut kaikille pienokaisensa saaneille!

Lisäksi paljon sympatioita ja jaksamisia lasketun ajan ylittäneille erityisesti! mutta totta kai myös jokaiselle eloisalle...

Tää lähtee nyt leikkimään esikoisen kanssa... palailen...

MrsKole 39+5

Vierailija
12/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen palstaillut täällä elojen sivuilla harvakseltaan, mutta kuitenkin silloin tällöin.

Haluan kuitenkin kertoa ilouutisen: Meille syntyi pieni ja suloinen tyttö laskettuna päivänä 13.8. Painoa oli 3340 grammaa ja pituus 49, pipo 34. Pieni ja pirteä. Tyttö vaikuttaa rauhalliselta ja ihanalta. Synnytys oli nopea, tunnissa vauva ulkona siitä, kun tulimme Haikaranpesään.

Onnea kaikille synnyttäneille ja tulevilla eloäideille!

Pikkuodessa ja unelma

Vierailija
13/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kireitä on tunnelmat itse kullakin...Kuten myös täällä. Toisaalta olen ajatellut että yhtä todennäköistä on että vauva syntyy nyt kuin sitte viikon yli. Ja että ei pitäis vielä hermoilla kun on vasta 38+6. Mutta olin jotenkin asennoitunut siihen että tulis vähän aikaisemmin. Niin varmaan kaikki...No, pidetään peukut taas tälle päivälle!

Eilen illalla kokeiltiin kahta ässää, mutta ei ollut apua. Ehkä sen kolmannen siivouksen testaan taas tänään. EI tullut edes suppareita ja olo oli kun ankalla kuivalla maalla kun yrittää olla hehkeenä mukana puuhissa. Huh...

Tänään on tulossa vieraita ja käyn itekin kylässä. Leipomaan siis tästä, josko se auttais? Tsempit kaikille, Elolle erityisesti - jännää!!

Papuna 38+6

Vierailija
14/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kummat fiilikset tälleen ihan odotuksen lopulla. Joka päivä tässä parin viikon aikana on hokenut että syntyis nyt ja tuli jo tähän maailmaan tuo vauva jne.... no eilen sitten iskikin jännitys, että mitä jo oikeesti syntyykin! Siis silleen hullua että sitä odottaa kun kuuta nousevaa, mutta joku jänistys tuli että jos sitä kohta oikeesti sinne sairaalaan tuleekin lähtö...

No kai nuo fiilikset menee siihen samaan syssyyn kun nämä muutamien mainitsemat v-itutukset kun ei kiinnostais neljän seinän sisältä mihinkään lähteä. Välillä tosiaan tommonen olo, mutta myös hetkittäin semmonen että nyt pakko päästä ihmisten ilmoille tai pää poksahtaa. No eipä voi sanoa että olis tasasen tappavaa olotilaa.

Mutta enemmän kyllä alkaa kyrsimään tää vaappuminen ja kun tuntuu että maha roikkuu jossain tuolla polvissa mutta silti kiristää alavatsalta varsinkin ja mahanahka on niin pinkeenä että melkeen raskausarpien repeemiset tuntuu ja niitä on kyllä entisten lisäksi tullut roimasti :/

No minä tästä alan valmistautua neuvolaan.

smynni rv 40

Vierailija
15/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä Pumpuli olen ( röyhistää rintaa, kun on niin tyytyväinen, kun joku kaipailee)...Piti aamulla pistää hösseliksi, kun ystävätär odotteli lenkille...kirjoittamani viesti hävisi taivaan tuuliin ja en ehtinyt väsätä enää uutta. Nyt on kotiuduttu ja poikien lounas on valmiina, joten on hetki omaa aikaa. Söin muutaman palan suklaata ja istahdin tähän...ihanaa...

Nukuin yöllä loistavasti, vaikka jouduinkin lääkitsemään yöllä vanhinta poikaa lievien hengitystie-ongelmien takia.

Pikkuodessalle onnittelut pikkuprinsessan syntymän johdosta. Olihan rivakkaa toimintaa, tunnissa valmista...huh-huh.

Elo on sitten palkintojaan hakemassa tuskaisten viikkojen päätteeksi.

Mitenkäs mahtaa olla Kerutuksen ja Lemin kanssa????

Minulla ei ole ilmennyt viime päivinä minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä, joten uskon, että yli paukkuu ainakin muutaman päivän. Onhan tässä vielä aikaakin...kiukutella ja harmitella oloaan...

Jaaha, sitten pojille lounasta ja palaan, kun pienin on päikkäreillä...

Opemamma ja vimpula(jolla juuri armoton hikka) rv 38+1

Vierailija
16/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoi tosissaan kismittään kun naapurin rouva tokaisi, että nythän susta onkin tullut iso (kun en kuulemma kuukausi takaperin ollutkaan vielä niin iso). Siihen minä takaisin, että kai sitä reilu viikko ennen laskettua aikaa on ihan hyvä jo näyttää raskaanaolevalta. Heh, ja sitten se kaikkien yhteistä omaisuutta oleva asia eli paino, porukka oikeesti kysyy aina ihan avoimesti, kuten tuo naapuri, jonka kanssa olen kerran aikaisemmin jutellut, että paljonko on tullut painoa? joo, no siinä sitten heitteleen lukemia kaikille tiedoksi. No joo, nyt vaan ärsyttää kaikki asiat eikä kuulu mun mielestä naapurille, mikä oli mun lähtöpaino ja mitä se on nyt! Teille voin paljastaa, että 13 kiloa on tullut :) ja lähtöpaino oli normaali. No joo, sori tää purkaus.

TURVOTUS: Miten teillä muilla noin niinku esim. kengät, mulla kun ei ole mennyt kuin flip flop sandaalit viimeisen kuukauden aikana ja sormukset ei ole mennyt 6 viikkoon. Kuinka nopeasti turvotus laskee synnytyksen jälk.?.. mä kaipaan mun vihki ja kihlasormuksia sormeeni...ja joo, ehkä olis kiva pitää jotain muitakin kenkiä jalassa.

Olin eilen toimintaterapeutilla ja sain sellaiset yöortoosit käsiini sen carpaalitunneli syndrooman takia. Nyt nukuin ne käsissä ekan yön, mutta en kyllä mitään eroa juuri huomaa. Yhtä tunnottomat sormet kuin ennenkin..ja maksoi 40 euroa visiitti.

Täällä sataa vettä oikein E:n pepusta, ihanaa voi tehdä hommia sisällä, eilen siivosin koko talon ja tänään olis tarkoitus järjestellä kaikki pyykkivuoret kaappiin y.m. Har

taasti toivon, että tapahtuis jotain tuolla munkin alapäässä piakkoin...muuta kuin vessasynnäreitä.

Tähtinova 38+3

Vierailija
17/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuodessalle pienestä prinsessasta.

myry ja poika 1kk

Vierailija
18/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rajapyykki on nyt ylitetty. Kummallisen hyvällä tuulella olenkin tänään. Saa nähdä kauanko tätä kestää. Nopeasti tuntuu mielialat vaihtelevan. Hyvä asia on se, että mies on saatavilla synnytyksen käynnistymisen varalta seuraavat 2 viikkoa eli ei enää reissaa mihinkään kauemmaksi. Ehkä se saa mielen näin rauhaisaksi.

Eilen ulkoiltiin tytön kanssa tuossa taloyhtiön hiekkalaatikolla ja kaksi äitiä intoutui keskeskutelemaan käynnistyksistä. Toisella oli raskaus mennyt 2 viikkoa yli ja loppuen lopuksi käynnistetty. Hän koki, että odotuksen loppupäähän liittyvästä matalasta mielialasta ei puhuta tarpeeksi, eikä neuvolassa oikein löydy ymmärrystä. Hän sanoi, että tunne oli se, ettei enää edes tahdo koko lasta ja että oma keho on pettänyt hänet, kun synnytys ei vain käynnisty. Toinen keskusteluun osallistunut äiti oli saanut molemmat lapsensa rv36. Hän vastusti äänekkäästi käynnistystä epäluonnollisena menetelmänä ja vannoi kieltäytyvänsä, jos omalle kohdalle osuisi. Tuntui minusta vähän ankealta, kun toinen juuri tilittänyt, miten raskaalta ylimeno oli tuntunut. Käynnistyksen vastustaja taas ei ole itse kokenut aivan tätä loppuraskautta.

Saa nähdä milloin täällä alkaa tapahtumaan. Esikoinen syntyi rv40+2. Jotenkin ajattelen, ettei tuota pidemmälle mentäisi, mutta eihän sitä tiedä. Kohdunsuu oli pehmennyt jo toukokuussa, kun minulla oli virtsatieinfektion aiheuttamia supistuksia, mutta tämän hetken tilannetta en tiedä ollenkaan.

Velho78 rv40

Vierailija
19/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs viime käynti oli viimeviikon perjantaina painoa oli siis tullu nyt + 500,paineet 108/70 mitä se hoitaja ihmetteli et ku mulla on koko raskauden ajan ollu noin hyvät paineet. kohdunp.kork. 35,sydänäänet 130-160 :) elikkäs kaikki hyvin,nyt oottelen sitä maanantaista jorvi reissua saa,tietää millanen köllykkä tulee :D.

kohta pitää lähtee hakee pikku eskarilainen ja sitten tulee kamu kylään ja pitäs ehkä kaupsat jaksaa hakee ananasta jne..

joten palailen taas..

Vierailija
20/40 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ruuhkia Pesässä teidän visiitiin aikana? Muistatko, minkä niminen kätilö teillä oli? Elokuisissa on jo aika monta Haikaran tuomaa vauvelia ;-)

Oli ihan pakko tulla ennen päiväunia katsomaan, onko Hannelista vielä kuulunut. Uskokaa pois, nyt se on lopettanut hautomisen ja vessasynnytykset ja oikeasti lähtenyt sairaalaan. Tai sitten sillä on eiliset Keskisalon juhlat venähtäneet vielä tällekin päivälle ja se heiluu jossain Joensuun torilla...Olis kyllä hienoa, jos synnytys lähtis tälä kertaa itsekseen käyntiin eikä tarvitsis käynnistää, joten Hannelille tsemitykset!

Ja onneksi Opemammakin taas löytyi linjoille, mitenköhän me täällä pärjätään sun ollessa sairaalassa? Muista vaatia sellanen huone, jossa on nettiyhteys!

Pumpuli taas (ei osaa vieläkään pysyä pois täältä odotus-puolelta)