Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~**LOKAKUISTEN KESKIVIIKKO**~

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyinen olo jotenkin täällä. Ehkä eilinen sade auttoi asiaa.

G: Olen käyttänyt vain kertakäyttöisiä liivinsuojuksia ja niillä mennään tälläkin kertaa. Imetysliiveistä; löytyy jo valmiina useat esikoisen ajalta. Rintojen kokohan muuttuu (ainakin itselläni muuttui) eli aluksi kun maito nousi rintoihin, rinnat olivat sanalla sanoen valtavat. Mitkään liivit eivät olisi olleet tarpeeksi isot. Kätilö näpsäkästi leikkasi niistä sairaalan iki-ihanista verkkoalkkareista liivit minulle. Tämä ihanuus täydennettiin vielä yhdellä harsolla rintojen päälle : )). Mutta tämä systeemi oli toimiva ja käytin noin ekan viikon viritelmää, kunnes rinnat vähän asettuivat ja mahtuivat ihan imetysliiveihin. Aluksi minulle oli hyviä liivit ilman mitään kaaritukia ja mahdollisimman vähillä saumoilla, koska liivit päällä piti nukkuakin.

Jos vielä pysytään rinnoissa, niin yllätyksenä itselleni tuli se, että kokoajan sai olla valppaana, ettei tiehyet tukkeutuneet ja rintatulehdus iskenyt. Eli en aluksi tajunnut kokeilla rintoja tarpeeksi aktiivisesti ja niinhän siinä kävi, että sain toiseen rintaan tiehyttukoksen ja jouduin syömään kolme antibioottikuuria. Kuitenkin patteja pystyy itse ehkäisemään nopealla toiminnalla (esim. varovaisesti hieromalla lämpimässä suihkussa ja imettämällä vauvaa runsaasti). Nyt olenkin ajatellut hankkia kunnon rinnanlämmittimet. Olisiko kellään suositella hyviä? Mutta edellämainittu oma kokemukseni, en tiedä, miten yleisiä rintatulehdukset ovat, mutu tuntumalla melko yleisiä.

Muutama sana meidänkin esikoisesta ja yönukkumisista. Poju on nukkunut perhepedissä tähän asti ja nyt tuotiin meidän makkariin lasten sänky, mikä on ihan meidän sängyssä kiinni ja tarkoituksena siis, että hän aluksi oppisi nukkumaan siinä, sitten siirto eri huoneeseen joskus hamassa tulevaisuudessa. Alku sujuikin hyvin, eli pari ekaa nyötä, nyt on tullut takapakkia. Viimeyönä heräsi kahdelta ja kiukkuaa, kun hän ei ole meidän välissä. Onkin sitten loppuyön nukkunut aina viekussani, kun en halua hirmuisesti ruveta huudattamaan. En tiedä, teenkö nyt ison virheen, kun en vaan " pakota" pysymään omassa sängyssään, ei vaan hyvältä huudattaa. Viimeyön huutosession seurauksena olimme mieheni kanssa aivan poirteitä kello kolme yöllä ja mietimme, että mitähän sitä alkaisi tekemään...

Nyt en muista, mitä muita kyselyitä oli, palataan siis myöhemmin...

K&T&pikku-pippuri rv31+3

Vierailija
22/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin oleen pinoon kirjoittanut, enkä edelleenkään ole saanut tuonne listallekkaan itseäni ilmoitettua... Joka päivä kuitenkin käyn lukemassa mitä teille kuuluu =) Jotenkin vain nuo 2,5 ja 3,5v mukelot pitää huolen siitä ett minä en itse kerkeä kirjoittaa, mukamas =)

Mutta nyt oli pakko kirjoittaa ja antaa vinkki tuohon liivinsuoja-keskusteluun =) Mulla kaksi lasta, joista toista imetin vuoden ikään ja toista " imetin" lypsämällä maidon pulloon. Tuolloin kun lypsin, keräsin toisesta rinnasta valuvan maidon kerääjään, sitä muuten saattaa tulla tosi reippaasti, eli kannattaa muistaa tyhjentää kerääjä jos kerääjää käyttää. Mutta toista lasta imettäessäni huomasin herumisen loppuvan, kun puristi hetken nänninpäätä, ei tarvinnut suojaa imettäessä. Suojat kyllä oli käytössä muulloin, ja juuri nuo pestävät suojat. Mutta tuota nänninpuristus-taktiikkaa kannattaa kokeilla, mulla ainakin toimi!

Hinpu 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas sitä taas muutaman rivin kirjottelis nyt kun nuo lapsetkin tuolla KERRANKIN leikkivät ihan kiltisti. Tää onkin harvinaista. Ne kun yleensä vaan riitelee koko ajan.

IMETYSSUOJISTA JA -LIIVEISTÄ Mä oon aina käyttänyt Ainun kertakäyttöisiä imetyssuojia ja ne on mun mielestä olleet ihan ok. Mietin nyt kyllä että ostaisinko pestäviäkin mutta enpä taida ostaa. Liivejä taitaa olla 5-6:t ja niillä olen pärjännyt. Alkupäivinä kyllä mulla ainakin on saanut olla suurempaa kokoa käytössä kun maito on kertynyt rintoihin. Sitten myöhemmin on saanut jo vaihtaa pienempään kokoon. Kahta kokoa taitaa mulla olla niitä liivejä. Onneksi on entiset tallessa niin ei tarvi ostaa uusia.

MUUT HANKINNAT alkaa aikalailla olla tehtynä. Viime viiikolla ostin liivinsuojija yhden paketin ja yhden vaippapaketin. Vaippoja ostan enemmän sitten vauvan synnyttyä kun näkee minkä kokoinen vauva on. Viimeksi kun ne kaikista pienimmät koot meinasivat olla meidän neidille liian pieniä jo parin viikon iässä. Jokin aika sitten ostin äitiyspakkauksen laatikkoon kehtojalat jotta vauva voi siinä sitten köllötellä. Meillähän ei nyt ole täällä Suomessa vauvalle sänkyä ollenkaan (pinnasänky on ulkomaan kodissa) vaan vauva saa sitten yöt nukkua mun vieressä. Onneksi sain serkulta lainaan sen äp:n laatikon ja patjan. Meidän turvakaukalo on vielä samaisella serkulla lainassa ja se täytynee pyytää takaisin ensi kuussa että on sitten valmiina kun vauva syntyy. Taitaa olla heillä vielä käytössä mutta haluan sen kyllä itselleni takaisin. Vaatteita meillä on ennestäänkin paljon mutta muutaman vaatteen olen ostanut tulokkaalle, mm. käytetyn toppapuvun. En ottanut äitiyspakkausta ja muutenkin ne äp:n puvut on vastasyntyneelle suuria. Esikoisen vanhan puvun myin jo aiemmin pois kun luulin etten enää tarvitse. Onhan se kiva saada vähän vaihtelua vauvan vaatteisiinkin.

LOPPURASKAUS kyllä tuntuu toisaalta pitkältä. Vielä on n. 7 viikkoa laskettuun aikaan. Toisaalta taas mulla on syyskuulle hirveesti hommaa joten voi olla että aika meneekin nopeasti. Välillä tuskailen tän masun kans ja toivon että vauva syntyis jo syyskuussa. Jotenkin vaan tuntuu siltä että yliajalle mennään niin kuin noiden kahden edellisenkin kanssa (syntyivät 5 ja 7 pv lask.ajan jälkeen). Toivottavasti tämä vauva syntyisi suunnilleen lasketun ajan paikkeilla koska mies lupasti sittenkin tuhlata vähän rahaa ja lentää tänne Suomeen heti lokakuun alussa pariksi viikoksi. Jos huonosti käy niin ei vauva ehdikään syntyä miehen täällä ollessa.

Perjantaina on seuraava neuvolakäynti ja jo kauhulla odotan mitä vaaka tällä kertaa näyttää. Itselläni ei ole täällä vaakaa joten ei ole mitään hajuakaan siitä paljonko nyt painan. Toivottavasti ei oo paino noussut yli sen 500g/vko ettei tarvi stressata. Olen nyt viime päivinä kyllä yrittänyt käydä lasten kanssa kävelyllä että tulisi edes vähän liikuntaa eikä paino nousisi niin paljon. Välillä on iskias-vaivaa ja jalat kipeinä mutta kyllä tämä tässä menee. Tukisukkien kanssa olen päivät aina hikoillut. Täällä onneksi satoi äsken vettä ja ilma on muutenkin nyt viileämpi. Ehkä se syksy sieltä vielä tulee. Mukavaa vaihtelua niille helteille.

Mutta nyt lähden viemään tuon kuopuksen päikkäreille.

MaryJ rv 32+5

Vierailija
24/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa, jolla kämppä ihan sekaisin - ts. hankintoja on (ja esikoiselta jääneitä) mutta kaikki on varastossa. Pitäisi saada tämä huusholli ensin jonkinlaiseen kuosiin. Asutaan nimittäin kaksiossa kun talo rakenteilla. Olen ollut NIIN väsynyt (kiitos matalan hb:n ja verenpaineen), että en ole jaksanut tehdä mitään (yölläkin heräsin perinteisesti pissahätään ,mutta en JAKSANUT mennä vessaa!!!!). Esikoinen on vajaa 2v eli vie paljon huomiota myös. Tänään aloitin vähän raivaamaan olohuoneen nurkkaa että saataisiin tämä tietokone makkarista sinne ja tilaa vauvalle. Esikoinen syntyi kylläkin rv 41+2 (käynnistettiin) joten onhan tässä aikaa ; )

G: minulla nuo kertakäyttöiset rintasuojat rikkoivat ihon, joten käytin pestäviä ja hankinkin niitä nyt lisääkin (kun vaan muistas missä ne nyt on...)

Vierailija
25/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten viimeinen työpäivä ja nyt saan olla kotona ties kuinka kauan. Pidän ensin jäljellä olevat lomapäivät ja 1.9. varsinaiselle äippälömalle. Onpas mennyt päivä nopeesti, kun olen leiponut pullia ja sämpylöitä sekä pessyt pyykkiä koko päivän.Vielä olisi siivous jäljellä. Tulin kuiteski pullakahville tänne tietokoneen viereen et voi vähän aikaa levähtää.

Viikonloppuna kävin mökillä ja sain melkoisen säikähdyksen, kun heräsin yöllä supistuksiin. Mulla ei oo aikasemmin niitä ollut, mutta luulen että ne olivat niitä itteään. Mahaa ja selkää kivisti aivan hirveesti ja oli pakko lähtä vessaan, kun maha meni aivan sekaisin. Istuskelin sit puolisen tuntia pimeässä ulkohuussissa tekemässä tyhjennystä. Supistuksia tuli varmaan neljä tai viis ja aivan peräkanaa. Pelkäsin, että nyt se sitten alkaa ja vielä täällä korvessa ja ulkohuussissa, mutta onneksi meni ohi. Soitin varmuuden vuoksi maanantaina neuvolaan, mutta sanoivat että jos tulee uudestaan niin sillon täytyy lähtä tutkimuksiin.

AJAN KULUMINEN: Musta tuntuu hirveen pitkältä, että vielä pitäs odotella noin 9 viikkoa ja uskon, että tämä ei tule ainakaan ennen laskettua aikaa. Isukkikin alkaa jo hermostua tähän odotteluun, mutta eipä auta kuin odotella oikeaa hetkeä. Onneksi on vielä kaikenlaista touhua noiden vauvantarvikkeiden ja vaatteiden kanssa.

HANKINNAT: Melkein kaikki on hankittu paitsi pikkutarvikkeet. Sitteri, pinnis ja vauva-ammeen jalakset on tiedossa, mutta emme ole vielä kerenneet hakea. Menen ensi viikolla yhdeltä tutulta hakemaan kaikkea mahdollista vauvatarviketta, mistä hän on jo valmis luopumaan. Meille siis hankitaan melkein kaikki käytettynä.

LIIVIT: Olen ostanut yhdet imetysliivit, jotka eivät tule kuitenkaan sopimaan ainakaan alkuvaiheessa. Tai näin myyjä sanoi. Oli pakko ostaa nämä, kun omistan vain kaarituellisia liivejä ja ne hiertää aivan hirveesti helteellä eikä vanhat oikein mahdu päälle.Synnärille siis pitäisi hankkia isommat liivit mukaan. Liivisuojiksi aion ostaa kertakäyttöisiä.

Olikohan muita galluppeja, ei muistaakseni. Lähdenpäs tästä siivoamaan, kun mieskin tulee kohta kotia.

Ihanaa vähän viileämpää keskiviikkoa kaikille!

Ale-80 ja mahamöyrijä 30+6

Vierailija
26/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis vielä vaunutkin hankkimatta, kun en oikein osaa päättää mitkä olis parhaat. Eli tuplat hakusessa, kun ikäero vähän vajaa 2v. Laittakaapa kokemuksia ja ehdotuksia.

Niin ja rv:t 32+3

Vierailija
27/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ihan kivaa, vaikka mäkin ehdin jo melkein tuskaantua jatkuvaan kuumuuteen. Pari vähän viileämpää päivää väliin ja taas on kiva kun on kesä:) Alkoi jo ajatus syksystä ahistaa;) Vaikka syksy on kyllä ihana vuodenaika jos on kuivaa ja aurinkoista ja tänä vuonna syksy on eritysen kiva, koska meidän vauvat syntyy!

Mä olen nyt ekaa päivää saikulla lääkärin määräyksestä ja jatkan sitten suoraan ä-lomalle. Helpotuksen huokaus, ei tartte enää stressata miten jaksaa töissä. Mulla on paljosta supistelusta huolimatta edelleen kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kohdunkaula lyhentynyt hieman 3cm->2,5. Ei tartte mitenkään erityisesti levätä, kunhan välttää suurempaa rasitusta. Luin juuri eräästä ketjusta, että ensisynnyttäjällä alkaa ensin kohdunkaula lyhentyä ennen kuin kohdunsuu alkaa avautumaan. Mä miellän itseni ensisynnyttäjäksi siksi, että esikoinen tuli sektiolla, joten ei ole vielä kukaan ulospäin tullut meikäläisen synnytyskanavasta;) Lääkäri teki käsin painoarvion (n. 1,5 kiloa) ja koska sf-mitta oli hänen mielestään melko pieni (26cm, perjantaina th mittasi 28...) sain lähetteen Kättärille painoarvioultraan. Pieni oli esikoinenkin, joten jättiläistä ei tästäkään tule, mutta jaksaisi nyt kasvaa edes vähän isommaksi...

HANKINTAGALLUP: mä olen tuudittautunut ajatukseen, että tuplavaunut on ainoa mitä me tarvitaan ja ne hommataan varmaan ensi kuun puolella. Teidän juttuja lukiessani tajusin, että kyllähän sitä on pakko esim. pieniä vaippoja ostaa ja liivinsuojuksia ja terveyssiteitä ja ja ja. Apua! Yhtään vaatetta en ole vauvalle ostanut, esikoiselta niitä on tallessa Paljon. Ainoastaan jos saisimme tietää odottavamme poikaa, en malttaisi olla ostamatta muutamaa selvästi poikavaatetta vastasyntyneelle:p Muuten alkuun menee esikoisen unisex-vaatteet melkein kaikki.

PEGGY: mä käytin ainoastaan kertakäyttöliivinsuojia, muistaakseni Ainun oli mulle parhaita. Halpismerkit eivät ikävä kyllä sopineet mulle alkuunkaan, olivat liian paksuja ja hankasivat terävillä reunoillaan:( Yhdet liivit ostin ennen vauvan syntymää ja ne olivat kyllä ihan alun jälkeen aivan liian suuret:/ Muutamat muut ostin sitten myöhemmin, mutta ne on kyllä jo niin käytettyjä, että ihan pakko on ostaa parit uudet. Yritän kuitenkin ihan alkuun selvitä niillä ensimmäisillä ostamillani ja katsoa sitten mihin kokoon rinnat tällä kertaa asettuvat. Viimeksi ne eivät pahemmin edes kasvaneet ennen synnytystä, mutta nyt on kyllä tullut kokoa lisää jo ihan kivasti:) Imetyksen loputtua viime marraskuussa ehdin jo käydä (ekaa kertaa elämässäni) A-kupissa, mutta nyt mennään jo C:ssä.

Musta tuntuu että aika vauvan syntymään on näääääin piiiitkä. En millään malttaisi odottaa, vaikka tiedän, että pienen on parempi kasvaa kunnon mittoihin ennen kuin ulos putkahtaa. Tai kyllä mä odottaa jaksan, mutta oma olo ei ole mitenkään maailman paras ja kun tietää sen tästä vain pahenevan (maha kasvaa aina vaan isommaksi, liikkuminen vaikeutuu ym mukavaa) niin kyllä sitä toivoisi jo että oltasiin vähän lähempänä lokakuuta. Onneksi ollaan sentään jo yli elokuun puolivälin:)

Multa on mennyt ohi COEN NÄRÄSTYS" LÄÄKE" ? Pliis, kerro se, jos auttais muakin!

Nyt ulkoilemaan auringonpaisteeseen.

Lillis31+6

Vierailija
28/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekin tulee lapsille ikäeroa vähän alle 2 vuotta. Ollaan ajateltu hommata X-adventuren Twincot. Kevyet ja kapeat (jos tuplat nyt yleensä voi olla kapeat;), toivottavasti ketterät kaupunki" ajossa" .

Vierailija
29/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-adventureja itsekin katselin tuossa aikaisemmin, mutta hylkäsin, koska vievät eteenpäin mentäessä tilaa (kuljetaan paljon myäs bussilla) ja sitten kun vauva on talvivaavi, niin haluaisin että tuuli ei käy kärryihin sisään, kun noissahan nenut on menosuuntaa. Niin ja sitten kun on tämä toinen tässä tökkimässä vauvelia, niin haluan että on " silmänalla" ; )

Niin ja ensisynnyttäjät (ja muutkin) hankkikaa niitä SITEITÄ, niitä TARVITSEE ja ei välttämättä ole puolisostakaan kiva (tai no miksi ei) lähteä niitä heti hakemaan ja pähkäilemään terveyssidehyllylle : DDD

Vierailija
30/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aiemminkin kirjoitellut aiheesta kun on erilaisista tuplista kokemusta. Meillä noilla esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa 1v4kk. Kuopuksen syntymän alla ostimme Brion syskonclassicit (nykyään double wave on vastaava, ja Emmaljungallakin on vastaavat) ja niistä kyllä tykkäsin kun oli silleen tilavat että mahtui kantokoppa ja kun paljon liikuttiin kaupungilla niin esikoinenkin sai ottaa päiväunet niissä. Eikä ne bussissakaan mahdottoman paljon tilaa vieneet. Mutta onhan nuo vierekkäinistuttavat melko massiiviset. Talvella kyllä oli hyvä kun oli isorenkaiset rattaat. Kun kuopus oli n. vuoden ikäinen hankin Gracon käytetyt peräkkäinistuttavat tuplat ja niistä tuli mun suosikit kun kääntyivät näppärästi ja olivat paljon kevyemmät työntääkin. Ne hajos viime syksynä mutta ostin uudet vastaavat (ilmakumirenkailla) tilalle ja niillä on ajeltu paljon, vielä alkukesästä vaikka esikoinen jo 3½v. Yhdessä välissä testasin kaverin ostamia kolmirenkaisia tuplia mutta itse en niistä tykännyt. Jotenkin olivat sen tuntuiset että menevät helpost nurin. Ja se eturengas tekee niistä rattaista pitkät. Olivat muuten pidemmät kuin ne meidän peräkkäinistuttavat kun kerran mitattiin! Ja vielä...kun nyt jätin ne Gracot ulkomaille niin nyt meillä on nuo muutaman vuoden vanhat mummolarattaat odottamassa vauvaa. Ne on Brion vierekkäinistuttavat joissa on kova kantokoppa. Onhan ne raskaat mutta vauva-aikana minusta hyvät ja tilavat. Ja taas kun talvikin tulee niin pääseepähän lumessakin eteenpäin. Kasvaapahan kunto kun niitä työntää. Näin lopuksi: kaupungissa nuo peräkkäinistuttavat on mun suosikit mutta muuten kyllä kallistun vierekkäinistuttaviin ja isorenkaisiin sellaisiin.

Joo, tulipas taas tekstiä...

Vierailija
31/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa Twincoissa on moniin kolmipyöräisiin -vaikka itse asiassa ovat nelipyöräiset kun edessä on kaksi pyörää vierekkäin- verrattuna eroa siinä, että etupyörät ovat istuinosan " alla" , eivät siis pitkällä edessä niinkuin monissa ns. joggereissa on. Ehkä vähän lyhentää rattaiden pituutta, joka tosiaankin esim. bussilla matkustettaessa on tärkeää. Samoin takapyörät ovat mahdollisimman kapealla, esim meidän tämänhetkisissä yhdistelmissä takapyörät ovat todella leveällä vähän niin kuin vaunujen ulkopuolella. (Niin kuin itse asiassa ovatkin, sillä Highlightit menevät kokoon kasattaessa pyörien väliin.)

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/xadventure_tuplat…

Ihan hyvällä siis täällä omiani puolustelen, ei aleta tappelemaan aiheesta, eihän;)

Vierailija
32/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-adventuressa oli minusta hyvää se että pyörät olivat ratasosan alla ja näin tekivät niistä " kapeat" ja ovathan ne rattaat sporttiset ja hyvännäköisetkin!!!!

Vierailija
33/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaverin 3-renkaiset tuplat tais olla ABC-merkkiset jos oikein muistan. Muita 3-renkaisia mä en oo testannut enkä sitten ole niihin sen kummemmin tutustunutkaan kun ei ole ollut tarvetta. Onneksi nykyään on paljon valikoimaa niin jokaiselle löytyy sopivat. :)

Vierailija
34/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelut jääneet taas minimiin. Meillähän on nyt kesäloman vika viikkoa menossa ja pikaisesti silloin tällöin vain lukemana pinot olen ehtinyt. Huomenna suunnataan vielä Ruotsin risteilylle, sitten loma paketissa.

TUPLISTA: Mekin ollaan Lillis06 tavoin ajateltu hankkia nuo X adventure twincot. Kaverit suositelleet. Muistaakseni lilliskin asui kantakaupungissa (vai muistanko ihan väärin...?) ja itsekin olen ajatellut, ettän iillä pääsen hyvin liikkumaan kaupunkitarpeisiin eli esim keskustassa,metrossa, busseissa, ratikassa.

NUKKUMISESTA: Täällä on monella ollut nukkumisongelmia. Pätkittäiset yöt on ihan painajainen minullekin, olen aivan kuollut jos kaksi yötä putkeen. Yleensä kun meidän taapero 1v 5kk heräilee, en todellakaan saa unta itse heti,vqaan saatan 2 h pyöriä sängyssä. Jos unettomuutta alkaa tulla ensi viikolla, kun työt taas alkavat, en tiedä miten jaksamisen käy.

OMAA NAPAA: Muuten olen voinut kyllä ihmeen hyvin (väsymnystä en laske mukaan ;-) Tänään käytiin taas koko perheen voimin uimassakin ja kilsan vetelin altaassa.

nyt ruoan laittoon.

Jolla 30 tasan tänään !!!!

Vierailija
35/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ne ABC:n kolmepyöräiset tuplat, ja hyviksi on todettu. Hintakin on halpa! Eikä ole lapset saaneet niitä kaatumaan ja autoonkin menee hyvin, kun tosi pieniksi menevät. Lasten ikäero on vuosi, ja ehdottoman hyvä hankinta oli meille!

Vierailija
36/36 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle meinaa aina ajoittain iskeä paniikki noiden hankintojen suhteen!!! Uudet käytetyt vaunut ostettiin tälle neljännelle ja jokusen uuden vaatteen olen hommannut ja siinä se. Vaavi sänky tilattu ja saapuu lokakuun alussa+ turvakaukalo hommattuna. Jokinlainen lipasto pitäisi hommata mihin nuo vauvan vaatteet saisi sitten pestyä ja laitettua. Vaipat, liivisuojat, tutit, pullot, yms pieni sälä hommaamatta.

Liivinsuojista; minäkin käytin kertakäyttöisiä runsaan maidon erityksen takia ja pystyin käyttämään vain Ainun suojia, halpiksista rinnanpäitä rupesi karmeasti kutittamaan. Alussa pidin maidonkerääjää toisessa imetettäessä, kun maitoa vallan suihkusi kummastakin. Siitä kerääjästä oli sitten helppo hörpyttää valunut maito vauvalle.

Ja aika tuntuu minustakin välillä menevän kauhean hitaasti ja laskettuunaikaan tuntuu olevan ikuisuus ja toisinaa sitten oikein säikähtää, että 9vk enää la:han, että ottaa nyt siitä sitten selvää! =)

Yöllä minäkin hyppään vessassa ja herään aina kun pitäisi kylkeä kääntää ja hyvä asento löytää. Vauva tuntuu myös melskaavan kolmen aikaan ja kuudenaikaan, että eiköhän synnyttyään sitten syö niihin aikoihin. Selvä rytmi on ollut muillakin jo mahassa ollessa ja sitten sama meno jatkunut synnyttyään.

Meillä alkaa kaks nuorinta tappelemaan keskenään väsymystään... Vanhin jalkapalloharkoissa. Täytyy yrittää keksiä jotain, että pysyvät hereillä vielä jonkun aikaa! Mies reisussa, joten hiljainen ilta luvassa lasten nukkumaan mentyä!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Neljäs 30+4