Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSQ ja KESKIVIIKKOPINO

16.08.2006 |

pinoon kaikki!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passimuistutuksesta kiitän, me luultiin ettei niitä enää saa, mutta meillä (siis miehellä) onkin ruhtinaalliset 2 pv aikaa hakea passia... Kiitos vinkistä!

Ja tuohon töihinmenoasiaan peesaan tosiaan T-P.n juuttua, näin mullakin fiilikset vaihtelee. Olen tosi kiitollinen ettei tarvitse toista tarhaan itrkemään viedä kun juttuja täältä lukee, ja kuitenkin välillä haaveilen ja kateellisena luen töihinpalaavien juttuja, kuinka kivaa se olisikaan! Niin se kai on että aina kaipaa jotain mitä ei ole....

taapero potalla, menen katsomaan

äk

Vierailija
2/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sikahyvää toi vaniljajäde+mariannerouhe kun tekee siitä " pehmiksen" ! Kiitos vinkistä Jatu ja Kerppu! :) Vaikka oikeesti tää makeensyöminen on lopetettava, kun ei tee vatsalle hyvää niiden rautatabujen kanssa. Annosta varmaan lisättävä, kun oon järkyttävän uupunut. Aamulla vaan itketti, kun niin väsytti, eikä ois mitään jaksanut.

Mimmuli, ihanaa, että nukuitte! Hyviä öitä toivon lisää!

Ynis, toivottavasti asiat pian selviää!

Ramika ja Öttis, jaksamisia viime metreille!

Tea, ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin! :)

Äitikuu, hyvä varmasti kun pääset pelkopolille juttelemaan. Varmasti tuollaiset asiat jää mieltä painamaan. Mä en kattonu dokumenttia. Onneksi. Kun mulla ois varmaan itku kans tullut ja huoli siitä, jos tää vauva alkaiskin syntymään liian aikasin. Paniikissa katsoin tänään mahaani, on vieläkin alempana kuin eilen ja mietin, et ei kai se lapsi oo jo oikeesti laskeutunut..

Mutta tässä suklaaherkkuohje kaikkien kiusaksi! ;-) Älyttömän nopea ja helppo!

BROWNI

70 g tummaa suklaata

100 g voita

2 kananmunaa

2,5 dl sokeria

2 dl jauhoja

1 tl vaniljasokeria

ripaus suolaa

halutessa pekaanipähkinöitä tai saksan pähkinöitä

175 C, vuoka 20 cm x 30 cm, 30 min

-sulata suklaa ja voi pannulla. jäähdytä vähän

-lisää sokeri ja hieman rikotut munat, sekoita

-lisää loput aineet ja kääntele.

Suosittelen tekemään KAKSINKERTAISEN annoksen, niin ei tule liian ohut. Vuokaan kannattaa laittaa leivinpaperi, jotta saa leikattua paremmin paloiksi. Koostumus on siis sellainen sisältä " raaka" kuten mud cakessa, mutta tämä on jähmettyessään sitkeämpi ja vähän niin kuin " keksi" . Leikataan siis annospaloiksi. Englannissa kuulemma tapana syödä lämpimänä kermavaahdon ja vadelmien kanssa. Oli lämpimänä aivan ihanaa, mutta jääkaappikylmänä ja jähmettyneenä ehkä vielä parempaa. Tahmaisen koostumuksen ansiosta mun oli vaikea leikata kauniiksi paloiksi, mutta johtui myös siitä, että tarttui vuokaan kiinni pohjasta, kun ei ollut sitä leivinpaperia. Pähkinöitä en laittanut, joten en osaa niitä suositella mukaan. Niin, itse laitettiin tähän kaksinkertaiseen annokseen KOKONAINEN taloussuklaalevy, sitä voin suositella! :-) NAM!

Tässä vielä toinen helppo suklainen ohje (kuivakakku, joka ei tod. ole kuiva! :-)

NOPEA SUKLAAKAKKU

3 dl sokeria

2½dl vehnäjauhoja

2tl vanill.sokeria

2tl leivinjauh.

3rkl kaakaojauh.

150g sulatett.margariinia

2munaa

1½dl kuumaa vettä

Halutessasi lisää joukkoon vielä suklaapaloja/rouhetta!!

175 C uunin alaosassa 40 min

1. Voitele ja jauhota vuoka (kuivakakkuvuoka)

2. Sekoita kuivat aineet

3. Lisää sulatettu marg., munat ja vesi ja sekoita

Helppoa ja hyvää! NAM!!!

Näissä herkkumietteissä meen sohvalle sulattelemaan jätskiä ja katsomaan Ikean uutta kuvastoa, tuli tänään postissa! Mukavaa päivää kaikille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kirjottelut jääny, vaikka lueskelen monta kertaa päivässä :)

Tomeralle ONNEA! senkin salailija :)

Mimmuli ihanaa että teillä ollut hyvä yö, toivon niiden jatkuvan.

Monta on jo pientä tarhalaista syysquisissa, niisk. Kiva lukea teidän kokemuksia, meilläkin se on jossain vaiheessa edessä ja Ynikselläkin kohta, varmasti hyvän päätöksen teit.

Tuli ihan hiki kun katsoin sitä dokkaria vitosista huh... musta ei olisi siihen hommaan.

Ärsyttää nää nykyajan vempeleet, ostin pari viikkoa sitten telkkarin ja siinä on jotain vikaa, saa nähdä kauanko huollossa menee.

Pesukoneen korjaaja kävi eilen, kone on kaksi vuotta vanha ja sitä on korjattu jo kolme kertaa. Onneksi siihen otettiin 5 vuoden takuu.

Tuntuu että kaikki mööpelit on ihan kertakäyttötavaraa, argh.

Lintsu on ollut kovin kiukkuinen useamman päivän. Taitaa olla viimeset poskihampaat tuloillaan ja nenäkin vähän vuotaa.

Puhetta tulee ihan mahdottomasti, pitkiäkin lauseita, liikkistä.

Oltiin sunnuntaina hampparilla ja Lintsu sai sieltä ilmapallon, siitä toinen selittää monta kertaa päivässä, kuinka hyvää hampurilainen oli ja kuinka hän sai ilmiksen.

Kivaa kun toinen on iloinen niin vähästä... vielä. Tuntuu välillä että herra 11v:lle mikään ei riitä ja aina vaan pitäis saada lisää.

Hilu

Vierailija
4/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko purkaa pelkoa ja alakuloa tänne.

Mä vuodan,TAAS!!

Sain onneksi omalle gynelle ajan ,pyysi tulemaan klo 16-17 niin ottaa mut johonkin väliin.Ihan ylimääräisenä(kiitos)

Sydän kurkussa lasken minuutteja ja hoputan viisareita!

=(

L+5 ja sissi joka kyllä pistää päivät jännittäviksi...

Vierailija
5/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, et kaikki on hyvin! Voimia paljon piinaavan odotteluun, onneksi sait ajan tälle päivälle! Hali!

Vierailija
6/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vuoto on tosiaan jotain ihan vauvaan liittymätöntä! Siis ei vaaranna vauvan tilannetta. Kyllä sua nyt koetellaan ihan liikaa:( Täytyy sanoa, että ihana gyne! Minä keskenmenon pelossa (yhden jälkeen) sain vaan kuulla silloin, että jos se on tullakseen, niin se tulee. Tosi lohdullista, huoh!

Hilu, sullapa on huono tuuri kodinkoneiden kanssa! Meidän pesutornissa on ollut vain yksi vika eikä olla siitä edes valitettu. Siinä kun on merkkiääni ohjelman loppumisesta (pesukoneessa ja rummussa) ja se pitäis saada sammutettuakin, mutta aina vaan piipittää. Onneksi vain äänihaitta. Usein kieltämättä on tullut sellanen olo, että ei enää saa laatua mistään, vaikka maksais enemmänkin.

Ajatelkaa, ehkä kahden viikon kuluttua meidän molemmat lapset on ekaa päivää kokopäiväisenä päiväkodissa! En tiedä itkiskö vai nauraisko. 2v-tarkastuksenkin varasin sen takia jo ensi viikolle ja itselleni kampaajan. Ettei vaan jäis aikaa hieman hengähtääkin:(

T: Ynis

Vierailija
7/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle ja pikku sissille pallllljon onnea matkaan ultraan! Voi kumpa kaikki olisi hyvin!!

Ja kiitos Enkelille, kokeilen ohjetta viiikonloppuna, vai pitäiusköhän " harjoitella" jo ennen vieraiden tuloa.... nams, kuulosti hyvälle. Ei vaan, se elämänbtaparemontti ei salli yhtään ylimääräsiä kakkupaloja.....

Nukuin just 2,5h päiväunia yhdessä poitsun kanssa. Vähän sekava olo nyt....

äk

Vierailija
8/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi virheet, kirjoitan aina niin nopeasti enkä lue tekstejä kunnolla läpi ennen lähetystä. Huolimattomuutta, huolimattomuutta!

äk

Vierailija
9/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti pikku Sissillä on kaikki hyvin!!!

Mies tahtoo lähteä kyläilemään, mitenköhän saisin sen lähtemään Idan kans kahdestaan???

P+I

Vierailija
10/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siellä kaikki kunnossa,2cm kaveri sydän sykkien.

Nyt sain uuden selityksen verenvuodolle.Kehittyvä,kiinnittyvä istukka joka aika alhaalla tällä hetken.Kai mun täytyy vaan mennä luottavaisin mielin eteenpäin.kun ei mitään km viittaavaa eikä kipuja.2lääkäriä jo sanonut ettei haitaksi.Säikähdin kuitenkin taas.Mutta yritän tosiaan rauhoittua.

l+5+Sissi!8+5

Vierailija
11/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna:Voi kun ihanaa että Sissi porskuttaa hyvin :-)

Ynis:Niin ne asiat järjestyy!Ehkä hyväkin että kaikki menee nopeasti ni et ehdi liikoja murehtia!Hieno juttu :-)

Enkelin ohjeet sai vedenkielelle..Pakko kyllä odotaa et jotain vieraita tulee ennenkun moisia alkaa tekemään!

Eskari jutut mietityttää..lähinnä se että pojalla ei ole ihan oman ikästä poika seuraa tarhassa...TAi siis on siellä vuoden tai reilu nuorempia mut eskareis ei ole poikia!Ja sitten jo se että jos ei olekouluun yhtään kaveria samalle luokalle jne.jne. Onko nää vaan näitä äidinpään murheita?!

REipas minä!Lapsille on suuhygienisti aika varattu!

Taaperojumppa ei jatku enää :-( MIstä saan typylle jumppaa kun se tykkäs siitä niin hirmusesti??!!

Täytys vielä huomisen sapuska kokata..

jatu

Vierailija
12/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pieninä jo sydän sykkii:) Ihanaa Leanna, että kaikki oli kunnossa!

Jatu, kauhea ahdistus on kyllä päällä. Lapset on suunnilleen alottamassa kokopäiväuran tarhassa ja vieläkään ei mulla ole tarkkaa tietoa koulutuksesta. Siis eilen tein oman osani ja nyt kidun ja odotan, että toiset alkais tehdä omaansa:( Tää on hermoja raastavaa:( Mieskään ei tunnu ymmärtävän miksi mulla on stressi ja ahdistus ja väsymys kaikesta. Tää epätietoisuus on tappavaa!

Ajattelinpa viikonloppuna sitten tempasta. Suunnittelen vasta, mutta ekaa kertaa lasten aikana mulla ois tilaisuus olla yksi yö yksin kotona! Mies on la-su pois ja anoppi kyseli lapsia yökylään siksi aikaa. Huikeaa ois! Voisin rauhassa viedä kirppiskamat myyntiin taas ja saada rahaa ostoksiin ja kampaajaan:) Ostoksillekin ajattelin päästä, jos lapset on pois. Käytän etukäteen kirppisansiot:) Lähteekö joku mukaan? :)

T: Ynis

Vierailija
13/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iikan kans kirjoittelis.isommat on hippokisoissa.sitte onki kesän kisat ohi. pukkasin pekanki taas mukaan, kun se niin tärkeänä aina on lähdössä. sitä paitsi mies menee viikonlopuks laavulle, kalaan ja sorsastamaan. täytyiskin miettiä, mitä me syödään sillä aikaa.

leanna. onneksi kaikki oli hyvin. toivottavasti sissi ei enää säikyttele.

5dokumenttiä en muistanu, mutta leannaa oon miettiny. kun ite vaan päivästä toiseen tätä eloa ihmettelen ja olevinaan on kädet täynnä työtä eikä näitä kuitenka oo kuin neljä. ikä- ja lapsiluku- sekä töihinmenojuttuja tulee samalla mietittyä. onneks päätöksiä ei tarvi tehdä nyt.

ynikselle tsemppiä. tosi nopea on tahti, pidähän itsestäsi huolta!

mimmulle ja mimmulille hoitavia, pitkiä yöunia toivon.

allergiaperheisiin ja töitten ja päivähoitojen aloituksiin jaksamisia.

t@hti

Vierailija
14/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuota Leannan sissiä, kun pelottelee vanhempiensa lisäksi joukon syysmammoja. Helpottavaa ja ihanaa, että ultra pyyhki pelot pois.

Teakin päässyt kurkkaamaan ultraan. Voi nyysk miten suloista.

Onkohan mulle kehittymässä vauvakuume vai onko pelkkää nostalgiaa.

Täytyy kyllä kehua, että ihania lapsia olen viime aikoina tavannut. Omakin on iii-hana, mutta tänään melkoisen raskas kaveri. Lohduttomasti itkien jäi päiväkotiin ja hakemisen jälkeen on koetellut kärsivällisyyttä aikas monta kertaa. Oli päiväkodissa ulos lähtiessä puraissutkin lähennellyttä kaveria, eikä Typy aikaisemmin ole puremista harrastanut :-( Muistaakseni pari muuta syyslapsosta on moista kokeillut - mitenkäs saitte pahan tavan kitkettyä (jos tuo tavaksi tuppaa kehkeytymään...:-(

Sataa sen verran, että kiidän partsin lasit sulkemaan...

Keilin

Vierailija
15/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ahdistus on kamala,ite olisin varmaan paniikissa!!Mainasin vaan sitä että ei tule sellasta pitkäaikasta murehtimista tyyliin 6vkoa vielä ja5vkoa jne.koska ite osaan kyllä tosi aikasin alkaa murehtimaan muutoksia!Tuo äkkinäinen muutos toisaalta vie hirmusesti voimia kun pitäs ehtiä vaikka mitä ja sopeutuakin jotenkin.Tsemppiä ja voimia!

jatu

Vierailija
16/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, työssäkäynti on rasittavaa. Olen ihan puhki. Tosin työ on mukavaa ja palkitsevaa, mutta kylläpä se ottaa voimille! nimim. kateellinen kaikille jotka pystyvät jatkamaan hoitovapaata...

Lillillä menee tarhassa ihan mukavasti, tosin hän ei edelleenkään puhu siellä. Nyökyttelee ja puistaa päätään vaan jos jotain kysytään. Yhdelle hoitajalle, " luottohoitajalleen" hän saattaa kuiskata asioitansa, mutta ääneen hän ei puhu. Syö ja nukkuu hyvin kuitenkin.

Lilli oli eilen kielenjänteen katkaisussa. Toimenpide oli nopea ja helpohko, verta tuli yllättävän vähän (kun muistaa paljonko Milolta aikanaan tuli...) eikä Lilli edes ollut kovin kipeä jälkeenpäin. Mutta eihän se tietenkään kivaa ollut :-(

Pottailu jatkuu edelleen mukavasti. Tänään ei tullut tarhasta yhtään pyykkiä mukaan :-) Onnea myös Onnille pottailusta! (muistinhan oikein?)

VOi sitkeää Sissiä... Leanna, silloin kun odotin Karea minulla oli myös verenvuotoa. Muutaman viikon välein tuli, ei tosin silloin kun kuukautisten olisi pitänyt tulla, mutta aina välillä, ja paljon kirkastakin verta. Tuli ultrassa juostua... Vuoto tuli minulla ilmeisesti kohdunkaulasta eikä kohdusta, eikä siis vaikuttanut vauvaa mitenkään. Lopulta Kare viihtyihin mahassa viikoille 41+1 ja olikin aika jässikkä syntyessään, 54cm ja 4590g♥

Eli yritän sanoa, että verenvuotoon voi olla monia syitä jotka eivät liity vauvan hyvinvointiin ollenkaan. Tietysti pitää käydä aina tarkistamassa tilanne jos on aihetta. Toivottavasti Sissi silti lakkaa säikyttelemästä!

Jaksua kaikille!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
17/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lainata muitakin Ankkiksen ajatuksia töiden alkamisesta. Liikuttava muuten tuo kuiskaava Lilli.

Pönksy on aloittanut hoidossa käynnin myös. Vielä hyvin vähäisten kokemusten ja tuntien perusteella kriittisintä on syöminen ja nukkuminen. Hyvästien heittäminen, leikkiminen ja kommunikaatio sujuvat. Tänään ei syönyt juuri mitään ja hoitotäti heijasi pienen märykallen syliinsä nukkumaan :( No, taitava täti on joka tapauksessa. Pinnat hälle, että sai ylipäänsä nukkumaan. Pönksy kun on voimakas reagoimaan silloin kun päättää reagoida. Pidämme häntä hoidossa nämä pari ensimmäistä viikkoa vain 5 tuntia päivässä ja katsomme sitten jatkon.

Työmaailman lapsoset vaikuttavat varsin kohtuullisilta ja jopa ihaniltakin. Pahoja luokkia ei vielä ole tullut vastaan. Tuleva lv-luokkani vaikuttaa suorastaan enkeliparvelta, kun tänään teimme töitä. Heidän varsinainen maikkansa jää äitiysvapaalle syksyn puolessa välissä.

Ihanaa, että Leannan pienimmällä kaikki on hyvin.

Voimia Ynikselle uusiin kuvioihin.

Mimmulin Nöösälle lisää unihiekkaöitä. Muistattehan antaa kipulääkettä nyt muutaman päivän automaattisesti!

nytenmuistamuuta

Vierailija
18/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yksi työvuoren ahdistama lisää ilmoittautuu*

Eilen kävin kyllä lukemassa pinon, mutta työasiat mielessä aiheuttavat näemmä sen, etten oikein saa itsestäni enää mitään irti illalla. Pää on kertakaikkisen tyhjä.

Leannan Sissi kyllä säikäytti. onneksi uutiset olivat lopulta hyviä :)

Meilläkin Antsa jäi tänäaamuna päiväkotiin itkemään :( Tuttu lempihoitaja ei ollut heti aamusta paikalla, vaan sen sijaan kaksi hieman vieraampaa. KUn vielä kaksi lasta itkeskeli siellä jo valmiiksi, alkoi Antsan alahuulikin oitis jo väpättää. Ensimmäinen tragedia aamulla oli se, että isommat menivät kouluun, eikä Antsa päässyt samaa matkaa, seuraavaksi päiväkodin pihalla autossa " Missä isi..?" ja sitten päälle nämä uudet hoitajat ja itkevät kaverit. Iltapäivällä Antsaa hakiessa leikki pihalla innoissaan ja lempitäti (joka oli aloittanut työvuoronsa hieman myöhäisempään) kehui, että Antsahan juttelee kovasti paljon enemmän ja iloisemmin kuin aiemmin :) On tainnut poika olla tutun naaman näkemisestä niin innoissaan, että on pulputellut tädille koko päivän.

Ramikalle ja Öttikselle jaksua odotuksen viime metreille!!

♥Saamuska

Vierailija
19/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unohtuu tuo vuosiluku otsikosta jos satun pinon aloittamaan!! Mikä on kyllä äärimmäisen harvinaista nykyään, sillä yleensä mä nukun sikeästi aamu kasiin / ysiin ja koneelle ehdin vasta aamupäivällä. Nyt oon ollu hereillä jo tunnin, kaikki asiat pyörii mielessä ja en saa unta. Katoitteko eilen dokumenttia niistä vitosista? Se sai jotenkin vanhat poitsun teho-osastoajat mieleen ja mä itkin koko illan, vielä koko sinkkuelämänkin ajan. Puolenyön aikaan nukkumaan mennessäkin porasin vaan ja unet tais jäädä jonnekin viiden tunnin hujakoille.... Vaikka meillä ei keskosta olekaan ja vaikka vauvoja vaan yksi, tuli jotenkin kaikki (vielä käsittelemättömät?) muistot teholta mieleen kun pieni oli letkuissa happikaapissa. Onneks mä pääsen sinne synnärille keskustelemaan näistä jutuista, pelkään että saan muuten jonkun paniikkikohtauksen just ennen h-hetkeä.

Sit ku aamulla heräsin ni heti oli mielessä kaikki tekemättömät hommat, joita varmaan satoja. Pitäis ja pitäis aina. Nyt päätin oikeesti aloittaa. Vauvan vaatteiden läpitsekkaus ja järjestely koon mukaan, jotta tietäs edes mitä meillä on, ja mitä tarvii hankki, pyykkien silitysVuori, lakanapyykin ja peittojen pesua, vaatehuoneen, vinttien ja kodinhoitohuoneen siivousta, kaikenlaista hankintaa sisälle ja ulos, valokuvien teettämistä ja cd.lle tallentamista, papereiden järjestelyä ja mapittamista, muutamien taulujen seinään laittamista (joo, ollaan asuttu jo 1,5v, hidas hämäläinen...), yms. miljoona pientä asiaa ja homma jotka ovat jääneet roikkumaan kuukausien ajaksi syystä etten vaan ole saanut aikaiseksi. Mutta Nyt aloitan! Mua alko just kyllästyttää tämä oma laiskuus. Tämä draivi on käytettävä hyväksi...

Sori omanapainen viesti, jokainen kaksi ajatusta pyörii nyt oman itsen ympärillä....

äitikuu

Vierailija
20/31 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, laitathan Enkeli sen suklaakakkuohjeen tänne pliis, meille tulee viikonloppuna vieraita ja voisin kokeilla jotain uutta reseptiä.

takas silittämään, vuori pienentynyt jo 2/100.

aamuvirkku äk, joka joutuu menemään kai kohta jo päiväunille.... ;)