Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin pettynyt lapsemme isovanhempiin!

Vierailija
25.04.2021 |

Meidän alle 2-vuotias ei ole nähnyt toisia isovanhempiaan yli puoleen vuoteen. Isovanhemmat vetoavat kotonaan, mutta käyvät kuitenkin muilla sukulaisillaan kylässä ihan normaalisti. Olemme kertoneet, että voisimme olla vaikka karanteenissa, jotta tapaaminen onnistuisi, mutta tämäkään ei kuulemma onnistu, sillä kerrostalossa voisi rappukäytävässä törmätä johonkin ihmiseen. Miehen muita sisaruksia näkevät kyllä säännöllisesti...Meille on tulossa toinen lapsi ja harmittaa jo valmiiksi ajatus siitä, että milloinhan isovanhempia kiinnostaisi nähdä vauvaamme. Ei edes ajatusta siitä, että voisivat tulla hoitamaan esikoistamme synnytyksen ajaksi. Tekisi mieli sanoa heille suorat sanat, että näyttää siltä, ettette halua olla tekemisissä perheemme kanssa. Argh! Oli pakko avautua!

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n miehen sisarukset ovat lapsettomia, pyytäkää hoitoapua joltain heistä.  Ylipäänsä, pitää puhua asiasta.  Isovanhemmilta voi ihan asiallisesti kysyä, ottaisivatko lapsen hoitoon, haluaisivatko tulla kylään, haluaisivatko tavata lasta jne.  

Vierailija
62/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,  minä voin myöntää suoraan, että inhoan vävyäni, kaiken sen jälkeen mitä tyttärelleni teki.  Onneksi onkin jo ex-vävy, koska ovat eronneet.

Mutta lapsia hoidan.  Lapset on ihania eikä he ole syyllisiä mihinkään.   En ole vävyn kanssa riidoissa, pysyttelen neutraalina juuri lasten takia, eli olen puheyhteydessä, jos tarvitsee.  Ei ole suuremmin kyllä tarvinnut.  Lapset ovat ihania ja heitä hoidan, autan ja rakastan.  

En oikein ymmärrä niitä isovanhempia, jotka ei yhtään ole lapsenlapsistaan kiinnostuneita eivätkä koskaan halua heitä hoitaa.  Mutta ihmiset on erilaisia.  Ja pitää kai sekin vielä sanoa (vaikka ei saisi), että jotkut lapset voi olla aika rasittavia.  En yhtään ihmettele, ettei vanhempi ihminen enää jaksa, jos se pikkuriiviö vie kaikki voimat.  Sellaisiakin on.  Eli sitten vaan vähän pienemmissä annoksissa sitä lasten hoitamista, niin isovanhemmatkin voi paremmin jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on eniten näkökulmaa siihen, miksi appivanhempasi eivät halua olla perheesi kanssa tekemisissä? Mitä itse veikkaat?