Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaadoin miehen kaljat lavuaariin

Vierailija
25.04.2021 |

Olen raskaana, ja ollaan yhdessä sovittu, että alkoholia vähennetään. Mies on aiemmin juonut enemmänkin, nyt on lopettanut arkitissuttelun jo ennen raskautta. Joka viikonloppu nyt on kuitenkin pitänyt ottaa.

Kaveri oli eilen käymässä, jonka takia katsoin muutaman oluen läpi sormien. Kuitenkin nukkumaanmenoni jälkeen oli jatkanut juomista. Heräsin yöllä kun tölkki sihahti, ja kuin ohjus otin tölkin miehen kädestä ja kaadoin sen pois. Kaadoin myös kaikki juomat jääkaapista miehen ollessa huuli pyöreänä.

Tuli sitten nukkumaan, ja ei aamulla maininnut sanaakaan asiasta. Puhunut kyllä muita, mutta itse olen lepäillyt jaksamatta puhua.

Nyt lähti kuitenkin tämän saman kaverin kanssa ulos viettämään aikaa.

Kiitos. Halusin vain avautua

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä siinä herätessä sadasosasekunnissa tajusit, että klo on sata ja että mies on juonut useita lisää? Jos aina lähtee kavereiden kanssa ja juominen lapasesta, se on sitten eri. Mutta kiehahtaminen ja viinan kaataminen lavuaariin ei ole ratkaisu.

Siitä, että sama on nähty ennenkin. Tietenkin oli pieni toivo siitä, että aavistus olisi mennyt pieleen. Voi kun voisinkin elää rauhassa alkoholin suhteen. Että välillä voisi juhliessa ottaa enemmänkin, ja silloin tällöin maistella kohtuudella. Jos ei olisi lukemattomia pettymyksiä ja lupauksia selvistä viikoista/lauantaista takana, tuskin olisi tätä edes tapahtunut.

En edes osaa kuvitella millaista on suhteessa tasa-arvoinen alkoholin käyttö, tai miltä tuntuu toivottaa hyvällä mielellä vilpittömästi miehelle hauskaa ryyppy iltaa. Luottaen ettei mene överiksi ja aamuun asti, tai ilman pelkoa siitä, että miehen saa kiinni vasta seuraavana iltana, kun on aamulla jäänyt kaverille nukkumaan.

Muutamia vuosia sitten tykkäsin itsekin ottaa enemmän, laitetaan nuoruuden piikkiin, mutta silloinkin oli jo aavistus ikävästä. Miehen oli aina pakko olla illan viimeinen hereillä, ja aina ottaa enemmän kun muiden. Myös syömistä on aina säästelty, että tulisi parempi känni. Itse sitten lopetin sen juhlimisen kun alkoi arki ja huomasin sen vaikuttavan negatiivisesti jaksamiseen.

Muutama vuosi sitten alkoholia nostettiin korokkeelle, ja aina jos mentiin ihan minne tahansa, oli oltava kaljaa. Oli myös niin siistiä aina olla se tölkki kädessä. Jos oli tilaisuus, ettei voi juoda, niin sitten kieltäytyi lähtemästä, kun ei ole hauskaa kuitenkaan.

Nyt on tajunnut, että alkoholismiin taitaa taipua, ja ymmärtää kuluttavansa/kuluttaneensa sitä paljon. Kai se asian ymmärtäminenkin jo jotain on.

Ap

Vierailija
42/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Mies jätti jo emakon. Torstaina hakee kamppeensa tai pistää muijan pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin aikanani naimisiin ja tein jopa lapsia miehen kanssa, joka oli aina joka porukasta se, joka joi niin kauan kuin viina loppui tai kunnes sammui. Joka kerta kun lähti ulos, tiesin, ettei tule ennen neljää kotiin, ja jos olimme juhlissa yhdessä, ei koskaan lähtenyt kotiin silloin kun pyysin, vaan jäi juhliin vaikka minä olisin lähtenyt. Ja jos olimme sopineet, että hän toimii kuskina, taksilla tultiin aina eli hän ei toisin sanoen koskaan osannut olla juomatta tai ottaa kohtuudella. Juominen ei ollut jokaviikonloppuista, mutta aina jos joi, veti överit. 15 vuotta sitä katselin ja lopulta lähdin.

Nykyinen mieheni käyttää kyllä alkoholia, mutten ole 10-vuotisen suhteemme aikana nähnyt häntä koskaan kunnolla humalassa eikä ikinä tarvitse pelätä, missä kunnossa ja kuinka myöhään hän konttaa kotiin, vaikka lähtisi kavereiden kanssa johonkin tai olisi työpaikan juhlat tms. Hän tulee aina hyvässä kunnossa kotiin silloin kun on luvannut. Nyt kun on alkoholiongelmaton mies, en voi käsittää, miksi kärsin alkoholistin kanssa niin pitkään.

Mieti ap tarkkaan, millaista elämää haluat elää.

Vierailija
44/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta näyttää tilanne. Mies on riippuvainen alkoholista. Hänen pitäisi keskittyä omaan perheeseen. Vaikeudet eivät ole vain tässä ja nyt vaan ne tulevat jatkumaan teidän elämässä alkoholin takia. Aina löytyy joka kaveri joka vie häntä. Ja hän on vietävissä.

Ehkä on viisasta tehdä jo nyt jotain asian eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme