Olen kaupan kassa, ja sunnuntainakin yli 50% asiakkaista ostaa alkoholia
Ei mene hyvin tällä maalla. Sama juttu maanantaisin.
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei taida olla missään kaupungin parhaan asuinalueen kaupassa. Itse käyn oman kaupungin monissa eri ruokakaupoissa. Huonommilla alueilla yleisin eväs on juuri kalja. Paremmilla alueilla ei samaa nää.
Köyhät käy ostaan viimeisillä rahoilla kaljaa. Itsellä on paljon tuttuja jotka tilaa Saksasta useamman kuukauden kestävät satsit ja maksaa n. 1/3 osan siitä mitä täällä kaupoissa.
Ja osa niistä tutuistasi korkkaa niitä oluita vähän turhankin usein ja turhan monta. Koska niitä on aina nurkassa houkuttelemassa. Tätä on nähty vähän liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla, mitä kaupan kassan tehtäväkuvaan on kirjoitettu.
Onko niin, että
"Tehtäväkuvaan kuuluu
- asiakkaiden ostosten kommentointi asiakkaalle ostamisen yhteydessä,
- asiakkaiden ostosten raportointi ja taivastelu anonyymillä nettipalstalla".
En oikein usko.
Hoida kuule kassa ne työt, joista sinulle palkka maksetaan. Muut hommat - kuten moralisoinnin ja sosiaalihuollon - voit jättää niille, joille se kuuluu. Eli vaikkapa papeille ja kunnan sosiaalityöntekijöille.
Suurin sosiaalihuollon rahoittama ryhmä on Suomessa varmaan alkoholistit. Ainoa hyötyjä koko touhusta on vain alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat.
No etpä sinäkään kovin terveeltä vaikuta, ajatteletko mitään muuta kuin kannabista. Etpä tietenkään ole mitenkään riippuvainen siitä...
Etkö vieläkään osaa muuta kuin haukkua toisia? Sekö on mielestäsi keskustelua?
Kannabisriippuvuus ei ole edes kahvin veroinen, niille joille se edes tulee. Alkoholiriippuvuus tappaa, kannabisriippuvuus ei. Kannabis on myös vähähaittaisin, alkoholi taas haitallisin.
Minäkin olen ollut kassalla joskus. Tavallisimmin sunnuntaisin olutta osteli keski-iän ylittänyt naishenkilö. Ja aina oli palautuskuitti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei taida olla missään kaupungin parhaan asuinalueen kaupassa. Itse käyn oman kaupungin monissa eri ruokakaupoissa. Huonommilla alueilla yleisin eväs on juuri kalja. Paremmilla alueilla ei samaa nää.
Köyhät käy ostaan viimeisillä rahoilla kaljaa. Itsellä on paljon tuttuja jotka tilaa Saksasta useamman kuukauden kestävät satsit ja maksaa n. 1/3 osan siitä mitä täällä kaupoissa.
sosiaalitoimi rahoittaa juomisen, alkoholihaitat jäävät veronmaksajien maksettaviksi ja kaiken rahallisen hyödyn saa vieras valtio.
vieläkö touhuun saisi aikaan kieromman kuvion?
Vuorotyöläiset voi käydä alkossa tai ostaa olutta kaupasta keskellä viikkoa. Ja alkossakin kannattaa käydä jo viikolla jos viikonloppuna olis viinipullon tarvetta, mitä sinne jonottamaan pe klo 17.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ei pitäisi olla sallittua ostaa viinaa sunnuntaisin.
Ei se Suomessa olekaan.
Itse käyn Alkossa aina keskiviikkoisin, kun käyn kaupassa. Olen ajatellut, että ei ketään kiinnosta, minä päivänä viinini haen, mutta ilmeisesti ole ollut väärässä.
Kannattaa muistaa, että alkoholi tuhoaa lopulta noin viidenneksen kokeilijoistaan, ja alkoholin aiheuttama riippuvuus on heroiinin luokkaa vaikka syntyykin toki paljon hitaammin. Myös huumeita kokeillaan aina ensimmäistä kertaa kännissä, ja mitä enemmän nuorien keskuudessa esiintyy alkoholin käyttöä, sen enemmän on myös huumekokeilujakin.
Alkoholin juomisen ja ostamisen voisi kieltää loppuiäksi henkilöiltä, jotka ovat syyllistyneet vakavaan väkivaltarikokseen päihtyneenä. Juomisesta kiinni jäämisestä voisi olla sakkona tukirahoista (koska ei sellainen luuseri töitä tee) tietyn prosentin ulosmittaaminem vuoden ajaksi. Ei taas vähä-älyisen rikollisen kaljahammasta kolota vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin just hakee pari bisseä ja paketin makkaraa. Aattelin pienet ilta grillaukset tässä pistää tulille rankkojen pihahommien jälkeen.
Eikö grillimakkarasta voi nauttia ilman alkoholia?
Ja mitä ihmettä se typerä pelle sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sosiaalitoimi rahoittaa juomisen, alkoholihaitat jäävät veronmaksajien maksettaviksi ja kaiken rahallisen hyödyn saa vieras valtio.
Alkoholikauppiailla on kyllä hyvin "pullat uunissa". Saa tappaa ja ryöstää riippuvuutta aiheuttavalla pesuaineella ihmisiä niin paljon kuin sielu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholikauppiailla on kyllä hyvin "pullat uunissa". Saa tappaa ja ryöstää riippuvuutta aiheuttavalla pesuaineella ihmisiä niin paljon kuin sielu sietää.
Alkoholin ja tupakan kauppiaat ovat myös vuosikymmeniä rahoittaneet ns. huumevalistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin ja tupakan kauppiaat ovat myös vuosikymmeniä rahoittaneet ns. huumevalistusta.
Eli lähinnä kannabiksen vastustamista.
En ole kaupan kassa, mutta ihan lähikaupan kassajonossa ihmetellyt kaikenikäisten kaljanoston määrää. Ei sinänsä toisten ostokset kiinnosta, mutta onhan tuo ilmiönä aika huolestuttava.
Tämäkin kassatyttö on saanut kaljamooseksilta oikean paskamyrskyn silmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko ja Urheilu-huumevalistussivuja sponsoroi Sinebrychoff. Uskoa, urheilua ja kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kaupan kassa, mutta ihan lähikaupan kassajonossa ihmetellyt kaikenikäisten kaljanoston määrää. Ei sinänsä toisten ostokset kiinnosta, mutta onhan tuo ilmiönä aika huolestuttava.
Monissa kaupoissa kaljat on sijoitettu kassojen lähelle, että tulee impulssiostoksia tehtyä vielä kassajonossa.
Kaverini, joks sairastaa kroonista lihaksia surkastuttavaa sairautta, juo olutta hieman vain maun vuoksi.
Eli laatikon(24 tölkkiä)per päivä niin kauan kuin rahaa riittää, eli yleensä 2 viikkoa kuukaudesta. Joskus, kun rahaa järjestyy, menee toistakin kuukautta oluen mausta nautiskellen.
Hän on erittäin vihoinen näille kyylääjille, jotka väittävät pienen oluen nautiskelun olevan juopottelua.
Naapurin rekkayrittäjäkin varmasti juo enemmän kuin hän!
En ole ostanut kaupasta tai alkosta alkoholituotteita aikoihin, mutta ei maailma ole minua siitä palkinnut. Työttömyyttä ja sairauksia vaan.