Mitä ratkiriemukasta aiot tehdä vappuna?
Itse ajattelin puhaltaa ilmapallon, koristella keittiön pöydän serpentiinillä ja katsoa telkkarista mitä sieltä tulee.
Kommentit (400)
Ainoo vapaa tällä viikolla niin ajattelin repiä 5 puun kannot ja juuret. Ja jahka ne lähtevät irti sovinnolla ja aikaa jää (mitä epäilen) levitän kankaan ja päälle sorat.
Ostan sipsejä, dippiä ja limsaa. Tätä en normaalisti tee. Ruuaksi voisin tehdä smash burgereita. Jos löydän kaapeista ilmapalloja, voisin puhaltaa nekin. Yleensä olen tehnyt simaa, mutta tänä vuonna voisin ostaa jonkun valmiin. :)
Muistelen kaiholla vappujuhlia silloin kun lapset oli pieniä. Oli päiväkodin tai koulun naamiaiset, tehtiin pukuja, viettivät juhlia, otettiin kuvia. Aattona käytiin lakittamassa ensin itsemme, korkattiin piccolot, ajettiin kotiin. Lapsilla oli edelleen sielläkin juhla serkkujensa kanssa, syötiin munkkeja ja kakkua ja salaattia (tippaleivät ei kuulu meidän vappuun). Kun lapset oli nukkumassa suurin osa aikuisista juhlijoista veti lärvit. Kaksi oli kuivilla, koska asuttiin ns. mettässä, että jos jotain tapahtuu, on kuski.
Muistelen juu, ja sitten asetun omaan vappuiluuni. Päivällä lenkki, hiki, sauna ja uinti. Sitten tuomisten kanssa kaverin mökille, missä syömme, korkkaamme skumpat, höpöttelemme, pelailemme ehkä pelejä ja laulamme karaokea. Enimmät porukat on pöhnissään, paitsi tänä vuonna jälleen yksi pariskunta odottelee lapsenlapsen takia selvin päin. Eli tää aaton kuvio on melko sama kuin aikanaan.
Vappupäivänä emme kumminkaan enää vaivaudu sen enempää piknikeille kuin Tivoliin, kuten aikanaan. Nuoret saavat mennä Tivoliin ihan itse lapsineen. Meidän aineenvaihdunta on hidastunut ja krapulat tulee kovempina, joten edeltävänä iltana juodut yksi kuohuviini, kolme valkkaria, jälkiruokakonjakki ja sen jälkee laulaessa nautitu kolme olutta vievät meidät suoraan Danten helvetin tasolle kahdeksan.
Sieltä on vaikea selvitä. Onneksi on ne kaverit.
Erilaisilla vappupilleillä voisi pitää parvekkeilta lyhyen kevätkonsertin. Mikä laulu sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Muistelen kaiholla vappujuhlia silloin kun lapset oli pieniä. Oli päiväkodin tai koulun naamiaiset, tehtiin pukuja, viettivät juhlia, otettiin kuvia. Aattona käytiin lakittamassa ensin itsemme, korkattiin piccolot, ajettiin kotiin. Lapsilla oli edelleen sielläkin juhla serkkujensa kanssa, syötiin munkkeja ja kakkua ja salaattia (tippaleivät ei kuulu meidän vappuun). Kun lapset oli nukkumassa suurin osa aikuisista juhlijoista veti lärvit. Kaksi oli kuivilla, koska asuttiin ns. mettässä, että jos jotain tapahtuu, on kuski.
Muistelen juu, ja sitten asetun omaan vappuiluuni. Päivällä lenkki, hiki, sauna ja uinti. Sitten tuomisten kanssa kaverin mökille, missä syömme, korkkaamme skumpat, höpöttelemme, pelailemme ehkä pelejä ja laulamme karaokea. Enimmät porukat on pöhnissään, paitsi tänä vuonna jälleen yksi pariskunta odottelee lapsenlapsen takia selvin päin. Eli tää aaton kuvio on melko sama kuin aikanaan.
Vappupäivänä emme kumminkaan enää vaivaudu sen enempää piknikeille kuin Tivoliin, kuten aikanaan. Nuoret saavat mennä Tivoliin ihan itse lapsineen. Meidän aineenvaihdunta on hidastunut ja krapulat tulee kovempina, joten edeltävänä iltana juodut yksi kuohuviini, kolme valkkaria, jälkiruokakonjakki ja sen jälkee laulaessa nautitu kolme olutta vievät meidät suoraan Danten helvetin tasolle kahdeksan.
Sieltä on vaikea selvitä. Onneksi on ne kaverit.
Kööpenhaminan Tivoliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin luukuttaa koko vapun aamusta iltaan lempibiisiäni:
Ja laulaa samalla täysillä mukana:
Ei ystäväni, ei synny rakkaus maailmaan odottaessasi taivaan armoa, vallanpitäjien sääliä. Ei, ystäväni, niin kauan kuin leivästä jää reikä leipojan käteen, jääköön rakkaudesta puhuminen pastorien houreiksi!
Pitäkööt leijonat makeiskorinsa, puolueettomat humanistit korulauseensa! Tätä vääryyttä vastaan ei taistella kukkasin. Tätä verta ei pysäytä pehmeä myötätunto. Nälkäisten vatsat eivät suudelmista täyty.
Kenen joukoissa seisot? Kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta, ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa. Kenen joukoissa seisot?
Kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta, ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.
Hyvä biisi.
Aion kokeilla tippaleipien tekemistä.
Siinäpä jännitystä kerrakseen.
En ole ikinä tehnyt simaa.
Jospa sitä sitten. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Toivon että eräs seurueessamme oleva nainen joisi itsensä humalaan niin pääsen pukille.
Vedän teekkariskotsan päähän ja kävelen kylmiä ja hyisentuulisia merenrantoja Lauttasaaressa kuten joka ikinen päivä viimeisen vuoden ajan. Viime vuonna jaksoin ilahduttaa miestä + teinejäni (3) omatekoisella lime-vappusimalla, tänä vuonna en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin eilen lasten kanssa varaslähdön vappuun varsin riehakkaasti: päätin, että nyt mukulat mukaan ja tehdään tippaleipiä. Vispattiin yhdessä taikina, lapset käskin ovelta katsomaan, minä paistoin, tulos: kummallisia läjiä puoliraakaa/puolikärventynyttä taikinaa ja kauhea rasvankäry keittiössä. Lapset (5, 8, 9v) parkuivat ovenraossa, palohälytin kirkui ja mä sain näpeilleni kipeästi kuumaa höyryä. Mies hyökkäsi paikalle ja heitti pyyhkeen höyryävän kasarin päälle. Että näin alkoi ratkiriemukas vappuviikko meillä.
En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään tekevän tippaleipiä itse.
Siirry munkkeihin. Maistuvat lapsillekin varmaan paremmin kuin tippaleivät. Ja muistaakseni aika helppoja tehdäkin. (Ei, en ole koskaan tehnyt munkkitaikinaa, mutta kotona joskus vahdin niiden paistumista ja pyöritin sokerissa. Hoitelin osaltani ahkerasti syömispuolta.)
Minä en ole kuullut mutta kyllä NÄHNYT: Äiti teki vapuksi sekä tippaleipiä että rosetteja ynnä SPUTNIK-munkkeja... Itse olen tunari, ostan kaupasta.
Nakkeja, itsetehtyä perunasalaatteja ja aperol spritzejä :D
Kelpaa vietellä perinteeksi muodostunutta grillikauden avausta, sopivassa suhteessa ruokaa ja jotain juotavaakin :) Muutoin aika normaali viikonloppu ilman erikoisuuksia.
Puin nyrkkiä pilvelle. Ei tässä kai muuta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin eilen lasten kanssa varaslähdön vappuun varsin riehakkaasti: päätin, että nyt mukulat mukaan ja tehdään tippaleipiä. Vispattiin yhdessä taikina, lapset käskin ovelta katsomaan, minä paistoin, tulos: kummallisia läjiä puoliraakaa/puolikärventynyttä taikinaa ja kauhea rasvankäry keittiössä. Lapset (5, 8, 9v) parkuivat ovenraossa, palohälytin kirkui ja mä sain näpeilleni kipeästi kuumaa höyryä. Mies hyökkäsi paikalle ja heitti pyyhkeen höyryävän kasarin päälle. Että näin alkoi ratkiriemukas vappuviikko meillä.
En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään tekevän tippaleipiä itse.
Siirry munkkeihin. Maistuvat lapsillekin varmaan paremmin kuin tippaleivät. Ja muistaakseni aika helppoja tehdäkin. (Ei, en ole koskaan tehnyt munkkitaikinaa, mutta kotona joskus vahdin niiden paistumista ja pyöritin sokerissa. Hoitelin osaltani ahkerasti syömispuolta.)
En ole minäkään kuullut itsetehdyistä tippaleivistä; se oli syynä kokeiluhaluihini. Ei ostetutkaan tippaleivät meillä maistu. Munkkeja paistetaan ja simaa kaupasta. Lapsille ilmapalloja. Oleillaan.
Olisin juhlinut vappua 20 v tauon jälkeen jos kommarihallitus olisi kaatunut.
Voisin poikkeuksellisesti käydä kuuntelemassa puolueiden johtajien vappupuheita mikäli hallitus hajoaa