Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että pojille löytyy todella huonosti vaatteita kirpparilta?

Vierailija
15.08.2006 |

Isompien vaatteet tajuan, koska pojat kuluttavat niitä niin paljon ettei niistä jää oikein mitään myyntiin. Mutta myöskään vauvoille ei löydy oikein mitään. Tyttöjen vaatteita onkin sitten pilvin pimein ja toinen toistaan söpömpiä.

Tämä siis kirppareilla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset ostavat tytöille enmmän vaatteita, koska niiden valikoima on isompi ja tytölle voi hyvällä mielellä ostaa söpöilyvaatteita.

Eli valikoima on pientä ja ihmiset eivät halua satsata poikien vaatteisiin. Kun pojille on jotain kivaa kirpparilla tarjolla ei niistäkään haluta maksaa mitään. Kun nehän tulee vaan pojalle.

Mä en tunne yhtään vanhempaa, joka ostaisi vaatteet " vaan" pojalle :o

Vierailija
2/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on,että kyllä niitä söpöjä vaatteita löytyy Suomestakin pojallekkin. Töitä niiden eteen joutuu kuitenkin tekemään.

Ihan HM,lindex ym linjalla suurin osa vaatteista on monsteri-örkki-spiredman-linjaa ja sitten joukossa on muutama niitä helmiä,jotka useinmiten sitten loppuu kaupoista pikavauhtia,kun äidit oikeasti haluaa ostaa sellaisia eikä pukea 2-3v söpöläistänsä kokovartalospidermaniksi...

Ja tuo on muuten totta,ett' tyttöjen t-paidan on paaaaaljon pienempiä kuin poikein,samoin on´muidenkin paitojen laita. Olen ostanut pojalle (vaate koko 92/98) muutaman unisex-tyylisen vaatteen tyttöjen puolelta ja olen joutunut ostamaan 104/110 kokoa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkikset, jakut jne.. joita ei voi pojalle ostaa. Tyttöjen vaatteissa värit ja kuosit ovat huokuttelevampia ja iloisempia. Itse kun olen hurjan romanttinen, niin näen vain sitä vaaleanpunaista ja kukkaa :)

Mutta kyllä mä pojallenikin olen kaupoista ja kirppareiltakin (pk-seutu) löytänyt paljon vaatteita. Itsekun olen myynyt kirpparilla, niin poikien vaatteet menee nopsempaan kaupaksi.

Meillä siis keskimmäinen poika, eikä tullut mieleenkään käyttää yhtään hänen vaatettaan tälle kuopus neidille. Kyllä mun mielestä tyttöjen ja poikien vaatteet ovat erikseen - jo vauvana.

Vierailija
4/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen yrittänyt poikani (nyt jo 7v) vaatteita myydä kirpparilla ja halvalla siis. Vaatteet hyväkuntoisia ja muodikkaita mutta eipä mene kaupaksi. Pari vuotta nyttenkin jotkut lojunut mun kirppis säkissä, ja jos ei seuraavalla kerrallakaan mene kaupaksi kai se on pakko viedä UFF:in laatikkoon että saa pois kaapista..

Turhauttavaa..

Ja yleensä olen käynyt myymässä Vantaan Tikkurilan kirppiksellä Minttutiellä. Ihan hyvä paikka siis.

Vierailija
5/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmettelen kyllä miksi ei ole mennyt,joko hinta on kuitenkin liian kova,vaatteet ei ole hyväkuntoisia tai ne on rumia??

Vierailija
6/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat vain yhden lapsen käyttämiä sillä niiden värit ovat sellaisia jotka haalistuvat yhdessä pesussa ja esim pienet haalistuma konttauksen jäljiltä näkyvät tumman sinisessä mutta eivät esim vaalean punaisessa. Beiget ja vaalean siniset poikien vaatteet menevät hyvin kaupaksi pojillakin. Tytöillä menevät kaikki, jopa nekin jotka on jo ostettu kirppikseltä ja sen jälkeen käytetty 2 lapsella...

t. kahden tytön ja kahden pojan äiti

Vierailija
7/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoo kahden ja toivottavasti vielä kolmannenkin äiti

Vierailija
8/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaa joutuukin näkemään. Mutta kun pojat kasvavat, he vaatteiden myyjien mielestä ilmeisesti katoavat tästä maailmasta. 10 vuoden molemmin puolin oleville suomalaispojille ei ihan oikeasti tunnuta myyvän mitään muita kuin verkkapukuja, lenkkareita, mahdollisesti farkkuja ja college-paitoja. Mikään ei ole enemmän tuskaa kuin yrittää löytää sen ikäiselle siistimpää tai juhlavaatetta. Jotenkin tuntuu, että poikien olisi tarkoitus hypätä jopa kengissä suoraan koosta 34-35 kokoon 41, siltä väliltä löytää lähinnä lenkkareita ja kumisaappaita. Tai ehkä kyse on siitä, että kauppiaat ja vaatevalmistajat uskovat, että esiteini-ikäistä poikaa ei muutenkaan voi viedä mihinkään julkiselle paikalle, vaan niitä pidetään kotona komerossa piilossa ja välillä päästetään jaloittelemaan urheilukentälle. Siinä tapauksessa vaatevalikoima on ymmärrettävä.

Vierailija
9/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parilla eurolla housuja, t-paitoja eurolla, hyviä kenkiä 5 eurolla.. sitten ne missä kulutuksen jälkiä toki halvemmalla. Ja mulla myydessä harva edes katselee poikien vaatteita..

juuri muistin että pitääpäs kokeilla ensi kerralla täällä asuinpaikkakunnallani olevaa uutta lastenvaatekirppistä, joka tosiaan myy vain lastentarvikkeita. Se on kylläkin itsepalveukirppis, ja pöytä maksaa 27e. Aikas kallista sekin. Saa monta vaatetta myydä että pääsee omilleen.........

Vierailija
10/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saan hänelle vielä vaatteet valita! Juuri viikonloppuna myin kirppiksellä hänen vanhoja vaatteitaan, ja todella hyvin menivät kaupaksi. Poika on leikki-ikäinen.

Vanhimmalla pojallani on suhteessa vähän vaatteita, kun hän ei niistä juuri välitä ja on kranttu niiden suhteen. Vaatteita on hänellä tarpeeksi, muttei valtavaa varastoa. Nämä vaatteet ovat yleensä niin kuluneita, etten niitä enää kirppikselle vie.

Tän nuorimman vaatteet vaihdetaan joka päivä, kun likaantuvat leikeissä ja housuja on ulkohousut ja sisähousut. Ja shortseja, housuja, paitoja lyhythihaisina ja pitkähihaisina riittää valittavaksi asti.

Hänen vaatteissaan ei ole spidermaneja, liekkejä tms. hirviöitä, mitä nyt bionicle paidoissa joitain kuvia.

Klassista perusvaatetta. Ja hyvin löytyy pojillekin kaupoista! Juuri eilen kävin ja nyt oli Kapp Ahliinkin tullut ihan mukavan näköisiä. En ole vuosikausiin sieltä kivoja lastenvaatteita löytänyt.

Vierailija
11/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin mielelläni pojilleni kivoja vaatteita mutta ei löydy ei. Usein joudun tulemaan tyhjin käsin kotiin kun ne muutamat kaupoista löytyvät on niin ankeita :(

Eipä niitä vaatteita niin paljon sitten kirpparillekaan päädy...

Vierailija
12/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenvuotias poika siis joka EI halua mainostaa urheilujoukkueita, vaatefirmoja eikä ylipäänsä mitään örvelöä saa olla vaatteissa, mutta jonkin väriset ne sais olla, mudanharmaa ja kakanruskea eivät pojan mielestä ole värejä...HM:ltä löytyy joskus merkittömiä vaatteita tai sellasia mistä saa raksittua merkit irti, mutta ankeeta on pukeminen!

Vierailija
13/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyisi 80-86cm pojan vaatetta. Toppavaatteet ovat jo menneet mutta paitaa. housua, hattuja jne vielä löytyy :) Löytyy kyllä myös 116-122cm tytön vaatetta ym.

Vierailija
14/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita, koska " pojille ei saa mitään kivaa" . eli siis syynä voi olla myös se, että tytöille ostetaan enemmän vaatteita.

Vierailija
15/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirppiksillä viikottain ja ostan aina kun jotain kivaa löydän, vaikka olisivatkin sopivia vasta vuosien päästä. Hintaakin toki katson, mutta se ei ole se ykköskriteeri. Jos vaan jotain kivaa löytyy, yleensä sen ostan. Ja yleensä se mitä löytyy, on tumman sinistä.. Örkkijuttuja en osta, kun lapsi ei vielä niitä osaa haluta.

Mutta ei hyvää lupaa kirppistulevaisuus, kun joku tässä ketjussa kirjoitti, että about 10-vuotiaalle ei meinaa löytyä yhtikäs mitään. Voi harmi..

Vierailija
16/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ei hyvää lupaa kirppistulevaisuus, kun joku tässä ketjussa kirjoitti, että about 10-vuotiaalle ei meinaa löytyä yhtikäs mitään. Voi harmi..

Vierailija
17/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kohta 5v poika jolle jonkin verran olen löytänyt PAITOJA kirpputorilta, ainakin tähän saakka. Housuja nyt ei tän ikäiselle enää löydy, ymmärrettävistä syistä.

Toiselle pojalleni, 6kk en ole juuri mitään somaa/hienoa vauvanvaatetta löytänyt, en kirpputorilta enkä edes kaupoista! Ihme ja kumma, koska esikoisen aikana esim. kaupoissa oli tosi söpöjä potkareita... Nykyään Henkalla ja Maukalla ja muissa ruotsalaisketjuissa ei ole myytävänä vauvoille mitään potkareita vaan FARKKUJA ja paitoja ja jonkin verran bodeja. KappAhlissa oli jopa keväällä tosi vähän bodeja, pelkkiä paitoja oli myytävänä pienelle vauvalle. Minusta taas paidat eivät sovi vauvalle, selkä jää liian paljaaksi.

No olen sitten yrittänyt kirppareilta etsiä, mutta aika huonoin tuloksin. En mä ymmärrä mihin kaikki somat poikien vauvanvaatteet ovat kadonneet??

Ja paikkakunta miltä etsin on Vaasa.

Vierailija
18/30 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www_barnets-abc_dk (korvaa alavaiiva pisteellä)

Valitse Bornetoj ja sitten vaan klikkailemaan nettikauppoja läpi. Tanskalaisten vaatteiden koot ovat olleet suht pieniä ja itse ostan aina yhden koon suuremman kuin muuten ostaisin (esim poika 117 cm pitkä ja Suomessa ostaisin koon 122 cm mutta nyt ostan 128 cm).

Näissä nettikaupoissa on valikoimaa todella paljon tyylistä toiseen, joten kannattaa vaan käyttää aikaa eri merkkien klikkailuun. Yksi jota voisit katsoa aluksi on IdaT ja Katvig sekä Ej Sikke Lej.

Hauskaa nojatuoliostamista, itse en viitsi enää koluta putiikkeja, kun netistä ostaminen on niin paljon nopeampaa ja helpompaa.

Vierailija:

Kerrotko osoitteen mistä tilasit ja ovatko kokomerkinnät samoja kuin Suomessa toivoo kahden ja toivottavasti vielä kolmannenkin äiti

Vierailija
19/30 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen jolla on poika ja tyttö tietää asian..

Vierailija
20/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihmiset ostavat lahjaksikin vaatteita enemmän silloin kun ostavat tytöille. Pojille ostetaan leluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän