Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys on ihmisen tärkein ominaisuus

Vierailija
25.04.2021 |

Yksilötasolla tietenkin moni muukin seikka vaikuttaa. Jopa sattuma.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006504322.html
Peritty älykkyys selittää ihmisen elämänkulkua paremmin kuin sosiaaliluokka. Tätä ei ole soveliasta sanoa ääneen – edes tieteessä, sanoo psykologian professori Markus Jokela.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on yliarvostettua. Tärkeintä on empaattisuus, ihmissuhdetaidot ja (osaa asettua toisen asemaan). 

Vierailija
22/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet älykkäät on surkeita sosiaalisissa taidoissa,

Ja se on hankala yhtälö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden määrittäminen onkin melko hankalaa. On niin monenlaista älykkyyttä. Itse olen pohdiskellut että yksi parhaista ominaisuuksista on kyky ennakoida asioita. Asiat onnistuu, kun niitä pohjustaa ja funtsii etukäteen.

En siis lukenut maksumuurin takia artikkelia.

Vierailija
24/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan fyysinen terveys. En ottaisi Hawkinsin aivoja mikäli valintana olisi muuten hänen kohtalonsa.

mies53v

Vierailija
25/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden määrittäminen onkin melko hankalaa. On niin monenlaista älykkyyttä. Itse olen pohdiskellut että yksi parhaista ominaisuuksista on kyky ennakoida asioita. Asiat onnistuu, kun niitä pohjustaa ja funtsii etukäteen.

Toiset taas selvittävät asiat sellaisina kuin ne tulee eteen sen kummemmin etukäteen miettimättä.

Onkin sanonta: viisas välttää tilanteet jotka nokkela selvittää

Vierailija
26/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti esim Hawkingin teorioilla on suuri arvo ihmiskunnan pitkässä juoksussa jne, mutta tavallisen Maijan ja Matin elämään ei hänen älykkyytensä vaikuta millään lailla. Ei siis hyödytä yhteisöä juuri nyt.

Empatia-taitoinen vanhempi taas kasvattaa onnistuneesti lastaan, lapsen kannalta tärkeämpi ominaisuus ja kantaa lapsen suotuisaan suuntaan, mahdollisesti älynlahjojaan käyttämään..

Kaikella on arvonsa, tavallaan pöhköä arvottaa.

Vierailija
27/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset taas selvittävät asiat sellaisina kuin ne tulee eteen sen kummemmin etukäteen miettimättä.

Onkin sanonta: viisas välttää tilanteet jotka nokkela selvittää

Ja moni kompuroi kerta toisensa jälkeen. Ihmisinä ollaan erilaisia ja se onkin ihmiskunnan menestyksen avain.

Vierailija
28/29 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden määrittäminen onkin melko hankalaa. On niin monenlaista älykkyyttä.

Itse asiassa ei ole. Voi kunpa ihmiset lopettaisivat tämän höpöhöpön toistamisen. Älykkyyden määrittäminen ja mittaaminen on todella helppoa. Mutta kun kenenkään mieltä ei saa pahoittaa, eikä ketään saa sanoa tyhmäksi, niin sitten on keksitty että älykkyyttä olisi muka monenlaista. Ei ole. Ärsyttää tällainen hyvien termien vesittäminen ja tuhoaminen. 

Noille muille ominaisuuksille on omat terminsä. Älykkyys on älykkyyttä. 

Vierailija
29/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden määrittäminen onkin melko hankalaa. On niin monenlaista älykkyyttä.

Itse asiassa ei ole. Voi kunpa ihmiset lopettaisivat tämän höpöhöpön toistamisen. Älykkyyden määrittäminen ja mittaaminen on todella helppoa. Mutta kun kenenkään mieltä ei saa pahoittaa, eikä ketään saa sanoa tyhmäksi, niin sitten on keksitty että älykkyyttä olisi muka monenlaista. Ei ole. Ärsyttää tällainen hyvien termien vesittäminen ja tuhoaminen. 

Noille muille ominaisuuksille on omat terminsä. Älykkyys on älykkyyttä. 

Näin se on. Eikä kaikkien tarvitsekaan olla älykkäitä. Minusta esimerkiksi empaattinen ja lämmin ihminen on lähellä tärkeämpi, kuin älykäs. Keikkailevan rokkarin toivoisi olevan musiikillisesti lahjakas sekä varsinkin seurallinen ja pitkäpinnainen. Hammaslääkäriltä toivoo tarkkanäköisyyttä ja vakaata varmaa kättä, kädentaitoja. Kummankaan ei tarvitse olla älykäs, kumpaankin riittää normaaliäly.

En tykkää näistä älykkyyden hehkutuksista, joissa sivuutetaan usein tärkeämmät piirteet. Älykkäitä ihmisiä tarvitaan,muttei kaikkien tarvitse olla huippuälykkäitä. Ja kaikki eivät sellaisia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän