Nettideitti sanoi "ethän vaan leikkaa hiuksiasi!", kun sanoin meneväni kampaajalle
Sanoin siis ohimennen meneväni kampaajalle alkuviikolla. Deitti alkoi kauhistella ja kielsi leikkaamasta hiuksiani.
Tuosta tuli todella outo olo. Onko muilla kokemusta kontrolloivista deiteistä/kumppaneista?
Pitäisköhän sanoa suoraan, että en ole enää kiinnostunut ja hyvästi? Meillä oli pitkä ja hyvä keskustelu, mutta tuo vesitti kaiken.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisiin heittoihin sitä naiset tarttuvat. Nyt mies tuomittu jo narsistiseksi tyranniksi :D
Niinpä. Tämä ketju antaa huonon kuvan naisista.
- N
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan parhaimman näköinen nuori nainen leikkautti itselleen semmoisen kanapyllyn. Tulee mieleen ne Mad Max-elokuvan epäsiistit roistot.
Harmi
Olet seksisti. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisiin heittoihin sitä naiset tarttuvat. Nyt mies tuomittu jo narsistiseksi tyranniksi :D
Niinpä. Tämä ketju antaa huonon kuvan naisista.
- N
En halua olla miehille joku kaunis nukke, vaan ihminen omalla tahdolla ja omilla mielipiteillä. Hiusten leikkaaminen/värjääminen on ihan perusoikeus. En minäkään kiellä mieheltäni mitään, aikuinen ihminen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tyrannin tietenkin tunnistaa siitä että hän ilmoittaa kirjallisesti "olen tyranni". Ja koska elämä toimii näin, heittoihin ei kannata koskaan tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos joku käy kampaajalla niin automaattisesti haluaa olla miestukkainen? Kampaajat tekevät paljon muutakin kuin leikkaavat "miestukkia" tai kananperseitä. Ihan vaan tiedoksi.
🤣 Se olisikin hyvä kun kampaamon ikkunassa olisi helppo hinnasto:
Kananperse 55€
Miestukka 35€
Extra:
2-värinen Kouvola 65€
Mä olisin sanonut että ei tulisi mieleenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin asian olisi voinut ilmaista ”Mitä oli mielessä? Latvojen lyhennys vaiko isompikin muutos?” ja vaikka kaupan päälle joku kehu nykyisistä hiuksista.
Siihen ap olisi voinut rehellisesti vastata, että menee vain latvoja siistimään/värjäämään juurikasvun/hakemaan kouvolatukan/vetämään kaljuksi, minkä jälkeen mies olisi ihan itse saanut päättää miellyttikö vastaus vai olisiko deitin tuleva kuontalo ehdoton dealbreaker.
Kerro vielä, miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ilmaista millään tavalla lähes vieraalle ihmiselle, millaiset hiukset hänellä olisi syytä olla? Odotan mielenkiinnolla.
Eihän se hyväkäytöksistä ole, eikä kellään ole oikeutta sanella toiselle miltä tämän kuuluisi näyttää, mutta koska miehelle nähtävästi ap:n tukka oli niinkin tärkeä asia, että ihan ääneen parahti ”ÄLÄ TEE SITÄ!!!”, niin kunhan vain totesin, että asian olisi voinut hoitaa hienotunteisemminkin.
Silloin tuossa tapailuntyngässä olisi saattanut olla jotain pelastettavissakin – nykyisellään mies teki itsestään vain totaalisen törpön ap:n silmissä.
Ihan pimeitä ammattiloukkaantujia koko ketju täynnä.
En tykkäis tollasesta kommentista minäkään, mutten heittäis koko äijää mäkeen sen takia. Pitäisi tutustua paremmin tietääkseen onko toi vain jäävuoren huippu, vai oikeesti vaan vähän hölmösti sanottu heitto.
Jos mies kirjottaisi "menen parturiin" niin en mä vastaa "ethän vaan värjää hiuksia!". Koska vaikken oikein tykkää hiusväreistä, ei se oo mun asia kommentoida noin. Jos ei muuta niin se on moukkamaista ja epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni hän vain pitää pitkistä hiuksista ja se on okei.
Manipulointi ei ole okei. Yksilönvapaus on tärkeimpiä arvoja maailmassa.
Manipulointi? Mielipide tuo vain on, manipulointia olisi jos mies alkaisi asettamaan ehtoja ja palkintoja..
Varsinkin jos suhde on yhtään vakavampaa suuntaan menossa, miksi ei voi kuunnella toisen mielipidettä? Ei tätä välttämättä tarvitse noudattaa, mutta onhan se _pari_suhteessa ihan normaalia.
Mulle olisi totaali no no..
Miesystäväni sanoin mulle kerran, että 'sunhan hiukset ne on, ihan itse päätät. Tykkään susta millaisena vain.'
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi totaali no no..
Miesystäväni sanoin mulle kerran, että 'sunhan hiukset ne on, ihan itse päätät. Tykkään susta millaisena vain.'
Järkyttävää välinpitämättömyyttä.
Olisin vastannut suoraan tuollaiseen kommenttiin, että minä päätän miltä näytän ja mitä hiuksilleni teen. Jos mies olisi pyytänyt anteeksi tahdittomuuttaan ja selittänyt tarkoittavansa sitä että olen upea, voisin antaa olla. Jos taas alkaisi ulina naisellisista naisita, saisi mennä menojaan. Menisi numero samantien estoon.
N30
No jaa, ei ehkä niin vakavasti otettava heitto tuo, vaikkei välttämättä kaikkein hienotunteisinkaan. Mies selkeästi pitää hiuksistasi noin.
Miesystäväni kiusoittelee minua usein ennen kampaamokäyntiä esim. että "ethän vain leikkaa sellaista sivukaljua". Otan huumorilla, koska sellaiseksi se on tarkoitettu (vaikka toki luen sieltä toiveen, ettei nykyinen hiusmalli hurjasti muuttuisi). Itsetuntoni ei siitä saa kolausta, tosiasiahan on että hän pitää pitkähköistä hiuksistani. Pidän niistä myös itse, mutta en miehen preferenssien takia alkaisi ikinä rajoittaa hiustenleikkuuta tai muutakaan ulkonäköasiaa. Toistaiseksi on kelvannut paremmin kuin hyvin.
Suosittelen että elää menemään hetkessä eikä ala yli tulkitsemaan jokaista kieli poskessa sanottua heittoa "mitä se nyt tuolla tarkoitti" - silmälaseilla. Ei me ihmiset aina olla niin taitavia sanoittamaan kauniiseen pakettiin alunperin hyväntahtoisiakaan asioita.
Leikkauttaa sellaiset hiukset kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin asian olisi voinut ilmaista ”Mitä oli mielessä? Latvojen lyhennys vaiko isompikin muutos?” ja vaikka kaupan päälle joku kehu nykyisistä hiuksista.
Siihen ap olisi voinut rehellisesti vastata, että menee vain latvoja siistimään/värjäämään juurikasvun/hakemaan kouvolatukan/vetämään kaljuksi, minkä jälkeen mies olisi ihan itse saanut päättää miellyttikö vastaus vai olisiko deitin tuleva kuontalo ehdoton dealbreaker.
Kerro vielä, miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ilmaista millään tavalla lähes vieraalle ihmiselle, millaiset hiukset hänellä olisi syytä olla? Odotan mielenkiinnolla.
Eihän se hyväkäytöksistä ole, eikä kellään ole oikeutta sanella toiselle miltä tämän kuuluisi näyttää, mutta koska miehelle nähtävästi ap:n tukka oli niinkin tärkeä asia, että ihan ääneen parahti ”ÄLÄ TEE SITÄ!!!”, niin kunhan vain totesin, että asian olisi voinut hoitaa hienotunteisemminkin.
Silloin tuossa tapailuntyngässä olisi saattanut olla jotain pelastettavissakin – nykyisellään mies teki itsestään vain totaalisen törpön ap:n silmissä.
Miten monet sadat kerrat on tälläkin palstalla kerrottu, että tutustumisvaiheessa ulkonäöllä on merkitystä.
Tuon kysymyksen/suoran mielipiteen olisi tietenkin voinut jättää esittämättä. Fiksumpaa olisi ollut olla hiljaa ja odottaa, mikä on tulos kampaajakäynnin jälkeen. Jos ulkonäkö olisi muuttunut ratkaisevasti epäviehättävämmäksi, niin jutun olisi sitten voinut vaikka lopettaa niin halutessaan.
Älkääkä nyt vain tulko hurskastelemaan, että hiuksilla ei ole mitään väliä. Ne vaikuttavat erittäin paljon ihmisen ulkonäköön, sekä miehillä että naisilla. Ja tutustumis-/suhteen alkamisvaiheessa ulkonäkö ei tosiaan ole ihan yhdentekevä.
Ja en kyllä uskaltaisi yhden tokaisun jälkeen tuomita ihmistä kontrolloijaksi tai manipuloijaksi. Vaikka tietysti aina olisi hyvä miettiä tarkkaan, mitä sanoo ja miten sanoo, niin toisinaan tulee spontaanisti lausahdettua jotain, mikä paljastaa oman todellisen ajatuksen tai toiveen. Me valitettavasti ollaan vain epätäydellisiä ihmisiä.
Olen itse nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monet sadat kerrat on tälläkin palstalla kerrottu, että tutustumisvaiheessa ulkonäöllä on merkitystä.
Tuon kysymyksen/suoran mielipiteen olisi tietenkin voinut jättää esittämättä. Fiksumpaa olisi ollut olla hiljaa ja odottaa, mikä on tulos kampaajakäynnin jälkeen. Jos ulkonäkö olisi muuttunut ratkaisevasti epäviehättävämmäksi, niin jutun olisi sitten voinut vaikka lopettaa niin halutessaan.
Älkääkä nyt vain tulko hurskastelemaan, että hiuksilla ei ole mitään väliä. Ne vaikuttavat erittäin paljon ihmisen ulkonäköön, sekä miehillä että naisilla. Ja tutustumis-/suhteen alkamisvaiheessa ulkonäkö ei tosiaan ole ihan yhdentekevä.
Ja en kyllä uskaltaisi yhden tokaisun jälkeen tuomita ihmistä kontrolloijaksi tai manipuloijaksi. Vaikka tietysti aina olisi hyvä miettiä tarkkaan, mitä sanoo ja miten sanoo, niin toisinaan tulee spontaanisti lausahdettua jotain, mikä paljastaa oman todellisen ajatuksen tai toiveen. Me valitettavasti ollaan vain epätäydellisiä ihmisiä.
Olen itse nainen.
Niin?
Itsehän vain vastasin postaajalle, joka kysyi minulta sanasta sanaan: ”Kerro vielä, miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ilmaista millään tavalla lähes vieraalle ihmiselle, millaiset hiukset hänellä olisi syytä olla?”