Keskustapuolue haluaa hillitä valtion velkaa
Miksi ylläpito poistaa asiallisen keskustelun valtion velasta ja bruttokansantuotteesta? uutisten mukaan se on hyvin ajankohtainen aihe tänään hallituksessa.
Tilastojen mukaan kaikkein suurin velan osuus oli demari Paavo Lipposen kaudella, peräti 68%, ja pienin kepulaisen Matti Vanhasen kaudella 28%. Nyt Marinin kaudella 58%
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkinen-talous/Valtion-vel…
Kommentit (38)
Minusta olisi hyvä jos kaikki ihmiset ei tunge helsinkiin nostamaan asunisen kustannuksia.
parempi jos ihmiset voivat tehdä työtä ja asua muuallakin.
Ihan hyvä jos palveluita ja työpaikkoja on myös kehäkolmosen yläpuolella.
Maksan mielelläni veroja jotta maatyöläiset jaksaisivat tehdä minulle ruisleipää, maitoa, juustoa, kananmunia, lihapullia ja pottumuussia. Ja salaattia, tomaattia, kurkkua ja omenoita. Se riittää minulle :) Ehkä myös sipulia ja kaalia, kiitos. Ja ehkä myös vehnäjauhoja, jotta saan pullaakin.
Jos kepu olisi huolissaan valtionvelasta, se esittäisi yritystukien, maataloustukien ja vientitukien poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hyvä jos kaikki ihmiset ei tunge helsinkiin nostamaan asunisen kustannuksia.
parempi jos ihmiset voivat tehdä työtä ja asua muuallakin.
Ihan hyvä jos palveluita ja työpaikkoja on myös kehäkolmosen yläpuolella.
Maksan mielelläni veroja jotta maatyöläiset jaksaisivat tehdä minulle ruisleipää, maitoa, juustoa, kananmunia, lihapullia ja pottumuussia. Ja salaattia, tomaattia, kurkkua ja omenoita. Se riittää minulle :) Ehkä myös sipulia ja kaalia, kiitos. Ja ehkä myös vehnäjauhoja, jotta saan pullaakin.
ps. Toivon myös nakkimakkaroita ja joskus maksalaatikkoa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jos kepu olisi huolissaan valtionvelasta, se esittäisi yritystukien, maataloustukien ja vientitukien poistoa.
Ei yksikään puolue tai valtio halua poistaa maataloustukia.
En usko että sinäkään, jos mietit asian läpikotaisin.
Jos Kok ja PS olisivat huolissaan velkaantumisesta, ne esittäisivät pääomatuloveron nostoa ja veroprogression koventamista sekä varakkaille kohdistuvien verovähennysten leikkaamista. Ehkä myös veronkorotusta tuontipolttoaineisiin ja EU:n ulkopuolelta tuotaviin tullimaksuihin.
Maataloustukea maksetaan koska EU määrää niin. Sillä halutaan tukea ruuan omavaraisuutta ja ruuan halpaa hintaa Euroopan alueella. EU maksaa tukea n 7 miljoonalle tuen saajalle. Ruuan halpa hinta ei mitenkään ole vain kepulaisten toive, vaan sitä haluavat kaikki puolueet, luulen.
https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-ag…
Jos oikeistopuolueet Kesk, PS ja Kok eivät pitäisi äänestäjiään idiootteina, ne joutuisivat haasteen eteen: kehittämään oikeasti toimivia ja oikein kohdennettuja ehdotuksia kestävyysvajeen poistoon.
Mutta kun pitävät, ne suoltavat halpaa lässynläätä mm. koronapassista, jolla iäkkäät pääsisivät kaffelle ja ammattijuopot räkälöihin. Ja Jussi pakonomaisesti jankuttaa ma ah an mu utosta kuin jumittunut grammari.
Jos sinä pelätä valtionvelka, sinä ei käsi ojossa vonkua koronatuki sinun yritys!!!
Tä! Matti V haluaa ottaa velkaa 10 miljardia
joo, kyllä minäkin luulen että edullista ruokaa tarvitsevat muutkin kuin kepulaiset.
Eli eikös se maataloustuki ole nimenomaan kaupunkilaisten eduksi perustettu. Kyllähän maanviljelijä itse pysyy hengissä ilman tukiaisiakin.
Minun lapsuudessa 50- luvulla meillä oli 2 lehmää ja pieni peltotilkku, ja kanoja. Iso kasvimaa ja paljon marjapensaita. Kyllä ruokaa saatiin kotoa omiin tarpeisiin, ilman minkäänlaisia maataloustukia. Mutta myyntiin siitä ei riittänyt, omiksi tarpeiksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Demarit olisivat halunneet tempputyöllistettyjä eli luodaan työpaikka mikä ei tuota mitään 🤔
Marinhan on vaihteeksi taas työntämässä tätä vastuuta kunnille, eli työkkärit alkavat painostaa..
Miksi demareita aina kiinnostaa velan kasvattaminen?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeistopuolueet Kesk, PS ja Kok eivät pitäisi äänestäjiään idiootteina, ne joutuisivat haasteen eteen: kehittämään oikeasti toimivia ja oikein kohdennettuja ehdotuksia kestävyysvajeen poistoon.
Mutta kun pitävät, ne suoltavat halpaa lässynläätä mm. koronapassista, jolla iäkkäät pääsisivät kaffelle ja ammattijuopot räkälöihin. Ja Jussi pakonomaisesti jankuttaa ma ah an mu utosta kuin jumittunut grammari.
Jos sinä pelätä valtionvelka, sinä ei käsi ojossa vonkua koronatuki sinun yritys!!!
Mm kustantaa meille 3,2 miljardia/vuosi ja kasvaa kaiken aikaa. Aikamoinen menoerä vuositasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm kustantaa meille 3,2 miljardia/vuosi ja kasvaa kaiken aikaa. Aikamoinen menoerä vuositasolla.
Mikä on Mm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Mm?
Mm on muun muassa. Tai Marin Marin.
Vierailija kirjoitti:
joo, kyllä minäkin luulen että edullista ruokaa tarvitsevat muutkin kuin kepulaiset.
Eli eikös se maataloustuki ole nimenomaan kaupunkilaisten eduksi perustettu. Kyllähän maanviljelijä itse pysyy hengissä ilman tukiaisiakin.
Minun lapsuudessa 50- luvulla meillä oli 2 lehmää ja pieni peltotilkku, ja kanoja. Iso kasvimaa ja paljon marjapensaita. Kyllä ruokaa saatiin kotoa omiin tarpeisiin, ilman minkäänlaisia maataloustukia. Mutta myyntiin siitä ei riittänyt, omiksi tarpeiksi vain.
Maataloustuet voitaisiin poistaa ja kotimaisilta käsittelemättömiltä ruokaraaka-aineilta alv pois. Olis paljon helpompaa maanviljelijöille ja valtiolle. Turhaa sitä rahaa kierrättää tukiaisten ja verojen avulla. Ei vaikuttais keskimäärin ruoan kokonaishintaan juurikaan. Alv ainoastaan ulkomaiselle ruoalle.
Ai niin, mutta EU kieltää.
Jos maataloustuki poistuisi niin varmaankin monia ruoka-aineita ei tuottais kukaan
Ja toiset aineet olis kalliimpia. Mutta nyt tuotanto on EU viranomaisten hallinnassa.
Nyt EU pystyy säätelemään ja rajoittamaan
tai suosimaan jotain mitä tuotetaan. Ettei tule ylituotantoa jostain aineesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Kepu ei vastusta nyt velkaa. Se on vain sen puolella, ettei velkaa otettaisi enempää kuin on aiemmin yhdessä sovittu.
Kepu viime hallituksessa (SDP,Vihreät...) ajoi/puolsi Euromaille annettavaa yhteisvelkaa, Suomen osuus n. 6 miljardia entisten vastuiden päälle!!!!
Kepulla rahaa riittää Palmun alle ja omille MTK väelle, lisää rahaa kansallisella maataloustuella (velaksi).
Palkansaajille Kepu tarjoaa keppiä ja ehdottaa eläkekertymän rajoittamisesta radikaalisti; opiskelusta jne???
Jaa-a. 9€/päivä oli demarien idea, tämä tempputyöllistäminen on varmasti jatkumoa sille.
-ohis