Kuolinilmoitus, olisiko tyhmää laittaa myös koirien nimet
Eli kaipaamaan jääneiden nimiin myös vainajan koirat, jotka olivat vainajalle varmaan läheisimmät.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
jos vainajalla oli satiaisia, niin kannattaa mainita kuolinilmoituksessa, että satiaiset jäivät kaipaamaan kyseistä henkilöä
Kai ne haudataan vainajan mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä rullin mieleen hauska juttu! Oltiin oltu miehen kanssa yhdessä 5v asuttu yhdessäkin 4v. Anoppi lähetti miehelleni synttärikortin, jonka oli allekirjoittanut oma nimensä, kolmen hänen kissansa nimet ja mä. Sen verran selvennyksenä, että kissat ja mies ei ikinä asuneet saman katon alla edes...
Kai synttärikorttiin voi nimensä tai toivotuksensa laittaa kuka vaan. Jos se oli "anoppi perheineen" tyylillä tarkoitettu. Itsekin olen laittanut koirani nimen kortteihin, kunhan vain saaja tuntee myös koirani.
Koirilta saatuja joulukortteja en kyllä ole koskaan ymmärtänyt. Varmaan se koira tosi paljon ymmärtää lähettäneensä ventovieraille kortteja. 🐶
No ihan yhtä vähän joku vauva tai pikkulapsi ymmärtää lähettäneensä mitään korttia. Tosin onhan se vähän hassua, jos se kortti on nimenomaan siltä koiralta eikä omistajaa edes mainita kortissa.
Vierailija kirjoitti:
Noloa ja jotenkin infantiilia. Onko Suomessa vuonna 2021 nostettu piskit tosiaan tällaiselle palvonnan tasolle, että tosissaan kysytään tällaista? Ei missään nimessä mitään elukoita kuolinilmoituksiin, jotain rajaa nyt jo.
Minusta se olisi jotenkin söpöä, mutta ne pitäisi mainita ehkä viimeisenä. Näyttäisi erikoiselta jos ne olis vaikka näin:
”Syvästi kaivaten
Mirkku ja Pentti
Jaana perheineen
Jarkko perheineen
Misse
Rekku
Muut sukulaiset ja ystävät”
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta tänäänkin oli Hesarissa kymmenen koiran ja kissan syntymäpäiväonnittelut kuvineen. Niistä näkee, miten rakkaita perheenjäseniä lemmikit ovat omistajilleen.
Itse laitoin palstalle joitakin vuosia sitten ilmoituksen lemmikkini kuolemasta.
Toinen ohis, aikaisemmin Hesarissa ei ollut lemmikkionnittelupalstaa, vaan rekkujen ja mirrien synttärionnittelut olivat ihmisten onnitteluiden seassa. Mielestäni oman palstan perustaminen kertoo, että monia risoo lemmikkien nostaminen ihmisen tasolle.
Varsinkin silloin, jos kuollut on asunut kahdestaan koiran kanssa, koiran voi ihan hyvin mainita, jos se teistä tuntuu sopivalta ja uskotte sen olleen vainajan tahdon mukaista.
Laita ihmeessä. Minäkin laitoin kissani aina kaikkiin kortteihin yms yms niin kauan kun he tässä maailmassa vipelsivät.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Minua kaipaisi eniten kissani, jos nyt kuolisin. Ja eläimet surevat omistajan kuoltua, eläimiä jopa kuollut suruun.
Ei vaan ole Suomessa tapana tuo, eli ilkeitä katseita ja tyhmiä kommentteja voi tulla.
Huolehditaan siis yhdessä, että vainaja ei herätä pahennusta edes kuoleman jälkeen. Mitä naapuritkin ajattelisi!
Minulle lemmikit ovat perheenjäseniä. Haluaisin heidän nimet mainittavan.
Minusta olisi tyhmää laittaa koirat kuolinilmoitukseen.
Kuolinilmoituksiin ei laiteta eläimiä.
Koirille ja kissoille piikit kun emäntä/isäntä kuolee. Problem solved.
Me olemme eläinperhe ja saan lapsiltani onnittelukortteja, joissa on lapsen nimi ja lemmikki. Tyyliin Lenni ja kalat :D
Olen jo ennenkin sanonut, ettei koirissa niin vikaa ole, mutta niiden omistajat on aivan sekoja. Yhtään ei tiedä mitä seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noloa ja jotenkin infantiilia. Onko Suomessa vuonna 2021 nostettu piskit tosiaan tällaiselle palvonnan tasolle, että tosissaan kysytään tällaista? Ei missään nimessä mitään elukoita kuolinilmoituksiin, jotain rajaa nyt jo.
Tämä palsta tiettyine kommenteineen ilmentää erittäin hyvää esimerkkiä siitä, miksi jotkut ihmiset pitävät enemmän koiristaan kuin toisista ihmisistä.
Surullista, että niin moni vihaa eläimiä ja erityisesti koiria. Jos ikinä kykenisi ymmärtämään toista lajia ja kokemaan sitä rakkautta ja myötätuntoa, niin tietäisi miten hienoja olentoja koirat on. Vaatii tietynlaista älykkyytä se, että kykenee moiseen. Ja välillä ihan oikeasti harmittaa, että koirat joutuu täällä meidän ihmisten keskuudessa olemaan, koska moni ihminen on niin kylmäsydäminen. Koirat on luonteeltaan luonnostaan hyvin kilttejä, lojaaleja ja ystävällisiä. Ihan aidosti ja oikeisti. Paljon parempia ystäviä kuin moni ihminen ja monesti paljon kivempia muutenkin kuin ihmiset yleensä. :-)
^Ja tarviiko mun sanoa, et itse haluaisin et laitettaisi ja ei todellakaan ole typerä idea, vaan mun mielestä ihana ja sydäntä lämmittävä. :-)
Jotkut on vaan niin täynnä vihaa, ei kannata välittää, niil on paha olla itellä... Purkaa sen sit ympäristöön ja heikompiin, esim. koiriin jne.
Aluksi ajattelin ettei ikinä. En todellakaan vihaa eläimiä, mutta selvä ero on eläimissä ja ihmisissä.
Toki miten kukin tahtoo. Jossain synttärikortissa ei haittaisi elukat, mutta adressissa jotkut kultakalojen nimet olisivat mauttomia.
Enkä kyllä tiennyt, että eläimistä julkaistaan jotain kuolinilmoituksia😯