Kuolinilmoitus, olisiko tyhmää laittaa myös koirien nimet
Eli kaipaamaan jääneiden nimiin myös vainajan koirat, jotka olivat vainajalle varmaan läheisimmät.
Kommentit (59)
Meillä taisi pappi mainita koirat siunauspuheessaan. Ei siis pyydetty, mutta siinä haastattelussa kerrottiin koirista.
Ei minusta. Minua kaipaisi eniten kissani, jos nyt kuolisin. Ja eläimet surevat omistajan kuoltua, eläimiä jopa kuollut suruun.
Ei vaan ole Suomessa tapana tuo, eli ilkeitä katseita ja tyhmiä kommentteja voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos koirat olivat vaikkapa ainoat perheenjäsenet, voisihan siihen laittaa vaikka etuliitteellä koirat/ rakkaat koirat tms.
Onhan meitä perheenjäseniä omillaan asuvat lapset. Puolisoa ei ollut enää.
Tästä rullin mieleen hauska juttu! Oltiin oltu miehen kanssa yhdessä 5v asuttu yhdessäkin 4v. Anoppi lähetti miehelleni synttärikortin, jonka oli allekirjoittanut oma nimensä, kolmen hänen kissansa nimet ja mä. Sen verran selvennyksenä, että kissat ja mies ei ikinä asuneet saman katon alla edes...
Voi laittaa. Siis ne nimet. Kuka sen tietää onko koiria vai ihmisiä vai napakettuja.
Vierailija kirjoitti:
Tästä rullin mieleen hauska juttu! Oltiin oltu miehen kanssa yhdessä 5v asuttu yhdessäkin 4v. Anoppi lähetti miehelleni synttärikortin, jonka oli allekirjoittanut oma nimensä, kolmen hänen kissansa nimet ja mä. Sen verran selvennyksenä, että kissat ja mies ei ikinä asuneet saman katon alla edes...
Ei kai siinä mitään, jos on kissojen nimet, mutta eiks se ole vähän outoa, että laittaa sinunkin nimen?
miksi pitää koko kuolinilmoitusta olla....kyllä ne ketkä kuuluu tietää että joku on kuollut, sen saa tietää muutenkin. Tuo on joku muinaisjäänne ajalta jolloin mittailtiin, kellä kallein kuolinilmoitus on.
Vierailija kirjoitti:
Kai synttärikorttiin voi nimensä tai toivotuksensa laittaa kuka vaan. Jos se oli "anoppi perheineen" tyylillä tarkoitettu. Itsekin olen laittanut koirani nimen kortteihin, kunhan vain saaja tuntee myös koirani.
Voi laittaa, mutta itse en laittaisi. Kuolinilmoitusta ne koirat eivät ymmärrä, kaivata voi ilman kuolinilmoitustakin.
Voi laittaa ihan hyvin. Varsinkin, jos tiedät, että vainaja olisi pitänyt siitä.
Mummuni allekirjoitti synttärikortteihin mummun ja ukin lisäksi kissan ja mummun nallen. <3
Koirat, kissat ja hamsterit pitää ehdottomasti myös laittaa osanottajien listaan adressissa.
Syvästi osaa ottaen Marja- serkku ja Boris-boa
Kuolinilmoituksessa voi olla ihan perusteltua. Syntyneissä minusta nämä "koiraveljet" vähän hassuja, liikaa eläinten inhimillistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai synttärikorttiin voi nimensä tai toivotuksensa laittaa kuka vaan. Jos se oli "anoppi perheineen" tyylillä tarkoitettu. Itsekin olen laittanut koirani nimen kortteihin, kunhan vain saaja tuntee myös koirani.
Koirilta saatuja joulukortteja en kyllä ole koskaan ymmärtänyt. Varmaan se koira tosi paljon ymmärtää lähettäneensä ventovieraille kortteja. 🐶
Laita vaan, jos ajatus tuntuu hyvältä. Kyllähän siihen ilmoitukseen saa mitä tahansa kirjoittaa, miksei sitten koirien nimiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirilta saatuja joulukortteja en kyllä ole koskaan ymmärtänyt. Varmaan se koira tosi paljon ymmärtää lähettäneensä ventovieraille kortteja. 🐶
Tylsimys.
Olen nähnyt Hesarissa kuolinilmoituksia, joissa on lopuksi mainittu vainajan koira tai kissa. Kerran oli sellainen, jossa oli siluettikuva istuvasta kissasta siellä surevien nimien vieressä viimeisenä, ja kissan nimi.
Maksajahan sen päättää. Köyhät eivät lehtiin ilmoituksia laita, sen verran kallista se on.
Seurakuntien lehdistä saa kyllä lukea meillä ainakin kirkkoon kuuluneiden vainajien nimet. Mutta sitten ne noin 30 %, jotka eivät kuulu kirkkoon. Heistä kai omaiset tiedottavat somekanavissaan.
Jos kyse oli vainajan koirista, niin mielestäni voi hyvin laittaa. Kyllä se koira suree ja kaipaa kadonnutta laumanjäsentä. Muitten perheiden koiria en mainitsisi surijoina.
Ei, minua ei nimittäin aidosti tule kaipaamaan kuin koirani. Muut läheiset haluavat teeskennellä ilmoituksessa surevaa”.
Kakkaudella Raivaten!
Aika moni lähettelee joulukortteja, joissa on pariskunnan nimi ja koiran nimi. Ihan sama mulle, mutta kuolinilmoitukseen en laittaisi. Mistä hitosta sitä tietää, kaipaavatko ne koirat oikeasti?
Jos koirat olivat vaikkapa ainoat perheenjäsenet, voisihan siihen laittaa vaikka etuliitteellä koirat/ rakkaat koirat tms.