Työ alkaa toukokuussa, verokorttia ei ole kaipailtu
Muut tiedot on kyllä kyselty. Miksi eivät ole pyytäneet verokorttia?
Kommentit (59)
Työnantajaa ei ole sinun äitisi, joten he ei huolehdi sinun asioista.
Vierailija kirjoitti:
Öööö miksi maksaisivat vasta kesäkuussa toukokuun palkan?? Palkka tulee kahdessa erässä.
No ilmeisesti sulle tulee toukokuun lopussa se toukokuun alun palkka. Ja se mikä maksetaan viikon päästä sun työn aloituksesta, on huhtikuun lopun palkka niille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mihinkään tarvita ennen ensimmäistä palkanmaksua. Ehdit kyllä viedä sen jälkeen kun olet aloittanut.
Kerkeän olemaan töissä vain viikon, kun ekan palkkaerän pitäisi jo tulla. Miten ehtivät maksaa niin nopealla aikataululla??
No eihän nyt työntekijälle joka ei ole edes aloittanut laiteta mitään palkkoja maksuun.
Missä vaiheessa olen sellaista sanonut???? Idí00tti.
Ap
Jestas.
Vierailija kirjoitti:
Niin milloin saan sen ekan erän??
Palkkajakso? Meillä on esim kaksi viikkoa palkkaa sisällä.
Missä työpaikassa maksetaan palkka viikon työssäolon jälkeen? Jos normi kuukausipalkka työhön menisit niin tuo eka palkka jäisi saamatta ja saisit 5 viikon palkan seuraavaksi, mutta taidat olla menossa joihinkin hantti hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa sisällä missä???
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja saa tiedot suoraa verottajalta. Toiseksi verokortti yleensä tuodaan vasta työsuhteen alettua eli ekana työpäivänä, jos sitä tarvitaan.
Työnantaja saa tiedon suoraan siinä tapauksessa, että sulla on voimassa oleva työsuhde vuoden vaihtuessa. Jos aloitat uudessa työssä kesken vuotta niin verokortti pitää edelleen itse toimittaa.
Aika harvoin työnantajat kyselee verokortin perään. Se on työntekijän oma vastuu toimittaa se palkanlaskentaan (joka usein on muuten ulkoistettu, eli ei se työnantaja niitä palkkoja usein itse laske).
Vierailija kirjoitti:
Mitä työsopimuksessasi lukee palkanmaksupäivän kohdalla? Me emme voi tietää että mikä käytäntö firmassa on.
Esim. omassa työpaikassani palkkakausi on yksi kuukausi, ja palkkapäivä on seuraavan kuun 10. päivä. Näin ollen esim. palkka ajalta 1.4.-30.4. maksetaan 10.5.2021.
Jossain muussa yrityksessä palkkakausi voi taas olla joku ihan muu, ja palkkakin saatetaan maksaa parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa sisällä missä???
Työnantajalla. se on se aika, jonka työnantaja saa siihen palkan laskemiseen. Meillä se on 10 päivää. Eli tili katkeaa 15. ja viimeinen päivä. Palkanmaksu on 10. ja 25. päivä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin työnantajat kyselee verokortin perään. Se on työntekijän oma vastuu toimittaa se palkanlaskentaan (joka usein on muuten ulkoistettu, eli ei se työnantaja niitä palkkoja usein itse laske).
No ihanko tosi. Mites luulet uuden työntekijän tietävän palkanlaskijan yhteystiedot. Kyllä yleensä työnantaja nimenomaan PYYTÄÄ verokortin heti aluksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa sisällä missä???
Lasipurkissa.
Joko ap on täysi talikko, tai sitten kohtuuhyvä trolli
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja saa tiedot suoraa verottajalta. Toiseksi verokortti yleensä tuodaan vasta työsuhteen alettua eli ekana työpäivänä, jos sitä tarvitaan.
Verokorttitiedot siirtyvät verottajalta palkanlaskentaan suorasiirtona vain vuodenvaihteessa. Jos siis työsuhde alkaa kesken vuoden, niin verokortti ei siirry enää silloin automaattisesti palkanlaskentaan, vaan se täytyy toimittaa itse. Myöskään omaverossa kesken vuoden tehdyt muutosverokortit eivät siirry, vaan nekin täytyy toimittaa itse.
Eli saan ensimmäisen palkan toukokuun vika päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihanko tosi. Mites luulet uuden työntekijän tietävän palkanlaskijan yhteystiedot. Kyllä yleensä työnantaja nimenomaan PYYTÄÄ verokortin heti aluksi.
Ap
Sä toimitat sen verokortin, kun menet töihin. Sitä ennen sitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ky-sy-mäl-lä työnantajalta mihin ja milloin verokortti tulee toimittaa. Työantaja harvoin huolehtii työntekijöiden asioista vaan niistä tulee ottaa it-se vastuu. Työnantajalle se on ihan sama mitä sinä palkastasi veroa maksat.
Vierailija kirjoitti:
Eli saan ensimmäisen palkan toukokuun vika päivä.
Jos teillä on silloin palkanmaksupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voisiko uusi työntekijä kenties kysyä oma-aloitteisesti mihin voi verokortin toimittaa?
Uskomattoman uusi tieto.
Ap