Palstan alanuoletus ja ylänuoletus. Mikä saa alanuolettamaan?
Välillä ihmetyttää, miksi joitain kommentteja ylänuoletetaan ja alanuoletetaan. Joissain ketjuissa on ollut ihan täysin virheellisiä väittämiä, esimerkiksi muistan erään ketjun jossa oli ihan paikkansapitämätöntä juttua asunnon vuokraamiseen liittyen ja jotain 200 ylänuoletusta näissä. Ketjun loppupäässä joku sitten linkkien kanssa todisti, ettei pidä paikkansa.
Kommentit (28)
Laitan alanuolen, jos viesti on asiaton ja törkeä, jos siinä on nimittelyä, seksismiä tai rasismia, jos olen eri mieltä tai väite ei pidä paikkaansa. Samoin jos viesti ei liity ketjun aiheeseen. Annan alanuolen myös, jos joku alkaa vängätä niille perusteluja. Tämmöinen ihminen ottaa itsensä liian vakavasti. Myös pelkkä "tämä" saa alanuolen, koska jos ei muuta sanottavaa ole, se ylänuoli riittää. Tietty alanuoli tulee lisäksi selville provoille ja trolleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylänuoletan, jos olen samaa mieltä tai kirjoittaja on perustellut asiansa hyvin, vaikka eri mieltä olisinkin. Myös joskus sarkastisesti voin ylänuolettaa jotain täysin älytöntä juttua, jonka "jokaisen" täytyy tajuta hölmöksi.
Kiitos tästä. Tämä hyvät perusteltu ei kyllä tällä palstalla kovin usein toteudu. Kuten aloittajakin totesi, niin usein on jopa ihan täysin virheellistä tietoa jonka lapsikin ymmärttää ja silti kaiken maailman av-mammat ihan huumassa nuolee ylöspäin. Joko iso osa täällä on täysin imbesillejä tai sitten kaikki mikä tukee omaa mielikuvaa jostain asiasta, on faktoista riippumatta pakko nuolla ylös, vaikka olisi miten väärin.
Luulen kanssa, että on osittain kyse psykologisesta ilmiöstä ja laumamentaliteetista. Kun näkee, että joku kommentti on saanut kymmenittäin ylänuolta, niin sitä tulee itsekin helpommin ylänuoletettua. Halutaan olla muiden kanssa samaa mieltä, eli oikeassa ja kuulua joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vttu tämä ketju lähtee poistoon nopeammin kuin ehditte kissaa sanoa.
Älä kiroile! Eikö sinulle ole opetettu kotona hyviä käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylänuoletan, jos olen samaa mieltä tai kirjoittaja on perustellut asiansa hyvin, vaikka eri mieltä olisinkin. Myös joskus sarkastisesti voin ylänuolettaa jotain täysin älytöntä juttua, jonka "jokaisen" täytyy tajuta hölmöksi.
Kiitos tästä. Tämä hyvät perusteltu ei kyllä tällä palstalla kovin usein toteudu. Kuten aloittajakin totesi, niin usein on jopa ihan täysin virheellistä tietoa jonka lapsikin ymmärttää ja silti kaiken maailman av-mammat ihan huumassa nuolee ylöspäin. Joko iso osa täällä on täysin imbesillejä tai sitten kaikki mikä tukee omaa mielikuvaa jostain asiasta, on faktoista riippumatta pakko nuolla ylös, vaikka olisi miten väärin.
Luulen kanssa, että on osittain kyse psykologisesta ilmiöstä ja laumamentaliteetista. Kun näkee, että joku kommentti on saanut kymmenittäin ylänuolta, niin sitä tulee itsekin helpommin ylänuoletettua. Halutaan olla muiden kanssa samaa mieltä, eli oikeassa ja kuulua joukkoon.
Tälläkö selität omien viestiesi saamat alanuolet? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkö selität omien viestiesi saamat alanuolet? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Häh? Ihan yleisellä tasolla kyllä viittasin tähän ilmiöön. Ja siinä kyllä on ihan järkeä ja pointti, jos asiaa mietit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Alanuoletus, ylänuoletus. Oliko hauska? No ei ollu.
No mitä se sitten on? Ei nämä ole peukkuja, vaan nuolia.
Se on ala- ja ylänuolitusta. Vertaa kivi=>kivittää.