Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moderna vai Pfizer, kumpi kannattaisi ottaa mielummin?

Vierailija
24.04.2021 |

Onko jollakin tietoa, näkokulmia tai perusteltuja mielipiteitä, kumpi koronarokete kannattaisi ottaa? Joissakin paikoissa ne ovat vaihtoehtoisia valittavia roketteita tietyissä kohderyhmissä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei merkitystä kun molemmat ovat hyviä ja tehokkaita rokotteita.

Niin ovat sen:

Max 6 kk jonka suoja kestää

deltaan ja mutaatioihin ei suojaa näillä saa.

Vierailija
62/76 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 46 ihmistä saanut anafylaktisen allergiareaktion koronarokotteesta.

En ole missään nimessä rokotevastainen, ja perheessäni kaikki muut ovat rokotteen ottaneet, mutta itse en uskalla sitä ottaa, sillä olen saanut elämäni aikana useamman kerran anafylaktisen allergiareaktion.

Tuntuu pahalta, että moni haukkuu minua itsekkääksi siksi, etten rokotetta ota. Käytän FFP2-maskia, pidän todella hyvin turvavälit, käydän käsidesiä ennen ja jälkeen ruokakaupassa käynnin, tilaan muut tuotteet netistä. Teen etätöitä, enkä edes käy missään muualla kuin siinä ruokakaupassa kerran viikossa. Asun omakotitalossa, joten en riskeeraa ihmisiä missään rappukäytävissä.

Olen sairastunut koronan, mutta sehän ei riitä tuomaan riittävää suojaa.

Ja sen koronan sain, kun eräs maskiton mies aivasti isosti kassajonossa takanamme. Myös mieheni sairastui samalla kertaa. 

No ensinnäkin olet voinut saada sen koronan ihan mistä tahansa. Ihmisiä nyt voi aivastuttaa ihan mikä tahansa esim. kissan karvat/pölyt sinun vaatteissasi, kirkas valo, normaali flunssa jne. jne. Et sinä voi tietää, jos ei ole varmuudella todistettu, mistä sait sen koronan.

Ja toiseksi se sairastettu korona antaa paremman suojan kuin rokotteet ainakin joksikin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Modernaa on lähinnä Pohjois-Suomessa, etelämmässä on sitten vaan Pfizeriä tarjolla. Ei siis molempia rokotteita ole samoilla rokotuspisteillä. Korjatkaa jos olen väärässä.,

Muutenkin ihmettelen, että missä sitä Modernaa oikein pistetään, koska en tunne ketään Modernalla rokotettua, mutta Pfizerillä rokotettuja sitäkin enemmän.

Uudellamaalla on ollut kumpaakin. Mies sai Modernan ja mulle pistettiin Pfitser.

Mulle tuli pahempia sivuvaikutuksia kuin miehelle.

Meillä toisin päin, mies sai Pfizerin ja minä Modernan, kummallakaan ei mitään yleisoireita, miehellä ei mitäänoireita , minulla 2 viikkoa kutiseva kova paukama pistoskohdassa

Minulle tuli jo ensimmäisellä rokotuskerralla (MODERNA) sivuvaikutuksia. Noin 8 tunnin kuluttua rokotuksesta alkoi

- voimakas palelu (ei kuumetta)

- pistoskohta kipeytyi useaksi päiväksi ja siihen ilmestyi pahkura (ei kutinaa tai punoitusta)

- lihas- ja nivelsärkyä

- sormien ja kämmenten viiltävää pistelyä

- lievää pahoinvointia

- normaalista poikkeavaa väsymystä

- seuraavana päivänä alkoi flunssainen olo

- myöhemmin asentohuimausta

Kävin toistamiseen koronarokotteessa (MODERNA) viime la lokakuun 30. päivä. Aiemmin ilmenneet sivuvaikutukset voimistui plus että niitä tuli lisää. Oireet alkoivat noin 7 tunnin kuluttua rokotuksesta. Tehosterokotteesta seurasi

- voimakas palelu sekä kuumottava tunne (ei kuitenkaan kuumetta)

- pistoskohdan kipeytyminen ja pahkura

- molempien käsivarsien kipeytyminen

- nivel- ja lihassärkyä koko kehon alueelle

- tarve jatkuvalle suurten lihasten venyttelylle

- sormien, kämmenten ja varpaiden viiltävää pistelyä (aivan kuin ihon alla olisi ollut lasia)

- niskan jäykkyyttä

- korvien soiminen/surina (kohtaus kesti kokonaisuudessaan ehkä 15 minuuttia, jonka aikana olisin pyörtynyt ja kaatunut, ellen olisi tiennyt, miten toimia)

- asentohuimausta

- lievää pahoinvointia

- ajoittaista päänsärkyä

- virtsan erityksen lisääntyminen

- seuraavana päivänä löysähkö vatsa

- sekä huomasin kasvojen punoittavan

Valtaosa oireista hävisi reilun 24 tunnin kuluessa niiden alkamisesta. Lähipiirissäni on useita, joille EI tullut muuta sivuvaikutusta kuin pistoskohdan kipeytyminen. He ovat saaneet Modernan rokotteen tai Moderna - BioNTech-Pfizer -yhdistelmän. Luulen olevani yliherkkä tai allerginen jollekin Modernan rokotteen ainesosalle. Muistin juuri, että minulta kuulemma puuttuu maksasta entsyymi, joka pilkkoisi kipulääke tramadolia, minkä vuoksi en voi käyttää Tramalia lainkaan. Liittyykö kenties toisiinsa, sitä en voi maallikkona tietää. Tuskin.

Yksi mielenkiintoinen havainto molemmilta rokotuskerroilta: vaihdevuosioireiden (kuumat aallot) helpottaminen joksikin aikaa. What the..?!! Tämä havainto on mielestäni erittäin mielenkiintoinen, kun kuumien aaltojen syytä ei ilmeisesti tiedetä.

Jatkossa harkitsen tarkkaan, mikäli Modernan rokotetta vielä tarjotaan otettavaksi kolmannen kerran.

Nimimerkillä "Ei työelämässä"

Ps Antakaa ihmisten käydä rauhassa rokotuksessa ja olla rokottamattomia, mikäli niin haluavat. Ihmettelen vaan tuota Pohjanmaan rokotevastaisuutta, kun sitä vertaa esim. hopeaveden nautiskeluun. Se se vasta on vaarallista. Rokottamattomilla on riskinä vakava sairaus ja sairaalareissu muttei nämä rokotteetkaan näköjään kauaa tepsi.

Vierailija
64/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderna on tehokas ja myös sivarit on hyvät. Sen ottaisin. Pari päivää saikkua rokotuksen jälkeen eli kannattaa ottaa alkuviikosta.

Vierailija
65/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadis ei saanu valita. Pfizer tuli.

Vierailija
66/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön paska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Modernaa on lähinnä Pohjois-Suomessa, etelämmässä on sitten vaan Pfizeriä tarjolla. Ei siis molempia rokotteita ole samoilla rokotuspisteillä. Korjatkaa jos olen väärässä.,

Muutenkin ihmettelen, että missä sitä Modernaa oikein pistetään, koska en tunne ketään Modernalla rokotettua, mutta Pfizerillä rokotettuja sitäkin enemmän.

Uudellamaalla on ollut kumpaakin. Mies sai Modernan ja mulle pistettiin Pfitser.

Meillä toisin päin, mies sai Pfizerin ja minä Modernan, kummallakaan ei mitään yleisoireita, miehellä ei mitäänoireita , minulla 2 viikkoa kutiseva kova paukama pistoskohdassa

Minulle tuli jo ensimmäisellä rokotuskerralla (MODERNA) sivuvaikutuksia. Noin 8 tunnin kuluttua rokotuksesta alkoi

- pistoskohta kipeytyi useaksi päiväksi ja siihen ilmestyi pahkura (ei kutinaa tai punoitusta)

- lihas- ja nivelsärkyä

- lievää pahoinvointia

Kävin toistamiseen koronarokotteessa (MODERNA) viime la lokakuun 30. päivä. Aiemmin ilmenneet sivuvaikutukset voimistui plus että niitä tuli lisää. Oireet alkoivat noin 7 tunnin kuluttua rokotuksesta. Tehosterokotteesta seurasi

- sormien, kämmenten ja varpaiden viiltävää pistelyä (aivan kuin ihon alla olisi ollut lasia)

- niskan jäykkyyttä

- korvien soiminen/surina (kohtaus kesti kokonaisuudessaan ehkä 15 minuuttia, jonka aikana olisin pyörtynyt ja kaatunut, ellen olisi tiennyt, miten toimia)

- asentohuimausta

- lievää pahoinvointia

- ajoittaista päänsärkyä

Valtaosa oireista hävisi reilun 24 tunnin kuluessa niiden alkamisesta. Lähipiirissäni on useita, joille EI tullut muuta sivuvaikutusta kuin pistoskohdan kipeytyminen. He ovat saaneet Modernan rokotteen tai Moderna - BioNTech-Pfizer -yhdistelmän. Luulen olevani yliherkkä tai allerginen jollekin Modernan rokotteen ainesosalle. Muistin juuri, että minulta kuulemma puuttuu maksasta entsyymi, joka pilkkoisi kipulääke tramadolia, minkä vuoksi en voi käyttää Tramalia lainkaan. Liittyykö kenties toisiinsa, sitä en voi maallikkona tietää. Tuskin.

Yksi mielenkiintoinen havainto molemmilta rokotuskerroilta: vaihdevuosioireiden (kuumat aallot) helpottaminen joksikin aikaa. What the..?!! Tämä havainto on mielestäni erittäin mielenkiintoinen, kun kuumien aaltojen syytä ei ilmeisesti tiedetä.

Jatkossa harkitsen tarkkaan, mikäli Modernan rokotetta vielä tarjotaan otettavaksi kolmannen kerran.

Ps Antakaa ihmisten käydä rauhassa rokotuksessa ja olla rokottamattomia, mikäli niin haluavat. Ihmettelen vaan tuota Pohjanmaan rokotevastaisuutta, kun sitä vertaa esim. hopeaveden nautiskeluun. Se se vasta on vaarallista. Rokottamattomilla on riskinä vakava sairaus ja sairaalareissu muttei nämä rokotteetkaan näköjään kauaa tepsi.

Ei anneta. Rokottamattomien takia nyt leviää. Turha valittaa jos ei piikille uskalla.

Vierailija
67/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni sai valita tehosteen näiden kahden välillä. Hän ihmetteli, miksi saa nyt valita. Sanottiin, että nyt niitä on saatavilla. Moderna on kaiketi parempi, kun kelpasi presidentillekin. Onkohan joku erä vanhentumassa, kun muutkin voi sitä saada?

Vierailija
68/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön paska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lihas- ja nivelsärkyä

- lievää pahoinvointia

- niskan jäykkyyttä

- asentohuimausta

- lievää pahoinvointia

- ajoittaista päänsärkyä

Hei mäkin sain kakkos modernasta huimausta! Kesti valitettavasti melkein 3 viikkoa kunnes lähti pois.

Vierailija
69/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kumpakaa molemmat on samaa myrkkyä

Vierailija
70/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan saa valita, ottaisin Modernan, koska teho deltavarianttiin parempi. Itse olen ottanut, mitä on tarjolla eli ensin Astraa ja sitten Pfitzeria ja kiitollinen olen, että ylipäätään rokotukset olen saanut.

Vierailija
71/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään nimessä rokotevastainen, ja perheessäni kaikki muut ovat rokotteen ottaneet, mutta itse en uskalla sitä ottaa, sillä olen saanut elämäni aikana useamman kerran anafylaktisen allergiareaktion.

Tuntuu pahalta, että moni haukkuu minua itsekkääksi siksi, etten rokotetta ota. Käytän FFP2-maskia, pidän todella hyvin turvavälit, käydän käsidesiä ennen ja jälkeen ruokakaupassa käynnin, tilaan muut tuotteet netistä. Teen etätöitä, enkä edes käy missään muualla kuin siinä ruokakaupassa kerran viikossa. Asun omakotitalossa, joten en riskeeraa ihmisiä missään rappukäytävissä.

Ja sen koronan sain, kun eräs maskiton mies aivasti isosti kassajonossa takanamme. Myös mieheni sairastui samalla kertaa. 

Miksihän jotkut peukuttaa alaspäin viestiä, jossa kerrotaan, kuinka joku on saanut koronatartunnan. Jos henkilö tekee etätöitä ja käy ruokakaupassa vain kerran viikossa tai kahdessa eikä muualla käykään, niin on se aika todennäköistä, että hän sai koronan juuri sitä tyypiltä, joka oli hänen takanaan kassajonossa ilman maskia ja aivastaa päräytti hänen päälleen.  Ei mua kyllä haittaa, miten lukijat peukuttavat, mutta tulipa vain tuo havaittua ja teki mieli kirjoittaa.

Minä alapeukutin koska urpo luulee että sairastaminen ei anna riittävää suojaa. Voi hyvän tähden. Jos sairastaminen ei anna suojaa niin mihin ihmeeseen oletatte rokotesuojan perustuvan?

Vierailija
72/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän jotkut peukuttaa alaspäin viestiä, jossa kerrotaan, kuinka joku on saanut koronatartunnan. Jos henkilö tekee etätöitä ja käy ruokakaupassa vain kerran viikossa tai kahdessa eikä muualla käykään, niin on se aika todennäköistä, että hän sai koronan juuri sitä tyypiltä, joka oli hänen takanaan kassajonossa ilman maskia ja aivastaa päräytti hänen päälleen.  Ei mua kyllä haittaa, miten lukijat peukuttavat, mutta tulipa vain tuo havaittua ja teki mieli kirjoittaa.

Minä alapeukutin koska urpo luulee että sairastaminen ei anna riittävää suojaa. Voi hyvän tähden. Jos sairastaminen ei anna suojaa niin mihin ihmeeseen oletatte rokotesuojan perustuvan?

Sairastamien antaa kuulemma noin 6 kuukauden suojan, kuten rokotekin. Johtunee viruksen muuntumiskyvystä, varianteista. Jos tästä tulee jokin vuosittainen piikkisirkus, täytyy funtsia, mitä sitä tekee - varsinkin, kun sivuvaikutukset oli varsin kettumaiset. En ole koskaan aiemmin saanut moisia.

Vierailija
73/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan otat.

Ei kannata hirveästi arpoa.

Vierailija
74/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkaa niistä se, kumpi on pleisbo

Vierailija
75/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phizer on laajasti ihmiskokeella testattu. Itselle ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Alussa olin kriittinen mutta kun riittävä määrä oli ottanut niin otin itsekin. Tiedän jo lähipiiristä koronaan kuolleen, joten jos haluaa elää niin piikille vaan - ei ole kovaa riskiä enää.

Vierailija
76/76 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfizer, Astrazeneca, johnson&Johnson.. Kaikki korruptoituneita ja isot oikeusjutut takanaan. Googleta ja tee sitten päätös mihin luotat vai luotatko mihinkään. Itse en ottaisi mitään näiltä.